Thomas J - 2004


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tak for gratulationerne :4thumbup:

Træningen idag var et regulært helvede. Alt var tungt, og jeg var monster træt. Jeg har ikke fået nok at æde de sidste par dage, med det resultat at der er røget 1,5 kg siden torsdag. Det er ikke ligefrem befordrende på at løfte tungt. Men jeg kom da igennem dagen.....

MANDAG DEN 15/11-04

Dødløft

2 sæt x 2 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

1 sæt x 2 reps med 170 kg

1 sæt x 2 reps med 210 kg

6 sæt x 3 reps med 175 kg

Incline bænkpres

3 sæt x 3 reps med 60 kg

1 single med 80 kg

1 single med 100 kg

1 single med 110 kg

1 single med 120 kg

1 single med 130 kg

1 single med 140 kg

Maskine-shrugs

3 sæt x 12 reps med 135 kg

Dumbell side laterals

3 sæt x 12 reps med 16 kg håndvægte

Face pulls

3 sæt x 12 reps med 30 kg

Standing calf-raises

1 sæt x 12 reps med 150 kg

1 sæt x 12 reps med 200 kg

1 sæt x 12 reps med 250 kg

Weighted ab machine

3 sæt x 12 reps med 70 kg

Dødløft

1 sæt x 20 reps med 110 kg (og så var jeg i den grad brændt aw)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Thomas, jeg tænkte på, om du ville anbefale at køre dit dødløftsprogram med singler som bænkpressprogram også?

<{POST_SNAPBACK}>

Er grunden til at en single-cyklus passer udmærket til dødløft ikke, at løftet ikke indledes med en eksentrisk fase og derfor har gavn af så mange første løft som muligt?

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Nå, jeg kan ligeså godt smide mit indlæg nummer 10.000 i min egen log.

Jeg har ikke kunnet træne de sidste 1½ uges tid, pga. et lille stunt jeg lavede med en håndvægt. Skulle prøve og se om jeg kunne presse en 45 kg håndvægt op over hovedet uden opvarmning, hvilket nok var meget dumt. For den kom da op, men på vej ned var der noget som gav efter i højre skulder. Så jeg har haft ondt i den lige siden, og har ikke rigtigt kunne træne noget. Det er dog på retur. Det hjulpet at lave lidt lette rotationsøvelser. Jeg prøver nok at træne lidt ryg på fredag, for at se om jeg kan det uden smerte.

Men det vil tiden vise.....

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Træning er sgu en finurlig størrelse. Nogen gange er man stærk når man ikke bør være det, og andre gange er man slap, hvor man egentlig burde være stærk.

Jeg har ikke trænet presseøvelser i næsten 3 uger, pga. mit lille skulder uheld. Har kun lavet lidt rehabiliterende træning herhjemme, i form af rotationsøvelser, armbøjninger og super lette skulderpres med håndvægte. Fik så trænet lidt dødløft og andet rygtræning i fredags, og har ellers ikke trænet noget tungt i næsten 3 uger.

Jeg prøver så med lidt push-press idag, for at skulderen ikke skal lave alt for meget. Slutter på en overkommelig single med 100 kg uden smerte.

Tænker så at jeg kan prøve med lidt let close grip bænkpres. Jeg tænkte at jeg ville lave lidt singles med 100-110 kg. 80 kg er monster nemt, så jeg hopper på 110 kg. Efter 4 nemme singles beslutter jeg mig for at slutte på 120 kg, som jeg regner med vil være tungt. Men til min overraskelse er den super nem, og skulderen brokker sig ikke. Så napper jeg 130 kg ligeså nemt. Herefter 140 kg med en smule overskud. Jeg er mildest talt overrasket. Tror ikke jeg var god for 140 kg i close grip bænkpres inden mit skulderuheld.

Hvad sker der lige ?? Hvordan fanden kan man blive stærkere uden at træne i 3 uger. Eneste forklaring må være at jeg var svagt overtrænet. Og det til trods for at jeg kun har trænet 2 gange i ugen i lang tid. Der må være sket noget type IIx regenerering eller noget. Anden forklaring kan jeg ikke give ?? Det er sgu mystisk at man kan være tæt på PR stærk efter en skade, og en pause på næsten 3 uger :blink:

Link to comment
Share on other sites

Så tænk da lige på, hvor stærk du ville være, hvis du holdt 6 uger fri. Eller tre måneder i stedet for uger. Vi snakker 200 i smalt og 350 i kødløft. MINDST.  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, nemli ja :4thumbup:

Overvejede faktisk et kort sekund at sætte min træning ned til 2 gange i måneden :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Så tænk da lige på, hvor stærk du ville være, hvis du holdt 6 uger fri. Eller tre måneder i stedet for uger. Vi snakker 200 i smalt og 350 i kødløft. MINDST.  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, nemli ja :4thumbup:

Overvejede faktisk et kort sekund at sætte min træning ned til 2 gange i måneden :raisebrow:

<{POST_SNAPBACK}>

Åh min Gud. Få fat i en exorcist! Den neurale pind er blevet besat af Mike Mentzers onde ånd.. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share