Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I går: Rask gåtur, ca. 30 min.

Idag:

Skåne-DFHT Uge B/session B:

Opvarmning: Cykelturen ned til centret.

DB bænkpres: 3x8 x 9 kg

Flyes maskine: 2x8 x 22,5 kg

Push press: (5 x 20 kg); 4-4-3½ x 32,5 kg.

Underhand pulldown: 2x8 x 50 kg

Low cable rows: 2x8 x 50 kg (la' nu være med at bøje mig for langt frem :4slap: )

Lateral raise maskine 2x10 x 35 kg, supersæt med

Rear delt maskine 2x10 x 25 kg

Rotatorcuff maskine: 2x12 supersæt ml. udadrotation 10 kg og indadrotation 6 kg.

DB overhead tri ext.: 2x8 x 4 kg

BB bicepscurl: 3x5 x 30 kg

Triceps pushdown: 1x2 x 17,5 kg; 2x8 x 15 kg

DB Hammercurls: 2x8 x 12 kg

Cervical extensions maskine: 2x10 x 14 kg.

Jeg kan da glæde mig over, at min sølle type I-dominerede biceps får al opmærksomheden hvad belastning angår, misproportionen ml. triceps (førhen forholdsvist stor) og biceps (førhen lille) er der ikke mere. Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget :)

Så har jeg iøvrigt fundet en byldeøm muskel i dybden af højre balde (m. piriformis, sikkert), måske sammenhængende med det knas der har været med højre SI-led på det sidste :unsure: Jeg kaster mig over lidt udstrækning og ser, hvad den siger til det.

Cuttestatus: Morgentalje 75,0 cm, BW 79,5 kg. Vægten stabil, taljen (TBF) let nedadgående :)

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Skåne-DFHT Uge B/session D:

Opvarmning: Cykelturen til centret og hang snatch 4x5 x 20 kg

Sumo DL: (1x8 x 40 kg); 2x5 x 60 kg og

Dødløft: 2x5 x 60 kg

Trap shrugs maskine: 2x15 x 50 kg

Front squat: (1x10 x 20 kg); 3x10 x 35 kg

CAT back squat: 1x2 x 40 kg; 7x2 x 45 kg - med Manta Ray.

CX Seated leg curls: 3x10 x 90 kg

Skrå hyperextensions: 2x10

Weighted abs: 2x8 x 40 kg

Hanging reverse crunches: 1x6

Hyperext. twist crunches: 1x15/side.

I konkurrencen om hvorvidt mine SI-led bedst kan tåle dødløft eller sumo DL, så har dødløft vundet :)

Dødløft havde jeg mistænkt for at kvadre højre SI-led (som ellers er det mest stabile), men jeg tror nærmere det er en overbelastet m. piriformis som brokker sig. Til gengæld bryder ve. SI-led (hvis det er der det gør ondt :unsure: irritationen under sumo sidder tættere på korsbenet på ve. side) sig ikke om den brede hofteabduktion i sumo dødløft.

Sumo er droppet igen, så (og min overhypertrofierede røv klapper i sine små fede hænder) :tongue:

Antal reps sættes ned (og intensiteten tilsvarende op) i front squat, så der køres med 5-6 reps/4-5 sæt i dag i stedet for 10, og med ca. 3 reps/7-8 sæt på den tunge dag (session C). ROM begrænses endvidere til lige under vandret (knæsenerne ku' alligevel ikke lide ass-to-the-grass).

En god træningsdag, hvor jeg kunne ånde lettet op på hø. SI-leds vegne :)

Link to comment
Share on other sites

mistænkt for at kvadre højre SI-led (som ellers er det mest stabile), men jeg tror nærmere det er en overbelastet m. piriformis som brokker sig

En metode til differentiering: Sæt piriformis på stræk, og/eller palper musklen igennem glut max.. :)

Link to comment
Share on other sites

Heh, nu har jeg da længere arme end gennemsnittet, så selvom røveren er stor, så kan jeg godt nå alligevel - æv bæv ;)

Selv uden stræk er jeg godt øm i dybden (lidt opadtil) på hø. balle, og det bliver ikke bedre af at sætte piriformis under stræk. Forskellen ligger mest i, at ømheden kommer nærmere overfladen (kan lettere fremkaldes). Jeg er i gang med at strække jævnligt :)

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Skåne-DFHT Uge C/session A:

Opvarmning: 35 min rask gang til centret

DB Bænkpres: (1x12 x 8 kg); 5x5 x 11 kg

DB extensions: 1x5 x 4,5 kg; 1x8 x 4 kg

Militærpres (bred fatning): 3x5 x 25 kg - ikke kønt, men det gik :)

DB Skulderpres: 2x7 x 8 kg

BB bent-over rows: (1x10 x 20 kg); 2x7 x 50 kg

Widegrip pulldown: 2x7 x 50 kg

Uright rows: 2x10 x 30 kg

BB bicepscurls: 8-6 x 27,5 kg

DB incline bicepscurls: 2x8 x 10 kg

Cervical extensions: 2x12 x 14 kg

Rask gåtur hjem igen, 35 minutter. Lidt knas fra hø. achillessene, som ellers har opført sig pænt i 14 dage (hvor jeg stort set ikke har brugt min lægmuskler).

Cuttestatus: MT 75½ cm :blink: BW 78,7 kg :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Når jeg ser du kører med 50 kg i Bend rows er jeg ikke så stolt ef min egne præstationer længere :chicken:

Enten må jeg smide mere vægt på, eller også skal du til at tage den lidt med ro, så vi mænner kan opretholde vores illusioner om maskulinitet.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share