Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Han ser BIG and MEAN ud ! .... dette er selvfølgeligt ment som et kompliment  

Thomas er nu rent faktisk en rimelig stor gut ;) , selv om han er gået ned i vægt... :cheeburga: :D Og jeg "HAR" mødt ham en mørk aften......... til MOL-træffet :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Ice> Hehe...nej, billedet er af Gerrit Badenhorst. En af de bedste styrkeatleter nogensinde. En af de ganske få personer som har dødløftet over 400 kg. Jeg har desværre ikke nogen billeder online. Men der ligger et videoklip på aak-styrke´s hjemmeside, med et dødløft videoklip af mine 250 kg fra JM 2001.

http://www.aak-styrke.dk/arkiv/JM_2001/Tho...ft_250_divx.avi

MASS> jeg synes nu selv jeg er en pind...hehe...små 130 kg ser ikke så imponerende ud, når man er 1.94 cm. Men OK, helt lille er jeg vel ikke :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Min højre brystmuskel bemkymre mig sgu lidt. Den var ikke glad for at lave bænkpres idag. Jeg kan mærke den har brug for et hvil, men jeg vil sgu have de sidste 5 bænkpres dage med. Håber bare jeg kan undgå at forværre det. Når jeg er opvarmet, og hvis jeg spænder godt op, og kører med en relativ langsom eccentrisk fase, så kan jeg power den rimeligt hurtigt op, uden voldsom irritation og smerte. Men min normale eksplosive stil er lagt på hylden for nu.

Squat gik ganske udemærket. Vi skulle lave 6 doubles med 160 kg idag, og de kørte tæt på ekplosivt. For lige at forberede os til på fredag, hvor vi skal køre flere doubles med 170 kg i squat, så sluttede vi lige med en double med 170 kg, for at se hvordan den kører på trætte muskler. Den kørte ganske glimrende og kraftfuld. Så fredag bliver "a walk in the park". Vi skulle reelt køre dobbeltrunde i squat idag, men vi besluttede os for at køre lidt tunge goodmornings som erstatning, da Tonni har haft lidt smerter i det ene knæ på det sidste. Desuden synes jeg 2 dobbeltrunder i squat på en uge er for meget, når fredag samtidig er tung dag (og dobbelt runde). Samtidig vil lidt tunge arch-back goodmornings nok gavne mit squat og ikke mindst mit dødløft som er det primære i den her cyklus.

SHEIKO CMS - WEEK 3 - DAY 1 - MANDAG DEN 22/7-2002

Squat (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 6 reps med 70 kg

1 sæt x 4 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

Squat (worksets) (4-5 mins pause)

6 sæt x 2 reps med 160 kg

1 sæt x 2 reps med 170 kg

Bænkpres (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

1 sæt x 8 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

Bænkpres (worksets) (4-5 mins pause)

5 sæt x 2 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

Arch-back goodmornings (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

1 sæt x 5 reps med 70 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

Arch-back goodmornings (worksets) (4-5 mins pause)

1 sæt x 3 reps med 160 kg

3 sæt x 3 reps med 170 kg

Mave på crunch maskine (worksets) (2-3 mins pause)

4 sæt x 8-10 reps med 50-95 kg

Brystpres maskine (blodgennemstrømning til brystmusklen) (1-2 mins pause)

2 sæt x 15 reps med 80 kg

Glæder mig til at dødløfte på onsdag. Dødløft dagene er klart højdepunktet i programmet. Elsker onsdag og lørdag :wub::wub:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg levet i Sheiko´s dobbeltrunde helvede i over 2 uger og ikke oplevet skyggen af DOMS (ikke noget som betyder noget, ihvertilfælde). Så smider jeg lidt tunge goodmornings sæt ind, og vågner op med ond DOMS i inderlår og baglår. Det er uretfærdigt. Der kan man bare se hvad effekt det har at lave "nye" øvelser som man ikke har lavet længe :blink:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Var meget overrasket over hvor lidt goodmornings går i haserne, jo mindre at øvelsen bliver udført korrekt. Jeg fandt ud af det da TJ rettede på min goodmorning teknik på MOL-træf og så BOM så ramte den plet. Tror mange 'squatter' den op istedet for at bruge haserne, på trods af at folk bruger øvelsen med henblik på at ramme haserne.

Link to comment
Share on other sites

Onkel Troels, du havde ret :tongue: Dødløft var noget langsommere end normalt, pga. ømme baglår og træt lænd. Men ikke noget voldsomt ud over det sædvanelige, så ikke så kritisk som jeg havde regnet med. Bænkpres var super nemt i dag, selvom jeg ikke rigtigt tør power igennem, pga. den højre brystmuskel som stadigvæk gør ondt. De 130 kg føles som ingenting efterhånden. De 140 kg var flydende og lette. En skam jeg ikke kan give dem fuld skrald. Savner min normalt ekplosive udførsel :(

Jeg gruer lidt for på lørdag. Både Tonni og jeg skal noget, så vi er tvunget til at træne kl. 7 om morgenen :blink: Det har jeg likkert aldrig prøvet før, og jeg frygter at min power stinker så tidligt. Men man må jo tage det som en udfordring.

SHEIKO CMS - WEEK 3 - DAG 2 - ONSDAG DEN 24/7-2002

Dødløft (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 170 kg

Dødløft (worksets) (4-5 mins pause)

5 sæt x 2 reps med 205 kg

Bænkpres (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

Bænkpres (worksets) (4-5 mins pause)

2 sæt x 2 reps med 130 kg

2 sæt x 2 reps med 140 kg

2 sæt x 2 reps med 130 kg

Dødløft til knæene (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

1 sæt x 3 reps med 160 kg

Dødløft til knæene (worksets) (4-5 mins pause)

3 sæt x 3 reps med 190 kg

Mave på crunch maskine (worksets) (2-3 mins pause)

5 sæt x 8-10 reps med 60-95 kg

Pulldowns (worksets) (2-3 mins pause)

5 sæt x 6-8 reps

TOTAL TID: 2 TIMER 5 MINUTTER

Tonnage bænkpres: 2.660 kg

Tonnage dødløft: 5.440 kg

Fredag bliver en "mean" dag med 10 sæt squat, hvor 3 af dem er med 85 % af 1RM. Så jeg kan kun forestille mig det bliver ondt at skulle op klokken 6 lørdag morgen for at træne dødløft :retard:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Yep, har heller ikke tvivl i mit sind om at alt nok skal komme op. Jeg har det bare sådan at jeg mentalt hader "grinder" dage hvor alt føles tungt. Det er ikke godt for den psykisk opbygning, selvom det er uundgåetligt fra tid til anden.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Var lidt sløv idag, men jeg klarede mig dog igennem uden problemer. Brystet gør STADIGVÆK ondt, men jeg klarede mig endnu engang igennem. 3 gange mere så får det et par dages hvile.

SHEIKO CMS - WEEK 3 - DAY 3 - FREDAG DEN 26/7-2002

Squat (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

Squat (worksets) (4-5 mins pause)

2 sæt x 3 reps med 160 kg

3 sæt x 2 reps med 170 kg

Bænkpres (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

Bænkpres (worksets) (4-5 mins pause)

6 sæt x 3 reps med 120 kg

Squat 2. runde (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

1 sæt x 3 reps med 100 kg

Squat 2. runde (worksets) (5-6 mins pause)

5 sæt x 5 reps med 130 kg

Mave på crunch maskine (worksets) (1-2 mins pause)

3 sæt x 10 reps med 70 kg

Brystpres maskine (worksets) (1-2 mins pause)

3 sæt x 10 reps med 75 kg

TOTAL TID: 1 TIME 45 MINUTTER

Tonnage bænkpres: 3.220 kg

Tonnage squat: 6.810 kg

Og så er der kun 1 dag tilbage før uge 3 er i hus.....OG HVILKEN DAG....dødløft klokken 07.00 om morgenen. Jeg kan ikke sige jeg glæder mig. Men sådan er livet nogen gange ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nu jeg alligevel er oppe på dette ukristelige tidspunkt, så kan jeg lige så godt benytte lejligheden til at skrive i min log. Jeg har lige snuppet mig en protein drik blandet op i kakao, og har taget mig et koldt bad at vågne op på. Tonni kommer og henter mig om 30 mins, og så står den på dødløft. Det eneste der er at klage over, er at jeg ikke faldt i søvn før klokken 1 i nat pga. en eller anden skide uro i kroppen (sikkert pga. den store workload på 10 tons jeg lavede igår), selvom jeg gik i seng klokken 23. Og så har jeg ovenikøbet sovet af H til. Men det bliver en challenge at se om man kan køre dødløft klokken 7 om morgenen og så stadigvæk bevare poweren.

Jeg kan så samtidig smide lidt tanker omkring Sheiko programmet. Jeg har snakket med Tonni om at cutte i volumen den sidste uge, for at sætte gang i restitutionen allerede nu. Jeg er ikke sikker på 1 uges deload er nok efter 4 uges mega-loading. Men jeg gider ikke køre let længere end 1 uge. Så løsningen kan være at cutte i volumen den sidste uge, mens intensiteten er på sit højeste (både 85 % dødløft, 85 % squat og 85 % bænkpres i den i den sidste uge), og så lade volumen være forholdsvis konstant i deload ugen, men istedet for lade intensiteten falde med 10-20 %. Jeg tror det vil time vores max forsøg bedre. Jeg føler mig desuden godt og grundigt overreached på nuværende tidspunkt. Min hvilepuls er højere om morgenen, og de workload-mæssigt helt tunge dage giver mig en uro i kroppen om aftenen, så måske er det meget godt at unloade en anelse i næste uge, og så lade den primære deload ske via et intensitetsfald. Preperationsprogrammerne er jo ikke designet som en peaking cycle, så det er med at tilpasse i det så det passer med en max test.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så er det overstået. Det var ikke SÅ slemt som jeg havde regnet med. Slet ikke taget i betragtning jeg kun har sovet 5 timer. Det er dog ikke noget jeg gentager med mindre jeg er tvunget til det ;)

SHEIKO CMS - WEEK 3 - DAY 4 - LØRDAG DEN 27/7-2002

Dødløft fra 25 kg skive (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 4 reps med 90 kg

1 sæt x 3 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 150 kg

Dødløft fra 25 kg skive (worksets) (3-4 mins pause)

6 sæt x 2 reps med 175 kg

Stående skulderpres med træstamme (worksets) (1 mins pause)

5 sæt x 5 reps med 60 kg træstamme

Dødløft fra midtskinneben (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

1 sæt x 2 reps med 190 kg

Dødløft fra midtskinneben (worksets) (4-5 mins pause)

2 sæt x 2 reps med 230 kg

TOTAL TID: 1 TIME 10 MINUTTER

Dødløft tonnage: 4.780 kg

Vi gad ikke lige nogen hjælpeøvelser idag. Det måtte være rigeligt med det basale så tidligt om morgenen......

Og så tager vi hul på sidste uge i næste uge. Med de ovennævte modifikationer (primært ved at fjerne alle dobbeltrunder).

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Den uro i kroppen, som kan holde en vågen i timevis efter en god omgang træning, havde jeg selv problemer med tidligere. Men efter at have fulgt et råd fra min svigermor om at drikke en masse vand mellem afslutningen på træningen og sengetid, så er det problem stort set forsvundet. Gode råd kan altså komme alle steder fra.

Der er dog et enkelt problem med denne metode, og det er, at den forudsætter adgang til et toilet i løbet af natten :D . Men hellere det end at skulle vende og dreje sig i timevis.

Link to comment
Share on other sites

Så skete det der IKKE måtte ske. Kombinationen af den store workload fredag, manglende søvn, tidlig træning igår morges, en familie udflugt igår hvor vi kørte 20 km på skinnecykler (sådan noget gammeldags dræsineagtige cykler med pedaler man kører på togskinner med), må have knækket mit immunforsvar, for jeg er idag vågnet op med ondt i halsen. Min kæreste har været forkølet ½ uge, så smittekilden har været der hele tiden. Mit eneste håb er bare at det ikke udvikler sig. Jeg tror jeg ligger mig i sengen resten af dagen, og håber på det er væk imorgen. Ellers kan det i værste fald blive nødvendigt at droppe runden imorgen. Ikke noget jeg er voldsomt glad for. Det er lidt surt hvis min max test går i vasken fordi jeg går hen og bliver syg :(

Så kryds lige finger for at det er noget 1 dages noget........

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så kryds lige finger for at det er noget 1 dages noget........

Jeg kender godt fænomenet med at vågne op med ondt i halsen, og bare tænke åhhh-neejjjj, nu ryger træningen eller what ever man nu havde planlagt :angry: Og i dit tilfælde en max-test, som der nok er nogen stykker der glæder sig til at se udfaldet på. :rolleyes:

Så der krydses fingre for at det bare er noget kortvarigt, en enkelt dag på langs sagtens kan kurrere..... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share