Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Er der egentlig nogen overførsel fra lateral raises til press øvelser ?
Ikke det mindste tror jeg. Men den træner jo supraspinatus i rotator manchetten, så jeg kører vel egentlig side laterals af skadesforbyggende årsager. Det samme med rear laterals. Hvis det ikke var derfor, så gad jeg da ikke lave dem ;)
Den med back raises efter dødløft har jeg aldrig brugt. Hjælper det på ømheden i lænden ?

Jeg tror ikke det hjælper på ømheden, da den degradation der er lavet, nu engang er lavet. Men jeg synes det fjerner lidt af stivheden i lænden efter de tunge løft. Desuden er det jo altid gavnligt for restitutionen at få lidt blod igennem musklerne.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så bed ham Sheiko fandme fra sig. Generelt var jeg sløv igennem alle sæt idag. Underligt nok var de 140 kg mindst ligeså nemme som de 130 kg i bænkpres, så jeg er stærk nok. Jeg kunne bare ikke rigtigt banke igennem, da brystmusklen er begyndt at drille igen. Jeg håber det er en midlertidig fase indtil kroppen har tilpasset sig volumen. Ellers ser det ikke godt ud for den videre bænkprestræning, hvis det ikke fortager sig lynhurtigt. Jeg er heldig at resten af bænkpres ugen er temmelig overkommelig, så jeg krydser fingre.

Squat var slet ikke det samme som i mandags da vi startede. De kørte en anelse langsommere, og teknikken varierede også meget mere. Så umiddelbart har der akkumuleret sig noget træthed. Jeg kan også vælge og tro at det er varmen og det faktum at jeg ikke har sovet så godt. Men jeg gennemførte da alle sæt uden problemer, men der er IKKE samme power på som i sidste uge i hverken squat eller bænkpres. Jeg håber at dødløft går bedre på onsdag, da vi skal slutte med en double på 220 kg.

SHEIKO CMS - WEEK 2 - DAY 1 - MANDAG DEN 15/7-2002

Bænkpres (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

3 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

Bænkpres (worksets) (4-5 mins pause)

3 sæt x 3 reps med 130 kg

3 sæt x 2 reps med 140 kg

Squat (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

Squat (worksets) (4-5 mins pause)

5 sæt x 3 reps med 160 kg

Bænkpres 2. runde (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 90 kg

Bænkpres 2. runde (worksets) (3-4 mins pause) (ca. ½-delen af sættene med pause på bryst)

4 sæt x 4 reps med 120 kg

Close grip pulldowns (worksets) (2-3 mins pause)

3 sæt x 6-8 reps

TOTAL TID: 1 TIME 55 MINS

Tonnage bænkpres: 5.980 kg

Tonnage squat: 3.680 kg

Jeg havde planlagt langt flere hjælpeøvelser idag, men der var totalt udsolgt. Jeg har overvejet at cutte 1-2 af dobbelt runderne i squat ud. Jeg er bange for at overreache alt for meget, og så slet ikke få noget ud af det. Det er første gang vi kører et 4 dages program med så mange sæt, og næste uge ser NOGET ond ud, men 2 x 2 dødløft runder og 2 x 2 squat runder. Der er næsten for meget af det gode. Plus der er dobbelt runde i squat på fredag også. Overvejer om jeg skal cutte den på fredag ud. Men lad os se hvordan onsdagens dødløft træning går.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Men den træner jo supraspinatus i rotator manchetten, så jeg kører vel egentlig side laterals af skadesforbyggende årsager

Kan det betale sig at løfte armene mere end 10-15 grader, når man træner skadesforbyggende, supraspinatus kan vel afklemmes hvis man løfter for højt.

Link to comment
Share on other sites

I side laterals kan det ikke betale sig at løfte til ret meget mere end vandret, da trapezius vil tage over herefter. Man skal dog være opmærksom på at supraspinatus kun er aktiv de første 10-15 cm, derfor er det reelt bedre at træne side laterals med kabel, hvis man gør det for også at få supraspinatus aktivering. I kabel øvelsen er der modstand på fra start af.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Åbenbart er jeg ikke så træt som jeg føler mig ;) for dødløft træningen gik ganske udemærket. Jeg var lidt nervøs for den double jeg skulle trække med 220 kg idag i dødløft, udfra hvordan jeg havde det i mandags. Jeg har bestemt mig for at jeg IKKE vil lave noget der ligner grinding reps i det her program. Jeg tror de slider mere end de gavner. Men sjovt nok var de 220 kg mindst ligeså nemme som de 205 kg idag. Så umiddelbart kører det endnu. Form mæssigt i det mindste. For den højre pec brokker sig, og jeg var nødt til at køre mine bænkpres sæt med medium greb idag. Det trækker lidt i senen når jeg power igennem, så det bliver kun semi-eksplosive reps. Men resten af ugen i bænkpres er meget let, så det er forhåbentligvis bedre efter weekenden.

SHEIKO CMS - WEEK 2 - DAY 2 ONSDAG DEN 17/7-2002

Dødløft (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

3 sæt x 3 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 180 kg

Dødløft (worksets) (4-5 mins pause)

4 sæt x 2 reps med 205 kg

1 sæt x 2 reps med 220 kg

Bænkpres (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 8 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

Bænkpres (worksets) (4-5 mins pause)

5 sæt x 2 reps med 130 kg

Dødløft til knæene (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

1 sæt x 3 reps med 140 kg

Dødløft til knæene (worksets) (4-5 mins pause)

4 sæt x 4 reps med 190 kg

Rear delt machine (worksets) (1-2 mins pause)

6 sæt x 8-15 reps med 40-55 kg

Bryst flyes maskine (for blodgennemstrømning til senen)

2 sæt x 25 kg x 20 kg

Er spændt på hvordan squat går på fredag, sammenlignet med i mandags. Det kan være vi er begyndt at tilpasse os volumen på en eller anden måde. We shall see.....

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om det kun er mig, men jeg svedte som en hest til træning idag. Ved ikke om det er luftfugtigheden der er for tiden. Men det gik ganske glimrende. Det lader til at jeg er begyndt at tilpasse mig. Jeg er stadigvæk ikke så frisk som da vi startede, men det hjælper på det. Sjovt nok har jeg ikke oplevet det store DOMS på det her program sammenlignet med sidste Sheiko runde. Brystmusklerne har det lidt bedre. Venstre side er stort set væk. Det trække lidt i højre, men ikke ligeså meget som i onsdags. Det var også ualmindeligt let idag. 120 kg føles reelt som 60 kg. Det må være alt det grease the groove pjat :D

SHEIKO CMS - WEEK 2 - DAY 3 - FREDAG DEN 19/7-2002

Squat (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

3 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

Squat (worksets) (4-5 mins pause)

5 sæt x 3 reps med 160 kg

Bænkpres (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 8 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

Bænkpres (worksets) (4-5 mins pause)

5 sæt x 3 reps med 120 kg

Squat 2. runde (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

1 sæt x 4 reps med 100 kg

Squat 2. runde (worksets) (4-5 mins pause)

4 sæt x 4 reps med 140 kg

Pulldowns smalt greb (worksets) (1-2 mins pause)

3 sæt x 8 reps

TOTAL TID: 1 TIME 50 MINUTTER

Tonnage squat: 6.520 kg

Tonnage bænkpres: 2.870 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Og til dem som siger at lave reps ikke stimulerer hypertrofi, så kan jeg sige...JO DET GØR DET HVIS MAN LAVER NOK SÆT.

Jeg har lige målt mine lår. De er blevet 1 cm større på små 2 uger (fra 73 cm til 74 cm). Umiddelbart ser det også ud til at mit bryst og ryg er blevet mere massiv. Men der er mange som rapporterer om muskelmasse øgning på Sheiko programmerne. Dog er mine arme blevet en anelse mindre efter at ALT armtræning er sluset ud. Men det er jo at forvente.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Sålænge det kun er få kg, så går det nok..hehe. Desuden tror jeg stadigvæk morgenvægten er under 125 kg. De 127,2 kg er jo reelt med tøj og sko + den mad i sækken jeg har indtaget fra jeg står op til jeg træner klokken 15-16 ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det her Sheiko trip bliver nemmere og nemmere. Min work capacity er rigtig god efterhånden. Selv efter 9 lede sæt i squat igår, så kan jeg knap nok mærke det i lårene idag. Og selvom jeg ikke har fået det vilde restitution fra igår til idag, så gik dødløft over alt forventning. De 170 kg var der god knald på, og de 230 kg i partials var så nemme at jeg besluttede at lave en triple i sidste sæt. Og jeg følte efter de 3 reps at jeg kunne have fortsat i en uendelighed :o

Håber ikke det er en midlertidig fornemmelse. Lad det bare fortsætte sådan her lige indtil jeg skal teste. Det kunne være kanon. Hvis ikke det lige pludselig går ned af bakke, så er jeg sikker på at jeg kan trække de 275 kg. Måske mere. Men man ved aldrig hvordan formen vil det, når tid er.

Men idag var ihvertilfælde slutningen på uge 2. Så nu er vi halvvejs igennem loading perioden.....

SHEIKO CMS - WEEK 2 - DAY 4 - LØRDAG DEN 20/7-2002

Dødløft stående på 25 kg skive (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

3 sæt x 3 reps med 110 kg

Dødløft stående på 25 kg skive (worksets) (3-4 mins pause)

6 sæt x 2 reps med 170 kg

Skulderpres med metal træstamme (worksets) (1-2 mins pause)

5 sæt x 5 reps med 60 kg

Dødløft fra 5 cm under knæet (worksets) (4-5 mins pause)

4 singles med 230 kg

1 sæt x 3 reps med 230 kg

Mave på crunch maskine (worksets) (2-3 mins pause)

5 sæt x 6-15 reps med 50-95 kg

Dumbell side laterals (worksets) (1 mins pause)

3 sæt x 10 reps med 12 kg håndvægte

Face pulls m. rope (worksets) (1 mins pause)

3 sæt x 10 reps med 40 kg

TOTAL TID: 1 TIME 35 MINUTTER

Tonnage dødløft: 4.640 kg

Glæder mig nu til squat og bænkpres på mandag.....

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Desuden har jeg smidt 500 gram siden igår eftermiddags. Vejede ind på 126,7 kg idag. Men vi startede også tidligere end igår, og jeg har kun nået at få en skål havregryn til morgenmad og en proteindrik inden træning, så det er nok det meste af forklaringen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ, jeg kan huske at nogen har stillet det samme spørgsmål før... men jeg kan hverken finde spørgsmålet eller svaret !

Er det dig man kan se på dit avatar-billede ?, hvis det er dig, så ville jeg nødigt møde dig nede i byen en mørk, lusket fredag aften :tongue:

Han ser BIG and MEAN ud ! .... dette er selvfølgeligt ment som et kompliment :banana:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share