Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Tak for tilbagemeldingerne - mine knæ (patellasenerne) fejler nu ingenting, bortset fra lidt knas i bunden af squat. Jeg er begyndt at lægge mere focus på baglårene, da der ikke er så mange andre forklaringer, som virker plausible.

Men bulgarsk squat ryger da klart med i programmet en af dagene (om SI-leddene vil) :)

Jeg må leve videre i den bitre accept af, at vi ikke alle er skabt til den øvelse, tror jeg :unsure:

jsc: Lægtræningen laver jeg stående på et trappetrin på et ben.

24-25.10: Ingenting.

26.10 (igår):

Skåne-DFHT Uge D/session D:

Opvarmning: Hang snatch 4x5 x 20 kg

Dødløft: (1x10 x 60 kg); 4x5 x 80 kg

BB Hack squat: 3x8 x 60 kg

Goodmornings 10-4 x 45 kg - gik for dybt ned og forstrakte noget i lænden. Ikke alvorligt.

Glute-ham raise (med vægt på eccentrisk): 3x5

Skrå hyperextensions: 2x10

Hyperextended crunches: 2x20

Twist crunch: 1x10/side.

...

Uups, glemte lige min cuttestatus: Morgentalje 74,5 cm :w00t: BW 78,6 kg.

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Igår:

Poweryoga 1½ time - endnu et shownummer fra min side, da vi nåede til balanceøvelserne :lol: :lol:

Skulle have spillet UVR bagefter, men en dehydreringshovedpine løb af med mig :unsure:

Idag:

Skåne-DFHT Uge E/session A:

Opvarmning: Hang snatch 4x5 x 25 kg

BB bænkpres: (1x15 x 20 kg); 1x5 x 30 kg; 3x5 x 35 kg.

Closegrip bænkpres: 1x10 x 20 kg

DB extensions: 2x10 x 4 kg

Militærpres: 3x5 x 22,5 kg

DB overhead press: 8-7 x 8 kg

BB rows: (1x10 x 20 kg); 2x8 x 50 kg

Underhand pullup negativer: 3x5

Upright rows: 2x10 x ca. 30 kg

BB bicepscurls: 10-8 x ca. 25 kg

Incline DB bicepscurls: 2x8 x 11 kg

Cervical extensions: 2x12 x 16 kg, supersæt med eccentrisk lægtræning.

Bænkpressede for første gang siden Nakkeholdet fra Helvede løb med al min tricepsstyrke (nu knap 2½ måned siden). Ikke noget kønt syn (enhver SL dommer ville grine sig ihjel :wacko: ), men vægtmæssigt lidt bedre end forventet :)

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Skåne-DFHT Uge E/session C:

Opvarmning: Hang snatch 2x5 x 20 kg; 2x5 x 25 kg

Powercleans: (1x5 x 40 kg); 5-5-4-4 x 50 kg

Stivbenet dødløft: (1x8 x 50 kg); 3x10 x 60 kg

BB Hack squat teknik: 2x8 x 40 kg; 1x8 x 50 kg - skulle lige se om min numse var langt nok nede, og om jeg rundede i ryggen. Jeg tror jeg må have nogen til at spotte ved lejlighed.

Goodmornings: 3x8 x 40 kg - kørte fint uden at mærke til forstrækningen fra sidst :)

Bulgarsk squat teknik: 2x8 x mig - endnu en opvisning i balancekunst (eller mangel på samme) :lol: Balancestøtte nødvendig :unsure:

Skrå hyperextensioner: 2x10

Seated calf raise: 1x10 x 40 kg; 15-12 x 20 kg - vægt på eccentrisk del.

Reverse bench crunches: 1x8.

Selvom jeg ikke gik så hårdt til vægtene idag, så rystede de små pusselanker som espeløv efter denne træning. Særligt kampen for at holde balancen og langsom udførsel i bulgarsk skvat trak tænder ud :tongue:

Det er længe siden jeg har prøvet Seated calf raise - og det er åbenbart dem jeg skal lave for achillesenens skyld. Fyssen fandt en hel del infiltrationer i m. soleus, og at fibroseringen og ømheden sad profundt (dybt) i senen. Øvelsen trak da også i senen på den gode måde. Hidtil har jeg lagt vægt på m. gastrocnemius i lægtræningen (stående lægøvelser), og den del af læggen fejler intet :blink:

Ellers går det fint, og jeg når sikkert min ambition om skadesfrihed til nytår, ser det ud til :w00t:

Link to comment
Share on other sites

hæææ...

så ved du da at du har lavet noget :devil: ;)

kommer os snart op og leger med jer, skal lige ha overstået en eksamen først...

xax har jo punket mig til at få licens, så nu hænger I på mig deroppe... :D :angelgrin: :evillaughter:

;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte nok jeg kunne sælge ideen om et-bens squat - det var derfor jeg benævnte den bulgarsk squat :devil: som den jo også hedder :tongue:

Jeg er også stadig på teknik stadiet, men jeg er spændt på at se henadvejen hvor mange kilo man kan smække på stangen. Når folk prøver øvelsen er det lidt forskellig det tilbagemeldinger om hvor den mærkes, selv synes mest det er quadriceps muskulaturen jeg mærker der arbejder og knapt så meget bagdel/ryg, synes heller ikke det er nødvendigt at bøje overkroppen ret meget forover. Jeg synes ihvertfald at det er godt at benene bliver udfordret så intenst uden at man skal have have tonsvis af vægt liggende på ryggen.

Men hvad fanden kan man gøre for at gøre øvelsen mere sikker, i tilfælde af at man rammer failure og kommer ud af balance, hvis du har tanker omkring setup, faldteknik så skriv lige :lol:

by the way, hvor meget regner du med at du kan "cleane", ren nysgerrighed :)

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Bulgarsk squat teknik: 2x8 x mig - endnu en opvisning i balancekunst (eller mangel på samme) :lol: Balancestøtte nødvendig :unsure:

Hej Female !!!

Jeg skal lige høre en ting.. Kører du din "et-bens-squat" med fri stang ? For så må det kræve en del øvelse mht. balancen. Jeg kører den i smith'en.... Sidder perfekt og ingen problemer med balancen :) Nu har jeg kørt den i 3 uger og min røv blir - øm øm øm - hver gang !! :tongue:

Nå, det var vel det... Håber jeg snart ser dine stænger i min log igen ;)

Link to comment
Share on other sites

sas: Bulgarsk squat! Du ved lige hvordan du skal sælge tingene til en skabsstyrkeløfter som mig :lol:

Med min nuværende teknik (mangel på samme) cleaner jeg vel højest 60 kg, men det går hurtigt fremad. De 5x50 har jeg lige rundet i dag.

Jeg stillede 'fod-bænken' op, så jeg selv kunne stå ved siden af en anden bænk (sidstnævnte forsvarligt boltet fast til gulvet), hvis oprejste sæde jeg kunne holde i.

I dag var første dag (og øvelsen lå iøvrigt efter al den anden bentræning :dead: ), så jeg tog ikke vægt på, men ellers vil jeg tage en håndvægt i hver hånd, mest af sikkerheds- og balancemæssige årsager :chicken:

Jeg synes, den rammer quadriceps bedst, og jeg fik også gevaldig meget mælkesyre i det ben, som lå bænken :)

Racermusen: Jeg er smith-negativ :tongue: I erkendelsen af, at jeg har et balanceproblem, så arbejder jeg på at træne den op sideløbende med styrketræningen, og det kan man ikke i et smithstativ :unsure:

Telefonpælene kigger nok forbi igen ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv da det ene ben er mindre end det andet, grundet en gammel korsbåndsskade, forsøgt mig med lidt et-bens-squat med stang dog kun med ca 50 kg. Men jeg synes at det er svært at holde balancen og jeg synes ikke rigtigt at jeg kan komme sæligt langt ned. Det bliver partial, men øvelsen er ellers fed nok !

Link to comment
Share on other sites

jhax: Du kunne jo også prøve med håndvægte - det lavere tyngdepunkt giver dig sikkert en noget bedre balance :)

...

Idag:

UV-rugby 1 1/4 time - vi var vældig aggressive i dag, og det lykkedes os at stykke to hold sammen, som gav hinanden kamp til håret :devil:

Men det var hårdt, og jeg kunne knap nok kravle op af trappen til klubben og få mit særlige post-UVR-workout-meal (en pilsner) :angelgrin:

Link to comment
Share on other sites

Nu nævnte du manglende bicepsømhed efter chin-ups i min log. Trikket er at jo mere eksplosivt du udfører repsene, jo mere går det i ryggen, og jo langsommere det går, jo mere går det i biceps. Hvis man virkeligt ville ramme dem, kan man fx ligge med 3-6 sekunder på den positive og negative fase. Så brænder biceps virkeligt.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Idag:

Skåne-DFHT Uge E/session B:

Opvarmning: 5 min CII

DB bænkpres: (1x10 x 8 kg); 3x8 x 12 kg

Flyes maskine: 2x8 x 22,5 kg

Push press: (1x8 x 20 kg); 4½-4-4 x 35 kg

Widegrip pullups: 1x8 x -35; 2x8 x -30

Yates rows: 1x7 x 45 kg; 1x10 x 40 kg

Lateral raise: 9-8 x 40/Rear: 2x8 x 25

Rotatorcuff: 2x10 x 10 kg indadrotation/6 kg udadrotation

DB overhead tri ext: 2x8 x 5 kg

BB bicepscurls: 1x5 x 27,5 kg; 5-4 x 32,5 kg

Triceps pushdown: 2x10 x 15 kg

HS Preacher curls (1x10 x 10 kg); 8-7 x 20 kg

Cervical extensions: 2x12 x 16 kg/Seated calf press 3x12 x 20 kg.

En laaang træningsdag, men så fik jeg også det hele med (underarme undtaget som sædvanlig), incl. genoptræning :)

Cuttestatus: Morgentalje 74½ cm, BW 78,7 kg.

Link to comment
Share on other sites

Cuttestatus: Morgentalje 74½ cm, BW 78,7 kg.

Hmmmmm-nu har du jo spurgt hvor jeg har gjort a mine overflødige kilo...

Så vil jeg da godt spørge dig om det samme...

Ved ikke om du har skrevet det et sted, men hvor høj er du ??

For med den vægt syns jeg da at det er flot at ha en talje i den størrelse.

Godt og vel 4 cm mere end min, men du vejer altså osse 15 kg mere :blink::blink:

Hvad er dit mål ?? Altså hvor langt vil du ned ?

Link to comment
Share on other sites

Racermusen: Jeg er 174 cm. Taljen er nu også målt det smalleste sted, om morgenen. Den vokser jo en cm eller 2 i løbet af dagen :cheeburga:

Jeg har ikke noget specifikt mål med cutningen, hvad angår cm eller vægt, men jeg vil gerne ned og være 'mager' (off-season fitnessudøver med blødt vaskebrædt og hoftekammen under huden og ikke under underhuden B) ) - slaw på tasken, så skal taljen vel ligge omkring 70 cm. Håber at holde vægten omkring 75 kg.

Pt. er jeg stadig ret umarkeret, omend overkroppen er begyndt at vise sig fra sin pænere side. Jeg er kun nået lidt over halvvejs fra mit udgangspunkt i maj i år på 85 kg/talje ca. 82-84 cm :)

Link to comment
Share on other sites

slaw på tasken, så skal taljen vel ligge omkring 70 cm. Håber at holde vægten omkring 75 kg.

Hæhæhæ-du skal nok blive hård at se på... Hvad måler benene ?

Sådan som du beskriver dit mål, lyder det lidt som jeg ser ud nu.

Jeg ville sgu blive bange for mig selv hvis jeg havde 10 kilo muskel ekstra på overkroppen, så du må ha betydelig bedre stænger end mig :tongue:

Jeg skal da i øvrigt lige prøve det med at måle talje om morgenen !!!!

Link to comment
Share on other sites

Racermusen: den markeringsgrad du har på overkroppen regner jeg da også med at ende op med indenfor det næste ½ år. Jeg tager det lidt afslappet, det med diæt :tongue:

Benene måler 67½ cm ved lysken. Ryggen er ganske godt med, men armene er ikke på plads - særligt er venstre arm faldet hen efter en alvorlig skade i august, både styrke- og størrelsesmæssigt. Højre arm har også tabt lidt gr. manglende træning. Når armene bliver lige stærke igen, genoptager jeg dips og tung bænkpres - og er allerede nu startet på underhånds chinups til biceps (som ikke har taget så meget skade).

Jeg skal da i øvrigt lige prøve det med at måle talje om morgenen !!!!

Det er også mest reproduktivt - den kan dog alligevel variere med ½ cm fra dag til dag :)

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share