Armoured female


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Damn, fandt denne tråd på elitefitness.com.

Den omhandler den skade, jeg render rundt med for tiden (faktisk har fyren de samme symptomer, bortset fra jeg har haft en del mere ondt) - og den kloge gut kaldet Generic MALE siger:

3 weeks is not that long. But if you are being treated : adjustments, traction, stretching, ultrasound, electrical muscle stim and of course REST...then it should be at least 50-75% better in 6 weeks.

Hrmf! Det er nu 3½ uge siden jeg fik Nakkeholdet fra Helvede, så om 3 uger kan jeg måske bænke 30 kg :unsure:

Det kommer til at tage måneder, før jeg er oppe igen :weeping:

Link to comment
Share on other sites

Tak, søde venner :)

Min lidelsesfælle ovre på elitefitness er begyndt at kunne løfte lidt mere end stangen alene i bænkpres, så mon ikke det begynder at komme for mig også?

I forgårs: Ingenting.

I går: Powerwalk 30 min.

I dag: Farmerwalk 2x100 m (gnmsnt.) x 80 kg - lige noget for mine atrofiske traps :tongue:

Den gode jsc havde stablet et stærkmandsprogram på benene for posséen på det lokale gymnasiums fodboldbane, med farmerwalk og diverse måder at slæbe hinanden på, samt trillebør (her nåede jeg ikke så langt; da jeg kom til at give efter i ve. albue, faldt jeg sammen grundet manglende kraft i ve. triceps - *KLASK* (igen :bblush: ))...

Bagefter stod den på grøn frokost (farvel kcal-underskud :biggrin2: ) og go' stærk mad :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Jsc har vist fat i noget der. Min far fik en mindre blodprop for lang tid(Ikke noget alvorligt). Han havde dog lidt prikken i fingrene pga. det og fik derfor sådan en slags gummibold med pigge på(ligner hundelegetøj) som han skulle træne med. Det må vel være sådan noget i samme stil du også skal prøve?

P.S. Jeg skal nok ringe til Anders og fortælle ham at det er ret tarveligt du skal hoppe og springe for ham i dag efter gårsdagens træning,bare fordi han mener at han selv er vigtig :D :tongue:

Jeg har også en smule andel i jsc's avatar(hjalp lige i går nat), men Messenger ville hans computer(eller var det Internetforbindelse?) ikke sluge.. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

xax: Tænkte nok du havde en finger med i spillet med den avatar ;)

Gummibolden med pigge er på et lidt andet niveau end farmerwalk med 80 kg :biggrin2: - min tilbagegang har heldigvist ikke været større end, at de påvirkede muskler er på niveau med en helt utrænet, men rask kvinde (så hvorfor tuder jeg egentlig :unsure: ).

I dag kunne jeg tage en hel armstrækning (det var dog stadig højre arm, der trak det meste af læsset) - og det sagde ikke *KLASK* da jeg skulle ned igen :bigsmile: Jeg kunne faktisk holde den eccentriske fase i 2 sekunder, selvom jeg fordelte vægten ligeligt på armene.

Jeg glæder mig til at komme ned i klubben og se, hvordan det går med mine overhead triceps extensions :bounce:

Det bliver dog ikke før tirsdag, tidligst :unsure:

...

Idag: Stort set ingenting.

Link to comment
Share on other sites

min tilbagegang har heldigvist ikke været større end, at de påvirkede muskler er på niveau med en helt utrænet, men rask kvinde (så hvorfor tuder jeg egentlig :unsure: ).

Nu ville jeg så også vove den påstand at der for dit vedkomne er langt ned til en utrænet kvinder, så du burde have god grund til at tude. :lol: ;)

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Loonie: jatak, eens grebstyrke og ben har da overlevet perioden med stilstand nogenlunde :)

xax: Hjah, det er også i det lys jeg har set det hidtil :unsure:

...

Idag: Heller ingenting.

Nakken har det OK. Når jeg synker lidt sammen foran pc'en eller i toget, snurrer det lidt i C6 dermatomet (ve. tommel og pegefinger), og der er noget der klemmer i nærheden af C6'eren selv oppe nederst i nakken ved overgangen til ryggen. Men ellers er der kun lidt fra underarmsmuskulaturen (som førhen har været byldeøm).

Til gengæld er achillessenen begyndt at skabe sig igen (gad vide om jeg vejer for meget :blink: )? :biggrin2:

Link to comment
Share on other sites

Til gengæld er achillessenen begyndt at skabe sig igen (gad vide om jeg vejer for meget :blink: )? :biggrin2:

Måske er du ikke skabt til at løbe? :unsure:

Men derimod til at bænkpresse... :angelgrin:

Hvordan forebygger du egentlig at det med nakken sker igen? Er det med nakketræning af den maskine vi har stående i centeret?

Link to comment
Share on other sites

Angel: Så hårdt synes jeg nu ikke, jeg kørte mig selv hvad træningsintensitet og mængde angår - men hvis man tæller søvnmangel med, så måske :unsure:

Mandag og i går: 2 x ingenting på grund af overarbejde (og hvorfor skal der altid være så svinevarmt i en retssal :dead: De tiltalte må da gerne svede lidt, men hvad med os andre? :lol: ).

Idag:

Rehab styrketræning:

DB bænkpres: 1x10 x 7 kg - 1x6 x 9 kg (failure, ve. arm) x 3x10 x 7 kg.

En fordobling af antal reps ved 9 kg på to uger :unsure: Failure kommer pludseligt uden der mærkes noget som helst i musklen; det virker ret neuralt selv ved 6 reps. Puh, sådan nogle nerver er længe om at hele..

Flyes i maskine: 1x10 x 10 kg - 1x10 x 12½ kg - 1x10 x 15 kg.

Udemærket øvelse til at vedligeholde pectoralierne med for tiden :)

Pullups: 10-9-8 reps x -40.

Low cable rows: 1x8 x 45 kg - 1x8 x 50 kg.

Ville gerne have nået noget mere, men skulle til kiropraktor. Achillesseneirritationen har muligvist noget at gøre med en fejlstilling i et led i foden - eller mine arbejdsstøvler.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share