Spock 2004


Spock
 Share

Recommended Posts

Quote fra Fast:

"Og btw….go fornøjelse med ehm ehm som vi talte om forleden dag…du bliver fan’me den bedste".

- ovenstående sætning sammenholdt med ønsker om mine timers opbygning..hmmm..Spock! skal du til at undervise i spinning ?? :blink:

(og nej! jeg er ikke i mit konspirationshjørne... :laugh: ).

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Quote fra Fast:

"Og btw….go fornøjelse med ehm ehm som vi talte om forleden dag…du bliver fan’me den bedste".

- ovenstående sætning sammenholdt med ønsker om mine timers opbygning..hmmm..Spock! skal du til at undervise i spinning ??  :blink:

(og nej! jeg er ikke i mit konspirationshjørne... :laugh: ).

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jeg må vel krybe til korset :bigsmile:

Har altid tænkt på at det kunne være sjovt at prøve - en veninde (der selv er instruktør i Lyngby) gav mig det sidste spark.

Vidste ikke hvor og hvad jeg skulle gøre, blev anbefalet kurset hos Bettina Borg (hvis det siger nogen noget)- men deres underviser er blevet gravid, så næste spinning instruktør kursus er først næste efterår.

Havde ikke hørt noget godt om SATS kursus - og kunne heller ikke forestille mig det er specielt godt (men ved det reelt ikke). MEn: de starter tilfældigvis kursus fredag, så det var nu eller næste efterår.. så jeg sprang til...

Så på fredag starter jeg så på det dersens kursus.

Jeg aner ikke om det er godt eller dårligt, eller om jeg kommer igennem - eller om jeg kommer til at undervise på noget tidspkt - tager eet skridt ad gangen.

Men det KUNNE da være sjovt at prøve - så nu gør jeg det.. glæder mig enormt meget.

Link to comment
Share on other sites

Hehe...rart at du indser at de sejeste mennesker er spinninginstruktører og ikke bare medlemmer der slavisk betaler en stor sum penge hver eneste måned og aldrig bliver lagt mærke til.. :laugh: (ok...sætningen er ironisk ment. Jeg er ikke gået i Playboy-mode.. :w00t: ).

Nej, ærlig talt..jeg syntes det er fedt at du prøver og jeg har faktisk kun hørt gode ting om SATS´ spinninguddannelse. Sig til hvis jeg kan hjælpe med noget.

Link to comment
Share on other sites

Nej, ærlig talt..jeg syntes det er fedt at du prøver og jeg har faktisk kun hørt gode ting om SATS´ spinninguddannelse. Sig til hvis jeg kan hjælpe med noget.

<{POST_SNAPBACK}>

Mange tak!

Jeg ved slet ikke om jeg kan finde ud af det, men man kan jo ligeså godt forsøge fremfor altid at sidde og gemme sig. Kunne jo være jeg ligefrem kunne lære noget af det - specielt om mig selv og det at skulle være "på" foran en forsámling. Det virker meget skræmmende for mig, så det skulle gerne blive afmystificeret ved dette her.... forhåbentlig kan jeg så bruge det erfarede i andre sammenhænge - taler til fester, osv osv...

Men nu må vi lige se om jeg overhovedet kan finde ud af det. Jeg tror det er sværere end man lige umiddelbart tror, når man bare cykler med og synes instruktøren bare er en padde :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hej Spock.

Jeg vil da lige kommentere dine instruktøruddannelsesplaner.

Jeg meldte min selv i sin tid ganske spontant på et instrutørkursus, og selv om man ikke finder mig på instruktørcyklen, har jeg ikke fortrudt:

- for mig var det i hvert fald en udfordring

- jeg bilder mig da ind, at jeg lærte noget

- jeg kender mit center bedre, fordi jeg ved, hvor meget/lidt det mener, det er forrsvarligt at give sine instruktører med i lasten (ja ja, jeg ved det godt: uddannelsen hos Equinox er senere udvidet væsentligt og følges løbende op)

- det er jo en uddannelse med eksamen og diplom og det hele. Den står nu på mit CV, hvor den lyser festligt op blandt alt det mere kedelige.

- det var skægt, det var en oplevelse, det var et af årets højdepunkter

Så klø bare på - en dag kan du trække turister til.

Vi har i øvrigt cyklet sammen en enkelt gang midt i september, hvor jeg lagde mærke til, at Anette Berg trak dig ind til en Cykling II – og da du beskrev det i din log, kunne jeg jo lige regne ud….

Jeg måtte i øvrigt i samme time lide den tort, at hun satte mere belastning på min – og kun min –cykel!

Link to comment
Share on other sites

Hey Milter,

- ja, kan skam udmærket huske episoden med Mistress Anett (altså hvor hun trak mig ind, ikke at hun var efter dig :bigsmile: ).

Jamen så har vi kørt samme tid og sted - fabulous!!!

Mht uddannelsen - tror også jeg får en del ud af det, uanset om jeg ender med at køre timer eller ej bagefter. Jeg håber da at jeg kan få lov til at prøve kræfter med det, om det starter i Parken eller ej vil vise sig.

Jeg tror det bedste måske vil være at starte et mere ydmygt sted (Nørrebro, Frederiksberg, Scala m.v.) hvor forventningerne ikke er så høje og hvor man ikke er et kendt fjæs. Blot for at få lidt erfaring før man forsøger sig "hjemme" i Parken.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jo, jo. Jeg fik skam et ordentligt vrid og turde ikke lette bremsen, da jeg nu kørte som turist på STEDET.

Næste morgen. Måske lidt bebrejdende hotelværtinde til Milter, der spiser morgenmad: ’Du må da gerne sidde ned!’. Hun havde ret. Jeg stod op og spændte i lårene. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg behøver ikke sige noget til PunyBoy - det sørger Reem jo for, kan jeg se, hehe.

Yup! :biggrin:

Fast:  :4thumbup:  :cooldance:  :worship:

Tak, Mr. Arne :wink::bigsmile:

Ulrik1973 ==> er du synsk?! :w00t: (og så lige et :4slap: til mig for ik at ku holde kæft omkring det...godt MOL ikke er hele verdenen...ej, er den ik? :blink: )

Men nu må vi lige se om jeg overhovedet kan finde ud af det. Jeg tror det er sværere end man lige umiddelbart tror, når man bare cykler med og synes instruktøren bare er en padde :lol:

Søde ven, husk lige også at hvis sådan en som Jane (med al respekt til hende; hun er sikkert meget god hvis man er til hendes slags) kan blive instruktør, så ka Spockie også! ....og Chris MacDonald ...hvem er han? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søde ven, husk lige også at hvis sådan en som Jane (med al respekt til hende; hun er sikkert meget god hvis man er til hendes slags) kan blive instruktør, så ka Spockie også! ..

Tak tak, lad os nu se.. jeg ender måske med at blive den nye Jane, haha. :bigsmile.

Alt andet end kom-enorm-i-form-timer, tak!

Det vil seriøst være et mareridt - samme program hver gang osv osv.

Men man skal vist være "special-uddannet" for at køre dem så jeg bliver nok lykkeligt fritaget for den slags spild-af-tid timer :sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 13. oktober 2004

Tid: 1720

Sted Parken

Program: Kondi

Nåede ikke tidligere time pga arbejde - så kun een spinning-time idag.

Ren hviledag :laugh:

- Spinning II (Chris Macdonald feat. Arne & Fast)

Beskrivelsen findes glimrende udført i Arnes logbog.

God time, jeg nød den virkelig idag men kørte ikke over evne - helt bevidst. Benene var meget tunge fra gårsdagens squat - men alligevel var der godt overskud. Formen er ved at være i top.

4 x :banana: for en god time!

Link to comment
Share on other sites

Fast>> hey, Grrrrrl - mange tak skal du have. Det er dog ekstremt puny vægte jeg kaster rundt med, men som cykel-dude er det ok - jeg er ihvertfald glad for den hurdle.

Dagens træning skulle ikke have været - efterhånden meget længe siden jeg har haft fridag (kan faktisk ikke huske hvornår det var og gider ikke gå tilbage i loggen for at checke), så jeg tog direkte hjem fra job idag..... spiste lidt chokofanter, lidt cola og lidt mad... stenede lidt film..

Kl 19 gik den ikke længere, fik fat i Arne og så mødtes vi til lidt aften-løft i Parken:

Tid: kl. ca 20

Sted: Parken

Program: Bryst/Skulder/Lidt mave

Incline Leg Raise (strict):

- 2 x 25 @ BW

Dragon Flags

- 1 x 10 @ BW (super strict :devil: )

- 1 x 03 @ BW (av av av - overspændte noget i maven)

Bænkpres:

- 1 x 15 @ 50kg

- 1 x 10 @ 70kg

- 1 x 08 @ 80kg

- 1 x 06 @ 90kg

- 1 x 05 @ 95kg (venstre triceps een stor knude)

- 1 x 02 @ 100kg (lorte triceps)

- 1 x 01 @ 105kg (uha tung - ikke godt)

Arne fik også høvlet nogle habile bænk-løft af :devil:

Incline DB Flying:

- 2 x 12 @ 20kg

- 2 x 10 @ 20kg

Incline DB Pres:

- 1 x 10 @ 30kg

- 1 x 10 @ 32kg

- 1 x 08 @ 34kg

- 1 x 00 @ 36kg (fik den ikke op, dammit)

- 1 x 06 @ 36kg

DB Pullover:

- 2 x 15 @ 40kg

- 2 x 12 @ 40kg

Cable Disco (strict, slow)

- 4 x 12 @ whatever

Military:

- 1 x 06 @ 50kg

- 1 x 05 @ 50kg

- 1 x 05 @ 55kg

- 1 x 05 @ 55kg

- 1 x 03 @ 60kg

DB Laterals:

- 4 x 10 @ 14kg

Seated DB Pres:

- 1 x 12 @ 22kg

- 1 x 10 @ 24kg

- 1 x 10 @ 26kg

- 1 x 09 @ 26kg

DB Bagskulder:

- 4 x 10 @ 10kg

Cable Crossover Bagskulder:

- 1 x 15 @ 15kg

- 3 x 10 @ 20kg

Hyggelig træning med Arne, hvor også kæben fik en en del forced reps :tongue:

Styrken var ikke i top, skyldtes til dels en ordentlig knude i venstre triceps.

4 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 15. oktober 2004

Første dag på spinning kursus, så ingen træning idag.

På job fra 9-15, derefter til Søborg hvor kurset foregår.

Peter Alminde underviser i de cykelmæssige aspekter - og han gjorde det rigtigt godt. Jeg var meget positivt overrasket.

I eftermiddag og aften blev vi introduceret til forløbet, forklaret lidt om forskellen på forskellige niveauer, og hvorledes man inddeler timerne - sådan lidt skematisk.

Derefter undervisning i musik-forståelse - takter, toner, musik, hvilket musik er godt til bestemte formål - og hvilke ikke - og hvorfor osv osv.

Det fedeste er at vi skal forberede os en masse til hver gang - og man får lov til at bruge spinning-lokalerne som man vil (når de ikke lige bruges til spinning timer, naturligvis). Så jeg skal sgu op og rulle lidt i Parken om aftenen i den kommende uge, mens jeg leger og fyrer op for anlægget.. hurra!

Gik fint, jeg er for lækker til det her sted :4smartass:

4 x :4smartass: for aftenens kursus

Programmet for imorgen:

9-1130: Biomekanik og cykelteknik (Peter Alminde)

1130-13: cykel pratik, takter m.v. (Peter Alminde)

13-16: Praktisk træning fortsat (indstilling af cykel, cykel 1 timen)

Godnat til MOLboerne - fest lidt for mig i aften, hva?

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 16. oktober 2004

Kursus var rigtigt godt idag - lærte at instruere i cykel-opsætning, takter, introduktion, spinning I timer, og prøvede det i praksis.

Gik rigtigt godt. Peter A kalder mig "Taktstokken", det må da være positivt :laugh:

Kan slet ikke vente med at prøve i virkeligheden, det var virkelig fedt.

Det fedeste? At man selv kan styre musikken :tongue:

3 x :4smartass: for dagens kursus.

I frokostpausen nåede jeg at køre:

Chinups:

- 1 x 12 @ BW

- 1 x 10 @ BW

- 1 x 09 @ BW

BB Rowing:

- 1 x 15 @ 50kg

- 1 x 12 @ 60kg

- 4 x 08 @ 70kg

- 1 x 06 @ 75kg

Squat:

- 1 x 15 @ 50kg

- 1 x 12 @ 60kg

- 4 x 10 @ 70kg

- 1 x 06 @ 80kg

- 1 x 04 @ 85kg

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 17. oktober 2004

Kursus: fysiologi og anatomi, 8-16

I frokostpausen:

Dragon Flags:

- 2 x 10 @ BW

- 1 x 08 @ BW

- 1 x 06 @ BW

DB Bent Over 1Arm Rowing:

- 1 x 12 @ 40kg

- 3 x 10 @ 40kg

Hyper Extensions:

- 3 x 20 @ BW

Ikke meget træning der bliver tid til i disse dage.

Til gengæld var kurset rigtigt spændende idag.

Til næste uge skal jeg have et program for en introduktions/spinning1 time, altså en time for begyndere der har beskrivelse af cykel samt et program for laveste niveau.

Hvis nogen ligger inde med et sådan ville jeg modtage med kyshånd - så jeg kan lege lidt i Parkens cykellokale de kommende hverdagsaftener :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 17. oktober 2004

Hvis nogen ligger inde med et sådan ville jeg modtage med kyshånd

<{POST_SNAPBACK}>

Nej da. Du skal da lave dit eget wunderbare-Spock-begynderprogram!. Det bliver meget sjovere for dig selv, mere overbevisende for dem, der skal prøve det, og du står selv stærkere bag efter. Desuden slipper du for, at der bliver råbt ’snydepels’ efter dig.

Held og lykke med det!

Link to comment
Share on other sites

Nej da. Du skal da lave dit eget wunderbare-Spock-begynderprogram!. Det bliver meget sjovere for dig selv, mere overbevisende for dem, der skal prøve det, og du står selv stærkere bag efter. Desuden slipper du for, at der bliver råbt ’snydepels’ efter dig.

Ja det har du ret i - ville nu heller ikke bruge et sådant program direkte - bare så jeg havde noget at "øve mig på" mht teknik i musik-anlægget osv i denne uge.

Men du har ret - jeg laver mit eget program så - en begynder-time er bare pisse svær at lave program til - jeg bliver nødt til at bide i det sure æble og deltage i et par stykker i denne uge, hehe..

Fast>> nej, SATS holder vist flere gange om året, tror det er engang i foråret de gør igen.

Niske>> tak tak - jeg skal lige have fundet på et program først, er totalt grøn i dette her.. ..

Link to comment
Share on other sites

Frokost-træning

Tid: kl. 12

Sted: Scala

Program: Bryst

Incline Bænk:

- 1 x 15 @ 50kg

- 1 x 10 @ 60kg

- 4 x 05 @ 70kg (føltes tunge)

- 1 x 04 @ 75kg

- 2 x 03 @ 80kg (elendigt)

DB Incline Flyers:

- 1 x 15 @ 20kg

- 3 x 12 @ 22kg (armene var værre end tidligere - øv)

Ved ikke hvorfor jeg bliver ved med at køre den øvelse - begrænsningen er ikke vægten, men smerte-følelsen i arme og skuldre. Øv.

DB Pullover:

- 4 x 15 @ 40kg (super pump :4thumbup: )

Cable Disco:

- 4 x 10 @ whatever

Lever Pec Dec:

- 4 x 08 @ whatever

Susede lige over i frokost-pausen for at træne lidt styrke, da den står på spinning i aften.

Selvom det ikke gik særligt godt styrkemæssigt, fik jeg det vildeste pump i brystet jeg nogensinde har oplevet. Det var næsten skræmmende at klæde om bagefter.

Ved godt jeg ikke er en stor fyr som jer andre kæmpe brød på MOL, men det var alligevel utroligt vildt.. jeg er sgu næsten for stor... hmm... Eller også er det min fedt-procent der ligger for langt nede.

3 x :banana: for træningen - og en ekstra for det pump!!! :devil:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Ved ikke hvorfor jeg bliver ved med at køre den øvelse - begrænsningen er ikke vægten, men smerte-følelsen i arme og skuldre. Øv.
:bottom: (fantastisk smiley)

Men hold dog op, hvis du kun får ondt af den.

Selvom det ikke gik særligt godt styrkemæssigt, fik jeg det vildeste pump i brystet jeg nogensinde har oplevet. Det var næsten skræmmende at klæde om bagefter.

Ja, det er total fedt :cooldance:

Har du prøvet The 10 minute pushup challenge? Altså så mange armstrækkere du kan på 10 minutter, du vælger selv pauserne.

Hvis du gør det ordentligt er det som om dit patværk eksploderer :devil:

Link to comment
Share on other sites

MaxP>> hehe ja det må jeg klart prøve... :lol: - men skal være klar med kamera så!

Aftenens træning:

Mandag d. 18. oktober part II

Tid: kl. 1820

Sted: Parken

Program: Kondi

- Spinning III (Chris Macdonald feat. Fast)

- Spinning Udholdenhed (Chris Macdonald feat. Fast)

Superfede timer - mand det er længe siden jeg havde så gode ben!!!

Første times program var således:

- opvarmning

- 90sec stående mellemtakt, 45secs tung enkelttakt (85-90%)

- 90sec stående mellemtakt, 45secs tung enkelttakt (88-92%)

- 90sec stående mellemtakt, 45secs tung enkelttakt (87-90%)

- 12 mins siddende Armstrong-tempo :4thumbup: (80-85%)

Hovedserie:

- 8 mins stående mellemtakt, 45 secs siddende (90-94%)

- 8 mins stående mellemtakt, 45 secs siddende (90-95%)

- 8 mins stående mellemtakt, 45 secs siddende (90-96% :devil: )

Afsluttende med stående enkelttakt men der var ikke meget tid tilbage så det gik over i nedkøling og afrul til næste time

Sindssygt hård første time - og udholdenheden var rigtig lækker.

Kan ikke længere huske nøjagtige program for udholdenheden men den mindede om den første time, blot endnu længere intervaller og knapt så meget stående arbejde.. snitpuls på udholdenheden var 82% af max :devil::devil:

5 x :banana: - helt sikkert! Der kommer til at gå længe før jeg har så gode ben igen.

Update: kom lige til at tænke på Chris' åbningskommentar idag:

- hvis der er nogle nye med på denne time, så er I gået forkert!!!

- gå ud af døren NU!!! :devil::devil:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share