Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

God bedring, noget hø at spinne når det er fucking koldt i lokalet - det er bl.a. derfor jeg altid nægter at sidde i siden, man dør simpelthen af kulde.. een eller anden dag smadrer jeg det køle- (undskyld, ventilations-) - anlæg... :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

God bedring, noget hø at spinne når det er fucking koldt i lokalet - det er bl.a. derfor jeg altid nægter at sidde i siden, man dør simpelthen af kulde.. een eller anden dag smadrer jeg det køle- (undskyld, ventilations-) - anlæg... :angry:

Jep - og jeg sad lige ved indblæsningen mandag - det eneste sted med en fri cykel efter pedalakselen røg på nr. 37. Luften kommer direkte udefra - så den er kold i disse dage :(

Link to comment
Share on other sites

et par afsnit Buffy

Advarsel: Kig på pigerne, men forsøg ikke at forstå handlingen!

Hehe - Blackmoore har lige afsløret mig - jeg er ikke lige så stor en fan som ham - men jeg har en svaghed for serien - og bilder mig ind at jeg kan følge med - uha :lol:

Tak for de gode ønsker alle samme - jeg tror ikke det er en slem omgang :)

Link to comment
Share on other sites

Det er første gang jeg har skulle ned på side 7 for at finde min log - der er mange der føre log efterhånden - HERLIGT!

Jeg var optaget af andre, mere kedelige, ting i formiddags, så jeg måtte melde fra til at træne sammen mied Hoosier ØV.

Jeg var lige ved at tage til spinning i eftermiddags, men en tur op på 5., overbeviste mig om at jeg stadig var en smule for mærket af min, heldigvis kortvarige, forkølelse. I morgen er der atter en dag!

Kost: I går 1 x :4mewantfood: - nej jeg uddyber det ikke -men jeg havde lidt for ondt af mig selv B) I dag: 3 x :4mewantfood: - så, nu har jeg afgivet bedømmelsen, så er der ji ikke andet at gøre end at leve op til det resten af dagen :)

Link to comment
Share on other sites

Skøøøønt - træning igen!

Jeg har været godt knotten nogle dage - først pga. forkølelsen der forhindrede mig i at køre spinning, og så dernæst i et par dage yderligere knotten på mig selv, fordi jeg ikke fik taget mig sammen til at styrketræne fredag og lørdag....

Men i dag blev det til noget -- endda til en rigtig god spinning III time. Jeg modstod lysten til at køre 2, den 2. time var næppe blevet særlig god...

Cykel nummer 37 var ikke at finde i lokalet. Med det svind der er i brugbare cykler PT, så har vi ikke noget at køre på til april... Nå, det var træningen jeg skulle skrive om:

Efter opvarmningen stod den på "bakkekørsel" i 32 minutter.

Vi kørte hele tiden efter skabelonen: Siddende enkeltakt - stående angreb - stående enkeltakt.

Det siddende arbejde var 1.30 min i begyndelsen, angrebet 10 sek. og den stående enkeltakt 2 min. De 2 min stående var fast hele serien, men det siddende arbejde blev gradvist mindsket til et minut og angrebet tilsvarende forøget til 40 sek. Først i 10 sek. spring og siden i 2 sek. spring fra 30 til 40 sekunder. Jeg missede en spurt midtvejs (den på 32 sek.) - den ene gummifod forlod min cykel og fortog en lille ekspedition ud på gulvet - det er ikke sjovt at spurte på en cykel der vipper....

Belastningen skulle der ikke ændres på undervejs - samme belastning siddende, stående og i angreb. Kadencen var på 60-65 - stigende til 90+ når vi angreb. Jeg øgede belastningen ganske lidt nogle gange undervejs, så de sidste spurter trak tænder ud, og det blev vanskeligere og vanskeligere at slå direkte over i sej stående enkelttakt, lige efter spurterne.

Sidste gang lykkedes det nok kun fordi Chris, alt andet end diskret, brølede: "Stay with it- keeeeep moving" lige som jeg stod op et øjeblik -med stillestående pedaler. Brølet blev 1 minut senere efterfulgt af "Godt Arne - så den var vist lidt til mig... Alt tid "farligt" at sidde i forreste række...

Vi sluttede med 11 min. siddende mellemtakt, som jeg kørte efter et lille 8 tal - i og med at jeg havde besluttet at stoppe efter 1. time.

God træning!

Tal:

Pulsgennemsnit: 162 = 87% af pulsreserven - så det kan godt kaldes for højintensiv træning

Maksimale puls i dag: 178 = makspuls

Energiforbrug: 1067 Kcal

Køretid i alt 55 min - heraf opvarmning 12 min.

MUBSVET: :banana: :banana: :banana: :banana:

post-12-1075043213.gif

Link to comment
Share on other sites

Spinning III + Spinning udholdenhed - med Chris MacD

Her til aften fik jeg kørt 2 spinningtimer+, en spinning III og en spinning udholdenhed. Begge timer med Fast som glimerende sidekvinde :) Jeg havde sat mig baggerst i salen. Planen var at køre en meget rolig spinning III. Jeg sad da også ned under noget af det stående arbejde - også selvom Chris forsøgte at råbe mig op en ekelt gang - men med et pulsgennemsnit på 159, kan jeg jo ikke sige at det var helt stille og roligt. Højeste puls 178 = aktuel makspuls.

Jeg vil ikke i denne sene stund gennemgå hele programmet - men vi kørte 2 serier med blandet ståënde og sidende kørsel - mest i mellemtakt omkring 80 rpm - dog også en smule enkelttakt. Det stående tempoarbejde kan ses som tydelige pukler på pulskurven. Køretid for første time: precis 50 min

Udholdenhedstimen bestod af en lang opvarmning på små 15 minutter, 18 minutter i mellemtakt, hvor vi var oppe og stå i 4 x 1 min undervejs, derefter en lang "bakke" på 25 minutter - heraf de 16 første minutter i stående enkelttakt. Dernæst 6-7 minutter i siddende dobbeltakt med ringe belastning, inden de gik op ad bakke igen de sidste 6-7 minutter.

Køretid udholdenhed: 70 minutter. Gennemsnitspuls 156, højste puls 178.

Samlet køretid 120 minutter

Energiforbrug: 2349 Kcal !!

MUBSVET: 4 x :banana: - 5 x kræver oplevelsen af "Spinners high" - og den indfandt sig ikke i aften.

Super træning i dag: i morgen har jeg et styrketrænings hængeparti fra i dag+ tirsdagsprogrammet. Der bliver ingen morgen spinning i morgen!

Kost i dag: En hyggelig "MOLbrunch" sammen med Hoosier, Nightbringer, Mr Freeze og Mads Svøm trækker op på hygge barometeret, men en smule ned på kostbedømmelsen: :4mewantfood: :4mewantfood: kan det blive til.

post-12-1075151929.gif

Link to comment
Share on other sites

Godt at se dig back in action.... sådan lidt sygdom kan ikke holde mesterspinneren væk...

Nej - det kan det ikke - men jeg var got nog mørbanket da jeg begyndte på dagens:

Styrketræning d. 27/1

Jeg skulle gennemføre både mit mandagsprogram og mit tirsdags program i dag - ambitøst, og det begyndte elendigt...

Benpres- 1. runde

Opvarmning: 1 x 10 x 100 kg

Singler 0 x 1 x 160 kg Slæden stod stille - jeg kan normalt tage hele stakken på 190...

Jeg besluttede mig for en udsættelse - til jeg var mere varm - og havde fået noget mere adrenalin rundt i min sløve krop.

Bænkpres

10 x 1 x 63,5 kg - de sidste var meget tunge - men det gik at øge med 2,5 kg igen - se det var en helt anden oplevelse :devil:

4 x 5 x 53,5 kg

1 x 4 x 53,5 kg - 3 og 4 rep blev presset op på rystende arme - der var ikke mere til bage

BB row

3 x 8 x 42,5 kg - kørte ok

Stående DB skulderpres

1 x 8 x 14 kg (side) De sidste 2 rep blev løftet af luftrykket fra Hoosiers hep råb!

1 x 7 x 14 kg - Igen god hep fra Kathrine - de sidste rep var ikke så pæne.

1 x 6 x 14 kg Alle ok. 12 kg vægtene er blevet brugt for sidste gang.

Rumænsk dødløft

1 x 8 x 63,5 kg

1 x 7 x 63,5 kg - jeg talte forkert - men Kathrine havde talt med. Teknisk var det noget rod :angry:

1 x 8 x 63,5 - kørte en smule bedre

Barbel curl

1 x 8 x 22,5 kg

1 x 6 x 25 kg - skulle lige prøve igen - starter på den vægt næste gang

1 x 8 x 22,5 kg

Benpres - 2. runde

Den maskine jeg plejer at bruge var optaget. Jeg brugte en anden - og den er langt bedre. De "simple" hvide Technogym maskiner er næsten altid bedre end de brune "hightech" maskiner...

Jeg orkede ikke heleprogrammet - men lavede 4 x 5 x 180 kg - så jeg fik da tæsket mine quads en smule...

Mavemaskine

3 x 8 x 62,5 kg

Det var så det. Blandet godt og mindre godt. Benpres og rumænsk dødløft træker alvorligt ned, det kan ikke blive til en bedømmelse på over 2 x :banana:

Tak til Kathrine for godt selskab B)

Link to comment
Share on other sites

Spinning III og spinning II - den 28/1

Jeg var tæt på at overtale mig selv til ikke at tage til spinning i dag - det må jeg indrømme. Jeg følte mig slidt og havde "helkrops DOMS"...

2 ting fik mig "omvendt". Den første var en kontrol af min hvilepuls - den var på 52, det laveste i de seneste 9-10 måneder, så restitueret, det var jeg <_< Den anden ting var en PM fra Fast, hun bad mig reserveree en cykel i foreste række til hende. Hun har jo ellers gemt sig bagerst i salen. Det afgjorde sagen, at vi kunne få Fast op, hvor hun som en del af MOL slænget i Parken helt klart høre hjemme - i første række :devil: Jeg måtte hen ogkøre første time!

Det blev stenhårdt - og superfed træning. Serien var næsten magen til søndagens. Efter endt opvarmning kørte vi en skabelon der hed: siddende enkelttakt - med en belastning der var hård nok til at man skulle havelyst til at stå op, dernæst en stående spurt, så 2 min stående jævntarbejde og så næste tur. Belastningen var den samme hele vejen, men det siddende arbejde blev 10 sek kortere hver omgang, og spurten 5 sek længere.

Det så således ud:

Siddende Spurt Stående

2 min 0 sek 10 sek 2 min

1 min 50 sek 15 sek --

1 min 40 sek 20 sek --

1 min 30 sek 25 sek --

1 min 20 sek 30 sek --

1 min 10 sek 35 sek --

1 min 40 sek --

Jeg fik disponeret kørslen 100 % perfekt, jeg ramte makspuls lige efter den sidste spurt :devil: det var en hård serie - men den type serier passer mig helt perfekt. Fast ved siden af fik vist også kæmpe helt igennem denne dag :)

Vi fik 90 sek i siddende mellemtakt med lille belastning - og så gik det "op ad bakke" i stående enkelttakt i de sidste 9 minutter. Det lille fald på pulskruven skyldes at jeg lige var nede og sidde en lille minut midvejs.

Køretid: 53 min

Højeste puls i timen: 179

Gennemsnitspuls: 162 = 87 % i relativ intensitet.

Energiforbrug: 1016

SUPERTIME, derfor: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: Den fortjente at blive bedømt for sig selv B)

Derefter ville jeg stoppe, jeg var lige ved at sige til spock, som nu ankom for at køre den næste, at han kunne få min cykel. Men så fik jeg vist overtalt mig selv til at køre videre.. Jeg spurte Chris hvordan næste time ville blive, og han sagde bare lettere - ikke nogen overaskelse, i og med at den næste var en II time...

Så i 2. time sad der 3 MOL folk i første række :devil:

Det blev til en udemærket time, med et meget blandet program. Lidt stående tempoarbejde, et par bakker og en del siddende mellemtakt, lige ud af landevejen. Jeg havde stoppet stopuret , en genstart ville havet slettet første time, så jeg har ingen pulskurve, noget jeg også bruger til at "rekonstruerer" programmet...

Jeg vil tror jeg endte på en gennemsnitspuls omkring de 155 og et energiforbrug på omkring 900 Kcal - vi kørte en fuld time.

Fin time, til 3 x :banana:

post-12-1075331171.gif

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk pulskurve - så kan det vist ikke gøres bedre!!!! :devil:

Super kørt, det så sgu godt ud... ... 52 i hvilepuls er sgu godt gået iøvrigt... tit synes jeg dog det er svært at måle den, fordi man nærmest er i konstant "restituations-tidsnød" så hvilepulsen ligger lige et hak over hvad den er i restitueret tilstand..

Link to comment
Share on other sites

Den anden ting var en PM fra Fast, hun bad mig reserveree en cykel i foreste række til hende. Hun har jo ellers gemt sig bagerst i salen. Det afgjorde sagen, at vi kunne få Fast op, hvor hun som en del af MOL slænget i Parken helt klart høre hjemme - i første række :devil: Jeg måtte hen ogkøre første time!

:bblush: I owe you big time Mr. Arne ;) Sig til hvis du vil ha' reserveret en cykel en eller anden dag :bigsmile: Også dig Lars :bigsmile: Anyways, tusind tak for igår...det var great :devil:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share