Thomas J - 2004


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Hej Thomas.

Der erlige et spørgsmål til dig angående de der atlas-sten:

Når man løfter stenen op fra jorden og sætter sig med den oven på lårene i hugsiddende stilling er der ikke de store problemer.

Men når den skal herfra og op i en halvanden meters højde, så er en gal: Der er som om armene bare blir længere og stenen ikke vil med op.

Ved du hvilke muskelgrupper man bruger her?

Det er et svagt punkt for at sige det lige ud.

Jeg har prøvet at lure hvordan de bedste bærer sig ad, men det går så hurtigt at man ikke rigtig kan nå at se det. Og det ser ud til at de gør det på hver deres måde.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg vil gætte på at det er rygstyrken som det kniber med. Generelt minder bevægelsen meget om frontsquat, men med det frontsquat du har, så tror jeg ikke det benene som mangler styrke. Når du sidder i hug med den på knæene, så er det jo benene som indleder bevægelsen, men hvis ryggen ikke er stærk nok, så kommer du ingen vejne. Spørgsmålet er så hvad der er bedste at træne. Umiddelbart tror jeg at zercher squats er en perfekt øvelse, da stangen netop her trækket dig forover, og stiller nogenlunde de samme krav til den posteriore kæde som stenene gør det. Derudover vil alle former for dødløft også hjælpe dig. Og lidt tunge goodmornings er nok heller ikke af vejen. Men tunge singles i zercher squats kunne være opskriften.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt tror jeg også lidt hasemuskeltræning ville hjælpe. Du er jo meget stærk i frontsquat og olympisk squat, som er meget quad-orienteret. Jeg kunne forestille mig at dine haser halter lidt i forhold til låret, og når man skal rejse sig med stenen, så vil der være en smule hofte-ekstension.

Men det primære er altså ryggen. En af de bedste sten-løftere nogensinde er Jouko Ahola, og han havde ikke nogen imponerende benstyrke. Han havde til gengæld et dødløft på 402,5 kg lavet i træning.

Link to comment
Share on other sites

Nå, så fik jeg trænet lidt igen :)

DE-Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

8 sæt x 3 reps med 110 kg

DE-Dødløft

1 single med 130 kg

15 singles med 160 kg (1 minut imellem singles)

Chinups

3 sæt x 5 reps med kropsvægt

Triceps pushdowns

1 sæt x 8 reps med 30 kg

1 sæt x 8 reps med 40 kg

1 sæt x 6 reps med 50 kg

Thats it...

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Endnu en hurtig omgang træning :)

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

8 sæt x 3 reps med 120 kg

Dødløft

1 single med 100 kg

1 single med 140 kg

10 singles med 170 kg

1 sæt x 2 reps med 200 kg

Close grip incline presses "paused"

3 sæt x 6 reps med 65 kg

Barbell shrugs

1 sæt x 5 reps med 90 kg

3 sæt x 5 reps med 150 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Har du egentlig som mål at komme op og lave nye PR's, du har snakket om at runde de 300 i DL? At slå dem vil vel medføre lidt kropsvægtforøgning...

Og er det iøvrigt sandt at du hader at squatte! :w00t: Eller hader og hader...ikke bryder dig om det er måske mere-....ja

Edited by DocHolliday
Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg har det egentlig ikke som mål at komme op og slå PR´s lige nu. Med den træningsindsats jeg ligger for dagen, så kan jeg ikke forvente det store. Jeg forsøger dog at få mit bænkpres rykket lidt op af. Resten er dog mest vedligeholdelsestræning lige nu. Jeg har så mange andre ting i mit liv lige nu, som betyder noget, så træningen rangerer ikke så højt på min prioteringsliste lige p.t. Jeg vil dog ikke udelukke at jeg bliver 100 % seriøs igen. Lige nu sørge jeg bare for at jeg ikke mister noget :)

Og ja, jeg hader squat. Men det er som sådan ikke fordi jeg ikke synes om løftet. Det er et fedt løft. Men der er bare en masse ting der holder mig tilbage i squat, og det betyder at lysten til at træne løftet er forsvundet lidt. Den primære årsag er at jeg er nødt til at binde knæbind, hvis jeg skal træne squat tungt, da mit højre knæ er lidt skidt i forhold til RAW squat. Og så er jeg så lousy til squat, og det er jo aldrig sjovt at træne det man er dårlig til :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ok, ja, sådan kan det gå. Du er for bidt, du skal nok blive seriøs! Du er afhæning af tunge vægte. De dikterer dit liv, dit sind, dit væsen. Du ER en tung vægt! Bliv hvad du er!

Jo, det var måske for meget...

Arne, vor kære moderator, fortalte en historie om en DL konkurrence du lige gik ind og blærede dig ved? Gider du genopfriske den for mit nysgerrige væsen?

Link to comment
Share on other sites

Nej, jeg har det egentlig ikke som mål at komme op og slå PR´s lige nu. Med den træningsindsats jeg ligger for dagen, så kan jeg ikke forvente det store. Jeg forsøger dog at få mit bænkpres rykket lidt op af. Resten er dog mest vedligeholdelsestræning lige nu. Jeg har så mange andre ting i mit liv lige nu, som betyder noget, så træningen rangerer ikke så højt på min prioteringsliste lige p.t. Jeg vil dog ikke udelukke at jeg bliver 100 % seriøs igen. Lige nu sørge jeg bare for at jeg ikke mister noget :)

Og ja, jeg hader squat. Men det er som sådan ikke fordi jeg ikke synes om løftet. Det er et fedt løft. Men der er bare en masse ting der holder mig tilbage i squat, og det betyder at lysten til at træne løftet er forsvundet lidt. Den primære årsag er at jeg er nødt til at binde knæbind, hvis jeg skal træne squat tungt, da mit højre knæ er lidt skidt i forhold til RAW squat. Og så er jeg så lousy til squat, og det er jo aldrig sjovt at træne det man er dårlig til :D

Nå, er det ikke ?

Hvis det man er dårlig til ikke er sjov, skulle jeg måske slet ikke træne :lol:

Er du nu også tilbageholdende med tung træning ?

Kun midlertidig ? - eller skal jeg sige velkommen i klubben ?

Undskyld, men jeg kunne ikke lade være, håber du accepterer lidt sjov :lol:

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

er ikke helt klar over hvad du tænker på ??

Jeg tror at Arne tænker på dengang til Mol træf II, hvor vi kørte partielt dødløft, og jeg havde trukket 270kg som det tungeste og du derefter gik du ind og trak 310kg med overskud :devil::w00t:

Lige precis - den gamle farmer kom luntende da de andre var færdige, løftede de 310 og luntede væk igen... B)

Link to comment
Share on other sites

En lidt blandet landhandel idag, hvad angår kvaliteten af træningen. Bænkpres føltes ganske let, men jeg havde svag DOMS fra i fredags, hvilket resulterede i den der sædvanelige irritation i pat-senen. Den der følelser jeg har haft før i forbindelse med Sheiko. Jeg skulle have haft 6 doubles, men efter den 4. så syntes jeg ikke om den fornemmelse jeg havde i venstre pec-sene, så jeg stoppede der. Egentlig ærgeligt, da de var nemme nok.

I dødløft gik det over alt forventning. Jeg synes min styrke er gået ned efter min 9 dages pause, men det mærkede jeg ikke noget til idag. Trak 220 kg fra pallen af, og den var faktisk temmelig nem, til trods for den monster-lange ROM. Fik også hevet 310 "nemme" kg i dødløft fra lige over knæet. Så ryggen var helt i top idag.

MANDAG DEN 13/9-2004

Bænkpres

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

2 sæt x 3 reps med 100 kg

4 sæt x 2 reps med 130 kg

Dødløft fra palle

1 single med 100 kg

1 single med 130 kg

1 single med 160 kg

1 single med 190 kg

1 single med 220 kg

Dødløft fra lige over knæet

1 single med 230 kg

1 single med 270 kg

1 single med 310 kg

Pullups

2 sæt x 6 reps med kropsvægt

Lying dumbell triceps extensions

1 sæt x 15 reps med 14 kg håndvægte

1 sæt x 15 reps med 16 kg håndvægte

1 sæt x 15 reps med 18 kg håndvægte

One-arm cable preacher curls

2 sæt x 15 reps med 25 kg

Goodmornings

3 sæt x 3 reps med 100 kg

Og så fik jeg testet min albue i lying dumbell triceps extensions. Det lader til at min dårlige højre albue er klar til denne øvelse igen. Kørte den relativt let idag, og det gav ikke andet end en snert irritation i senen. Så det lover godt for lidt ekstra triceps træning igen.....

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Thomas, din træning er da bygget meget op omkring pyramide, er den ikke?

Du starter lavt og bygger op, men var det ikke det du var imod og sagde var en forældet måde at træne på? Hvad skal du f.eks bruge 6 reps med 60kg i bænkpres til?

Link to comment
Share on other sites

Nej, det har intet med pyramide at gøre. Pyramidetræning indebærer at man starter med høje reps og lette vægte og slutter på tunge vægte og lave reps. Men det centrale i pyramide træning er at alle sæt er relativt tæt på ens respektive RM. Laver man f.eks 1 sæt x 12 reps, så er det ofte med en vægte som trætter. Det er det som er pyramide træningens downfall.

Iøvrigt er 60 kg jo omkring 40 % af min max, og jeg ville i et all-out sæt kunne tage 30-40 reps. Så 6 reps med 60 kg er ingenting. Min type træning, kan vel nærmere kaldes søjletræning (som jsc kalder det). Det er jo ikke meget ulig WSB´s måde at bygge op til en max single eller triple på.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share