Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

TJ- Føler med dig. Jeg går også og er snottet med dårlig hals, men da min træning alligevel er nærmest ikke eksisterende i denne mdr, så er det nok værre for dig :(

Men tag lige og bliv rask i en fart, for det bliver spændende at se hvordan det går med makstesten :)

Har du stadig planer om at stille op til JM i bænkpress??

God bedring :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak drenge :)

Er lige vågnet for 30 minutter siden. Som det ligger nu har jeg næsten ikke ondt i halsen mere. Jeg er blevet lidt snottet istedet for. Jeg har lige taget min temperatur, som var 36,6. Så jeg har trods alt ikke feber. Jeg havde sagt til mig selv at havde jeg feber så var træning helt sikkert hyldelagt. Jeg overvejer at tage ned og lave et eller andet, og så komme hjem og blive helt rask til onsdag som er tung dødløft dag. Men vi får ser hvordan jeg har det over middag. Tager jeg derned så bliver det lidt mindre end papiret siger for ikke at åbne alle "døre" i immunforsvaret op.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ice> er du totalt rablende vanvittig. Tror du jeg gider at smide 3 ugers HÅRD træning på gulvet fordi jeg er blevet snottet. Du kan fandme tro nej. Jeg smider KUN håndkæddet i ringen, hvis jeg mener jeg udsætter mig selv for en fare ved at træne. Og så længe jeg ikke har feber, og symptomer under halsen, så tror jeg at jeg vover pelsen. Skal jeg så iøvrigt også blive sur når der sidder en mand i bussen og hoster og når der sidder en pige til en forelæsning og pudser næse osv. Ja, jeg er egoist til fingerspidserne. Min træning er sgu så vigtig at jeg ikke gider tænke på om jeg evt. smitter de andre.

Og hvis i har lyst til at fortsætte den her totalt latterlige debat, så gør det venligst ikke i min log......kun en person som ikke går særligt meget op i sin træning kan spørge så dumt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ice> er du totalt rablende vanvittig. Tror du jeg gider at smide 3 ugers HÅRD træning på gulvet fordi jeg er blevet snottet. Du kan fandme tro nej. Jeg smider KUN håndkæddet i ringen, hvis jeg mener jeg udsætter mig selv for en fare ved at træne. Og så længe jeg ikke har feber, og symptomer under halsen, så tror jeg at jeg vover pelsen. Skal jeg så iøvrigt også blive sur når der sidder en mand i bussen og hoster og når der sidder en pige til en forelæsning og pudser næse osv. Ja, jeg er egoist til fingerspidserne. Min træning er sgu så vigtig at jeg ikke gider tænke på om jeg evt. smitter de andre.

Og hvis i har lyst til at fortsætte den her totalt latterlige debat, så gør det venligst ikke i min log......kun en person som ikke går særligt meget op i sin træning kan spørge så dumt.

Thomas

Tak skal du have :o

Du er nok lidt muggen idag, hva ?! :banana:

Så jeg kan altså udlede at du er egoist og JA vi skal nok tage vores 'latterlige' diskussion andetsteds (mugne makker)

Link to comment
Share on other sites

Yep, jeg er muggen :devil:

Når jeg har trænet hårdt i 3 uger med henblik på at teste diverse løft, så er det en pain at skulle bøvle med lidt forkølelse nu når jeg endelig skal til at cutte i workloaden. Jeg kan sgu da ikke bruge energi på at tænke hvordan samtlige medlemmer i centret har det.....

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Og hvis i har lyst til at fortsætte den her totalt latterlige debat, så gør det venligst ikke i min log......kun en person som ikke går særligt meget op i sin træning kan spørge så dumt.

Thomas

Sidste bemærkning :

Ja.... det er godt der er menings-frihed i Danmark !

Har egenligt ikke lyst til at bevæge mig med på dit tilsvinende niveau.

Bare fordi man er lidt muggen behøves man jo ikke svine alle andre til.

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg klarede mig igennem træningen uden de store lidelser. Jeg håber bare nu på at jeg kan pleje forkølelsen nok til at den stort set er væk til dødløft på onsdag. Jeg er ikke sikker på at jeg har lyst til at køre så tungt som jeg skal, hvis det ikke er blevet bedre. Så jeg krydser finger for at det er væk til den tid. Jeg kørte med 10 kg mindre end planlagt i squat, for ikke at skulle lide alt for meget. Det kan godt være det ikke havde været nødvendigt, for de 150 kg kørte næsten som WSB speed sæt. Bænkpres kørte også ret nemt, selvom brystmusklen STADIGVÆK gør ondt.

SHEIKO CMS - WEEK 4 - DAY 1 - MANDAG DEN 29/7-2002

Squat (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

Squat (worksets) (4-5 mins pause)

6 sæt x 2 reps med 150 kg

Bænkpres (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

1 sæt x 8 reps med 50 kg

2 sæt x 2 reps med 100 kg

Bænkpres (worksets) (4-5 mins pause)

1 sæt x 3 reps med 130 kg

2 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

Seated ab machine (worksets) (1-2 mins pause)

1 sæt x 15 reps med 60 kg

1 sæt x 12 reps med 70 kg

1 sæt x 10 reps med 80 kg

1 sæt x 6 reps med 90 kg

Seated brystpres maskine (worksets) (2-3 mins pause)

2 sæt x 12 reps med 80 kg

V-bar chinups (worksets) (2-3 mins pause)

3 sæt x 4 reps med bodyweight

TOTAL TID: 1 TIME 15 MINUTTER

Tonnage bænkpres: 2.140 kg

Tonnage squat: 2.910 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hey Farmer ;)

Cool at træningen går ok og at din bryst kører selvom der er smerter. Det er nok noget ømhed, du sikkert vil døje med indtil du kører ren deload i en uges tid. Lidt træls - men altid noget det ikke er værre.

OG så synes jeg det er cool nok at du svarer igen på tiltale i din log - men jeg tror ikke Ice Eye skulle have haft den medfart du gav ham, for selvom du syntes det var en tåbelig bemærkning, så er der jo flere indlæg man læser hvor man måske, enten grundet erfaring eller grundet holdning, synes er dybt god nat. Derfor synes jeg nu ikke Ice eyes indlæg var helt noller, for hvis nu du havde fået din forkølelse fra en "snothvalp" ;) i Olympia, så ville du nok også være lidt træt af det.

Omvendt kan jeg sagtens se, at eftersom du går MEGET op i din træning - hvilket jeg personligt synes er vildt fedt og respekt for det - så er det pisse surt for dig at ligge syg under en Sheiko-cyklus og derfor kan jeg forstå at dine frustrationer nemmere kommer til udtryk hvilket (måske) jo netop kendetegner en seriøs idrætsudøver...nogen vil nok også sige at en seriøs udøver kan sætte sig ind i, at hvis andre bliver smittet grundet ens stædighed, er de nok ret utilfredse.

Det kan ikke sammenlignes med doping i eks. Tour de France - men de cykelryttere der ikke er dopede kan da med rette være pisse trætte på de der har dopet sig og dermed skabt så meget negativ omtale af sporten og dermed ødelagt det for dem der ikke har gjort noget galt.

Princippet er lidt det samme - du siger at du ikke vil lade dine egne resultater gå ned ad bakke på bekostning af andres mulige ve og vel ifb. med smittefarer - ligesom en dopet rytter ikke vil opgive sine mulige resultater ved doping for de udopedes skyld.

Jeg er helt klar over at der ikke skal komme en diskussion nu omkring denne sammenligning - det er alene et eks. på at belyse ensartethederne i problematikken - men som du ganske rigtigt siger - så skulle folk også være sure på dem der sidder og hoster baktusser ud i bussen og udsætter andre for potentielle smittefarer.

Der er bare den lille krølle at måske 80% af bussens passagerer ikke befinder sig i en situation, hvor en forkølelse vil betyde andet end et par trælse dage, hvorimod dem i centeret som man "hoster på" reelt udsættes for at få ødelagt deres træning - ganske som du er bange for at på ødelagt din.

En lang svada fra min side - og jeg håber vitterligt det bedste for dine resultater og helbredet, eftersom du stræber så "proffesionelt" og intenst efter disse - jeg kaster lige 50 streetrespekt points til dig!! B)

Bare du lige revurderer Ice eyes bemærkning i lyset af min kommentar, for vi skal jo nok kunne komme med et par kommentarer uden at nedgøre hinanden. Når Ice eye skriver at det virker egoistisk af dig, er det vel ikke en dum kommentar, men blot hans holdning, som jeg sagtens, her fra sidelinjen, kan følge lige såvel som jeg til dels kan følge din.

Anyways - vi snakkes - og nej mit HST er ikke gået fløjten - har bare være på kanoferie i weekenden med ca. 50 km tilbagelagt med en gennemsnitsfart på 3 km/t :) så kommer jeg nok først ned og træne imorgen eller onsdag.

Hygge og al den healende bedring jeg kan give ved tankens kraft!

Lawman - en mand på vej i seng

:D

Link to comment
Share on other sites

Det er nok noget ømhed, du sikkert vil døje med indtil du kører ren deload i en uges tid

Det er helt sikkert ikke bare ømhed. Jeg kan godt kende forskel på ømhed og hvad der ligner overbelastning (måske endda en lille fibersprængning).

Hvad angår Ice diskussionen, så gider jeg ikke engang kommentere det, for jeg synes stadigvæk det er latterligt at sige til en person som har viet 5 uger af sin sommerferie til et benhårdt Sheiko program. Som jeg har sagt, så kan kun personer der går meget op i sin træning, se det fra min synsvinkel. Og hvis folk vil diskuttere det mere, så opret da for helvede en tråd om det.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg klarede mig igennem den sidste tunge dødløft dag. Det gik også ganske udemærket. Umiddelbart ville jeg gerne have at de 220 kg havde kørt til hurtigere i dødløft, men det kommer vel når vi deloader helt i næste uge. Dog føltes de overhovedet ikke tunge, så det var OK. Nu håber jeg bare min forkølelse er HELT væk til squat på fredag.

SHEIKO CMS - WEEK 4 - DAY 2 - ONSDAG DEN 31/7-2002

Dødløft (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

Dødløft (worksets) (4-5 mins pause)

1 sæt x 3 reps med 180 kg

2 sæt x 2 reps med 220 kg

1 sæt x 2 reps med 210 kg

1 sæt x 3 reps med 180 kg

Goodmornings til vandret (worksets) (3-4 mins pause)

1 sæt x 8 reps med 70 kg

3 sæt x 6 reps med 100 kg

Bænkpres (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

Bænkpres (worksets) (4-5 mins pause)

4 sæt x 4 reps med 120 kg

Seated ab machine (worksets) (2-3 mins pause)

1 sæt x 10 reps med 60 kg

1 sæt x 10 reps med 80 kg

1 sæt x 10 reps med 100 kg (hele stakken på maskinen)

Seated brystpres maskine (worksets) (2-3 mins pause)

3 sæt x 10 reps med 90 kg

Pulldowns (worksets) (2-3 mins pause)

2 sæt x 12 reps med 90 kg

TOTAL TID: 1 TIME 30 MINUTTER

Tonnage dødløft: 3.800 kg

Tonnage bænkpres: 2.760 kg

2 dage mere....så står den på deload.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hurra> for den dårlige brystmuskel....for at få lidt blod igennem uden at skulle presse noget helt vildt :D Og så er det en ny maskine. Altid sjovt at lege lidt med de nye maskiner. Mavemaskinen er også ny, og den er faktisk kanon god. Selvom ejeren glor lidt når vi allerede anvender bunken ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det var så sidste squat/bænkpres dag i Sheiko programmet. Jeg synes allerede at nedgangen i volumen i denne her uge kan mærkes på styrken. Vi kørte nemlig en anelse tungere end planen idag, for lige at mærke hvordan overskudet er. Ikke noget vildt udover planen. Jeg tog efter sættene i squat lige en double med 180 kg med knæbind. Den var næsten nemmere end sættene med 160 kg uden knæbind. Så masser af overskud der. I bænkpres kørte jeg en blandet landhandel af doubles mellem 130-145 kg. Den sidste double på 145 kg var overordentlig nem og flydende, selvom jeg ikke pressede igennem. Brystmusklen er dog ved at komme sig. Det er nok den bedste dag længe hvad det angår. Dog har jeg fået en lille fiber i det ene lår (småskader forfølger mig på det her program). Det kostede meget opvarmning idag i squat, før jeg kunne køre 100 % smertefrit (både opvarmningssæt, massage, lidt strækøvelser osv.). Låret er lidt ømt og stivt nu, men det går lige.

SHEIKO CMS - WEEK 4 - DAY 3 - FREDAG DEN 2/8-2002

Squat (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

4 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

1 sæt x 3 reps med 120 kg

Squat (worksets) (4-5 mins pause)

5 sæt x 2 reps med 160 kg (god power)

1 sæt x 2 reps med 180 kg (med knæbind, hurtigere end sidste sæt med 160 kg)

Bænkpres (opvarmning + vægttilpasning) (1-2 mins pause)

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 2 reps med 90 kg

Bænkpres (worksets) (4-5 mins pause)

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

2 sæt x 2 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 145 kg

Seated bænkpres maskine (worksets) (2-3 mins pause)

1 sæt x 8 reps med 70 kg

1 sæt x 8 reps med 100 kg

1 sæt x 5 reps med 130 kg

Pulldowns (worksets) (2-3 mins pause)

3 sæt x 10 reps med 100 kg

V-bar chinups (worksets) (2-3 mins pause)

4 sæt x 4 reps med kropsvægt

Og så lavede jeg lige lidt pinch-grip konkurrence med Onkel Troels med en 25 kg skive, da jeg skulle vente på han blev færdig, så han kunne give mig et lift. Jeg vandt med begge hænder ;) Men det var tæt på Troels..hehe

TOTAL TID: 1 TIME 45 MINUTTER

Tonnage squat: 3.590 kg

Tonnage bænkpres: 2.490 kg

Og dag var bænkpres maskinen ikke decideret for den dårlige pat, hurra :D jeg synes bare et eller andet sted at den er meget sjov at køre efter bænkpres.

Dødløft imorgen og så står den på deload.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas

Det ser skræmmende ud med alle småskaderne - et kort sekund tænkte jeg: Hvorfor fanden går manden det han gør?! Men så kom jeg til at tænkte på den artikel af Dave Tate, hvor han bliver spurgt det samme spørgsmål efter at have revet brystmusklen over... tjaa, det er hvad jeg gør, og jeg elsker det :devil: Rock on TJ - pain is a higher state of pleasure!!

Jeg har fået blod på tanden til den satans Sheiko, helt klart en log der giver blod på tanden til os andre dødelige ;)

Link to comment
Share on other sites

Som man siger "A quitter never wins, and a winner never quits"......

Desuden så er mit nye motto....."I spit in the face of pain".

Når det er sagt, så kan jeg godt mærke hvornår den er helt gal. En skærende smerte ville jeg aldrig træne med. Så måske er jeg dum, men så dum er jeg heller ikke :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share