Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Yeah, så er der gang i træningen igen. Idag stod den på "max effort" dødløft. Når jeg siger max effort, så er det fordi jeg på den tunge dag har lavet en lille minicyklus, hvor man ved hver gang laver så mange reps som dagsformen tillader uden at faile ved en given vægt. Tung dødløft bliver kørt hver 14. dag, jævnføre det program jeg har postet 1 side eller 2 tilbage. Idag lavede vi max reps med 220 kg. Om 14. dag er det 230 kg. Og så bliver det 240 kg. Og slutteligt går jeg for ny triple rekord med 250 kg.

Det er en genial måde at køre den tunge dødløft dag på, da man så kan konkurrere lidt hver gang. Tonni havde den smarte idé at jeg skulle ligge ud (clever boy). Jeg lavede 6 reps med 220 kg, og kunne måske have fightet den 7., men jeg regnede med at 6 reps var nok, og der var jo ingen grund til at presse sig ALT for meget :) Det var ikke Tonni´s dag, og han endte på 5 reps. Efter no. 2 skulle han allerede fighte, og de 2 sidste var så hårde at hans øjne var totalt røde da han lukkede den sidste ud. Jeg var sikker på at han ville få næseblod eller sådan noget. Så hård var den. Det er nu rart at få lov til at presse sig selv lidt igen :D

Bagefter kørte vi front squat og bænkpres, og sluttede med lidt BB træning i diverse øvelser.

ME SQUAT/DØDLØFT + TUNG BÆNKPRES DAG - MANDAG DEN 19/8-2002

Dødløft

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 190 kg

"maximum effort sæt"

1 sæt x 6 reps med 220 kg

Front squats

1 sæt x 5 reps med 70 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 120 kg

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

1 sæt x 2 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 145 kg

Skulderpres med træstamme

1 sæt x 15 reps med 60 kg

1 sæt x 10 reps med 60 kg

Dumbell side laterals

2 sæt x 10 reps med 12 kg håndvægte

Incline triceps extensions

3 sæt x 15 reps med 40 kg

supersetted med

Dumbell preacher curls

3 sæt x 12 reps med 16 kg håndvægte

Seated ab machine

2 sæt x 15 reps med 70 kg

Ganske udemærket træning idag. Jeg er normalt ikke god til at lave "høje" reps i dødløft, så jeg er ganske udemærket tilfreds med 6 reps med 220 kg.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Col> der er ikke noget som et godt armpump :D ....nej, det var selvfølgelig Tonni´s ide med alt det armtræning ;)

Tonni vejer lige for tiden omkring 107-108 kg.

Jeg vejede iøvrigt det lavede længe, da jeg vejede mig imorges. 123,4 kg. Så jeg ligger godt hvor jeg ligger lige nu :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tonni vejer lige for tiden omkring 107-108 kg.

Har Tonni så ikke øget sin vægt pænt siden MOL-træffet, godt nok var han pæn af størrelse, men jeg ville ikke skyde ham til 107-108. Men det er jo også gået et stykke tid siden træffet nu, og sheiko har vel også bidraget med et kg eller 2...?

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu ikke engang mellem linierne. Jeg er nødt til at kæmpe med næb og kløer for at holde den lille genetiske vidunder kran væk fra mig :D Så hver gang jeg vinder en af vores battles, så er det totalt fryd. Og jeg kører selvfølgelig på ham hver gang...hehe. Og det kan han selvfølgelig ikke lide. Specielt fordi dødløft er hans æresløft. Men nu er det squat der skal køres tungt på næste mandag. Der har han en reel chance for at vinde vores battle.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fuuuuck, sådan et rep sæt kan sgu inducere den ondeste DOMS. Jeg er lige vågnet op med DOMS i baller, lænd, traps og baglår. Så DOMS´en taler sit tydelige sprog omkring hvad dødløft rammer af muskler. Og så har mit lille preacher curl trip også bidt fra sig. Mine biceps gør avs :D

T> yep, og kalde mig hans kongelige højhed :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Helix> Det er meget løst hvad man kan finde omkring Garry Frank´s træning. Det eneste jeg har kunnet opdrive er det her (han træner iøvrigt kun 3 gange i ugen).

Mandag: tung squat/dødløft

Squat: bygger op til 2 tunge sæt som følger en eller anden form for periodiseringmodel (mere ved jeg ikke)

Dødløft: varmer hurtig op til 3-5 tunge singles med samme vægt. Følger også en periodiseringsmodel.

+ hjælpeøvelser såsom baglår, reverse hypers, mave etc.

Onsdag: tung bænkpres

Bænkpres: lidt samme stil som squat

+ adskellige hjælpeøvelser, såsom board presses, triceps, skulder etc.

Fredag: back assistance day

Frank mener at ryggen er fundamentet i alle 3 konkurrenceløft. Derfor har han en hel dag hvor han laver tunge rygøvelser. Vi snakker rigtigt tungt helt ned til 3 reps. Han laver generelt øvelser som t-bar rows, bent rows, barbell shrugs etc.

Det er såmen det hele.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har....har...har....iøvrigt lavet...kaaar....kaaard....kardio idag :retard:

Har været ude og cykle 31 km med min far. Han er motionscykelrytter, så det er ikke helt nemt at følge med ham op af bakkerne. Det var nu ikke andet end en hyggetur i et meget naturskønt område, så det var kun lige på bakkerne man kan kalde det decideret kardiotræning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej igen :)

Tak for svaret , du har ret i, at Garry Frank ikke skriver meget om sin træning, f.eks. på hans hjemmeside www.garryfrank.com/index.htm skiver han næsten kun, at han er verdens stærkeste styrkeløfter, han har dog lidt at ha det i. :dontgetit:

(han træner iøvrigt kun 3 gange i ugen)

Ja, det var det jeg noterede mig, jeg leder efter inspiration til et 3 dags sl. program. ;)

Jeg tager lige et print af dit indlæg. B)

Forøvrigt er det sjovt at se, at selv en hærdet styrkeløfter laver kardio. :D

Link to comment
Share on other sites

Helix>

Jeg vil til jævnligt (1-2 gange i ugen) at lave lidt kardio. Jeg vil godt have bare en grundform aerob-mæssigt. Det kan også kun gavne restitutionsevnen :D

Jeg kan godt lide ideen med at være en komplet atlet. Jeg er dybt fascineret af stærkmandsdeltager som både er udholdende, hurtige, eksplosive, stærke og som har en god aerob grundform. I det hele taget kunne det være fedt at deltage i strongman. Men jeg tror desværre ikke det er muligt med det niveau vi har herhjemme. De er jo brølestærke. Bare der var nogen begynder konkurrencer.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kommer til Århus lørdag har vi både flere cykler og stepmaskiner hvis du er interesseret......så kan du kigge på fra stepmaskinen mens vi andre løfter lidt vægte

You gonna die for that lucy :devil:

Jeg skal op og træne dødløft med dig kan jeg høre ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Trods varmen havde jeg god power på min "lette" dag. Den stod på eksplosiv bænkpres og ryg assistance. Den primære ryg øvelse er barbell shrugs. Så vidt jeg ved er 5 reps med 180 kg det tungeste jeg nogensinde har været oppe på i shrugs. Så det blev idag til 20 kg 5RM PR. Men det er også år og dage siden den har været en fast del af mit program. Og så havde vi lige endnu en dyst i "fleste-reps-med-træstammen". I mandags slog Tonni lige nøjagtigt mine 15 reps med 1. Så jeg måtte jo lave 17 idag. Gik død på nummer 18, som var så tæt på lockout som noget overhovedet kan komme. Lidt små konkurrencer er altid godt for motivationen. Næste gange må vi hellere smide lidt vægt på den.

DYNAMISK BÆNKPRES + RYG ASSISTANCE DAG ONSDAG DEN 21/8-2002

Dynamisk bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

worksets

6 sæt x 2 reps med 120 kg

Barbell shrugs

1 sæt x 5 reps med 90 kg

1 sæt x 5 reps med 120 kg

1 sæt x 5 reps med 150 kg

1 sæt x 5 reps med 190 kg 10 kg 5RM PR

1 sæt x 5 reps med 200 kg 20 kg 5RM PR

Yates rows

1 sæt x 10 reps med 90 kg

1 sæt x 10 reps med 100 kg

1 sæt x 10 reps med 110 kg

Close grip pulldowns

1 sæt x 10 reps med 80 kg

1 sæt x 10 reps med 80 kg

1 sæt x 15 reps med 70 kg

Træstamme løft for reps

1 sæt x 17 reps med 60 kg

1 sæt x 8 reps med 60 kg

Barbell curls

1 sæt x 6 reps med 45 kg

1 sæt x 6 reps med 55 kg

1 sæt x 6 reps med 65 kg

Seated ab machine

1 sæt x 12 reps med 80 kg

1 sæt x 15 reps med 70 kg

På fredag er det så dynamisk squat + dødløft og volumen bænkpres. Indtil videre synes jeg rigtigt godt om det her program. Glæder mig iøvrigt til vores battle dag på mandag, hvor den står på squat og partial dødløft.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share