Spock 2004


Spock
 Share

Recommended Posts

Tirsdag d. 22. juni 2004

Hurtig træning efter job og inden kampen:

Tid: kl. 16.30

Sted: Vesterbro

Program: Ryg/Ben

Ryg:

- DB bent-åge: 10x40kg. 10x40kg, 8x40kg, 8x40kg

- Smal cable rowing: 10x70kg, 10x80, 8x80, 6x90kg

- Chinups: 10xmig, 8xmig, 6xmig

- Hyperextensions: 2x20xmig

- Machine pulldown: 4x10xwhatever

Ben:

- Squat: 15x50kg, 10x60, 8x70, 8x70

- Leg extensions: 4x10xwhatever

- Leg curl: 10x35kg, 10x40, 8x45kg

Var sindssygt træt og smadreti kroppen efter mandagens spinning, samt generel træthed i kroppen.. trænger vist snart til en pause :bigsmile:

Mine arme gjorde for ondt til at jeg kunne køre bb rowing, så det må vente til næste gang. Cable rowing istedet, føles slet ikke så intensiv som bb rowing... man er jo slet ikke træt efter en tur i kablet.. :thumb_down:

Svage tal hele vejen igennem, og denne træning skal der vist ikke tærskes mere langhalm på.

1 x :banana:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

hehe - bare jeg får procenter, så må du skrive hvadsomhelst :lol:

Seriøst, hvad fanden kan man gøre? Jeg kan da ikke holde flere måneders pause igen-igen-igen-igen?

Planen er at undgå øvelser er decideret giver store smerter (grunden til at jeg aldrig træner biceps - det er fysisk umuligt) og så ellers fyre den aw med Ibuprofen og måske noget binyrebark.. øv.

Er der nogen der vil bytte krop? Jeg har sateme trukket nitten her.. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Spock - mojn du! :)

..... sorry jeg blander mig... - du kan jo ligesom blive nødt til at få din(e) skade® behandlet og give det fred og ro til at komme sig helt !? du smadrer da din krop på den der måde !!!!

Har du helt konkret fået chekket det af en profi eller er det "selvbehandling" med de smertestillende piller ???

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Hep,

- jeg har fået det konstateret.. det er opstået i forbindelse med min impinchement skade i skulderen, jeg blev opereret for. Det er vist ret normalt at man ser betændelse i biceps senerne samtidig med den skulder-skade...

Desværre kan man ikke gøre andet end give armene hvile - som du også skriver - men det HAR jeg jo gjort, da jeg blev opereret.. jeg har haft bøvlet med armene i 8 måneder nu, hvor jeg nu ikke engang kan holde en mobil-tlf i mere end 20 sekunder ad gangen, før jeg må skifte arm :angry:

Jeg forsøger i første omgang at undgå at lave de bevægelser der giver store smerter.

Det største problem er at jeg ikke kan holde i et cykel-styr uden smerter.. noget skidt.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 23. juni 2004

Tid: kl. 16.15

Sted: Parken

Program: Kondi

- Spinning III plus det løse (Chris MacDonald feat. Arne)

Pga. Skt. Hans var den anden cykeltime aflyst, men Chris tilbød at køre "lidt ekstra" i forlængelse af IIIer-timen... og som sagt så gjort.

Sindssygt hård time.. højdepunktet var interval, 10x1mins niveau 10, 2 mins hurtig kørsel imellem.. kan sammenlignes lidt med at løbe en 10x400m interval for dem der har trænet atletik..

4 x :banana: - super super super!!!

Link to comment
Share on other sites

hehe - bare jeg får procenter, så må du skrive hvadsomhelst :lol:

Seriøst, hvad fanden kan man gøre? Jeg kan da ikke holde flere måneders pause igen-igen-igen-igen?

Planen er at undgå øvelser er decideret giver store smerter (grunden til at jeg aldrig træner biceps - det er fysisk umuligt) og så ellers fyre den aw med Ibuprofen og måske noget binyrebark.. øv.

Er der nogen der vil bytte krop? Jeg har sateme trukket nitten her.. :angry:

Bytte krop, det er ikke så let, og der er en mening med al ting :)

Har du tænkt over hvad du skal lære af alt det her ?

Jeg var lige tilbage i din log for at se efter - du har selv skrevet det,

så du ved det nok selv bedre end jeg :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Heps, Henning.. ved det, men jeg har bare en irriterende fornemmelse af at det ikke ville ændre en disse, om jeg så holdt pause i 2 år .. jeg er nok bare udstyret med en svagelig krop, og man må vel bare acceptere at kroppen bare ikke kan så meget når man kommer over de 35 :lol:

Idag har jeg sat mig selv som mål IKKE at køre mig til total udmattelse i de to spinning-timer i eftermiddag... . :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej du

Så vidt jeg husker, så gav du vist ikke dig selv ret lang pause i forb. med din operation ? jeg vil virkelig foreslå dig at nyde sommeren og få lidt styr på din krop - du har /og får kun den ene ! så du må komme overens med den !? det jeg mente med "hjælp" - er om du har talt med nogen "kloge" (hvad skader og krop angår) for nylig - ikke for 8 mdr. siden !? for det lyder bestemt ikke rart det du går igennem... og jeg ved alt for godt hvor frustrerende det er, ikke at kunne træne igennem, som man gerne vil.. i'm there now... ! :(

Men.. du er jo sønderjyde.. og dermed skide stædig ! men prøv at læg den til side... bare et øjeblik ! :)

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg tror du har ret i at jeg nok startede alt for tidligt... men jeg må jo leve med sådan en dumhed.

Sommerferie bliver der vist ikke noget af, økonomien er ikke til det.

Men havde jo håbet at kunne VIRKELIG træne igennem når det blev sommer, for det er jo det fedeste der findes!!

Faktisk er træning bedre end sex :lol: - men sig det ikk til nogen,... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Heps, Henning.. ved det, men jeg har bare en irriterende fornemmelse af at det ikke ville ændre en disse, om jeg så holdt pause i 2 år ..  jeg er nok bare udstyret med en svagelig krop, og man må vel bare acceptere at kroppen bare ikke kan så meget når man kommer over de 35 :lol:

Idag har jeg sat mig selv som mål IKKE at køre mig til total udmattelse i de to spinning-timer i eftermiddag... .  :lol:

Jeg tænkte ikke på, at du skal holde pause, men bare træne lettere.

Måske endda meget lettere - både mht. styrke og cardio, så

du ikke altid er brændt helt af, men alligevel får trænet :)

Bare mine tanker, men du ved det bedst selv.

God fornøjelse.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Ja, du har ret.. mere og bedre timing af hård cardio vs. blød cardio...

- og så ikke køre næsten til max hver gang man styrketræner.. men man vil jo automatisk gå til grænsen ikk? Det er svært at ændre den adfærd.. man skal liiiiiiiige prøve :-)

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 24. juni 2004

Et halvt år til juleaften!!! :devil:

Dagens træning:

Tid: kl. 17 og 18

Sted: Boltens

Program: Kondi

- Spinning III (Chris Macdonald feat. Arne)

- Spinning II (Chris Macdonald)

Et par gode intensive timer... ikke så meget at berette om det.. jeg var god til at holde vare på mig selv, men gik alligevel helt kold sidst i 2. time.. der var intet som helst at skyde med, og det føltes som om jeg var i ren katabolsk tilstand :angry: - havde ikke fået nok at spise til frokost, og det kostede... øv.

3 x :banana: for dagens træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte ikke på, at du skal holde pause, men bare træne lettere.

Måske endda meget lettere - både mht. styrke og cardio, så

du ikke altid er brændt helt af, men alligevel får trænet

Bare mine tanker, men du ved det bedst selv.

God fornøjelse.

Mener Arthur Lydiard var en af de første der sådan rigtig slog fast at, hvis man træner f.eks. 70 km. i ugen vil man få meget mere ud af at løbe f.eks. 5, 15, 5, 15, 5, 15, 10 i stedet for 10 km. hver dag. Dette princip kan sagtens overføres til spinning. :) Endnu bedre er det hvis man også variere intensiteten.

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Faktisk er træning bedre end sex :lol:  - men sig det ikk til nogen,...  :lol:

Mhmmm det ene udelukker vel ikke nødvendigvis det andet :unsure::unsure::unsure:

Link to comment
Share on other sites

Faktisk er træning bedre end sex :lol:  - men sig det ikk til nogen,...  :lol:

Mhmmm det ene udelukker vel ikke nødvendigvis det andet :unsure::unsure::unsure:

Nånej, det gør det jo egentlig ikke... havde jeg ikke lige overvejet :lol:

Tak for tippet, må straks gøre noget ved det :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 25. juni 2004

Så mit snit til at suse fra job, hvor jeg lige nåede at træne bryst.

Senerne i amene og skuldre dunkede og værkede så jeg måtte tage den med ro. .desværre...

Tid: kl 11

Sted: Scala

Program: Alternativ svagelig let pat

Incline DB pres:

- 15x22kg (opvarmning)

- 10x30kg

- 8x32kg

- 8x34kg (avs for helvede)

- 8x34kg (avs for helvede part 2)

Incline DB flying:

- 10x20kg (lort)

- 10x20kg

- 10x20kg (ikke mere, for store smerter, surt)

DB pullover:

- 10x40kg (ok)

- 10x40kg (let)

- 10x40kg (jeg rox)

- 10x40kg (ok)

Cable disco:

- 3xwhateverxwhatever

Lever Pec Dec:

- 3xwhateverxwhatever

Ikke overbevisende træning, udover at det dunkede i senerne (glemte min ipren derhjemme), var jeg også meget træt i triceps efter de sidste dages spinning.. så ikke overvældende pat-træning - alt for let men føltes alligevel ulideligt... skidt.. 1 x :banana: må dagens 1. pas nøjes med.

PS: kæmpe tillykke til Kenneth Carlsen!!! Faneme flot gået! super kamp!

Link to comment
Share on other sites

Holder spockovich ikke snart komsammen i sin ydmyge hybel igen :rolleyes: al dit sprut skal jo drikkes inden det bliver for gammelt :tongue: ;)

ALTID frisk!!

Skal dog på druk i aften og imorgen, men ellers er der plads til planlægning af dato!!

Weekenden 10/11 juli skal jeg dog til Ringridning i Sønderborg.... men ellers.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ringridning? ... lyder spændende :santa2: husk nu ikke at være for beruset så kan det være svært at ramme... snakker af bitter erfaring :lol: men ja det kunne da være hyggeligt... meeeen vi skal nok selv tage drikke-varer med.. det skal jo ikke altid gå udover stakkels Spock's likør-samling :tongue: :)

Link to comment
Share on other sites

Bare lige til info for alle: Ringridning er IKKE en bøsse-fest :lol:

Anyway, skal skam ikke "deltage", jeg skal bare til selve byfesten.... vi er nogle venner der holder venne-fest i forbindelse hermed hvert år, plejer at være rigtigt sjovt...

Link to comment
Share on other sites

Zoa>> hehe - dammit, jeg er busted!! ARggh... hehe.. Ringridning er iøvrigt årets fest!

Nu til dagens anden session, efter job.

Følte mig absolut totalt flad i hele kroppen - ingen energi whatsoever... .. men sådan er det jo nogle gange..

Tid: kl. 17

Sted: Parken

Program: Skulder og mave

Skulder:

Seated DB pres:

- 15x20kg (opvarmning, easy)

- 10x22kg (nemt, herligt)

- 10x24kg (fint)

- 8x26kg (yep Sepp)

- 7x28kg (sådan!!)

- 5x28kg (helt død, game over)

DB laterals:

- 10x14kg (ok)

- 10x14kg (tja)

- 10x14kg (uha, træt)

- 10x14kg (av lorte skulder)

Cable bagskulder:

- 12xwhatever

-12xwhatever

- 12xwhatever (godt pump)

Føj hvor man føler sig som en disco-popfyr når man står der i kabel-trækket :lol:

Machine pres:

- 10x55kg

- 10x60kg

- 8x75kg

Lortemaskine, hvorfor jeg kørte den, ved jeg ikke.. havde lidt ondt i skulderen og ville skåne den :angry:

Seated Arnold DB:

- 10x22kg

- 10x24kg

- 8x24kg (så var der udsolgt)

Dips:

- 10xmig (ok)

- 10xmig (hmm)

- 10xmig (yep sepp)

Mave

Swissball crunch:

- 20xmigx20kg

- 20xmigx20kg (sgu for nem nu :devil: )

Swissball skrå crunch:

- 20xmigx20kg

- 20xmigx20kg

Dragon Flags:

- 7xmig

- 6xmig (uha den er hård for lænden og biceps)

Incline leg raise (Spock style)

- 15xmig

- 10xmig (udsolgt)

Tilsidst en del udstrækning, god smidighed i hase-musklerne...

Sjældent set pump i de puny skuldre, mand jeg ville ønske jeg havde haft et kamera... :lol:

4 x :banana: - god træning på trods af stor træthed.

Vægten sagde 78kg men jeg nægter at tro at fedt-procenten er gået nævneværdigt op - sjældent set så lav, så det er udmærket :bigsmile:

Tror dog at de fleste "nye muskler" stammer fra tilvækst på de i forvejen ekstremt puny cardioboi-ben .. hehe

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 26. juni 2004

Var til housewarming igår, og vågnede med tømmermænd :chicken:

Efter at have sundet mig lidt, afsted til træning:

Tid: kl. 12

Sted: Parken

Program: Ryg/Ben/Triceps og lidt mave

Ryg

BB rowing:

- 10x50kg

- 10x60kg (lorte biceps)

- 8x70kg (av av av)

- 8x70kg (lort)

- 7x70kg (suk)

Gør simpelthen for ondt i biceps senerne til at jeg kan køre den ordentligt. Bad.

DB bent-åge:

- 10x40kg (meget bedre)

- 10x40kg

- 10x40kg (sveden sprang)

- 10x40kg (puuuha)

Den øvelse er altså utroligt hård og meget energi-krævende.

Chinups:

- 10xmig (let)

- 10xmig (sådan!)

- 10xmig

Gad godt prøve med noget ekstra vægt, men jeg tror ikke der er en snor eller lignende deroppe til at hænge en vægt i... må finde på noget..

Ben

Squat:

- 12x50kg (ok)

- 10x60kg (fint)

- 8x70kg

- 8x70kg

- 6x75kg

- 3x80kg (uha, tungt, dårlig teknik)

Leg extensions:

- 10x80kg

- 10x110kg

- 8x120kg

- 8x120kg

Leg curl:

- 10x35kg

- 10x40kg

- 10x45kg

Triceps

Cable pushdown:

- 10x30kg

- 10x35kg

- 10x35kg

- 10x35kg

1arms DB extensions bag nakke:

- 12x12kg

- 10x14kg

- 10x14kg

DB kickbacks:

- 10x10kg

- 10x10kg

Mave

Swissball crunch:

- 20xmig+20kg

- 20xmig+20kg

Swissball skrå crunch:

- 20xmig+20kg

3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

BB rowing:

- 10x50kg

- 10x60kg (lorte biceps)

- 8x70kg (av av av)

- 8x70kg (lort)

- 7x70kg (suk)

Gør simpelthen for ondt i biceps senerne til at jeg kan køre den ordentligt. Bad.

Nu til dagens anden session, efter job.

Følte mig absolut totalt flad i hele kroppen - ingen energi whatsoever... .. men sådan er det jo nogle gange..

---

DB laterals:

- 10x14kg (ok)

- 10x14kg (tja)

- 10x14kg (uha, træt)

- 10x14kg (av lorte skulder)

Senerne i amene og skuldre dunkede og værkede så jeg måtte tage den med ro. .desværre...

---

Incline DB flying:

- 10x20kg (lort)

- 10x20kg

- 10x20kg (ikke mere, for store smerter, surt)

---

Ikke overbevisende træning, udover at det dunkede i senerne (glemte min ipren derhjemme), var jeg også meget træt i triceps efter de sidste dages spinning.. så ikke overvældende pat-træning - alt for let men føltes alligevel ulideligt... skidt..

Hep,

- jeg har fået det konstateret.. det er opstået i forbindelse med min impinchement skade i skulderen, jeg blev opereret for. Det er vist ret normalt at man ser betændelse i biceps senerne samtidig med den skulder-skade...

Desværre kan man ikke gøre andet end give armene hvile - som du også skriver - men det HAR jeg jo gjort, da jeg blev opereret.. jeg har haft bøvlet med armene i 8 måneder nu, hvor jeg nu ikke engang kan holde en mobil-tlf i mere end 20 sekunder ad gangen, før jeg må skifte arm

Jeg forsøger i første omgang at undgå at lave de bevægelser der giver store smerter.

Det største problem er at jeg ikke kan holde i et cykel-styr uden smerter.. noget skidt.

Planen er at undgå øvelser er decideret giver store smerter (grunden til at jeg aldrig træner biceps - det er fysisk umuligt) og så ellers fyre den aw med Ibuprofen og måske noget binyrebark.. øv.
Var sindssygt træt og smadreti kroppen efter mandagens spinning, samt generel træthed i kroppen.. trænger vist snart til en pause 

---

Mine arme gjorde for ondt til at jeg kunne køre bb rowing, så det må vente til næste gang.

Kæmpe problemer med biceps-senen nu... har haft betændelses-tilstand i dem siden november (derfor jeg ikke træner biceps - ikke muligt) og nu er en rigtig slem.

Kunne næsten ikke holde på styret til cykling, og det smerter for sindssygt bare jeg forsøger at bøje armene .. øvøvøv..

Er igang med Ibuprofen-kur, 3x600mg pr. dag.. noget rigtigt møg er det... øv...

Heltkrops-DOMS ™ efter nogle lidt for hårde cykel-dage..

---

Incline db flying:

- 10x20kg, 10x22, 10x22, 10x22 (tungt, avs i senerne)

---

Bænkpres:

- 10x50, 10x60, 8x70kg (sindssygt avs i venstre arm)

---

Seated Db pres:

- 10x20kg, 10x22, 8x24, 6x26, 5x28kg (avvvvvvv)

---

Uha den er slem. Min gamle arm-skade er brudt op i fuldt flor. Havde ligget og ulmet mange måneder og er aldrig helt kommet over den siden december. Kan ikke bøje biceps i venstre arm whatsoever, som om der går lyn igennem hele armen når jeg forsøger...

Gør sindssygt ondt når jeg f.eks. forsøger at samle en DB op fra gulvet... her lørdag morgen er den endnu værre, håber nogle 600mg Ibuprofen kan slå det lidt ned, tror det er en major inflammation i senerne.. dammit dammit dammit

Benene var helt døde, men det blev alligevel et par gode timer.
Skulderen er stadig noget lort, og bænken gik af helvede til, selvom det ser godt ud med vægten. Gad godt kunne virkelig løfte igennem i bænken, for der er meget mere i mig end idag. Herligt var det dog at bænke 106kg idag uden spotter - det har jeg aldrig gjort før, så det var egentlig også en PR kan man sige... har dog løftet 110kg sidste år (med spotter og med 20kg stang)

:(

Tror du ikke, du snart skal til at passe lidt bedre på dig selv? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share