Thomas J


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det er noget af en udfordring at træne eksplosivt dødløft når ens lænd lider af den vilde DOMS. Men jeg kom igennem mine 12 singles med 170 kg. Dog ikke med den vilde eksplosivitet. Nærmere en nem flydende bevægelse. Ellers gik dagen OK.

DYNAMISK DØDLØFT, MEDIUM BÆNKPRES + ASSISTANCE FREDAG DEN 10/5-2002

Dødløft  (opvarmning)  +  12 singles x 170 kg (1 min. pause)

Incline bænkpres (alle reps paused)  4 sæt x 5 reps x 60, 80, 100, 120 kg

Close grip pulldowns  3 sæt x 8 reps

Seated dumbell skulderpres  4 sæt x 8-10 reps x 36 kg håndvægte  (1 min. pause)

Preacher curls  3 sæt x 10, 8, 6 reps

High incline situps  3 sæt x 12 reps

Sluttede med 15 minutter på kondicyklen.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Magen til skod dag skal man lede længe efter :(

Jeg tror jeg toppede min styrke i bænkpres i sidste uge, da jeg fik ny 1RM i close grip bænkpres. Efter den gode fremgang jeg har haft i bænkpres, så tænkte jeg at jeg idag ville prøve på ny 1RM i bænkpres, hvis det gik godt i opvarmningen. Den anden sidste single med 145 kg gik egentlig mega nemt, men min sidste single på 160 kg var der ikke meget krudt i. Så kunne jeg godt se det ville være urealistisk at springe 17,5 kg til ny PR. Så umiddelbart ser det ud som om jeg skal starte cyklussen op på ny. Planen er at tage et par skridt tilbage, og bygge op til nuværende niveau over de næste 3-4 uge, og så forhåbentligvis tage et par skridt længere frem. Meningen er alligevel at jeg først skal være i tip top stand til JM i bænkpres til august. Så der er tid endnu. Med en ny close grip rekord, burde der reelt være basis for en ny bænkpres rekord, hvis jeg skal stole på mine erfaringer med forholdet mellem de 2 øvelser. Måske skulle jeg have testet bænkpres istedet for close grip. But done is done. Jeg tror jeg bakker ned til 140 kg på den tunge dag, og starter en ny cyklus derfra næste mandag.

TUNG BÆNKPRES, DYNAMISK SQUAT + ASSISTANCE MANDAG DEN 13/5-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  5 singles x 100, 115, 130, 145, 160 kg

Squat  (opvarmning)  +  7 sæt x 2 reps x 100, 110, 120, 130, 140, 140, 140 kg

Cable rows  3 sæt x 8 reps

Dips  3 sæt x 6 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tak for opmuntringen Troels :)

I bund og grund er det helt sikkert fordi sidste uges tunge træning stadigvæk sidder i kroppen, men jeg ved af bitter erfaring, at det ikke kan betale sig at presse på grænser særligt mange uger af gangen. 2 skridt frem, 1 tilbage teorien virker bedre for mig. Så jeg tror jeg tager 1 skridt tilbage, for at tage 2 gevaldige skridt bagefter :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Godt nok er jeg lidt ked af at træne med et supertalent som min makker nu engang er, for det er super frustrerende at blive hentet af en som har trænet seriøst i kun 1½ år. På den anden side giver det mig for første gang nogensinde god konkurrence i træning.

Godt nok er der et pænt stykke imellem os i bænkpres, men i squat og dødløft ligger vi næsten lige. Det sjove er så at Tonni (min makker) påstår at han er stærkere end mig i squat fordi han har taget 2,5 kg mere (237,5 kg) end min 1RM i squat, selvom han havde dragt på og jeg ikke havde, dengang jeg tog min (235 kg). Den slags er godt for konkurrencen :) Vi har aftalt at vores tunge squat/dødløft dag om onsdagen, er "WAR DAY". Vi skal hver onsdag kæmpe om hvem som er stærkest i dagens ME øvelse. Idag stod krigen i ass-to-the-grass olympic squat med smal benstilling. Idag var jeg den heldige at skulle køre som nummer 2. Målet idag var tungeste 3 rep sæt vinder. Tonni valgte efter opvarmning at gå på 202,5 kg. Den første rep var overraskende hård. Jeg var overbevist om at han ville misse nummer 2, men nummer 2 var en anelse nemmere. Nummer 3 rep, var en fighter, og hans øjne var helt blodskudte efter den kæmper. Fuck tænkte jeg, jeg har tabt. Sidste gang vi kørte olympic squats sluttede jeg på en single på 210 kg. Der var ikke andet for end at gå på 205 kg. Snot. Jeg spændte op under lortet og gik ud i position. Jeg bankede den i bund, og første rep strøg flydende op. Lover godt tænkte jeg. Næste rep var ligeså flydende. 3. rep var lidt hårdere, men stadigvæk ikke en fighter som Tonni´s sidste rep var. Så jeg vandt dagens WAR, og vi må konstatere at Tonni IKKE ejer squat endnu :)

Eksplosiv bænkpres kørte modsat i mandags med overbevisende eksplosion. Alle 7 sæt x 2 reps med 120 kg fløj til lockout uden skyggen af besvær. Så en ganske god dag :)

TUNG SQUAT/DØDLØFT, DYNAMISK BÆNKPRES + ASSISTANCE ONSDAG DEN 15/5-2002

WAR DAY: ASS-TO-THE-GRASS OLYMPIC SQUATS - THE MAX TRIPLE CHALLENGE

Olympic squats  (opvarmning)  +  3 sæt x 2 reps x 90 kg, 130 kg, 170 kg  +  1 sæt x 3 reps x 205 kg

Goodmornings til parralel  2 sæt x 10 reps x 100 kg

Bænkpres  (opvarmning)  +  7 sæt x 2 reps x 120 kg

Close grip pulldowns  3 sæt x 8 reps

Overhead dumbell triceps extensions  2 sæt x 12 reps x 56 kg håndvægt

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hey du kører også "War Day"!!! min makker og jeg har også en ME kampdag! kopisvin!!!! Svinet løftede 200 kilo i dødløft(10 cm under knæet) og jeg kunne ikke rokke de 180 kilo ud af stedet... :(

så er det sgu lidt belastende at se at du kører 170 kilo i Dødløft på DE dage!!! men det motiverer...grrr

jeg skal forresten bære alle mine makkers ting i den næste uges tid i centret. Ret belastende! sådan er det at være svag i dødløft... derudover må han kalde mig "den lille svaggpisser" i en uge.

Ret primitivt, men tro mig det motiverer.

Link to comment
Share on other sites

Thomas J-> Hvor meget vil du skyde på at forskellen er mellem OL- og SL-benbøjning i belastning, forudsat at det er uden dragt, naturligvis. Er der en cirka %-tommelfingerregel?

Du er heldig at du kan køre sådan en ME-konkurrence til normal træning. Jeg døjer lidt med at den stærkeste i min klub løfter langt mere end mig (250 kg OL-squat sæt) og den trediestærkeste halter flere års træning efter mig.

Hvor meget kører sådan en som dig i pulldowns?

Mvh.

En spørge Jørgen

Link to comment
Share on other sites

T> kanon ide. Det vil jeg foreslå Tonni at vi også gør. Taberen skal bære den andens bælte osv. Og vinderen må kalde den anden for slapssvans og svagpisser. Primitivt, men yderst genialt ;)

Cilius> Tonni er super duper talent indenfor styrkeløft. Jeg ved ikke hvad han har lavet sportsmæssigt inden vægttræning, men fra stort set første dag han troppede op i centret har han trænet under mine vinger. Det er godt 1½ år siden nu. Hvad han har opnået på de 1½ år er VILDT. Det startede med en aftale om at vi begge 2 skulle stille op til JM 2001, og lige nu ligger det sådan at han er på junior landsholdet, har vundet B-DM, junior DM og løftet lige op med en Finne til Nordiske Mesterskaber, hvor han på ærgelig vis tabte på kropsvægt, og måtte nøjes med sølv. Så det ruller for ham. Han vejer omkring de 110 kg, og stiller derfor op i -110 kg. Han er 21 år gammel, og omkring 180 cm høj. Tror det var det hele :)

mvp> jeg tror ikke du kan stille fast procent op som gælder for alle, men jeg kan give dig nogen cirka forholdstal, som det gælder for mig og min makker. Min makker har dog ikke en styrkeløftssquat max uden udstyr, men jeg kan estimere mig frem til det. Jeg vil tro at for både mig og min makker er der en forskel på ca. 20-25 kg. Jeg vil tro tallet er mindre, hvis man kun kører olympisk squat. Det er lettere for en styrkeløfter at lave en tung olympisk squat, end det er for en olympisk vægtløftere at lave en tung styrkeløftssquat, hvis sidst nævnte aldrig køre det. Det skyldes selvfølgelig at den olympiske vægtløfter skal op på vægte han ikke har leget med før, mens styrkeløfteren skal ned i vægt for at tage en tung olympisk squat. Begge parter har en teknisk ulempe.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

mvp> ups, glemte pulldowns spørgsmålet. Egentlig er det svært at svare på, da vi har 2 forskellige maskiner, og den ene er meget tungere end den anden. Forstået på den måde at 60 kg på den ene bestemt ikke er det samme som 60 kg på den anden. Men afhængig af greb, maskine og sæt/rep kombinationer, så svinger jeg mellem 85-135 kg i pulldowns. Det var noget nemmere at sammenligne hvad man kunne tage i f.eks barbell rows, end hvad man kan tage på en pulldown maskine :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det er sku flot af din træningsmakker. Det må være en sand fornøjelse at træne under dine vinger... måske til tider en smule hårdt...

Mht. at skulle bære den andens udstyr mv., så havde en kammerat og jeg samme regel da vi spillede holdturnering i backgammon. Den af os der tabte sin holdkamp (hvis nogen af os, ellers var det bare den der sidst tabte), skulle bære den andens bræt samt stille op for personen... der gik hurtigt sport i at ombestemme sig mht. hvor man gerne ville sidde :D

Link to comment
Share on other sites

Stille og rolig træning idag. Lidt øm i haserne fra goodmornings, som kunne mærkes lidt i de dynamiske dødløft singles. Men kørte OK.

DYNAMISK DØDLØFT, MEDIUM BÆNKPRES + ASSISTANCE FREDAG DEN 17/5-2002

Dødløft  (opvarmning)  +  6 singles x 180 kg  +  2 singles x 185 kg  +  2 singles x 190 kg  (1 min. pause)

Close grip bænkpres  5 sæt x 5 reps x 60 kg, 90 kg, 120 kg, 120 kg, 120 kg

Barbell shrugs  4 sæt x 10 reps x 110 kg

Side laterals  3 sæt x 8 reps x 14, 16, 18 kg håndvægte

Cable rows  2 sæt x 12 reps x 110 kg

Overhead triceps extensions  2 sæt x 10 reps x 56 kg håndvægte

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lyder måske lidt poppet, men jeg lavede lidt extra workout nede i stuen idag, med et aerobic elastik og en let håndvægt for at fremme restitutionen, og for at opbygge work capacity ;) Det hele var non-stop uden nogen form for pause imellem. Bare for at skylde lidt blod rundt i kroppen :)

Aerobic elastik = AE

AE rear laterals  1 x 20 reps

AE side laterals  1 x 20 reps hver side

Front laterals  1 x 20 reps

Goodmornings med elastik om nakken  1 x 20 reps

Dumbell rows m. 20 kg håndvægt  1 x 30 reps

Goodmornings med elastik om nakken  1 x 20 reps

Dumbell rows m. 20 kg håndvægt  1 x 30 reps

AE rear laterals  1 x 20 reps

AE side laterals  1 x 20 reps hver side

Front laterals  1 x 20 reps

Lidt rotator work med elastikken + lidt høj rep extensions for mine triceps

Lidt udstrækning

Tog alt i alt 14 minutter

Og det ville have været guld for en bodybuilder, for selvom det belastningsmæssigt var lig 0, så var min ryg og skuldre pumpet for vildt efter de 14 minutter. Endnu et bevis på at pumpet ikke har det fjerneste med hypertrofi at gøre.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Fnis...

Jeg har det her billede af en styrkemotherfucker med fuldskæg der banker rundt i dagligstuen iført spandex aerobic-outfit med g-basse mellem ballerne og tyk gorila-pels der stikker ud af strop-toppen - vildt svingende et enormt, skrigende lyserødt elastik.

Sorry, kunne ikke lade være. :biggrinbounce:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg også grinte lidt, da jeg læste indslaget med alle de elastikker. :biggrin2:

På den anden side må jeg jo selv krybe til korset og indrømme at jeg er begyndt at træne biceps og læg regelmæssigt nu. :blush:

Jeg tror det er sommervarmen som giver os powersvin underlige ideer i hovedet... :p

Link to comment
Share on other sites

Hjælper det hvis jeg fortæller at elastikkerne er MEEEEGET stramme :biggrin:

Seriøst, så jeg faktisk gjort det længe fra tid til anden. Elastikker fungere fint som træning af rotator musklerne og skulderen generelt, uden at belaste restitutionen for meget. Jeg bruger 2 elastikker lagt sammen, så modstanden trods alt kan mærkes. Hvis man kan opbygge lidt ekstra skulder stabilitet på den måde, så er det jo fint :)

Faktisk anvender WSB gutterne deres elastik bands til en masse ting. Mange af deres extra workouts er med næsten kun bands. F.eks laver de high rep goodmornings med bands. De laver også high rep triceps work, for at øge blodtilførslen til de mørbankede albuer. Nogen gange 100 vis af reps. Så det er ikke helt til grin. Måske skulle jeg have kaldt dem powerlifting bands, så havde ingen bidt mærke i det :biggrin:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal til 50 års fødselsdag ved min kærestes mor i Odense kl. 12, så jeg kunne ikke nå ned i centret og træne idag. Men der skulle jo laves noget, så jeg stod tidligt op, og tog ud i mine forældres skur og trænede på min gamle bænk. Jeg kunne ikke træne squat idag, da faciliteterne som sagt ikke er til det, men jeg fik en glimrende bænkpres træning. Sluttede træning af med plyometriske "kaninhop", for at kompensere for den manglende squat træning. Desuden følte jeg mig, på trods af det tidlige tidspunkt, så stærk, at jeg satte ny 6RM PR med 145 kg. Og faktisk føltes det som om der var plads til en rep mere, men jeg trænte alene så jeg ville ikke udfordre skæbnen.

TUNG BÆNKPRES + ASSISTANCE MANDAG DEN 20/5-2002

Bænkpres  (opvarmning)  +  3 sæt x 6 reps x 115, 130, 145 kg (ny 6RM PR)  +  1 sæt x 6 reps x 115 kg (alle reps paused i sidste sæt)

Wide grip pullups  5 sæt x 3 reps

Barbell rows  3 sæt x 15 reps x 80 kg

Barbell curls  3 sæt x 8 reps x 55 kg

2 længder (ca. 10-15 meter) plyometriske "kaninhop"

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Dødløft kørte alt taget i betragtning OK idag. Lavede en femmer med 220 kg, og jeg kunne nok have taget 7 reps hvis jeg havde kørt sættet helt ud. Bænkpres derimod var ikke hvad det burde være. Det 6 rep sæt fra i mandags sidder godt og grundigt i kroppen. Jeg havde planlagt at køre mine eksplosive doubles med 130 kg, men de kørte laaaangsomt. Så jeg gik efter 3 sæt ned på 110 kg og lavede 4 sæt x 3 reps istedet for. Udover det ganske glimrende træning.

TUNG DØDLØFT, EKSPLOSIV BÆNKPRES + ASSISTANCE ONSDAG DEN 22/5-2002

Dødløft  (opvarmning)  +  4 sæt x 5 reps x 160, 190, 220, 190 kg

Bænkpres  (opvarmning)  +  3 sæt x 2 reps x 130 kg  +  4 sæt x 3 reps x 110 kg

Cable rows  4 sæt x 8 reps x 110 kg

Dumbell side laterals  4 sæt x 8 reps x 15 kg håndvægte

Barbell shrugs  3 sæt x 12 reps x 100 kg

Weighted abs  3 sæt x 8 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Selvom træningen på ingen måde var tung idag, så var den temmelig ond. Jeg lavede en kolonorm workload på lige under 1 time. Den eneste øvelse der var med relativt lange pauser (3 minutter), var bænkpres. Resten var i højt tempo med korte pauser. Efter benpres havde jeg faktisk kvalme, og havde egentlig ikke lyst til at slutte med hammer curls som beregnet, så den dissede jeg. Startede iøvrigt med den ondeste gang dødløft, selvom vægten var barnestørrelse (ca. 60 %). Vi lavede 20 singles med 30 sekunders pause. Det bliver sgu hårdt hen imod enden. Her er hele dagens træning som den kom til at se ud:

DYNAMISK DØDLØFT, MEDIUM BÆNKPRES + ASSISTANCE FREDAG DEN 24/5-2002

Dødløft  (opvarmning)  +  20 singles x 160 kg  (ca. 30 sekunder imellem hver single)

Bænkpres  (opvarmning)  +  5 sæt x 5 reps x 120 kg

Dumbell pullovers  2 sæt x 8 reps x 50 kg håndvægt

Triceps pushdowns  4 sæt x 10, 10, 8, 6 reps

Lat pulldowns  4 sæt x 8 reps x 100 kg

Benpres  3 sæt x 10 reps

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share