Spock 2004


Spock
 Share

Recommended Posts

Hoosier>> ja jeg ved det godt men hvad skal jeg gøre? Kan jo ikke holde op med at træne.. men noget skal der ske, helt rigtigt..

Dagens træning:

Mandag d. 28. juni 2004

Tid: kl. 18.20 og 19.30

Sted: Parken

Program: Kondi

- Spinning III (Chris Macdonald)

- Spinning Udholdenhed (Chris Macdonald)

En aften i Paradis/Helvede

Første time var sindssygt hård og superfed!

Jeg havde efter hviledagen igår (søndag, tømmermænd :lol: ) superben, omend det ikke startede godt.. havde mega DOMS efter bentræningen lørdag og jeg havde bange anelser. Under opvarmningen var der da også krise, da benene var super-ømme.. men så blev jeg varm og så kan det nok være det blev en super super super time.

Programmet var 100% som havde jeg bestilt den:

- 8 mins mellemtakt

- 8 mins enkelttakt

- 2 mins siddende enkelttakt

- 40 secs, stående angreb, 2 mins siddende tung enkelttakt, derefter 6 mins stående 80rpm

- 40 secs, stående angreb, 2 mins siddende tung enkelttakt, derefter 6 mins stående 80rpm

- 40 secs, stående angreb, 2 mins siddende tung enkelttakt, derefter 6 mins stående 80rpm

Alt i alt 6 minutters siddende kørsel - resten var stående!!! :devil: :devil:

Min puls gik gennem loftet, benene var supergode og jeg kørte mig helt ud på overdrevet.

Udholdenheden var også rigtig god, 73 minutter på 74-83% puls som var skiftevis stående og siddende arbejde - intervaller af 6-10 mins varighed.. sluttede dog med 15 mins stående arbejde, der trak de sidste søm ud af min ligkiste.

Inden cyklingen, nåede jeg lige en gang mave:

- Swissball crunch: 2x20xmig+20kg

- Swissball skrå crunch: 2x20xmig+20kg

- Dragon Flags: 2x8xmig (bliver bedre og bedre)

- Incline leg raise: 2x25xmig

5 x :banana: - for fedt... eneste dumme ting var at armene gjorde ondt som bare f*nden men men så fed en træning, kunne jeg se igennem fingrene med det... fantastisk!

5 dage til Touren starter...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tirsdag d. 29. juni 2004

Kroppen føltes som om den havde fået tæsk med en slaghammer det meste af natten.... gårsdagens sindssygt hårde spinning sad overalt.. :lol: - great!

Ingen spinning idag, istedet lidt tiltrængt styrketræning:

Tid: kl. 17

Sted: Parken

Program: Bryst/Skulder/Triceps samt lidt mavse

Bryst:

Incline bænkpres:

- 10x60kg (op omend lidt tungt)

- 8x70kg (fint!)

- 8x70kg (ppuuha)

- 6x75kg (puha)

- 5x75kg (tungt)

- 10x60kg (eksplosivt)

Incline DB flying:

- 10x20kg

- 10x22kg

- 10x22kg

Den øvelse gør simpelthen for ondt i arme og skuldre, kunne ikke køre tungt :chicken:

DB pullover:

- 10x40kg (let)

- 10x40kg (easy-on)

- 10x40kg (yep)

- 10x40kg (øv ikke tungere?)

Cable disco:

- 3x12xwhatever

Cable disco, version II:

- 3x10xwhatever

Skulder:

Seated DB pres:

- 10x20kg (meget let)

- 10x22kg (også let)

- 10x24kg (ok - tungt)

- 5x28kg (puuuha, 26 var optaget)

- 4x28kg (udsolgt)

Fuck det gør ondt at få DB op, må finde god teknik.

DB laterals:

- 10x14kg

- 10x14kg

- 10x14kg

- 10x14kg

Cable bagskulder:

- 4x10xwhatever

DB front raise:

- 10x14kg

- 10x14kg

- 10x14kg

- 10x14kg

Turde/kunne ikke køre tungere pga skulderen og armene

Triceps:

Cable pushdown:

- 10x30kg (let)

- 10x35kg

- 10x35kg

- 7x40kg (whoa!)

Dips:

- 15xmig (PR)

- 12xmig

Uha den er hård for skulderen

DB 1arms bag nakke:

- 10x12kg (let)

- 10x14kg

- 10x14kg

Mave:

Dragonflags:

- 8xmig

- 7xmig

- 8xmig

Incline leg raise:

2x25xmig

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 30. juni 2004

Tid: kl. 16.15 og 17.20

Sted: Parken

Program: Kondi

Først lidt mave:

- Swissball crunch: 2x20xmig+20kg

- Swissball skrå crunch: 2x20xmig+20kg

- Dragonflags: 2x8xmig :devil:

Fuuuuuuuck hvor har jeg DOMS i mavemusklerne.. fantastisk følelse.. de dragonflags er super effektive!!!

- Spinning III (Chris Macdonald)

- Spinning II (Chris Macdonald)

Første time mindede en del om første time i mandags.

Ikke så mange kommentarer - andet end at det var super timer, og ros til mig for ikke at køre mig i hegnet idag (men tæt på :lol: ) ... :lol: - man lærer, man lærer... og den står på 2 x spinning samt bentræning imorgen, så det var nok klogt :devil:

3 x :banana:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

CLO>> bemærk at jeg ikke kørte mig helt i hegnet igår.....

Til gengæld gigant-helkrops udtalt træthed. Nu er det 3. dag i træk at "nogen" har hamret på min krop i nat med en stor stor hård hammer - så stands venligst din straffe-ekspedition, whoever you might be... :bigsmile:

Jeg er helt sikkert ikke i kalorius-underskud, for jeg har bevidst holdt mig i overskud i denne uge (ok, kender godtnok ikke mit ligevægts-indtag, men hvis man kan være i underskud på denne uges kost, så er alt håb for vægtforøgelse vist ude :lol: ).... aftenensmaden igår bestod af 100g havregryn + 50g protein pulver + 2 buggi burgere m. pommes frites :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 1. juli 2004

Min router var i udu i aftes (hvad skal man så gøre?? panik panik) så først update nu.

Whoa - noget skidt er på vej, ikke så godt.. efter dagens træning at dømme, tror jeg at jeg giver kroppen en dags pause.. vi ser på sagerne..

Del I:

Tid: kl. 16

Sted: Bolten

Program: Ryg/Kondi

Ryg:

BB rowing:

- 15x50kg

- 12x60kg (tungt)

- 7x70kg (uha)

- 7x70kg (damng)

- 7x70kg (færdig)

Armene gør for ondt, jeg bliver nødt til at holde pause med denne øvelse, øv.

Utrolig svaghed i hele kroppen.

DB bent-åge:

- 15x30kg (30 kg er største DB så mange reps :angry: )

- 20x30kg (hmm stadig alt for let, elendig træning)

- 30x30kg (!!! .. ren udholdenhed og jeg var ikke engang træt, haha)

Smal cable rowing:

- 10x60kg

- 10x70kg

- 8x80kg

- 5x90kg

Chinups:

- 10xmig

- 8xmig

- 6xmig (færdig)

Hold kæft en ringe gang ryg-træning, jeg havde ingen energi, totalt ødelagt i kroppen.

Kondi:

- Spinning III (Chris Macdonald)

- Spinning II (Chris Maconald)

Gik totalt død.. intet, intet, intet at skyde med, alle muskler gjorde bare ondt og jeg kunne ikke med den vildeste kraftanstrengelse få pulsen over 75%.. øv.

Senere på aftenen, i pausen af EM kampen:

Del II:

Tid: kl. 21.30

Sted: Nørrebro

Program: Ben

Ben:

Squat i Smith-maskine:

- 12xwhatever

- 10xwhatever

- 10xwhatever

- 10xwhatever

Gider ikke engang notere vægtene, jeg hader det smith-stativ som pesten, men der er intet squat-rack i SATS Nørrebro :thumb_down:

Benpres:

- 12xwhatever

- 10xwhatever

- 10xwhatever

Same story... puny benstyrke iøvrigt.. no surprise there..

Leg curl:

- 10x35kg

- 10x40kg

- 8x45kg (føtltes TUNG!! :chicken: skandale!)

Leg extensions:

- 10xwhatever

- 10xwhatever

- 10xwhatever

- 6xhele stakken :devil:

Hurtigt hjem til resten af semi-finalen.. jeg græd mig i søvn pga grækernes ufortjente scoring tilsidst... eneste plaster på såret var at Dellas (målscoreren) spiller for Roma :devil:

ARgh.. enten er jeg ved at blive syg, eller også er jeg i massiv overtræning.. ved ikke hvilket, men har mit gæt :lol: ... giver kroppen 24 timers pause idag, fredag... så får den til gengæld mega monster tæsk imorgen, lørdag... krydser fingre for at jeg så er klar igen..

0 x :banana: for dagens "træning"...

:thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
ARgh.. enten er jeg ved at blive syg, eller også er jeg i massiv overtræning.. ved ikke hvilket, men har mit gæt :lol: ...  giver kroppen 24 timers pause idag, fredag... så får den til gengæld mega monster tæsk imorgen, lørdag... krydser fingre for at jeg så er klar igen..

Spock for f... jeg kender det jo selv. Elsker det kick det giver at træne, totalt afhængig :w00t: MEN "The road to excess... enough is enough" - tag nu lige og pas lidt på dig selv. Øhm måske du kunne finde floooow på en anden måde - he he B) B)

Link to comment
Share on other sites

hey

helt ærligt, overtræning kurerer du ikke ved 24 timers pause fra træning - der skal vel nærmere en uge eller 2 til, da jeg tror du har meget ret i at det er overtræning..

Men det er din krop.. .og vil du smadre den, så !! go ahead doing what you are doing! jeg synes du sku' holde pause... og pleje dig selv lidt ! :)

Pas godt på dig selv !!!! :angry:

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hep, tak for de gode råd, er nok brug for at give benene lidt pause.

Idag er benene HELT færdige, jeg måtte pausere 2 gange for at komme op ad køkkentrappen til min lejlighed :thumb_down: - og jeg bor altså på 2. sal :chicken::chicken:

Anyway, benyttede lejligheden til en gang styrketræning :bigsmile:

Een af de dage hvor kroppen bare ikke kunne vågne, og trætheden var udtalt, trods 9 timers søvn. øv. Det kunne ses af styrken - den var der ikke.

De kedelige tal:

Tid: kl 12

Sted: Parken

Program: Bryst/Skulder/Triceps

Bryst:

Incline DB pres:

- 15x20kg

- 10x30kg

- 10x32kg

- 8x34kg

Bare ingen styrke og armene gjorde for ondt til at jeg turde prøve med tungere vægte.

Incline flying:

- 10x18kg (let)

- 10x20kg

- 10x22kg

- 10x24kg

DB pullover:

- 10x40kg

- 10x40kg

- 10x40kg

- 10x40kg

For let, faktisk.. :lol:

Disco cable:

- 3x12xwhatever

Skulder:

Military:

- 10x30kg

- 10x40kg

- 8x45kg

- 7x50kg

- 4x52,5 kg

Biceps gør sindssygt nas når stangen er i bund og biceps bliver spændt :chicken:

DB laterals:

- 10x14kg

- 10x14kg

- 10x14kg

- 10x14kg

Cable crossover bagskulder:

- 3x10xwhatever

Cable disco bagskulder:

- 3x10xwhatever

Seated DB pres:

- 10x22kg

- 10x14kg

- 8x26kg

- 4x28kg

Triceps:

Cable pushdown:

- 10x30kg

- 8x35kg

- 8x35kg

- 8x35kg

Dips:

- 20xmig (PR :devil: )

- 15xmig

Damn den øvelse er fed, bare den ikke var så hård ved skulderen :angry:

1arms DB extensions bag nakke:

- 10x14kg

- 10x14kg

- 10x14kg

2 x :banana: for dagens "træning", absolut nulpunkt mht energi. Vil ikke gå over i historien.

Laver noget mave senere.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 4. juli 2004

Kom sent i seng, ved 4-tiden, så jeg var ikke specielt frisk.

Tog dog i Parken til lidt "træning"...

Tid: kl. 12

Sted: Parken

Program: Ryg/Ben/Mave

Ryg

Seated cable rowing:

- 12x60kg

- 10x70kg

- 10x80kg

- 5x90kg

Squat racket var optaget, så jeg kunne ikke køre BB rowing som jeg plejer - og ærligt talt tror jeg ikke armene ville have tilladt det anyway :chicken:

DB bent-over:

- 10x40kg

- 10x40kg

- 10x40kg

- 10x40kg

Chinups:

- 0xmig :chicken: umulig pga biceps smerterr :chicken:

Cable pulldown:

- 15xwhatever

- 15xwhatever

- 15xwhatever

Kunne ikke køre tungt pga armen, så måtte køre mange reps :chicken:

Hyperextensions:

- 2x20xmig

Totalt elendig rygtræning, ledte desperat efter øvelser jeg kunne køre uden de store smerter.

Ben:

Squat:

- 12x50kg

- 10x60kg

- 8x70kg

- 8x70kg

- 8x70kg :chicken:

Leg extensions:

- 10x80kg

- 10x100kg

- 10x110kg

- 10x120kg (hele stakken)

Leg curl:

- 10x35kg

- 10x40kg

- 10x45kg

Mave:

- Swissball crunch: 2x20xmig+20kg

- Swissball skrå crunch: 2x20xmig+20kg

- DragonFlags: 2x6xmig

supersæt med:

- Incline leg raise: 2x20xmig

Udstrækning og i bad...

Desuden en hel del (sorry, jeg talte vist for meget, Kathrine :lol: ) kæbe med Hoosier - hyggeligt, og alt for sjældent man ser hende deroppe :lol:

1 x :banana: - og det var kun pga kæben at vi sneg os op på den ene banan..

Link to comment
Share on other sites

Desuden en hel del (sorry, jeg talte vist for meget, Kathrine :lol: ) kæbe med Hoosier - hyggeligt, og alt for sjældent man ser hende deroppe :lol:

Talte for meget?! Nej da! Man kan aldrig få for meget kæbe. :tongue: Det var super hyggeligt. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 5. juni 2004

Tid: kl. 18.25 og 19.30

Sted Parken

Program: Kondi

- Spinning III (Chris Macdonald)

- Spinning Udholdenhed (Chris Macdonald)

Lortetræning. Mit livs værste.

Ingen energi, gider ikke skrive for meget om det så det blive kort:

Pulsen kunne ikke komme over 74% af max :w00t: - selvom programmet passede mig perfekt.

Tilsidst kunne jeg ikke engang stå op på cyklen, ensige sidde ned og rulle uden modstand - helt uoverskueligt og pulsen lå og rodede i bunden af 60erne!!! grotesk!!!

Måtte gå fra anden time.

0 x :banana::chicken:

Røv og nøgler. pinligt.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 6. juli 2004

- ingen træning, masser af mad :lol:

Onsdag d. 7. juli 2004

Træning i FitnessDK Østerbro med en kammerat der træner der...

Tid: kl. 17

Sted: FitnessDK Nygaardsvej Østerbro

Program: Bryst/Skulder/Mave og kigge sig lidt omkring :lol:

Bryst:

- Incline BP: 12x60kg, 12x60kg, 8x70kg, 6x75kg, 3x80kg, 1x85kg :devil:

- Incline DB flying: 10x20kg, 10x22,5kg, 10x22,5kg, 8x22,5kg

- DB pullover: 10x30kg, 10x36kg, 10x36kg, 10x36kg

- Cable discopump: 3xwhateverxwhatever

Skulder:

- Military: 10x40kg, 10x45kg, 6x50kg, 5x55kg

- DB laterals: 10x12,5kg, 10x15kg, 10x15kg, 10x15kg

- DB laterals bag nakke: 3x10x10kg

- DB seated pres: 10x20kg, 10x22,5kg, 7x25kg, 7x25kg

Mave:

- DragonFlags: 8xmig, 8xmig

- Incline leg raise: 2x20xmig

- Situps ved ribbe: 2 sæt a' whatever

Centeret var ret stort. En del vægte - stængerne var 20kg - godt!

Til gengæld var tungeste DB på 36kg... og klientellet var om muligt endnu mere disco end SATS.. faktisk en del mere....

Da vi ville køre sidste øvelse bryst - noget disco kabel for at give forskulderen lidt pause - måtte vi vente på to fyre der kørte bryst.. samtlige øvelser for bryst kørte de i kabel-trækket :w00t: - kørte vel 12-15 sæt hver. Jeg kunne ikke lade være med at følge med i deres træning hele dagen - på intet tidspkt rørte de en DB.. alle øvelser var kabel øvelser ... hmmm

Generelt var der masser af disco-pumpere - men alle meget puny. Selvom jeg er en lille splejset skid, var jeg alligevel blandt dem der løftede tungest, hvilket føltes GODT for den lille Spock.. godt sted at få støvet sin selvtillid af, haha..

Jeg synes generelt at stedet er fint, de har en mængde udstyr. Dog er stemningen for lidt "seriøs" efter min smag - centeret går åbenlyst efter "familienDanmark"-typer, og det smitter af på stemningen, synes jeg.. men tror det er at fint center.

Omklædningsrum og andre faciliteter er i top - ingen tvivl om det.

Men det bliver nok ved en gæsteoptræden fra min side, jeg følte mig ikke rigtigt hjemme, og der blev kigget underligt da vi kørte military.... .. måske det er anderledes på andre tidspunkter.

Babe-faktoren var ok, men desværre holder de fleste piger sig til cardio-salen i stuen - mens vægtudstyret er på 1. sal - og der var søremig ikke mange piger til stede :lol:

Alt i alt 3 x :banana: - masser af kæbe med min gamle træningsmakker (iøvrigt fedt at jeg er gået en del mere frem end han :devil: ) og en ok træning, på trods af alt for store biceps-smerter.

Vægten sagde iøvrigt 77 kg efter træningen - ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til den.. har ellers ædt som en sindssyg de sidste 4 dage, men det har desværre ikke rigtigt givet udslag på vægten..

Link to comment
Share on other sites

Planen er at undgå øvelser er decideret giver store smerter (grunden til at jeg aldrig træner biceps - det er fysisk umuligt) og så ellers fyre den aw med Ibuprofen og måske noget binyrebark.. øv.

Er der nogen der vil bytte krop? Jeg har sateme trukket nitten her.. :angry:

Hvem har du byttet krop med ?
Bryst:

- Incline BP: 12x60kg, 12x60kg, 8x70kg, 6x75kg, 3x80kg, 1x85kg :devil:

- Incline DB flying: 10x20kg, 10x22,5kg, 10x22,5kg, 8x22,5kg

- DB pullover: 10x30kg, 10x36kg, 10x36kg, 10x36kg

- Cable discopump: 3xwhateverxwhatever

Skulder:

- Military: 10x40kg, 10x45kg, 6x50kg, 5x55kg

- DB laterals: 10x12,5kg, 10x15kg, 10x15kg, 10x15kg

- DB laterals bag nakke: 3x10x10kg

- DB seated pres: 10x20kg, 10x22,5kg, 7x25kg, 7x25kg

For med de vægte fejler den vist ikke noget.

Hvis jeg havde så stærk en krop, vil jeg være glad, og passe rigtig godt på den :)

Det er nok sundt at komme i et disko-center og træne lidt for sjov :) :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Hej Henning,

- sorry jeg bitcher lidt af og til... jeg ved jo godt jeg ikke skal være så utilfreds... det er bare irriterende at man hele tiden føler at skaderne vælter ind over een - så snart man er ved at komme bare i nogenlunde form...

Men så utilfreds er jeg heller ikke - det lyder værre end det er, men er selvfølgelig vildt ked af mine skader - det er aldrig sjovt at træne med smerter, og det er aldrig sjovt at skulle lægge store bånd på sig selv - man vil jo gerne prøve grænser af, ikk?

- det kan du også selv - kan jeg se på din log (som jeg iøvrigt følger intenst - du rykker sgu!).. :lol:

Jeg er stærk nok, kroppen er bare ikke så slidstærk som jeg gerne ville have at den var... vil jo gerne træne så meget som muligt, så det er frustrerende at manglende restitution og skader sætter grænser for hvor meget og hvor intensivt jeg kan træne...

Men livet er sgu dejligt anyway :lol: ...

Link to comment
Share on other sites

Også dig Spock......det er skod med de skader der :( - tjae du kender jo rumlen, prøv at træn udenom mærk lidt efter hvad dræber dig - og prøv at udred hvad der går galt.

Men det er selvfølgelig noget man skal gøre når den kommer snigende, desværre sker det jo bare ofte at man trænere videre indtil det er helt hat og briller.

Link to comment
Share on other sites

Ever>> nemlig, at stoppe med at træne er bare ikke en option... måske er det dumt, men sådan må det nu engang være.. man føler sig lidt frem, og på een eller anden måde skal man nok komme igennem et træningspas :devil:

Ben-update: efter nu 3 dage uden spinning har benene det MEGET bedre - jeg blev ikke overhalet af gamle damer med blåt hår her til morgen :tongue: så der er da fremgang at spore...

Vil køre en test idag - et par timers spinning med Chris M i eftermiddag/aften hvor stængerne skal stå sin prøve...

Tag dig så lige sammen, Spock, hva?

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Har lige overtaget 1 kg Bodylab Whey80 m. chokoladesmag fra Hoosier (tak for det). Første prøvesmagning siger... MUMS!!!

Grineren at vise bøtten frem her på jobbet, første kommentar var.. "tager du sådan noget stads... ".. :bigsmile: :lol:

Link to comment
Share on other sites

er der ikke hurtigere måder at begå selvmord på end det du såen lige pt. er igang med ? :unsure:

du er stortset konstant skadet og udbrændt, og alligevel straffer du dig selv med et par timers extra spinning ?

og lidt extra styrketræning...inden du igen skal til spinning... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hippo>> joe... det er vist rigtigt nok opfattet :-) Det er nu ikke min mening at tage skade på mig selv men vil så gerne træne... jeg prøver seriøst at tage den med ro i disse dage. Vil SÅ meget gerne af med den biceps-betændelse - men helst uden helt at miste formen.. .. det ER svært men jeg bliver nødt til at gøre forsøget.....

Er jo godt klar over at det bedste ville være at sætte mig over i et hjørne og vente til jeg bliver "rask" igen - men for det første ville jeg blive led og ked af ikke at træne, for det andet ville formen ryge totalt..

Det er et tve-ægget sværd, I know - jeg prøver at finde den gyldne middelvej hvor jeg kan undgå total pause, mod til gengæld at få en længere "heling-periode".. men kan godt mærke at det næsten er umuligt, det eneste der vil hjælpe er total pause...

Timingen er bare så forbandet irriterende.. når man nu endeligt er kommet i form, og motivationen til at træne er sindssygt høj for tiden... what to do?

Det er kraftedeme til at tude over...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

hey

Der er jo ingen der siger du skal sætte dig i et hjørne og slet ikke træne - men måske "sætte forbruget" en lille smule ned ?!

nu kan du jo ikke træne de næste par dage - måske det hjælper en smule !?

rigtig god tur til det sønderjydske! :) og god bedring !

/ :4crutches:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share