Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg skulle egentlig starte med squat idag, men jeg har kanon ondt i venstre lår. Det er ved at gå op for mig hvad jeg får ondt af. Hver gang jeg har kørt den siddende mavemaskine, så er den galt med låret (kørte den nemlig hver gang da jeg kørte Sheiko. Måske derfor det opstod). Det skyldes højst sansynelig at rectus femoris musklen i quadriceps laver et stort arbejde når man er spændt fast. Tror jeg overbelaster musklen på den skod maskine. Så jeg lavede dødløft først (i håb om at blive mere varm i låret), og kørte lidt tungere end planlagt. I forhold til at jeg lige har trukket en double på 220 kg i mandags, så kørte de 2 doubles med 230 kg temmelig godt. Squat kørte også OK, efter jeg var blevet varm i låret (krævede adskellige sæt med let vægt).

DØDLØFT + BÆNKPRES + SQUAT FREDAG DEN 13/9-2002

Dødløft

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

worksets

1 sæt x 2 reps med 180 kg

1 sæt x 2 reps med 210 kg

1 sæt x 2 reps med 230 kg

1 sæt x 2 reps med 230 kg

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

worksets

1 sæt x 3 reps med 130 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

Squat

1 sæt x 15 reps med stangen

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

worksets

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 170 kg

1 sæt x 2 reps med 180 kg

Pulldowns til nakken

5 sæt x 12 reps med 75 kg

Ved godt pulldowns til nakken ikke er det bedste for rotator manchetten, men jeg havde lige lyst til at lave den, og det var med en meget submaksimal vægt. Så det går lige ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas...mon ikke også det er meget personligt om det skader....vi er nok enige med de fleste fys'er om at skulderen sidder i en meget udsat position..men hvis man ikke ligefrem har problemer med skulderen..og laver en masse arbejde bag nakken, så går det nu nok..også selvom man giver sig lidt B)

Link to comment
Share on other sites

Lavede lige lidt let recovery workout for at få lidt blod igennem musklerne. Alle øvelserne blev lavet med et par lette 10 kg håndvægte.

RECOVERY WORKOUT LØRDAG DEN 14/9-2002

Stiff-legged dødløft 2 sæt x 30 reps

Side laterals 2 sæt x 15 reps

Rear laterals 2 sæt x 15 reps

Rotator cuff work med elastik

Thomas

Link to comment
Share on other sites

KANON træning idag. Det er lidt sjovt. For til trods for at jeg hele sidste uge trænte relativt tungt i dødløft (double med 220 kg mandag, og 2 doubles med 230 kg fredag), så har det ikke kostet noget endnu. Måske er der noget med det der frekvente løfteri, lav volumen og relativt tunge vægte hver gang.

Det kørte ihvertilfælde så godt idag, at jeg satte ny 2RM PR stående på en 10 cm forhøjning. Min gamle PR var 235 kg for 2 reps, og jeg trak idag 237,5 kg for 2 reps, og havde vel 1-2 reps i reserve. Så formen er opadgående ser det ud til. Men nu holder jeg lige lidt igen på fredag i dødløft (holder mig omkring de 200 kg), så jeg ikke går for hurtigt frem.

Satte også PR i side laterals med 16 kg håndvægtene, hvor jeg før har taget 15 reps med dem. Tog idag i anden sæt 20 reps med 16 kg håndvægtene i 100 % clean form.

Og så skulle jeg lige vise et par bodybuildere som kørte lidt tunge doubles i barbell curls med 75 kg, at en styrkeløfter godt kan være stærk i biceps selvom man ikke træner det så meget. Jeg nakkede uden opvarmning 4 clean reps med 75 kg :D

DØDLØFT + BÆNKPRES + PARTIAL SQUAT MANDAG DEN 16/9-2002

Dødløft stående på 10 cm forhøjning

1 sæt x 6 reps med 70 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

worksets

1 sæt x 2 reps med 150 kg

1 sæt x 2 reps med 190 kg

1 sæt x 2 reps med 220 kg

1 sæt x 2 reps med 237,5 kg ny 2RM PR med 2,5 kg

Eksplosiv close grip bænkpres

1 sæt x 3 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

Partial squat (ca. halvvejs ned)

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 150 kg

1 sæt x 2 reps med 190 kg

1 sæt x 2 reps med 230 kg

1 sæt x 2 reps med 260 kg

Barbell curls

1 sæt x 4 reps med 75 kg

Dumbell side laterals

1 sæt x 10 reps med 16 kg håndvægte

1 sæt x 20 reps med 16 kg håndvægte

1 sæt x 10 reps med 16 kg håndvægte

Dumbell side bends

1 sæt x 6 reps med 56 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 56 kg håndvægte

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Du kan sgu gøre os bodybuildere helt misundelige..... :angry:

Jeg nakkede uden opvarmning 4 clean reps med 75 kg
:drool: "aaaahhhhhh", i styrkesvin har alligevel gemt lidt krudt at skyde jeres guns af med.... :D

Jeg ved ikke om du har nævnt det før, men har ikke kunne finde det. Hvornår stoppede du decideret med bodybuilding og konverterede til SL?

Btw: 20 reps med 16kg i lateral raises, og så med strict form, det er satme flot.... :thumbwink:

Altid lækkert med en ny PR, så jeg går ud fra at det med at træne efter din dagsform virker efter hensigten.

Er du snart i battle-mode, så tonni kan blive sat på plads :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hvornår stoppede du decideret med bodybuilding og konverterede til SL?
Har trænet i ca. 9 år. Har vel trænet styrkeløft i 3-4 år efterhånden. Resten var en blanding af BB og almindelig styrketræning. Lavede iøvrigt mit første squat for 4 års tid siden :) Så længere har jeg ikke trænet det.
Altid lækkert med en ny PR, så jeg går ud fra at det med at træne efter din dagsform virker efter hensigten.

Nu har jeg ikke trænet det længe nok til at jeg reelt kan sige noget. Men det tyder på at det virker godt nok :)

Er du snart i battle-mode, så tonni kan blive sat på plads

Det blev han idag. Han skulle være smart og overgå mig i dødløft fra forhøjning. Så han smed 240 kg på. Den første rep var tæt på max. Rep 2 blev misset ved midtskinneben :) Sammenlignet med at jeg havde 1-2 reps i reserve, så lærte han lektien idag :D Jeg skal nok kæmpe for at holde ham væk i dødløft og bænkpres. Squat er det nok sket med, da jeg simpelt hen skoder i den øvelse.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så han smed 240 kg på. Den første rep var tæt på max. Rep 2 blev misset ved midtskinneben  Sammenlignet med at jeg havde 1-2 reps i reserve, så lærte han lektien idag
Så kom han ikke til fadet i denne omgang, og så havde du enda lidt i reserve (men det behøves han jo ikke at vide)..... :evillaughter:

Men han er satme et træktårn uden lige, hvordan ligger kg mæssigt mod hinanden i squatten.

Lavede iøvrigt mit første squat for 4 års tid siden  Så længere har jeg ikke trænet det.
Troede egentligt at du også squattede i dine tidlige bb dage, men du blev garanteret som os andre overbevist af de såkaldte instruktører at leg extension/curl/ab-adductor maskinerne var vejen til en god leg-workout..... :headwall: DOOOH!

Btw: Hvornår fik dødløften så et indtog i din træning...?

Altid grineren at læse om dig og Tonni's indbyrdes styrke kampe....

(keep em' comming... :king: )

Link to comment
Share on other sites

hvordan ligger kg mæssigt mod hinanden i squatten.
Det er lidt svært at sige på nuværende. Men jeg tror han er stærkere. Jeg har 2 gamle rekorder fra mine velmagtsdage, da jeg vejede 140 kg. Den ene hedder 235 kg til godkendt dybde. Den anden hedder 250 kg til parralel. Jeg tror jeg ligger et pænt stykke under 235 kg lige nu. Mit vægttab er gået hårdest ud over mit squat. Jeg vil skyde på 225 kg lige nu. Deromkring. Tonni har slet ikke noget max uden squat dragt. Derfor er det svært at sammenligne. Hans bedste til godkendt dybde er 237,5 kg med squat dragt. Jeg vil tro han er en 5 kg´s penge bedre end mig i squatten lige nu.
Btw: Hvornår fik dødløften så et indtog i din træning...?

Startede allerede efter 2 års lalletræning (læs den sædvanelige bryst-biceps træning), på at lave dødløft. Men jeg lavede kun partial dødløft fra midtskinneben, da jeg brugte den som rygøvelse. Jeg blev ikke voldsomt stærk af det, for lige inden jeg startede med styrkeløft kunne jeg kun trække 160 kg x 10 reps i partial dødløft. Så almindelig dødløft har jeg også kun trænet i en 4 års tid.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share