Hoosier's log II


Hoosier
 Share

Recommended Posts

Morgencardio den 3-8-04: :bunny:

POWERWALK :walking:

Distance: 6.86 km

Tid: 55:12

Hastighed: 7.46 km/t

Gns.puls: 117 bpm (dog et udfald på ca. 30 sek med manglende registrering, <_< obs. max :heartpump: 135 bpm (PR))

Meget mærkelig tur! De første godt 20 minutter gik virkelig, virkelig skidt!! :thumb_down: Ingen rytme i benene, lav fart, spændinger i underbenene... :wacko: Men efter jeg fik løsnet snørrebåndene lidt, gik det en del bedre, og efter godt 25 minutter begyndte pulsen også at bevæge sig op i nærheden af, hvor den gerne skulle ligge. :heartpump: :)

Perfekt vejr! :sun:

Morgenvægt: 61.1 kg - yeah! det lader til, at jeg virkelig har tabt mig lidt :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lyder som om du begynder at have tjek på at powerwalke ;)

Ja, det går da fremad! :bigsmile:

(jeg viste jo du godt kunne :) )

:bblush: :D

p.s. Det med skoene - det er absolut mest optimalt hvis du ikke binder dem for hårdt!!

Jep, det kunne jeg også tydeligt mærke i dag! :walking:

Var lige på posthuset her til formiddag... Hentede mit visum, som faktisk allerede blev anmeldt i lørdags, dvs. kun én dag efter mit interview - det kan da kaldes effektivitet! :o :devil:

Link to comment
Share on other sites

Aftencardio den 3-8-04: :bounce:

POWERJOGGING :bunny:

Distance: 4.50 km

Tid: 34:02

Hastighed: 7.93 km/t

Gns.puls: 116 bpm (tja... der var igen lige nogle udfald <_< - har vist ikke så meget held med mit pulsbælte for tiden :confused:)

Kunne slet ikke få mine ben til at gå i powerwalk-tempo her til aften. :smashtard: Efter 15-20 minutter opgav jeg og forsøgte i stedet med noget "powerjogging": Joggetempo indtil pulsen er oppe omkring 135 bpm og rask gang indtil den er nede på omkring 115 bpm, så jogging igen osv... Kunne dette ikke også være en måde at gøre det på? :unsure:

Føltes i øvrigt mere skånsom mod mine skinneben. :)

Link to comment
Share on other sites

:bunny: :bunny: Morgencardio den 4-8-04: :bunny: :bunny:

POWERJOGGING

Distance: 7.95 km

Tid: 58:44

Hastighed: 8.12 km/t

Gns.puls: 124 bpm :heartpump:

Tog en omgang powerjogging igen her til morgen (i pulsområdet fra ca. 115 bpm til ca. 135 bpm). Det føles mere naturligt for mig at skifte mellem langsom jogging og rask gang - og mere mildt mod mine skinneben. :) Desuden ligger gennemsnitspulsen også deroppe, hvor den gerne skulle ligge. :bigsmile: Synes egentlig også, det var ret sjovt på denne måde... men er der en grund, som jeg har overset, til ikke at gøre det således? :unsure:

Morgenvægt: 60.9 kg :)

Link to comment
Share on other sites

Så snart du begiver dig ud i løb om det så er jogging eller alm. løb vil det udmatte dine muskler og sener på en anden måde end ved gang, og på lang sigt vil du have svært ved at gøre det hver dag kombineret med træning!

Klart at du bliver træt i dine skinneben, det er jo en ny form for motion og alt nyt kræver tilvending - giv det noget tid og skift evt. tempo undervejs (Fra høj/hurtig PW til mere moderat) på den måde får dine ben et lille hvil :D

Link to comment
Share on other sites

Så snart du begiver dig ud i løb om det så er jogging eller alm. løb vil det udmatte dine muskler og sener på en anden måde end ved gang, og på lang sigt vil du have svært ved at gøre det hver dag kombineret med træning!

Klart at du bliver træt i dine skinneben, det er jo en ny form for motion og alt nyt kræver tilvending - giv det noget tid og skift evt. tempo undervejs (Fra høj/hurtig PW til mere moderat) på den måde får dine ben et lille hvil :D

Jamen så er der jo ikke så meget andet for mig at gøre, end at øve mig endnu mere på at powerwalke. :D :bunny: Og så evt. forbeholde mit powerjogging til ikke-træningsdagene engang imellem. :)

Træning i TSK den 4-8-04: :firebounce: :firebounce:

AnyPower uge 8, dag 2

Tung bænk:

Opvarmning:

12@20kg + 8@30kg + 5@35kg + 2/2@40kg

Work-sets: (med trøje)

2@50kg + 1@55kg + 1@60kg + 1@65kg (PR) + [email protected] (PR :devil:)

(Løftet på 60 kg var klart det bedste! Hverken 65 eller 67.5 kg ville være blevet godkendt til stævne, men jeg pressede dem selv op, og de bliver derfor noteret som trænings-PR. Nu har Zoa også fået sig en trøje, og anyone og Jes var ligeledes i trøje i dag, så der var godt gang i elastikkerne i TSK! :w00t:)

Incline db press:

7/5/7/6@16kg (miss på 6. rep i andet sæt, da jeg fik armene ned i en vinkel, jeg slet ikke kunne presse fra :wacko:)

MASS-one-arm cable rows:

(2x)10@30kg + (2x)8@35kg + (2x)5/6/6@40kg (PR)

Triceps pushdown:

8@35kg + 5/5/5/5@40kg (sad godt i dag :bigsmile:)

Standing db hammercurls:

12@5kg + [email protected] + 7/6@10kg + [email protected]

Cable face-pulls:

12/12/12@30kg

supersetted med:

Cable upright row:

12/12/12@20kg

og:

Cable front raises:

15/15/15@10kg

Incline seated db curls:

8/6/[email protected] (rep PR)

:banana: :banana: :banana: :banana: af de store for PR i bænken + en generelt ret god træning. :D Havde været en fem'er, hvis løftet i bænk havde været stævnegodkendt. ;)

Fik i øvrigt hilst på ptpoul i dag. :wave:

Cardio: 2x ca. 10 km transportcykling :bike:

Link to comment
Share on other sites

Så snart du begiver dig ud i løb om det så er jogging eller alm. løb vil det udmatte dine muskler og sener på en anden måde end ved gang, og på lang sigt vil du have svært ved at gøre det hver dag kombineret med træning!

Klart at du bliver træt i dine skinneben, det er jo en ny form for motion og alt nyt kræver tilvending - giv det noget tid og skift evt. tempo undervejs (Fra høj/hurtig PW til mere moderat) på den måde får dine ben et lille hvil :D

Jamen så er der jo ikke så meget andet for mig at gøre, end at øve mig endnu mere på at powerwalke. :D :bunny: Og så evt. forbeholde mit powerjogging til ikke-træningsdagene engang imellem. :)

Træning i TSK den 4-8-04: :firebounce: :firebounce:

AnyPower uge 8, dag 2

Tung bænk:

Opvarmning:

12@20kg + 8@30kg + 5@35kg + 2/2@40kg

Work-sets: (med trøje)

2@50kg + 1@55kg + 1@60kg + 1@65kg (PR) + [email protected] (PR :devil:)

(Løftet på 60 kg var klart det bedste! Hverken 65 eller 67.5 kg ville være blevet godkendt til stævne, men jeg pressede dem selv op, og de bliver derfor noteret som trænings-PR. Nu har Zoa også fået sig en trøje, og anyone og Jes var ligeledes i trøje i dag, så der var godt gang i elastikkerne i TSK! :w00t:)

Incline db press:

7/5/7/6@16kg (miss på 6. rep i andet sæt, da jeg fik armene ned i en vinkel, jeg slet ikke kunne presse fra :wacko:)

MASS-one-arm cable rows:

(2x)10@30kg + (2x)8@35kg + (2x)5/6/6@40kg (PR)

Triceps pushdown:

8@35kg + 5/5/5/5@40kg (sad godt i dag :bigsmile:)

Standing db hammercurls:

12@5kg + [email protected] + 7/6@10kg + [email protected]

Cable face-pulls:

12/12/12@30kg

supersetted med:

Cable upright row:

12/12/12@20kg

og:

Cable front raises:

15/15/15@10kg

Incline seated db curls:

8/6/[email protected] (rep PR)

:banana: :banana: :banana: :banana: af de store for PR i bænken + en generelt ret god træning. :D Havde været en fem'er, hvis løftet i bænk havde været stævnegodkendt. ;)

Fik i øvrigt hilst på ptpoul i dag. :wave:

Cardio: 2x ca. 10 km transportcykling :bike:

Tiløk der...You go girl hehe. :mandance: :mandance:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med endnu et  par PR's! :4jumpy:  :4jumpy:  :4jumpy:

(:respekt: også for dine 16 kg i incline db press  :blink:  :4thumbup:)

Mange tak! :D

(Mht. min incline db press - tak. :bblush: Er godt nok ikke selv helt tilfreds med den, da jeg vist mister nogle kg på min slingrende teknik. :wacko: Men det går da fremad. ;))

angel>> Yeah! :firebounce::devil: :asthanos:

Silenced, zoa, Arne>> Mange tak skal I have! :w00t: Jeg er sikker på, at når jeg engang lærer at spænde ordentligt op i hele kroppen, så er der endnu flere kg at hente. :devil:

Link to comment
Share on other sites

puma, kj>> Thx. B) Det var sgu feee' endelig at få lidt fremgang i bænken. :D

Morgencardio den 5-8-04: :walking:

:bunny:POWERWALK :bunny:

Distance: 5.68 km

Tid: 45:46

Hastighed: 7.45 km/t

Udmærket tur her til morgen - tror ligefrem, at det engang imellem lykkedes mig at nå noget, der nærmede sig "rigtigt" powerwalk-tempo. :D :tongue:

Morgenvægt: 60.8 kg

Link to comment
Share on other sites

Flot bænket Kathrine! :w00t:

Kunne være jeg skulle overveje en fremtid som personlig træner fremfor at prøve at blive stærk selv! ;)

Jeg er begyndt at udtænke hvordan du kan få mere spænd gennem kroppen og især gluteus mens du bænker, men det kræver nok nogen forsøg! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Flot bænket Kathrine! :w00t:

Tak! :D

Kunne være jeg skulle overveje en fremtid som personlig træner fremfor at prøve at blive stærk selv!  ;)
Jeg kan i hvert fald kun skrive under på, at du laver gode programmer. :w00t:
Jeg er begyndt at udtænke hvordan du kan få mere spænd gennem kroppen og især gluteus mens du bænker, men det kræver nok nogen forsøg!  :tongue:

Jamen jeg er da med på at forsøge lidt af hvert. ;) :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Snoopy og sild>> Jamen tak skal I have! :D Og jep, det er en god træner. ;)

:dead: :dead: Træning i TSK den 5-8-04: :dead: :dead:

AnyPower uge 8, dag 3

Tung dødløft:

10@50kg (dobbelt overhåndsgreb) + 5@60kg + 3@70kg + 1(?)@80kg + 1@90kg + 1@100kg (op til 70 kg synes jeg virkelig, jeg fik brugt benene meget bedre, end jeg plejer :bigsmile: - på de sidste to løft kunne jeg godt mærke, at det er under en uge siden, jeg maksede)

Reverse band: (minus 40-50 kg i bunden)

3@110kg + 3@120kg + 1@130kg + ½@140kg (kom lidt ud at hænge med den, og så blev den pludselig for tung at locke ud - æv - ville ellers gerne have haft den, da det er det tungeste, jeg nogensinde har stået med i hænderne - var i øvrigt ikke spor svær at holde :bigsmile:)

DE squat --> teknik squat:

8/8@20kg + 5@30kg + 5@40kg + 3/3/3@50kg (muligvis tog jeg også et sæt med 45 kg... :unsure:)

Og så var der pludselig gået to timer... :blink: :blink:

Stivbenet dødløft:

12@40kg + 10/10/8/10@60kg (stilen var af en eller anden grund ikke så god i tredje sæt, så dér stoppede jeg efter 8 reps)

Db shrugs:

10/10@16kg + 8/[email protected] (PR)

Hyperextensions:

12@bw + 8/8/8/8@21kg

supersetted med:

Standing calf raise:

8/8/8/8@120kg

og:

Cable crunches:

15@20kg + 12@30kg + 7/6/5@34kg + 11@30kg (back-off)

Og så var jeg godt nok brændt aw! :blink: :dead: Var også lidt langsom til at komme op i omdrejninger pga. varmen. :bblush:

Egentlig var træningen god nok, men der skulle kæmpes for meget bare for at gennemføre, så det kan ikke blive til mere end :banana: :banana: :banana:.

Cardio: 2x ca. 10 km transportcykling :bike:

Link to comment
Share on other sites

:sun: :sun: Morgencardio den 6-8-04: :sun: :sun:

POWERWALK :bunny:

Distance: 5.68 km

Tid: 46:25

Hastighed: 7.34 km/t :chicken:

Gårsdagens bentræning kunne godt mærkes, så turen her til morgen blev taget lidt i etapper: Et stykke, hvor jeg sponsede derudaf med kraftige armsving (tror, jeg er ved at have fanget det nu :bigsmile:) og så et stykke, hvor jeg bare gik almindeligt godt til. :walking:

Jeg glæder mig, til powerwalk-tempoet bliver en vane, for lige nu kræver det virkelig meget fokus, synes jeg. :unsure::chicken: Men i det mindste er mine skinneben tilsyneladende ved at vænne sig til det nu. :w00t:

Må i øvrigt hellere tilstå... i går blev diæten ikke overholdt 100 %. Følte mig virkelig drænet for energi, da jeg kom hjem fra træning, :dead: så jeg besluttede at øge indtaget en lille smule - bare for den dag. Indtog ca. 400 kcal ekstra i form af lidt større aftensmad end ellers planlagt samt en proteinbar. :)

Morgenvægt: 61.0 kg (dog indtag af proteinbar + noget væske ca. kl. 2.30 - det burde dog ikke betyde det store for morgenvægten - måske +100 g?!)

Link to comment
Share on other sites

Morgencardio den 7-8-04: :bounce:

POWERWALK :bunny:

Distance: 5.68 km

Tid: 45:20

Hastighed: 7.52 km/t :)

Rigtig, rigtig god tur i dag!! :w00t: Eneste minus var, at jeg havde været dum nok til at tage en sort t-shirt på, så det blev en noget varm (og svedig) affære. :smashtard: :dead:

Og det går fremad mht. at kunne powerwalke rigtigt, tror jeg. :bigsmile:

Morgenvægt: 60.6 kg :)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share