Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ser godt ud Thomas, kan se der er kommet godt gang i bicepstræningen :lol: strandform 2003 er fluks forude.

Det er noget af nogle mandage du holder dig - 3 maksløft i røven på hinanden, ville godt nok gøre det for mig, specielt med henblik på at der skal slås rekorder hver uge (hhv squat, dødløft). Er der en speciel grund til du ikke har delt dem lidt ud over ugen?

Uhhh makssingle i partiel - der er vist en der jagter DOMS :w00t:

Vi snakkede tidligere om noget integrering af HST (måske så meget sagt, men en planlagt stigning i træningsvolumen fra gang til gang - lidt som jeg gjorde under WSB hybriden - det virkede som en drøm). Det kunne du evt. gøre på dine rygøvelser, arme, skulderøvelser. Det vil give en anelse struktur specielt på onsdage, som måske kan gå hen og blive lidt uinspireret efter bænkpressessionen.

Ok HST er det vel egentlig ikke - men løbende progression så ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

En skam det ikke gik bedre.

Men som vi snakkede om lidt efter du begyndte på det.

tror jeg stadigt ikke du kan forvente noget særligt fremgang efter 4 ugers træning og en uge deload.

hvis du skal hvde noget ud af det program du kørte, skal du havde en omgang mere.

Ellers kan du jo ikke se hvordan det har virket.

Du starter på programmet efter at havde tabt 15 kilo, du mener ikke du er i særligt god form, så mon ikke dine forventninger var noget forhøje.

Et spring i dødløft fra 220 til 272,5 eller hvad det nu var, er jo også nok til at få de fleste til at gå i shock, så mon ikke et løft på 250 inden toppen ville havde gjort det.

Også squatten til sidst, så så skal man da heller ikke regne med at det går for godt.

Fdet første er man ved at være træt, du er umotiveret fordi det er dit (værste løft)

Men det er jo min vurdering.

Link to comment
Share on other sites

Cilius>

Det er noget af nogle mandage du holder dig - 3 maksløft i røven på hinanden, ville godt nok gøre det for mig,
Nej nej, sådan skal det ikke forståes. Det er kun den første øvelse der skal slåes rekord i. De andre køres bare op til en tung men submaksimal vægt. Og bænkpres bliver heller ikke kørt efter samme princip. Det bliver også bare en trænings triple, IKKE en max triple.

JFK>

hvis du skal hvde noget ud af det program du kørte, skal du havde en omgang mere.

Yep, det er muligt at der er for lidt med 1 runde. Men ikke desto mindre havde jeg ikke fornemmelsen af at det er en træningsform som passer mig. Så jeg tror jeg prøver noget ala det jeg har postet lidt længere oppe. Det er trods alt teknikker som har virket for mig før. Jeg er ikke i eksperimenterings humør lige nu. Så jeg snupper et halvt års tid med principper jeg har det godt med. Så må vi se om jeg kan få kickstartet fremgangen igen.

Du starter på programmet efter at havde tabt 15 kilo, du mener ikke du er i særligt god form, så mon ikke dine forventninger var noget forhøje.
Jo, helt sikker for høje. Det eneste som levede lidt op til forventningerne var bænkpres. Resten var slet ikke i nærheden. Og måske forståeligt nok. Men lidt grådig er man vel altid ;)
Et spring i dødløft fra 220 til 272,5 eller hvad det nu var, er jo også nok til at få de fleste til at gå i shock, så mon ikke et løft på 250 inden toppen ville havde gjort det.

Det er muligt jeg skulle have snuppet en lidt højere vægt inden. Men jeg har det normalt godt med store spring i dødløft. Jeg synes +90 % løft i dødløft tapper ufatteligt meget. Men du har nok ret i at jeg måske skulle have taget 240 eller sådan noget inden.

Fdet første er man ved at være træt, du er umotiveret fordi det er dit (værste løft)
Ja, helt sikkert. Jeg var allerede på vej hjem efter bænkpres :D Så du har helt ret i at jeg var chanceløs i squat. Jeg var træt. Tonni var sprunget fra. Jeg hader løftet. Osv.
Men det er jo min vurdering.

Ja, og en ganske udemærket vurdering. Men jeg er lidt træt af volumen og Sheiko lige nu. Så jeg holder mig til det jeg kender et stykke tid ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg måtte idag sande at det er svært for en træningsnarkoman at holde pause. Tonni havde i mandags sagt at han ville ned og træne lidt arme idag, og jeg sagde at jeg måske tog med. Men kan man bare tage ned og træne lidt arme ?? NEJ, jeg kunne ihvertilfælde ikke. Vi skal starte på nyt program mandag, og jeg er altid panisk bange for at starte i dårlig form, så jeg havde planlagt at jeg ville træne lidt tunge hjælpeøvelser idag. Bare jeg får pause fra squat, bænkpres og dødløft, så må det være nok ;)

Det gik også over alt forventning. Styrken var helt i top. Jeg burde måske have maxet i dag istedet for. Min primære idé med dagen var at besøge min gamle ven "Mr. Yates Rows". Jeg har altid elsket Yates Rows, men det er ikke altid lænden synes der er overskud, når man kører masser af squat, dødløft og goodmornings. Så idag ville jeg se hvad jeg duer til i Yates Rows. Det gik over alt forventning, og mine PR´s blev slået i stor stil, selvom jeg ikke har kørt øvelsen længe.

Min anden plan var at lege lidt med smithmaskinen og se hvor stor forskellen reelt er. Vi lavede lidt incline smithpres, og jeg sluttede på 2,5 kg mere end min 5 rep PR på alm. skrå bænk. Så lettere er det altså. Hvor meget er svært at sige.

Udover det lavede jeg lidt diverse BB øvelser og stads sammen med Tonni og Onkel Troels.

ASSISTANCE DAG - TORSDAG DEN 15/8-2002

Bent over barbell rows (yates style)

2 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 120 kg

1 sæt x 5 reps med 130 kg

1 sæt x 5 reps med 140 kg (udligning af gammel 5 RM PR)

1 sæt x 5 reps med 150 kg (10 kg PR i 5 RM)

1 sæt x 21 reps med 110 kg (rep PR med 110 kg)

Incline smith presses

1 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 5 reps med 90 kg

1 sæt x 5 reps med 120 kg

1 sæt x 5 reps med 132,5 kg

Incline triceps extensions

3 sæt x 15 reps

supersetted med

Hammer curls

3 sæt x 8 reps

Dødløft holds konkurrence med Onkel T og Tonni

200 kg x max tid (jeg vandt med 21 sekunder)

Barbell shrugs

1 sæt x 5 reps med 150 kg

1 sæt x 5 reps med 170 kg

1 sæt x 5 reps med 180 kg

Seated ab machine

1 sæt x 10 reps med 60 kg

1 sæt x 10 reps med 70 kg

1 sæt x 10 reps med 80 kg

Og så er det hvile indtil på mandag......hvis jeg kan overholde det ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Cilius> barbell rows har altid været en god øvelse for mig. Jeg er sikker på at jeg ville ligge 15-20 kg højere i 5RM, hvis jeg kunne finde energi til at træne den regelmæssigt. Det kan være jeg bliver så træt af dødløft på et tidspunkt, at jeg snupper et par måneders koncentreret row træning, og så ser hvor højt jeg kan presse den op ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Yates rows udføres med smalt greb og curl grip (det man også kalder omvendt greb). Samtidig er man lidt mere oprejst end ved traditionelle bent rows. Traditionelle bent rows laves med overkroppen vandret eller lidt over, i forhold til gulvet. Yates rows laves med overkroppen i en 45 graders vinkel (nogen lavere den endnu højere, men jeg foretrækker 45 grader).

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Yates rows udføres med smalt greb og curl grip (det man også kalder omvendt greb). Samtidig er man lidt mere oprejst end ved traditionelle bent rows. Traditionelle bent rows laves med overkroppen vandret eller lidt over, i forhold til gulvet. Yates rows laves med overkroppen i en 45 graders vinkel (nogen lavere den endnu højere, men jeg foretrækker 45 grader).

Thomas

Thomas >

Risikerer man her ikke at ramme overvejende nakke-musklerne istedet for de øverste rygmuskler ? Kunne tænke mig at det ville være en fordel ikke at holde vinklen alt for høj :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Nej, faktisk mener jeg at have set EMG undersøgelser som viste langt større latissimus dorsi aktivering ved yates rows. Dette er meget logisk når man tænker på at der anvendes smalt greb, med armene ind til siden. I almindelige bent rows er der en tendens til at aktivere mere traps og rhomboideus muskler, da armene er mere ud til siden. I yates rows aktivere man den brede rygmuskel bedre. Så man kan med fordel træne begge dele.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Alt andet lige må man få en længere range of motion, hvilket jeg mener er en fordel

Ja, det kan du argumentere for. Men jeg ser mere på biomekanikken i løftet. I Yates Rows kommer lat musklen i en biomekanisk stærk position hvor man kan løfte mere. Normalt vil jeg ikke søge den biomekanisk svageste position, men den biomekanisk stærkeste position. Og der vinder Yates Rows stort. Jeg mener også at have set EMG resultater hvor yates rows var normal bent rows overlegen. Så noget har han gjort rigtigt ham Yates. Man kan jo bare se på hans vinger ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share