Fast's log :)


Fast
 Share

Recommended Posts

Chin ups kan du jo lave i Parken med hjælp - der er sådan et smart stativ hvor man får hjælp ved at en vægtstak løfter den plade op man står på - med det antal kg man har brug for :smile:

Alternativt kan du træne træk til bryst - men helt det samme er det ikke...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wow, du har da godt nok været aktiv i dag. Flot gået! :cooldance:

Var også selv ude på cyklen en lille tur i dag.. rart at det langt om længe er ved at være rigtigt cykelvejr :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, vejret er godt...det skal bare udnyttes :cooldance:

Og tusind tak! :smile:

Chin ups kan du jo lave i Parken med hjælp - der er sådan et smart stativ hvor man får hjælp ved at en vægtstak løfter den plade op man står på - med det antal kg man har brug for :smile:

Alternativt kan du træne træk til bryst - men helt det samme er det ikke...

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak for info, Arne...har ikke helt lagt mærke til det faktisk :smile:

Pulldowns istedet for chins - men lav alligevel lidt chins-singles så du kan vænne kroppen til det.

Shrugs vil jeg nok pille ud, men det er så også fordi jeg ikke er så tosset med piger der har store kødfyldige nakkekoteletter  :wink:

En omgang bent over lateral-raises ville nok passe fint ind en gang om ugen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tak, Simon! :4thumbup: Priceless info... :smile:

Lunges, benpres og leg-extensions er jo primært gluteus m. og quadriceps-øvelser og det er de samme musker som du tæsker ved squat.
Det er heldigvis gået op for mig, men altså hvordan fa'en skal jeg ellers tæske benene når jeg ikke har spinning el. cykling til rådighed? :tongue:

Men ok...ku være det er nok med squat kun...

Og - HVOR ER MAVETRÆNINGEN?  :w00t:

I DON'T KNOW! :w00t:

Ja, det ska også med self....det' en mindre detalje :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 17. juni - Morgen:

PW => 30 min. med ½ x :sun:

Yep, den er go' nok...træningen var optimal igår, det ku mærkes idag. :cooldance:

Det eneste minus er knæet som driller nogle gange, men regner med det snart går over...det plejer det ihvertfald at gøre.

Jeg er desuden ved at danne mig et overblik over hvordan styrketræningsprogrammet skal være. Ret dejligt faktisk, er sådan lidt en type der altid skal have en plan over tingene, ellers kommer jeg aldrig igang med noget :blink: Jeg brygger videre på programmet, og begynder så på det en uge før jeg rejser, så skulle jeg forhåbentligt gerne være sikret en go' mængde træning på ferien :smile:

:firebounce: Ha' en go' dag :)

Link to comment
Share on other sites

Hey Reem....

Jo det kan du skam sagtens, men 5x5 blir meget hurtigt dræbende kedeligt..

Især fordi det er samme rep range hele vejen igennem på alle basis øvelser, samt du blir' presset til løbende progression.. hvilket hurtigt kan blive en byrde hvis der ikke kommer noget variation...

syntes bestemt ikke du skal køre 5x5 på ALLE dine basis øvelser....

Hvis du har en 4 dage til rådighed om ugen eller sådan cirkus, så kunne du evt. splitte din træning op i en bryst, skulder, triceps og en ryg, ben, biceps dag..

et 2 split med den frekvens kunne sagtens være 2 dage on, 2 dage off osv... :smile:

Nu er det så bare mit forslag, men træn efter din dagsform og hvordan din krop har det.... så har du heller ikke en tvungen vægt progression du skal holde dig til...

Så kan man så ellers ligge fokus således at den ene dag kører man tungt press eller whatever og mere basis.. og næste pas kan så være højere reps eller ligende....

Med din cykling vil du jo nok ikke ha' samme power i alle dine pas.. så kan du bedre planlægge lidt derefter....

Men er du hooked på det program... så kører du bare løs.... :cooldance:

heeey :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Og så kan du jo i øvrigt lave en rituel ofring, hvor du brænder:  :wink:

- Geneser F. Histologi - på molekylærbiologisk basis, Munksgaard :rocketwhore:

- Bojsen-Møller F. Bevægepparatets anatomi. Munksgaard :rocketwhore:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh::tongue: Amen, brother! :smilerock:

Jeg har også kun læst max. 150 sider i Histologi...Bevægeapparatets ana. er ikke helt så slem, men god kan man næppe kalde den :dry:

Hey Reem....

Jo det kan du skam sagtens, men 5x5 blir meget hurtigt dræbende kedeligt..

Især fordi det er samme rep range hele vejen igennem på alle basis øvelser, samt du blir' presset til løbende progression.. hvilket hurtigt kan blive en byrde hvis der ikke kommer noget variation...

syntes bestemt ikke du skal køre 5x5 på ALLE dine basis øvelser....

Hvis du har en 4 dage til rådighed om ugen eller sådan cirkus, så kunne du evt. splitte din træning op i en bryst, skulder, triceps og en ryg, ben, biceps dag..

et 2 split med den frekvens kunne sagtens være 2 dage on, 2 dage off osv...  :smile:

Nu er det så bare mit forslag, men træn efter din dagsform og hvordan din krop har det.... så har du heller ikke en tvungen vægt progression du skal holde dig til...

Så kan man så ellers ligge fokus således at den ene dag kører man tungt press eller whatever og mere basis.. og næste pas kan så være højere reps eller ligende....

Med din cykling vil du jo nok ikke ha' samme power i alle dine pas.. så kan du bedre planlægge lidt derefter....

Men er du hooked på det program... så kører du bare løs....  :cooldance:

heeey :4flex:

<{POST_SNAPBACK}>

Hey MAA'

Mange tak for forslaget... Jeg vidste ikke at 5x5 ville blive kedeligt, men det kan jeg så godt forestille mig nu hvor du siger at man bliver presset til løbende progression. Det ville jeg nok heller ikke holde til, hvis jeg også skal kunne præstere noget på raceren.

Det med at splitte træningen op ville faktisk være meget smart for mit vedkommende, for så kommer jeg "kun" til at træne ben 2 gange om ugen...hvilket ikke er dårligt, når jeg også skal bruge dem til cykling. Og hvis styrketræningen ikke går ud over cyklingen, så fortsætter jeg som regel med det. Så den form for split-program er nok mere realistisk at gøre brug af. :cooldance:

Tror jeg er ved at være der. Nu skal jeg bare lige rykke lidt rundt på øvelserne i programmet og finde lidt flere...

Perfekt at du gad at hjælpe :thumb:...tak for det :smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 19. juni - Nørrebronx - Morgen/formiddag:

:heartpump:Spinning :heartpump:

:bike: Cykling blandet (1 t. 10 min. v./hun sagde ik hvad hun hed)

Maxpuls: 193 (95%)

Average: 171 (84%)

Kanon fed "time" :4thumbup: - der var kun nybegyndere på holdet, så jeg satte mig bagerst for at køre mit eget program og ikke forstyrre. Efter ca. 15 min. havde frøken instr. dog opdaget, at jeg var den eneste der havde pulsur på og hun brugte mig derfor som "målestok" for holdet resten af timen. :gal:

Men takket være den ekstra opmærksomhed lykkedes det mig sgu at køre ret godt og komme over de 190 idag, hvilket jeg ikke havde regnet med i og med at jeg jo ligesom var i byen igår og kun fik sovet ca. 3 timer. :blink:

Ved den sidste spurt stod hun og holdt øje med min kørsel - det er fan'me guld værd når man virkelig vil gi' den gaz :a-okhand: :thumb: - og hun udbrød "suverænt" til sidst :blush: Sødt af hende, men jeg kan nu bedre...det skal jeg sgu kunne, for ellers er min maxpuls for alvor dalet...det kan vi ikke ha', det er tegn på man er ved at blive oooold :dry::tongue:

Nå, men feeeeeee' time...altid fedt at blive presset, det er det man bliver bedre af! :firebounce:

Sidder med nogle dejligt pumpet quads lige nu...i love that :wub:

Tager nok oz en tur på raceren senere idag :cooldance:

Rigtig go' søndag til alle - med en masse sol forhåbentligt :sun: :sun:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hey!

Må sige loggen er vokset - tog mig også en del tid at fange at Fast var væk og ReemDJ var den nye :laugh: "Det ligner da lidt Fast...?" :tongue:

havde frøken instr. dog opdaget, at jeg var den eneste der havde pulsur på og hun brugte mig derfor som "målestok" for holdet resten af timen.

hihihihi :bigsmile:

Du får da fyret lidt cardio af, må man sige :smile:

Link to comment
Share on other sites

Selv når du gemmer dig står du frem som et lysende, enestående og strålende eksempel på gas-givning  :4thumbup:  :cooldance:  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe :blush::tongue: ...tak, Simon :bigsmile:

Damn, det er de vilde spinning-timer du får kørt :cooldance:

Håber du nåede en tur på raceren i dag også.. det har godt nok været lækkert vejr i dag.

<{POST_SNAPBACK}>

:bigsmile: Ja, de sidste timer har været ret seje...that's the way i like it! :devil:

Hopper på raceren lige om lidt...tænkte jeg ville vente til der er færre mennesker på gaden, så kan jeg med halvgod samvittighed køre over for rødt :laugh::tongue:

Hey!

Må sige loggen er vokset - tog mig også en del tid at fange at Fast var væk og ReemDJ var den nye  :laugh: "Det ligner da lidt Fast...?"  :tongue:

havde frøken instr. dog opdaget, at jeg var den eneste der havde pulsur på og hun brugte mig derfor som "målestok" for holdet resten af timen.

hihihihi :bigsmile:

Du får da fyret lidt cardio af, må man sige :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe....det med navneskiftet, det skal I nok vænne jer til :innocent:

Også tak for besøget til dig :bigsmile:

Edited by ReemDJ
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 19. juni - Aften:

:heartpump:Cykling :heartpump:

:bike: Dist: 43,4 km

Hurtigt frem og tilbage til stranden x 2...måske lidt ensformigt, men sgu bedre end at sidde og tænke på ruter og slet ikke komme afsted til sidst. De første ca. 25 km var intervaltræning, resten bare lige ud a' landevejen.

Go' tur, dejligt vejr...og mennesker overalt faktisk på trods af det sene tidspunkt. Well, I guess it's summer time here in Denmark :biggrin::cooldance:

Nu brænder det fan'me igen i mullerne :firebounce:

Imorgen står den styrketræning :cheer:

Brændt totalt meget aw :sleeping: ...Go' nat :)

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt, men synes bare ikke jeg kan bruge vægten til så meget. Er mere glad for at poste billeder i loggen, det synes jeg er bedst.

Men altså, jeg er (stadig :tongue: ) 170 cm høj...og vægten svinger mellem 58-62 kg HVER UGE...pga. væsketab ifm spinning/cykling og udtømte glykogendepoter.

Målet er at nå de 56kg-58kg, og så holde den der. Hvad fedtprocenten vil være til den tid ved jeg så ikke, men gætter på ca. 17-18 stykker, hvilket jeg synes er passende hvis man også gerne vil beholde bare lidt af sine former :moon: :boobs::smile:

Poster self. billeder i loggen lige så snart jeg synes jeg har nået målet :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Forresten, Reem. Når du nu engang skal have smidt noget mavetræning på dit program - så kan jeg klart anbefale maveøvelser på "Swiss-ball". Jeg har tidligere trænet i maskine (ab. crunches) og kan mærke at jeg får meget mere ud af boldtræningen.

.. så at du overvejede leg extensions, men kom fra det igen. Det er også en lidt halvfarlig øvelse, når du har lidt knas med knæet fra tid til anden. Min instruktør havde smidt det på mit program, men jeg tog det af igen efter min fys. stærkt frarådede øvelsen, da den sætter et utroligt stort pres på knæskallen.

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt, men synes bare ikke jeg kan bruge vægten til så meget. Er mere glad for at poste billeder i loggen, det synes jeg er bedst.

Men altså, jeg er (stadig :tongue: ) 170 cm høj...og vægten svinger mellem 58-62 kg HVER UGE...pga. væsketab ifm spinning/cykling og udtømte glykogendepoter.

Målet er at nå de 56kg-58kg, og så holde den der. Hvad fedtprocenten vil være til den tid ved jeg så ikke, men gætter på ca. 17-18 stykker, hvilket jeg synes er passende hvis man også gerne vil beholde bare lidt af sine former :moon: :boobs:  :smile:

Poster self. billeder i loggen lige så snart jeg synes jeg har nået målet :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder da ret fornuftigt! Du skal vel også helst forblive fertil? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det lyder fornuftigt med fedtprocenten - så du bliver ved med at ligne en kvinde  :smile:  Jeg målte en pige idag til 18% og hun gik surmulende derfra!  :laugh:

Uhm så vidt jeg har set har du ikke postet billeder i en ewichkeit?  :blink:  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha :tongue: ...ok, men det har nok også lidt at gøre med, hvor man placerer fedtet. Jeg ender med at blive str. s/36 i buks og en lille smule mindre i overkroppen...presser jeg den længere ned, så ser det sgu kedeligt ud. :sleeping: Lige nu er jeg stadig en str. 38 i buks, men de er nu begyndt at hænge ned om røven. Regner med at jeg vil være pics-klar om en måned ca., mangler måske 2 kg fedttab...brormand siger maks 1 kg, men der er ihvertfald ikke meget endnu :) Har ikke postet pics bl.a. fordi min comp. havde været fucked i et godt stykke tid, men også fordi jeg har prøvet på at blæse og have mel i munden samtidig (læs: hypertrofi vs. atrofi), så der har ikke været meget fremgang (muskelmæssigt) at vise :laugh::tongue:

Og det har været helt bevidst, vil ikke blive for muskuløs :blush: hvilket jeg nu VED ikke vil tage lang tid, hvis jeg trænede for muskelmasse og tillod kroppen at gå i hypertrofi-mode engang imellem... :4mewantfood: jeeesus christ :blink:

Forresten, Reem. Når du nu engang skal have smidt noget mavetræning på dit program - så kan jeg klart anbefale maveøvelser på "Swiss-ball". Jeg har tidligere trænet i maskine (ab. crunches) og kan mærke at jeg får meget mere ud af boldtræningen.

.. så at du overvejede leg extensions, men kom fra det igen. Det er også en lidt halvfarlig øvelse, når du har lidt knas med knæet fra tid til anden. Min instruktør havde smidt det på mit program, men jeg tog det af igen efter min fys. stærkt frarådede øvelsen, da den sætter et utroligt stort pres på knæskallen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tusind tak for anbefalingen, Rune :bigsmile: Det vil jeg tænke over, synes selv at alm. mavebøjninger + skrå mavebøjninger rammer ret godt, men jeg har et svaj i ryggen så det kan godt gøre lidt ondt i ryg/lænd nogle gange, når jeg laver dem :dry:

Leg extensions kan jeg normalt også bedst lave ordentligt uden at få knæsmerter, når jeg ikke ikke cykler meget. Falder også til kun 55 kg. når jeg dyrker meget cardio og møder op til træning med halvtomme glykogendepoter. Derfor kan det rigtigt nok hurtigt blive farligt hvis jeg overvurderer styrken i musklerne og prøver at hive 65-70kg hjem...Så helt enig. Laver dem heller ikke så meget mere. Men det er måske også bedst, for quads'ene må jo heller ikke blive for store ift. resten af underkroppen :smile: Holder mig nok til squat, benpres og engang imellem også lunges, selvom man faktisk også skal passe på med dem. :smile:

Det lyder da ret fornuftigt! Du skal vel også helst forblive fertil?  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe...det er jo det :shades:

Link to comment
Share on other sites

Leg extensions kan jeg normalt også bedst lave ordentligt uden at få knæsmerter, når jeg ikke ikke cykler meget. Falder også til kun 55 kg. når jeg dyrker meget cardio og møder op til træning med halvtomme glykogendepoter. Derfor kan det rigtigt nok hurtigt blive farligt hvis jeg overvurderer styrken i musklerne og prøver at hive 65-70kg hjem...Så helt enig. Laver dem heller ikke så meget mere. Men det er måske også bedst, for quads'ene må jo heller ikke blive for store ift. resten af underkroppen :smile: Holder mig nok til squat, benpres og engang imellem også lunges, selvom man faktisk også skal passe på med dem. :smile:

Har selv holdt mig lidt til gode råd fra fx Andy Pruitt, der blandt andet har hjulpet Lance Armstrong, Axel Merckx og en masse andre professionelle cykelryttere med både træning og cykelindstillinger.

Nedenstående er en quote fra ham, taget fra denne side, som jeg fandt da jeg var igang med at forsøge at ændre indstillinger på min cykel pga. knæ-bøvlet:

For weight lifting, he recommends long lunges. This keeps the knee of the forward foot behind the toe and reduces strain on the knee. Squats (unless the rider has back problems) are also an excellent exercise for cyclists. Leg extensions are a no-no - the tremendous force that they put on the patella can exacerbate knee problems

Har desuden set det anbefalet, at man som cykelrytter kun bruger et ben af gangen ved benpres, da det er lidt mere funktionelt, når man også kun bruger et ben af gangen på cyklen.

Link to comment
Share on other sites

Har desuden set det anbefalet, at man som cykelrytter kun bruger et ben af gangen ved benpres, da det er lidt mere funktionelt, når man også kun bruger et ben af gangen på cyklen.

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke at jeg ved noget specifikt om styrketræning målrettet mod "cyklister", men:

Hvis man tager to tvillinger, der i teorien er 100% lige stærke og 100% lige udholdende, men den ene har trænet roning og den anden har trænet cykling, vil man rent teoretisk kunne forvente, at den tvilling, der har trænet roning vil klare sig bedre i "bilaterale" (se senere) øvelser som squat end den anden tvilling, der har trænet cykling.

"Bilateral" træning:

Her er de to kropshalvdele hinandens spejlbilleder. De udfører de samme bevægelser i samme takt og til den samme tid.

- Roning er et godt eksempel, ligesom mange styrketræningsøvelser (ihvertfald mange af dem, der laves i maskiner).

"Kontralateral" træning:

Her er de to kropshalvdele forskudt i forhold til hinanden. De udfører de samme bevægelser, men i forskudt takt og til forskudt tid.

- Cykling, løb og gang er gode eksempler.

Hvorfor det?

Når man laver en bevægelse bruger man agonister (de muskler der laver den egentlige bevægelse), antagonister (de muskler, der laver den "modsatte" bevægelse og som dermed "bremser/kontrollerer" bevægelsen) og synergister (muskler, der "hjælper" agonisterne bl.a. ved at stabilisere led og ved at bringe ledflader m.m. ind i de rigtige stillinger). Dette foregår ved et temmelig kompliceret samspil, der styres af centralnervesystemet og nogle "medfødte" reflekser.

I roning aktiverer man de samme musker i de to kropshalvdele i samme takt og på samme tid. I cykling aktiverer man de samme muskler i de to kropshalvdele i forskudt takt og til forskud tid. I cykling vil den ene kropshalvdel derfor få "besked" om "FREM" mens den anden samtidig får besked om "TILBAGE" - altså skiftevis "positiv/fremning" og "negativ/hæmning". Træner man således en øvelse som fx squat hvor beskeden er "FREM"/"FREM" skal de to kropshalvdele til at arbejde i samme takt, hvilket reflekserne ikke er "vant til".

Det er derfor, det i teorien vil være en fordel for en cykelrytter, at træne "kontralaterale" styrkeøvelser fx ved at træne et-bens-squat, trappetræning med vægt, "opgang-på-stol" m.m.

Selvom man har fundet foskelle i styrken i undersøgelser, ved jeg ikke hvor meget det egentlig betyder.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 20. juni:

Morgen:

Styrketræning

DB lunges:

20 reps x 5 kg

12 reps x 6 kg

10 reps x 7 kg

5 reps x 8 kg

Squat:

20 reps x 20 kg

12 reps x 30 kg

8 reps x 40 kg

8 reps x 50 kg

5 reps x 60 kg

Chest press (maskine)

15 reps x 22,5kg

8 reps x 25 kg

8 reps x 27,5 kg

8 reps x 27,5 kg

Lateral raises:

20 reps x 3 kg

12 reps x 3 kg

12 reps x 4 kg

8 reps x 5 kg

DB Pullover:

20 reps x 5 kg

12 reps x 6 kg

8 reps x 8 kg

8 reps x 10 kg

Barbell curl:

15 reps x 10 kg

12 reps x 10 kg

8 reps x 12 kg

6 reps x 14 kg

Crunches:

3 sæt x max

Benpres:

10 reps x 100 kg

8 reps x 120 kg

8 reps x 120 kg

8 reps x 150 kg

6 reps x 170 kg

5 reps x 180 kg

Eftermiddag/aften:

:heartpump:Spinning :heartpump:

:bike: Cykling II (52 min. v/Jesper et eller andet)

Maxpuls: 194 (96%)

Average: 177 (87%)

Derefter hurtigt ned og hente vand, og op på cyklen igen => 10 min. rul/mellemtakt med puls ml. 140-165. Så gik anden time igang:

:bike: Cykling blandet (55 min. v/aner det ik)

Maxpuls: 193 (95%)

Average: 174 (86%)

Kanon go' træning med NørrebroSATS's velfungerende ventilationssystem. Der var pisse koldt i lokalet, masser af frisk luft og ingen grund til ikke at træne ordentligt. :4thumbup: Men savnede nu Parken :wub: alligevel.

Imorgen skal jeg vist også lige huske at begynde på at lede efter bolig i Odense!! :poking: Plus at ta' :sun: igen! utroligt at jeg kan blive ved med at udsætte de to ting :blink::nonono:

Så forresten en der stod og spiste en Magnum :icecream: lige før hun skulle ind og træne :gal:...så elsker man fan'me også sig selv :blink:

go' aften :)

Link to comment
Share on other sites

Har selv holdt mig lidt til gode råd fra fx Andy Pruitt, der blandt andet har hjulpet Lance Armstrong, Axel Merckx og en masse andre professionelle cykelryttere med både træning og cykelindstillinger.

Nedenstående er en quote fra ham, taget fra denne side, som jeg fandt da jeg var igang med at forsøge at ændre indstillinger på min cykel pga. knæ-bøvlet:

For weight lifting, he recommends long lunges. This keeps the knee of the forward foot behind the toe and reduces strain on the knee. Squats (unless the rider has back problems) are also an excellent exercise for cyclists. Leg extensions are a no-no - the tremendous force that they put on the patella can exacerbate knee problems

Har desuden set det anbefalet, at man som cykelrytter kun bruger et ben af gangen ved benpres, da det er lidt mere funktionelt, når man også kun bruger et ben af gangen på cyklen.

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak for det link - spændende læsning :bigsmile: Rart at vide hvad det er man skal holde sig til el. undgå. :4thumbup:

Har tit overvejet et-bens-benpres, fordi der er mange på MOL der laver den øvelse, men jeg har så holdt mig fra det præcis pga. knæet, som jeg var bange for ikke ville kunne holde til det. Jeg vil nu prøve med let vægt og high reps i første omgang så :) Thanks for sharing ihvertfald :)

I øvrigt, så lagde jeg lige mærke til at forfatteren John Hughes bl.a. er "a veteran of RAAM "...det er jo det Chris MacDonald er igang med nu :biggrin: Håber fan'me MacD hiver sejren med hjem til Danmark...det ville være så cool! :bowdown::cheer:

[snip billeder, fedt og buksestørrelser på 48-50]  :tongue:

Det bliver spændende at se billeder af topformen! :bigsmile: Men 1kg er da næsten smidt i løbet af 2 uger?

Jeg kan i øvrigt erklære mig enig i Rune's anbefalinger med crunches på swissball - der er rigtig god mulighed for en større effektiv ROM og fin deaktivering af iliopsoas. Når jeg lægger program for kunder, så ryger øvelsen i til stort set alle, for man kan variere belastningen med placeringen på bolden - og ved hjælp af en vægtskive på brystet kan den blive rigtig tung.

Hvis du er generet af dit svaj i ryggen, så kan du evt. prøve at strække iliopsoas ud i 6-8 uger (ja, det lyder af meget :( ) og se om det ikke minimere svajet lidt :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe...Tak! :bigsmile: Og jo, jeg kan forholdsvis hurtigt slippe af med 1-2kg fedt (logisk nok med min form for træning), men så skal jeg skrue yderligere ned for kcal-indtaget....og jeg gider bare ikke når det nu er blevet sommer :sun: Det er kun noget jeg gør om vinteren...der er det simpelthen så kedeligt, at man begynder at tælle kcal og alt muligt :tongue:

Jeg tror jeg skaffer mig den der swissball så :4thumbup:

Mht. svajet: jeg er overhovedet ikke generet af den...heldigvis. :smile: Men tak fordi du siger det. Vidste ikke man kunne strække musklen ud!

Ikke at jeg ved noget specifikt om styrketræning målrettet mod "cyklister", men:

Hvis man tager to tvillinger, der i teorien er 100% lige stærke og 100% lige udholdende, men den ene har trænet roning og den anden har trænet cykling, vil man rent teoretisk kunne forvente, at den tvilling, der har trænet roning vil klare sig bedre i "bilaterale" (se senere) øvelser som squat end den anden tvilling, der har trænet cykling.

(...)

<{POST_SNAPBACK}>

Tusind tak for super info! Der blev jeg så klogere :bigsmile: det er fan'me noget interresant stuff! Så håber jeg bare ikke, at jeg er totalt "miljøskadet". Gad desuden også godt vide, hvor lang tid det tager at træne sig til bedre at kunne udføre fx. "bilateral" træning? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Der er så sandelig kommet gang i træningen igen :4thumbup:

Men kan du så komme tilbage til Parken så man har en chance for at køre med dig igen!! :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg savner altså også at træne der...men hader virkelig når pulsen er oppe på 180 og man føler man sidder i en sauna. Før de "ordnede" ventilatoren plejede jeg jo at sætte mig lige der hvor den var gået i stykker, så al den friske luft røg direkte i hovedet på mig :biggrin: Og jeg har endnu ikke fundet et sted, der bare er halvt så godt. Desuden så stinker det nye gulv altså lidt for meget af plastik :gal:

Men til morgentimerne på lørdag med Peter, der regner jeg med at være der. Så kan det være, at vi støder på hinanden :bigsmile:

Hey Reem...

Hvad med rygtræning? Det er jo nærmest disco det der  :wink:

Q

<{POST_SNAPBACK}>

Så sandt, så sandt :smile:

Tager lige endnu en uges lal-styrketræning og begynder på et split program. Så regner jeg med at have hel kroppen med, og ikke kun 3/4 :4thumbup:

Edited by ReemDJ
Link to comment
Share on other sites

Damn flot runde træning der Reem...... er helt stolt når du brænder dig selv lidt af.....  :blush:  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Tusind tak, MASS :bigsmile: Jeg har jo også en god inspirationskilde :) al magt til SuperMAA' :bowdown::superman:

Uhh, det ser godt ud med alt den træning - fornemmer man lidt indflydelse fra selveste MASS' i dit program?  :tongue:

Men hvorfor alt det pyramide-gejl. Du bliver jo totalt udmattet inden du når de tunge sæt?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja! :w00t::tongue:

Og mht. pyramide-træning...det har du sagt før :tongue: Men jo, jo...jeg skal nok bruge den viden jeg sidder inde med i praksis også...om en uge :innocent:

Edited by ReemDJ
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share