Hoosier's log II


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Så det vil sige at du går 20 minutter til PArken, tager sol, bad og går så hjem igen  :unsure:

Hvis ikke, jeg skal træne deroppe, så ja. :D Synes, 2x ca. 25 min passer meget godt som morgencardio. :) (Spiser lidt, når jeg er kommet derud, og så igen, når jeg kommer hjem. :4eat:)

Hvis du gør det for vægttab så er det laaaaaaangt fra optimalt :blink:

Det må du meget gerne uddybe. :unsure:

For det første kan Kathrine slet ikke trave til så hun får en puls der ligner noget nær forpustet, hvilket vil sige at en lille tur på lidt over 20 minutter ikke forbrænder noget særligt!

For det andet med sådan en lav puls vil små 25 minutter ikke gøre specielt meget for hende når man også tager hendes kcal-indtag i betragtning ... og når hun så oven i købet spiser i parken samt spiser når hun kommer hjem igen... JA - så kan hun lige så godt lade være!!! :blink:

Det er nok også en af grundene til at hun ikke oplever noget synderligt vægt- eller fedttab, idet den form for aktivitet hun laver er rimelig ineffektiv!

Det er ikke for at være efter hende... og dog!! Hun bliver sgu nødt til at se i øjnene at hun skal igang med noget lidt hårdere hvis der skal ske noget ;)

(ikke frøken!!?? :bigsmile: Vi har jo diskuteret det!!)

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så det vil sige at du går 20 minutter til PArken, tager sol, bad og går så hjem igen  :unsure:

Hvis ikke, jeg skal træne deroppe, så ja. :D Synes, 2x ca. 25 min passer meget godt som morgencardio. :) (Spiser lidt, når jeg er kommet derud, og så igen, når jeg kommer hjem. :4eat:)

Hvis du gør det for vægttab så er det laaaaaaangt fra optimalt :blink:

Det må du meget gerne uddybe. :unsure:

For det første kan Kathrine slet ikke trave til så hun får en puls der ligner noget nær forpustet, hvilket vil sige at en lille tur på lidt over 20 minutter ikke forbrænder noget særligt!

For det andet med sådan en lav puls vil små 25 minutter ikke gøre specielt meget for hende når man også tager hendes kcal-indtag i betragtning ... og når hun så oven i købet spiser i parken samt spiser når hun kommer hjem igen... JA - så kan hun lige så godt lade være!!! :blink:

Jeg må hellere præcisere, at hvad jeg spiser i Parken, er mindre end et normalt morgenmåltid.

I går spiste jeg kl. 9 i Parken og så igen kl. 11 (dvs. jeg spiser ikke lige, når jeg er kommet hjem, hvilket man vist ellers fik indtryk af af ovenstående :unsure:). Nu fører jeg ikke nøjagtigt kalorieregnskab (selvom jeg måske nok burde?! :unsure:), men jeg skulle mene, at jeg ikke spiser flere kalorier ved at spise både i Parken og hjemme - evt. bliver to måltider spredt ud på tre, idet måltid 1 er mindre end vanligt, og måltid 2 lidt tidligere end normalt for her i ferien.

Det er nok også en af grundene til at hun ikke oplever noget synderligt vægt- eller fedttab, idet den form for aktivitet hun laver er rimelig ineffektiv!
Det med intensiteten på min cardio har du ganske givet ret i! Arbejder på det. :)

Selvom jeg generelt er udstyret med en god appetit, skulle jeg dog mene, at jeg har spist mængdemæssigt korrekt - i hvert fald denne her sidste uge, efter du var efter mig for at få mig til at tage en beslutning :tongue: - men det er dog meget muligt, at mit kulhydratindtag har været for højt! (Hmm... så er vi vel tilbage ved den kalorietælling igen?! :unsure:) Men selvom jeg ikke decideret tæller kalorier, bliver en del måltider portionsafvejet, så jeg ikke spiser for meget til det enkelte måltid - eksempelvis min morgenmad bliver altid vejet, da mit øjemål mht. havregryn er ret ringe. :wacko:

Dette er ikke for at komme med undskyldninger - blot en uddybende forklaring på, hvordan jeg griber det an. For jeg ved jo godt, at manglende resultater kun kan være min egen skyld. :4whip:

Det er ikke for at være efter hende... og dog!! Hun bliver sgu nødt til at se i øjnene at hun skal igang med noget lidt hårdere hvis der skal ske noget ;)

(ikke frøken!!??  :bigsmile: Vi har jo diskuteret det!!)

Jo! :D Og jeg sætter virkelig stor pris på al din hjælp!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio den 30-7-04: :firebounce:

POWERWALK :bunny:

Distance: 6.86 km

Tid: 55:41 (skal ned på 51:27 for at nå de 8 km/t)

Hastighed: 7.39 km/t (PR)

Gns.puls: 118 bpm (obs. max: 130 bpm - getting better ;))

Var allerede ude kl. 5.45 i morges - lækkert!! :sun: :D Og på den sidste halvdel af turen, lykkedes det mig endda at nå op i nærheden af det pulsleje, jeg gerne skulle ligge på, :heartpump: så jeg skal nok komme efter det B) - man skal bare lige vænne sig til at gå på en helt anden måde, end man ellers gør... :blink:

Endnu engang mange tak til min indpisker. :4whip: :D

PS good luck tomorrow!!!! :)

Mange tak. :) Det føles ligesom at skulle til en mundtlig eksamen! :blink: Ser virkelig frem til at få det (visuminterview, red.) overstået!! :dead:

Link to comment
Share on other sites

Havde egentlig tænkt mig at gennemføre min eksplosive bænkdag i dag. Men lige nu heller jeg mere til at spare kræfterne til DeadliftMania i morgen... Og så måske nuppe den ekplosive bænk dér også (+ evt. et par hjælpeøvelser) - og evt. vente med resten af hjælpeøvelserne til mandag (oveni mandagens program forstås), så jeg stadig kommer igennem det hele. :pumpin:

PS good luck tomorrow!!!! :)

Mange tak. :) Det føles ligesom at skulle til en mundtlig eksamen! :blink: Ser virkelig frem til at få det (visuminterview, red.) overstået!! :dead:

Det gik heldigvis godt (bortset fra en forsinkelse på lige godt 50 min for at komme til et interview på ikke engang 2 min :wacko:) - jeg får mit visum med posten om fire-fem dage. :D

Edited by Hoosier
Link to comment
Share on other sites

Det gik heldigvis godt - jeg får mit visum med posten om fire-fem dage. :D

Hej

her er det jo, man skal sige tillykke.. så!! TILLYKKE!! B) du har jo lovet at komme hjem til os igen, så.. B)

Nej, seriøst: tillykke - hvornår rejser du så?

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Det gik heldigvis godt - jeg får mit visum med posten om fire-fem dage. :D

Hej

her er det jo, man skal sige tillykke.. så!! TILLYKKE!! B) du har jo lovet at komme hjem til os igen, så.. B)

Nej, seriøst: tillykke - hvornår rejser du så?

/Vivs

Hehe - tak. :bigsmile: Og ja, jeg kommer hjem igen - helt sikkert!! :)

Rejser den 15. august, og har returbillet til den 21. december. :)

Link to comment
Share on other sites

:(  :(  Arh,  hva !?!?!?!?!  :(    :tongue:

Tør da ikke!! Har jo lovet Angel (og mig selv!!) at overholde min diæt, indtil jeg rejser. :blink:

og det gør du bedst i at overholde.... :4whip:

JA!!!

JEG ER SÅ LEEEEEE' :evillaughter: hvis man ikke holder hvad man lover!!!

.. og så bliver jeg keeeee' og skuffet bagefter :(

Ellers godt at læse at du faktisk godt kan få pulsen op ;)

... men har du dog ikke mulighed for at gå en omvej ned til Parken så din tur kommer til at vare 45 minutter i stedet :D

Link to comment
Share on other sites

:(  :(  Arh,  hva !?!?!?!?!  :(    :tongue:

Tør da ikke!! Har jo lovet Angel (og mig selv!!) at overholde min diæt, indtil jeg rejser. :blink:

og det gør du bedst i at overholde.... :4whip:

JA!!!

JEG ER SÅ LEEEEEE' :evillaughter: hvis man ikke holder hvad man lover!!!

.. og så bliver jeg keeeee' og skuffet bagefter :(

Jeg vil gøre mit bedste for ikke at skuffe dig. :) ;)

Og nu siger jeg det lige igen: Jeg sætter virkelig meget pris på, at du gider hjælpe mig så meget!! :D

Ellers godt at læse at du faktisk godt kan få pulsen op ;)

... men har du dog ikke mulighed for at gå  en omvej ned til Parken så din tur kommer til at vare 45 minutter i stedet :D

Ja, det var sgu fee' nok at "gå" på den måde. :devil: Men kunne alligevel ikke lade være med at være glad for, at det var så tidligt på dagen (udover, at det jo er super flot på det tidspunkt af døgnet! :w00t:) - må lade være med at være så selvbevidst. :bblush:

Ang. turen til Parken - jo, det må jeg gøre næste gang, jeg skal have sol :sun: - eller også droppe at bruge det som min morgen-powerwalk på de dage og bare gå min normale rute i stedet. :bunny:

Link to comment
Share on other sites

Ang. turen til Parken - jo, det må jeg gøre næste gang, jeg skal have sol :sun: - eller også droppe at bruge det som min morgen-powerwalk på de dage og bare gå min normale rute i stedet. :bunny:

Lyder mere fornuftigt - du skulle jo helst have valuta for dine penge!!

... der er egenligt heller ikke noget fedt i at ligge total gennem svedt i solarie <_<

Link to comment
Share on other sites

:(  :(  Arh,  hva !?!?!?!?!  :(    :tongue:

Tør da ikke!! Har jo lovet Angel (og mig selv!!) at overholde min diæt, indtil jeg rejser. :blink:

og det er vi jo et par stykker som er glade for... ;)

vi sparer en hel del penge der - TAK ANGEL! :lol:

Mads :swim:

Link to comment
Share on other sites

Nå, kedede mig lidt her til aften, så det blev alligevel til en lille gåtur mere... :walking:

Distance: 3.32 km

Tid: 33:43

Hastighed: 5.91 km/t

Tog for sjovs skyld tid på min gåtur her til aften. :) Syntes bare, det kunne være meget skægt at kende hastighedsforskellen fra alm. gang til powerwalk. Hastigheden hér var måske lige en lille tand under mit normale gåtempo - men ikke meget. :walking: Så der er da en del mere fart på powerwalken. :bunny:

Ville ikke powerwalke her til aften, da jeg gerne vil spare benene lidt til i morgen. ;) Derfor regner jeg heller ikke med at powerwalke i morgen tidlig. Der kan muligvis blive plads til en lille gåtur - men jeg tvivler dog på, at det bliver til meget andet end turen ned til banegården. B)

I dag har været den hårdeste dag på diæten indtil videre. Jeg har været konstant sulten og desuden haft cravings efter alt mellem himmel og jord. :( (For god ordens skyld: Jeg er ikke faldet i!)

Tjek i øvrigt dette link - mit kommende træningscenter. :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Nope, ingen morgentur i dag. Sov ekstremt dårligt, så lysten til at stå tidligere op end højst nødvendigt, var nærmest ikke-eksisterende. :chicken: Og da jeg var ved at krepere af sult, da jeg stod op, gjorde det mig såmen heller ikke så meget, at jeg ikke skulle ud at trave en time først. :rolleyes:

Men må da indrømme, at når man så ser, hvordan vejret er her til morgen, er det da alligevel ret fristende med en powerwalk. :bunny:(Men nu kan jeg ikke nå det, såååå.... <_<)

Vejede igenigenigen 61.7 kg her til morgen. Så på vægtsiden er der godt nok ikke sket det store. :unsure: Men synes nu, det ser ud som om, jeg har tabt lidt fedt på det øverste af maven. :unsure: Hmm... måske... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC den 31-7-04: :firebounce:

AnyPower uge 7, dag 3+4*

(*dog bliver triceps- og skulderhjælpeøvelserne først kørt mandag)

Tung dødløft:

8@55kg (dobbelt overhåndsgreb :tongue:) + 3@65kg + 1@75kg + 1@85kg + 1@95kg + 1@105kg + 1@115kg (PR) (var ganske godt tilfreds med de 115 kg, som var PR med 5 kg, men efter et par opfordringer fra Hippo om at forsøge på de 120 kg...)

+ 1@120kg (PR :devil::devil::devil:)

Squat-maskine:

10@70kg + 10@80kg + 10@90kg + 8/8/8/8/8@100kg (PR - måske ikke helt så dybe, som de plejer :unsure: - men brød mig ikke om at gå dybere i dag, da min lænd var godt ristet ovenpå dødløften (og af samme grund sprang jeg min hamstring-øvelse over i dag) :chicken:)

Db shrugs:

[email protected] + 8/8/8@20kg (PR)

Hyperextensions:

10@bw + 8/8/8/8@20kg

supersetted med:

Mave på hyperextensionbænk:

15/15/15/15/15@bw (sad sgu godt i dag! :w00t:)

Donkey calf raises:

12/12/10/10/9@60kg

Bænkpres:

12@20kg + 5@30kg + 5@35kg + ca. 8sæt@3reps@40kg (bænken kørte ikke super godt i dag - ikke megen power i patten :tongue:)

Incline db flyes:

15@5kg + 8/8/8@8kg + 15@5kg (sættene med 5 kg meget dybe, med godt stræk B) - min højre skulder føltes lidt slatten, så jeg ville ikke gå højere op i vægt i dag :))

Standing db hammercurls:

12@5kg + 3@8kg + 6/6@10kg + 10@8kg

Incline seated db curls:

6/5/5@7kg

Pull-down:

8@"2" + 8@"3" (hmm... kablet er altså ikke langt nok i de her maskiner <_<)

Hammerstrenght one-arm rows:

(2x)8@15kg + (2x)6/6/6@20kg (nice :w00t:)

En hel del MOL'ere var mødt op til afbrænding - det var fee'. :devil:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: pga. super-mega-PR i dødløften!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share