Fast's log :)


Fast
 Share

Recommended Posts

:bike: Cykling III (60 min. v./Peter Alminde)

Maxpuls: 190 (94%)

Average: 177 (87%)

:bike: Cykling II (53 min. v./Peter Alminde)

Maxpuls: 190 (94%)

Average: 175 (86%)

Du er så watervittig med den træning! :w00t:

Meeen, den 68km tur var med en avg. hastighed på 27km/t - det kan du gøre bedre :poking::wink:

Har du fået lavet max-test endnu? Jeg er skide spændt på at se hvad du kan få dit :4heart: til at slå :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

iihhh :blush: Mange tak, Simon :bigsmile:

Ang. turene…det er fuldstændigt rigtigt at den gennemsnitlige hastighed er lav. Det skyldes mest at jeg som regel kører interval træning. Dvs. du kan ha’ f.eks. 5 min. hvor hastigheden er oppe på de. 40-50 km/t. efterfulgt af 3-5 min. hvor jeg triller. Og takket være mine skod-ruter så er jeg som regel også nødt til at stoppe op for rødt, hvorefter det godt kan ta’ lidt tid at starte op igen :gal: især hvis man bliver fanget af sådan en stribe af rødt lys, hvor det altid bliver rødt liiige når man er ved trafiklyset. :crazy: I fucking hate that :w00t:

Det er også derfor at sjældent skriver avg. speed i loggen…den siger ikke så meget om turens hårdhed eller hvor optimal den har været rent træningsmæssigt. Så jeg synes ikke jeg kan bruge den til noget. Dog ved jeg, at hvis jeg bare skal køre lige ud ad landevejen så ligger jeg på de 30 km/t i snit. Lidt bedre el. dårligere afhængigt af vejret… og humøret. :tongue:

Og nej, jeg har endnu ikke fået lavet en max-test. Det er fordi vi i Parken ikke rigtig har et særlig godt ventilationssystem i spinning-lokalet. Så jeg føler ikke at jeg kan presse mig selv 100% i disse dage. Jeg håber at min :chicken: -adfærd går over snart. But I doubt it, for jeg hader virkelig følelsen af ikke at kunne få nok frisk luft...det føles lidt ligesom at være i dårlig form :laugh::tongue:

Ej, jeg tager mig snart sammen...i promise :smile:

Nå, nu ska' jeg ud og æde ParadisIIIIS :icecream:

Hygge :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Regner med at køre en lille tur på raceren senere på aftenen. Håber min overnabo er hjemme til den tid...skal lige låne hans cykelpumpe (nej, jeg har ikke en selv :4slap:) så jeg kan gøre racerens dæk hårdere :cooldance: ...De er ved at være lidt slatne, synes jeg. Men kommer nok ud allivl hvis det ikke lykkes at pumpe dem....:bike: :firebounce:

Hvis han ikke kommer hjem kan evt. trille forbi cykelhandleren på Hostrupvej på Frederiksberg. Han har en udendørs pumpe der er GODT med knald på. Dækkene bliver stenhårde :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Ahhhh....tuuusind tak for det...hehe...Vi har faktisk også en et eller andet sted her på østerbro, problemet er bare at jeg ikke kan finde den :laugh:

Og min lokale cykelhandler...han stiller sin indendørs efter lukketid..hvor cheap :sneaky2:

Men det ska nok lykkes :cooldance: Ellers tager jeg til frederiksberg..yes, yes! :alright:

Link to comment
Share on other sites

Ahhhh....tuuusind tak for det...hehe...Vi har faktisk også en et eller andet sted her på østerbro, problemet er bare at jeg ikke kan finde den :laugh:

Og min lokale cykelhandler...han stiller sin indendørs efter lukketid..hvor cheap :sneaky2:

Men det ska nok lykkes :cooldance: Ellers tager jeg til frederiksberg..yes, yes! :alright:

<{POST_SNAPBACK}>

Pas på! Har du 1 gang pumpet din cykel der, så bliver du nødt til at komme igen og igen. Man bliver højtryks-junkie af den kraftige kompressor :tongue:

Fair nok med cykletiderne og intervaltræning osv. Det er fedt nok at du kører sådan istedet for bare at trille nogenlunde samme hastighed. Men yes trafiklys sux :mad:

Ævver ja - den dårlige udluftning der er de fleste steder er også grunden til at jeg aldrig spinner :wacko: Jeg har dog hørt at den skulle være helt okay i HW på Frederiksberg, så jeg må lige prøve dér. Lidt tynd at det ikke er blevet gjort før nu når jeg arbejder der :blush::tongue:

Jeg kan lige rapportere hvordan det ser ud og hvis det er okay, så må du jo lige komme derhen og max-teste :smile:

God søndag og god is-spiser :bigsmile: - men hvad er Paradis-is? :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, trafiklys sux totalt meget…det er sådan lidt ”damned if you do, damned if you don’t”. Jeg kan ikke køre over for rødt både for min egen skyld (vil jo gerne undgå at blive kørt ned :innocent: ) og så self. også for cykelsportens skyld rent image-mæssigt. Og når jeg holder for rødt, så er 20-30 sek. pause en dræber :wacko:

Fedt at du arbejder på HW…Men må man så ikke træne der samtidigt, eller hvad? :unsure: Kommer gerne og nupper en spinning-time hos jer…frisk luft er fan’me guld værd når man er over 85% i puls :cooldance:

Ang. Paradis-is…det er helt klart den bedste is man kan købe i Danmark…her ParadisIIIIIS :icecream:

Link to comment
Share on other sites

Du må være KLODENS ENESTE ejer af en Pinarello Prince der ikke har en pumpe.... :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan vi godt blive enige om...Men det har altså noget at gøre med, at jeg jo (som du godt ved) ikke har haft mentalt overskud til at pleje den her fede hobby særligt meget. Det gør stadigt ondt i hjertet at tænke på, at jeg endnu ikke er meldt ind i en cykelklub :crybaby:

:laugh:

30k+ cykel, og så ingen luft.

SKS Rennkompressor er bare lækker - 16 bar er nok, ikke?  :tongue:

Hvor cyklede du i øvrigt henaf - en så lang tur må da kræve bare lidt planlægning? Jeg skal studere kort og alt muligt bare for at køre 20-30 stykker  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe :tongue: Tak, Jesper :smile:

Jeg synes altså også at mine ture kræver meget tid at planlægge. Faktisk også derfor jeg træner så meget spinning ift. cykling :tongue:

Hvis jeg skal over de 60 km. så skal jeg ta' ekstra-tur... :blink: Er vildt "misundelig" på folk der kan køre 100+km....mig vil oz :dry:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29. maj - Aften:

Jeg fik ordnet cyklen takket være naboen og tog lige en kort tur. Den er så fed at køre på, når dækkene er helt hårde. :cooldance:

:bike: Cykling :bike:

Lidt data fra pulsuret:

Time: 46 m. 45 s.

Dist: 24,3 km

Spd. Max: 45,7 km/h*

Spd. avg: 31,2 km/h

Maxpuls: 187

Average: 166

En fin lil' tur :smile: Men der var en rigtig klam modvind ved stranden :gal:...det synes jeg faktisk altid at der er :tongue:

*fik ikke tilføjet den...

Edited by Fast
Link to comment
Share on other sites

Ja, trafiklys sux totalt meget…det er sådan lidt ”damned if you do, damned if you don’t”. Jeg kan ikke køre over for rødt både for min egen skyld (vil jo gerne undgå at blive kørt ned  :innocent: ) og så self. også for cykelsportens skyld rent image-mæssigt. Og når jeg holder for rødt, så er 20-30 sek. pause en dræber :wacko:

Fedt at du arbejder på HW…Men må man så ikke træne der samtidigt, eller hvad? :unsure: Kommer gerne og nupper en spinning-time hos jer…frisk luft er fan’me guld værd når man er over 85% i puls :cooldance:

Ang. Paradis-is…det er helt klart den bedste is man kan købe i Danmark…her ParadisIIIIIS :icecream:

<{POST_SNAPBACK}>

Du er da også sådan en engel at tænke på sportens image :w00t: Men der er vel ikke nogen forkromet løsning med de trafiklys - det er nok bare at bide i det sure æble.

Jo jo, man må bare ikke træne mens man arbejder :tongue: Jeg spinner bare aldrig - erindringen om de fugtige lokaler fra SATS-æraen holder mig til udendørs cardio istedet.

Du kan bare kigge forbi til en "prøvetime" - tiderne finder du her :smile:

Tjekker lige isen hvis jeg triller forbi en af deres butikker en dag - men holder dig ansvarlig hvis ikke det er en succesoplevelse :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Du har nok ret ang. trafiklys. Men synes bare det er lettere sagt end gjort :chicken: Det lykkedes dog at gøre det hele to gange idag :innocent:

Tak for linket til timeplaner...det vil jeg kigge på :bigsmile:

Og isen...hæhæ...Når du først har købt hos dem en gang, så gider du næsten ikke at spise en anden slags is. Trust me on that. ParadisIS is great! :4thumbup:

Tjekker lige isen hvis jeg triller forbi en af deres butikker en dag - men holder dig ansvarlig hvis ikke det er en succesoplevelse

Jeg tror der er større chance for at du vil holde hende ansvarlig for at gøre dig afhængig :icecream:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, for den er fan'me go' den is. Hvor vildt idag...tror køen ved sankt hans torv var 4-5 meter lang KONSTANT :blink:

Link to comment
Share on other sites

Time: 46 m. 45 s.

Dist: 24,3 km

Spd. avg: 31,2 km/h

Maxpuls: 187

Average: 166

Max-hastighed er også en af de vigtige at få logført :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor stivt :laugh: Glemte at tilføje den..men følte seriøst også at der manglede noget...TAK! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29. maj - Aften:

Jeg fik ordnet cyklen takket være naboen og tog lige en kort tur. Den er så fed at køre på, når dækkene er helt hårde. :cooldance:

:bike: Cykling :bike:

Lidt data fra pulsuret:

Time: 46 m. 45 s.

Dist: 24,3 km

Spd. Max: 45,7 km/h*

Spd. avg: 31,2 km/h

Maxpuls: 187

Average: 166

En fin lil' tur :smile: Men der var en rigtig klam modvind ved stranden :gal:...det synes jeg faktisk altid at der er :tongue:

*fik ikke tilføjet den...

<{POST_SNAPBACK}>

Godt at se du får brugt din Prince SL. Hvad synes du egentlig om den? Jeg har også haft en med campa record men endte med at skilde mig af med den...Det er jo nærmere end skulptur og kunstværk end en ræserlåge :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 29. maj - Aften:

Jeg fik ordnet cyklen takket være naboen og tog lige en kort tur. Den er så fed at køre på, når dækkene er helt hårde. :cooldance:

:bike: Cykling :bike:

Lidt data fra pulsuret:

Time: 46 m. 45 s.

Dist: 24,3 km

Spd. Max: 45,7 km/h*

Spd. avg: 31,2 km/h

Maxpuls: 187

Average: 166

En fin lil' tur :smile: Men der var en rigtig klam modvind ved stranden :gal:...det synes jeg faktisk altid at der er :tongue:

*fik ikke tilføjet den...

<{POST_SNAPBACK}>

Godt at se du får brugt din Prince SL. Hvad synes du egentlig om den? Jeg har også haft en med campa record men endte med at skilde mig af med den...Det er jo nærmere end skulptur og kunstværk end en ræserlåge :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes faktisk den er ret god. Og det er rigtigt...den kan godt virke mere som kunst end som en racer. :laugh: Synes selv jeg behandler den som værende noget, der er meget skrøbelig. Da jeg væltede på den sidste år regnede jeg også med, at den var blevet til stumper :tongue: Men den er sgu fed og alle pengene værd.

Hvor meget fik du så for din?? Halv nypris? :unsure:Ikke at jeg har tænkt mig at sælge min, men just in case ... :smile:

Link to comment
Share on other sites

21500kr fik jeg for min. Den var med record, deda newton styr/frempind, FSA team issue carbonkranksæt, scirocco hjul og spd-sl pedaler. Markedet for brugte dyra racercykler som Pinarelloen er faktisk ret stort. Man kan få gode priser i forhold til de medium dyre cykler til 15.000-20.000kr.

Hvis man kører licensræs synes jeg ikke den er super egnet, fordi man skal passe godt på den. Lidt ligesom at bruge en Ferrari til hverdag. TIlgengæld er den det ultimative at cruise rundt på. Den kører lækkert og ser pisse lækker ud :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

21500kr fik jeg for min. Den var med record, deda newton styr/frempind, FSA team issue carbonkranksæt, scirocco hjul og spd-sl pedaler. Markedet for brugte dyra racercykler som Pinarelloen er faktisk ret stort. Man kan få gode priser i forhold til de medium dyre cykler til 15.000-20.000kr.

Hvis man kører licensræs synes jeg ikke den er super egnet, fordi man skal passe godt på den. Lidt ligesom at bruge en Ferrari til hverdag. TIlgengæld er den det ultimative at cruise rundt på. Den kører lækkert og ser pisse lækker ud  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

OK, det er sgu en god pris! Godt at vide, hvis jeg nu helt opgav cykling i løbet af i år.

Og det er rigtigt, man skal passe godt på den. Gad vide om den kan overleve en tur i grøften uden at rammen knækker :crazy::blink:

Link to comment
Share on other sites

21500kr fik jeg for min. Den var med record, deda newton styr/frempind, FSA team issue carbonkranksæt, scirocco hjul og spd-sl pedaler. Markedet for brugte dyra racercykler som Pinarelloen er faktisk ret stort. Man kan få gode priser i forhold til de medium dyre cykler til 15.000-20.000kr.

Hvis man kører licensræs synes jeg ikke den er super egnet, fordi man skal passe godt på den. Lidt ligesom at bruge en Ferrari til hverdag. TIlgengæld er den det ultimative at cruise rundt på. Den kører lækkert og ser pisse lækker ud  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

OK, det er sgu en god pris! Godt at vide, hvis jeg nu helt opgav cykling i løbet af i år.

Og det er rigtigt, man skal passe godt på den. Gad vide om den kan overleve en tur i grøften uden at rammen knækker :crazy::blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu skal i ikke overdrive skrøbeligheden - mens TEAm S.A.T.S. kørte på de rammer var de i asfalten nogle gange - inkl. i spurtopgør - ikke en eneste ramme eller forgaffel gik i stykker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 30. maj:

Har ikke lavet særlig meget idag, kun:

PW=> 25 min. :sun:

3 x 15 x bw squat...og så et forsøg på at lave 20 armbøjninger (push up), uden at snyde. Kæmper stadigt med det. Vil gerne være lige så god til det som da jeg var lille. :blush: Men dengang havde jeg heller ikke :boobs: , så det giver måske mening :innocent: (yeah, right! :tongue: )

Imorgen ska jeg til Oh'nse og aflevere nøglen til min crib :cooldance: Og så hurtigt til noget studievejledning-halløj og hjem igen.

Regner med at jeg sagtens kan nå både spinning og styrketræning imorgen...yeaah :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal i ikke overdrive skrøbeligheden - mens TEAm S.A.T.S. kørte på de rammer var de i asfalten nogle gange - inkl. i spurtopgør - ikke en eneste ramme eller forgaffel gik i stykker :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Overdrivelse fremmer forståelse :innocent: Ej, ved godt den kan holde til det meste...trust me, jeg har udsat den for lidt af hvert indtil videre :blink: Den er go' nok...MEN jeg ville alligevel være forsigtig (nok mere end nødvendigt) hvis jeg kørte race på den... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 30. maj:

Har ikke lavet særlig meget idag, kun:

PW=> 25 min. :sun:

3 x 15 x bw squat...og så et forsøg på at lave 20 armbøjninger (push up), uden at snyde. Kæmper stadigt med det. Vil gerne være lige så god til det som da jeg var lille.  :blush: Men dengang havde jeg heller ikke :boobs:  , så det giver måske mening  :innocent: (yeah, right! :tongue: )

Imorgen ska jeg til Oh'nse og aflevere nøglen til min crib :cooldance: Og så hurtigt til noget studievejledning-halløj og hjem igen.

Regner med at jeg sagtens kan nå både spinning og styrketræning imorgen...yeaah :firebounce:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er nu det... ?? Afl nøglen til din crib :blink: flytter du nu igen herfra ????

Link to comment
Share on other sites

21500kr fik jeg for min. Den var med record, deda newton styr/frempind, FSA team issue carbonkranksæt, scirocco hjul og spd-sl pedaler. Markedet for brugte dyra racercykler som Pinarelloen er faktisk ret stort. Man kan få gode priser i forhold til de medium dyre cykler til 15.000-20.000kr.

Hvis man kører licensræs synes jeg ikke den er super egnet, fordi man skal passe godt på den. Lidt ligesom at bruge en Ferrari til hverdag. TIlgengæld er den det ultimative at cruise rundt på. Den kører lækkert og ser pisse lækker ud  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

OK, det er sgu en god pris! Godt at vide, hvis jeg nu helt opgav cykling i løbet af i år.

Og det er rigtigt, man skal passe godt på den. Gad vide om den kan overleve en tur i grøften uden at rammen knækker :crazy::blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Lad vær med at droppe cyklingen bare fordi du kan få en god pris for cyklen :laugh: Du anskaffer dig bare noget andet bagefter. Tro mig :smile: Sådan gjorde jeg ihvertfald - jeg er på 2. cykel efter Prince SL'en, som jeg solgte i august sidste år :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Nu skal i ikke overdrive skrøbeligheden - mens TEAm S.A.T.S. kørte på de rammer var de i asfalten nogle gange - inkl. i spurtopgør - ikke en eneste ramme eller forgaffel gik i stykker :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Overdrivelse fremmer forståelse :innocent: Ej, ved godt den kan holde til det meste...trust me, jeg har udsat den for lidt af hvert indtil videre :blink: Den er go' nok...MEN jeg ville alligevel være forsigtig (nok mere end nødvendigt) hvis jeg kørte race på den... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har kørt ræs på den, og man skal være forsigtig ellers bliver den nemt ridset osv. i forhold til en Boreas eller Pinarello. Men knækker vil jeg give Arne ret i at den næppe gør. Men den føles altså lidt skrøbelig under en engang i mellem.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er nu det... ?? Afl nøglen til din crib  :blink:  flytter du nu igen herfra ????

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Piv :bigsmile:

Ja, det har jo været et kaotisk halvår for mig :wacko: Jeg flyttede faktisk hjem til kbh allerede i april, bl.a. fordi min familie var i en ret ustabil situation og det gik mig på. Familie og venner kommer i første række for mit vedkommende, og hvis ikke de har det godt, så sk**** jeg på det hele... Derudover havde jeg planer om at flytte til udlandet, men jeg er nu kommet på bedre tanker takket være vennerne. Det er heldigvis gået op for mig, at jeg ikke kan undvære dk :blink: Nu satser jeg på at være tilbage i Odense i august – Jeg regner med at starte på en frisk. :smile: Og denne gang (i modsætning til februar) GLÆDER jeg mig…rigtig meget faktisk. Også til at møde de søde MOL’ere der er bosat på fyyyn…dig f.eks. :w00t:

Men jeg tror jeg vil nøjes med et lille værelse denne gang, for det sux at bo alene :nonono: seriøøøøst, hvor var det kedeligt... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lad vær med at droppe cyklingen bare fordi du kan få en god pris for cyklen  :laugh:  Du anskaffer dig bare noget andet bagefter. Tro mig  :smile:  Sådan gjorde jeg ihvertfald - jeg er på 2. cykel efter Prince SL'en, som jeg solgte i august sidste år  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe :tongue: Jeg ville heller ikke droppe cyklingen for at få solgt raceren...tror aldrig jeg vil skaffe mig af med den.

Jeg ville dog nok gøre ligesom dig, hvis det nu skulle være :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fik ikke logført træning igår, for jeg var alt for træt da jeg kom hjem. Desuden nåede jeg ikke spinning, for jeg var først i kbh ved 19-tiden. :smile:

Men lige en hurtig update:

Tirsdag d. 31. maj - aften:

Opvarmning: 10 min. cykling

Lunges:

3 sæt x 20 reps x 5 kg i hver hånd

Siddende dips:

12 reps x 30 kg

8 reps x 40 kg

10 reps x 40 kg

8 reps x 50kg

Biceps curl:

2 sæt x 10 reps x 10 kg

2 sæt x 8 reps x 12,5 kg

Squat:

20 reps x 20 kg

15 reps x 30 kg

8 reps x 40 kg

10 reps x 35 kg

8 reps x 55 kg

Crunches:

4 sæt x max

Benpres:

1 sæt x 10 reps x 100 kg

2 sæt x 8 reps x 120 kg

2 sæt x 8 reps x 150 kg

1 sæt x 6 reps x 160 kg

Chest press:

10 reps x 20 kg

8 reps x 25 kg

10 reps x 25 kg

8 reps x 27,5 kg

Og så havde jeg ellers brugt hele dagen på at slæbe rundt på en træ-kuffert, fyldt med knogler. Jeg deler den med en kammerat på studiet, så den havde stået i min lejlighed de sidste tre måneder. Ved ikke hvor meget den vejer, men den er fan'me tung :gal: fortrød helt at jeg ikke gav "skelet-børge" til en af de andre i stedet for at tage den med til kbh..og så står der rigtig grimt på den "afd. for anatomi"..så de fleste lavede den der " :w00t: .. :whatsthat: .. :raisebrow: " når de lagde mærke til den. :tongue:

Men kæææft, hvor var jeg træt da jeg kom hjem fra træning :sleeping: . Jeg tror jeg for en gangs skyld skal have en hel nats søvn idag :cooldance: ...det er sgu på tide :hippy:

Go' aften :)

/fast :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share