Spock 2004


Spock
 Share

Recommended Posts

Hej Spock!

Sikke en træningsdag igår...ikke så sært at restitutionen kommer i højsædet.

Må jeg hermed officielt invitere dig til hovedstaden i Jylland. Vi har nogle gode og hårde

timer herovre (og så får du også set andet end Parken) :lol:

Btw: Paradis-is har også filial herovre... :w00t::w00t:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ulrik>> lyder fedt, jeg skal nok sige til når jeg skal til Aarhus næste gang. Har faktisk trænet i Equinox engang- det er ca. 8-10 år siden, hvor jeg havde en kæreste i Risskov - jeg var inde nogle gange for at træne lidt styrketræning, det var et vildt fedt sted dengang, kan jeg huske..

Nu til dagens træning der IKKE stod på spinning :w00t: , jeg havde besluttet at give benene en chance, og trænede derfor lidt styrke istedet. En anden årsag var også at jeg arbejdede i Sverige hele dagen, og kom først sent hjem - så tiden var knap (skal hilse fra de søde piger i Sverige, forresten :devil: )

Tid: kl. 19

Sted: SATS Vesterbrogade

Program: Ryg/Ben

Ryg:

- BB rowing: 12x50kg (wrooom), 10x55 (springer over næste gang), 10x60, 8x65, 6x70, 5x70

- 1arms DB Bent-Åge: 10x36kg, 8x40, 8x40, 8x40

- Chinups: 10xmig :devil: , 6xmig, 6xmig, 6xmig (jeg dør lynhurtigt i armene efter 1. sæt)

- Reverse cable pulldown: 10x60kg, 10x70, 10x80, 6x90kg

- Hyperextensions: 2x20xmig

Fuck, glemte sgu da bagside-skulder!! :angry: - nu jeg kommer i tanker om det.. nuvel...

Ben:

- Squat: 12x50kg (ømme ben), 10x60 (av), 8x65 (puha), 6x70 (tungt), 6x70kg (puhapuha)

- Leg extensions: 4 sæt a whatever vægt (anden maskine end Parkens)

- Leg curl: 10x35kg, 10x40kg, 8x45kg (svaaage ben, pinligt)

Der må være noget galt med spejlene i Vesterbrogade, for mine ben lignede nogle ultra-tynde spaghetti-ben :w00t: ... .... .. og styrken var tilsvarende.. men forventeligt efter gårsdagens totale crash...

Energi-niveauet var overraskende ok - var ellers helt nede mht blodsukker, fordi jeg 4 timer inden havde været engageret i et større slik-orgie (slik er sindssygt billigt i Malmø), bestående af nogle plader Marabou samt 4-5 store poser vingummi :devil: - og 16 dåser cocacola.. hehe..

No wonder jeg havde det ringe på vejen hjem.

Set i det lys var det egentlig en ok træning, på trods af den ringe volumen. 3 x :banana: til skidtet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Spock

Skulle liiige til at skrive, at det lød fornuftigt med lidt R E S T I T U T I O N og så tjekkede jeg ben-passene - one more time - trods alt noget, at du kunne tanke "lidt" energi i Sverige. Equinox er stadig et dejligt sted. Særligt Scandinavian center :) Så også et "velkommen til Århus" fra mig. Altid plads til en spinning-addict mere.

Spændt på, hvor sindssygt det går for sig, i din log i morgen B)

Link to comment
Share on other sites

SpinningSild>> er det det der ligger på Nørrebrogade? For det var der jeg trænede.. super sted iøvrigt.. hehe og ja, bliver sgu spændende imorgen... skal desværre arbejde imorgen i Malmø igen, så det bliver knapt.. men er totalt hooked på det imorgen... imorgen er det spinning only, og så... glæder mig VILDT!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nørrebrogade centret har været et af de første og bedste centre i byen.... Afventer lige nu en sommer-brush-up og fremtræder sådan liidt run-down... det kan jeg vist godt tillade mig at skrive. Equinox´s andet center ligger i Scandinavian center tæt på Musikhuset og det er bare et lækkert sted - have fun tomorrow B)

Link to comment
Share on other sites

Playboy>> nejda :-)

Spinningsilden>> Ok, kender jeg slet ikke, må jeg klart prøve næste gang jeg er i Århus. :lol:

Onsdag d. 12. maj 2004

Tid: kl. 16.15-20.00

Sted: Parken

Program: Kondi

- Spinning III (Jacob Kvist feat. Fast)

- Spinning II (Jacob Kvist feat. Fast)

- Spinning I (Trine Mørk) (kørte uafbrudt igennem pauserne også, faktisk bedste time idag :devil: )

Derefter mavetræning:

- Incline dragon flags: 2x5 :devil:

- Incline halve dragonflags: 3x10 :devil: (halve betyder kun nedad-bevægelsen er med)

- Incline crunches a la Spock (5 kg i strakt arm hele vejen, incline..) 3x10xmig+5kg

Hurtigt hjem og guffe guffe guffe...

4 x :banana:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

- Spinning III (Jacob Kvist feat. Fast)

- Spinning II (Jacob Kvist feat. Fast)

- Spinning I (Trine Mørk) (kørte uafbrudt igennem pauserne også, faktisk bedste time idag :devil: )

Du muss ja schwach sein :blink: 3 gange spinning i træk - er du vanvittig?

Niske

Link to comment
Share on other sites

Niske>> hehe.. ... ej jeg er ganske normal.

Ulrik>> Ja har jeg faktisk :lol: ... hehe..

Det skal siges at det var planlagt idag - for at prøve om restitutionen bliver bedre, forsøgte jeg for en gangs skyld at holde mig under 90% af max hele vejen - lå mellem 75 og 88 stort set hele vejen, og det føltes rigtigt dejligt.

Det betyder utroligt meget om man kører sig helt ud i hegnet på 1-2 timer, eller om man holder en jævn (dog relativ høj) intensitet i 3 timer... jeg tror mine ben har haft godt af den strategi idag.

Det er altid meget meget svært at undgå at køre sig helt ud, men det var egentlig en test af mig selv - om jeg kunne holde en høj intensitet UDEN at brænde helt ud... tror det er de der max-puls pas der slår benene helt ud...

Jeg vil jo gerne cykle en masse, men det nytter bare ikke noget at køre sig totalt ud i hver time - det er recepten til katastrofen, just waiting to happen. Alt for mange gange har jeg kørt min krop helt ned, istedet for at bygge en form op. Det er jo skide svært at undgå at køre til grænsen - man vil jo gerne teste sig selv hver gang... det er lidt af en prøvelse at forsøge at køre disciplineret engang imellem... men jeg bliver nødt til at lære det, ellers går det galt igen igen igen...

En anden taktik jeg vil prøve er, at hvis mine ben virkelig føles tunge og svage, slår jeg pulsuret fra, for det koster uhæmmede kræfter at holde en bestemt puls.. og hvis benene ikke er til det, ødelægger man sig selv fuldstændigt.. så hellere lytte til kroppen og køre derefter..

Til gengæld kan jeg så udvælge de timer jeg så vil brænde totalt igennem... :lol: - og det er da klart de fedeste timer, men det kan man jo ikke gøre 12 gange om ugen...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
 

.... det nytter bare ikke noget at køre sig totalt ud i hver time - det er recepten til katastrofen, just waiting to happen. Alt for mange gange har jeg kørt min krop helt ned, istedet for at bygge en form op. Det er jo skide svært at undgå at køre til grænsen - man vil jo gerne teste sig selv hver gang... det er lidt af en prøvelse at forsøge at køre disciplineret engang imellem... men jeg bliver nødt til at lære det, ellers går det galt igen igen igen...

The Road to Excess leads to the Palace of Wisdom... (se hele digtet som Niske har plantet i min log)

1) Min forventning om noget sindssygt indfriet (gør det jo selv såååå :unsure: )

2) Lyder fornuftigt med at prøve at finde ud af hvad kroppen kan og kan IKKE holde til.

3) Og at lytte til kroppen i stedet for kun pulsuret

Keep up the good work B)

Link to comment
Share on other sites

SpinningSild>> ...hehe... vise ord, vise ord..

Torsdag d. 13. maj 2004 part I

Tid: 06.30

Sted: Scala

Program: Kondi + Bryst

- Spinning III (Louise Rich)

Derefter:

Bryst:

- Incline bænkpres: 10x50kg, 10x60kg, 5x70, 5x70, 5x70, 5x70 (tungt, puha)

- Incline DB flying: 10x20kg, 10x20kg, 10x20kg (ingen energi)

- Pec Dec maskine: 3 sæt a whatever.. lorteøvelse men ingen energi

- DB pullover: 10x36kg, 8x40kg, 8x40kg, 6x40kg (udsolgt)

Ville have trænet skulder m.v men der var helt udsolgt i energi, så jeg tænkte at det var klogest at trække sig fra scenen og suse i bad... :lol: ... må tage revanche senere...

Spinning-timen var.... . forfærdelig.... :lol:

2 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 13. maj 2004 part II

Dagens glorie-pudsning: Vandt en ekstra billet til FCK-BIF.. ... så jeg havde to...

Long story, forærede den til kollega og hans søn der havde fødselsdag...

- så havde jeg tid til at tage i Bolten til dagens anden session :devil: :

Tid: kl. 17.35 og 18.30

Sted: Boltens Gaard

Program: Kondi

Først lidt skulder:

- Seated DB pres: 10x20kg, 10x22kg, 10x24, 8x26kg !!!

- Lateral DB: 10x12kg, 10x14, 10x14, 10x14

Ikke mere tid, cardio-time:

- Spinning III (Chris Macdonald)

- Spinning II (Chris Macdonald)

Super super super hård første time, sindssygt fedt, sindssygt vildt, benene var supertunge fra starten men det gik hurtigt over, og kørte sindssygt ekstremt hård time.. nok den hårdeste jeg nogensinde har kørt, med højeste snit-puls jeg nogensinde har gjort.. PR i svedproduktion.. super super..

- anden time var også fed, kørte sub-max hele vejen, udholdenheden var i top og formen er begyndt at blive bedre..

5 x :banana: og nåede LIGE hjem til kampen på tv...

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Ja, Spock. Hvis du var en atlet jeg gav træningsrådgivning, så ville jeg om tre uger når skaden er sket bladre tilbage i din log hertil og sige "kan du se - det er lige der det går galt?"

Anyway, jeg synes ikke du skal begynde at lægge bånd på dig selv. Det er mere interessant at følge med i hvorledes din krop siger fra næste gang. Der er to muligheder: enten får du en ny bevægeapparatsskade eller du går ned med en eller anden major immundefekt. Det sidste er nok det mekanismemæssigt mest interessante.

:hehe:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

"The Road to Excess Leads to The Palace of Wisdom,

For we never know what is Enough

Until we know what is More than Enough"

W Blake

Well Spock herfra en masse immun-stimulerende og bevægeapperats styrkende tanker. Jeg er oprigtigt imponeret over dit drive og din vilde spinning-entusiasme. Men men husk at passe på dig selv, så Mr Administrator ikke får ret i sine dystre forudsigelser, der jo desværre er lidt i overensstemmelse med de tanker du selv luftede for 36 timer tiden.

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Morten && Sild>> enig, men hvad kan man gøre? Jeg blev provokeret igår af Chris, det var det fedeste program, det var sindssygt fugtigt og varmt, musikken var fed og jeg havde sindssygt gode ben efter ca. 10 mins inde i første time (underligt nok, for kunne knapt gå inden vi startede - havde jo 3 timer i benene fra dagen før samt en time samme morgen :lol: )..

Er allerede blevet mega forkølet og havde småfeber her til morgen, hehe.... men ikke noget seriøst overhovedet... .. ved ikke hvordan man skal begrænse sig, det er jo pokkers svært ikke at køre sig ud når timerne nu er SÅ fede... men som sagt, 1-2 gange om ugen gør vel ikke noget at man kører lungerne ud, vel??

Anyway, Morten - den server får sidste chance her i weekenden - .. nu skal den faneme ud af vagten. Har installeret RH og andre sjove OSer flere gange - og hver gang kan svinet ikke boote efter installation.. argghhhh agghhh arghhh.. men skal nok lykkedes mig, skal lige twiste LILO en smule, eller forsøger jeg med GRUB boot loaderen istedet - den er vist en smule bedre til den slags SCSI controller bøvl.. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jamen Spock jeg kan S A G T E N S følge dig - har sjældent følt mig så udødelig som efter 4 timers søndagsspin og 3 timers mandags ditto B) Jeg harcellerede egentlig mest over de dystre forudsigelser selvom vi begge ved, at Morten har ret... :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

Ulrik>> hehe, fik desværre ikke tid igår pga brylluppet. Var inde i byen hele eftermiddagen...

Så ingen træning igår (men 3 timers vandring, har mega doms i benene idag hehe)..

De næste to dage står på hård spinning, søndag og mandag - så idag, lørdag, stod den på styrketræning. Var meget træt i kroppen - een af de dage hvor man bare ikke kan vågne, alle kender sikkert fornemmelsen...

Tid: kl. 13.30

Sted: Parken

Program: Ryg/Ben/Skulder (lidt)/Bryst (lidt)/Mave

Ryg:

- BB row: 10x50kg (træt), 10x60 (yeah), 8x65, 6x70, 5x75kg ( :devil: )

- DB bent-åge: 10x36kg (easy baby), 10x40 (whoa - let!), 10x40, 10x40 (hurra!)

- Chinups: 8xmig, 8xmig, 9xmig :devil:

- Reverse smalt cable pulldown: 10x60, 10x70, 10x80, 4x90kg (mistede grebet)

Ben:

- Squat: 10x50kg, 10x60, 8x65, 8x70, 5x75kg (rep PR :devil: - puny I know )

- Leg extensions: 10x80, 10x90, 10x100, 10x110kg (yeah!! brændte ben!)

- Leg curl: 10x35, 10x40kg, 10x45kg (standard, gik ok)

Skulder (let dag)

- Military: 15x40kg, 15x40kg (syret at køre 15 reps - bare for sjov)

- DB laterals: 15x12kg, 15x12kg

- Cable bagskulderting: 3x15xwhatever

- Cable front shoulder raise: 3x12xwhatever

Bryst:

- Bænkpres (test): 15x50kg, 15x50kg (lorte skulder, gik ikke)

- Cable discopump: 3x15xwhatever

Mave:

- Dragonflags: 10 reps, 8reps, 8reps :devil: :devil: (enormt meget teknik!!!)

- Swissball crunch: 2x15xmig+20kg

- Swissball skrå crunch: 2x20xmig+15kg

- Udstrækning - kan nu lægge hele underarmen fladt på gulv med strakte ben!! :devil:

Super træning, stor volumen, 4 x :banana:

Benene er superristede, de reagerer for sindssygt når jeg kører "tungt" squat, men der er ingen vej udenom, jeg vil altså til at være lidt stærkere i benene. Mine ben svinder for vildt når jeg cykler så meget, de ligner bare tændstikker nu :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ha ha Klaus, er det virkelig så åbenlyst... :lol: Det er jo en fantastisk mulighed for at give tøsebørnene et par gode krammere ;)

Nixen du, jeg er stor fan af Frede. Syntes han er en fantastisk person, og han bliver med garanti verdens bedste konge - så selvfølgelig skulle jeg da overvære hans bryllup på tæt hold.

Hail the king!

Link to comment
Share on other sites

Cilius>> nej, så dig desværre ikke, jeg gloede direkte ind i tribunen hvor alle journalisterne sad... øv.. :lol:

On another note... desvære ingen træning idag, da jeg faldt i en ordentlig bunke Mohijtos på "Oak Room" i Birkegade... :angry: .. hvornår lærer jeg at det IKKE nytter at mixe alkohol og søndags-morgen-spinning.. dumme dumme mig...

On another note, vol II: benene havde vist godt at det, har verdens vildeste DOMS i ben-basserne lige nu... :lol: hurra for DOMS

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share