Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Selv tak Fast - vi ses vel på søndag?

Ingen træning til mig i dag. jeg plejer et trælår. Jeg hentede MTB tingen i Vanløse i dag, endelig fik jeg den sat i stand. Og nej, det var ikke sne og is der fik mig "ned på jorden".. Efter 3 års tro tjeneste, syntes bolten der holder sadlen fast, at det var tid til at knække... jeg hørte et SMAK - og så var al balance borte. Jeg fik lavet et "kontroleret styrt" - med en moderat trælår som det nådige resultat. Jeg er klar igen i morgen :)

Strategisk nok, så skete det lige uden for en af de få cykelbutikker, hvor man kan købe en sadelpind på 31,2 mm i diameter...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Selv tak Fast - vi ses vel på søndag?

S'føli gør vi det :w00t: Hvis det er så kan jeg altså sagtens stå tidligere op søndag og tag derovre i rigtig god tid og reservere cykler i forreste række til os - før alle de andre :devil: Sig til hvis det er :bigsmile::firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Selv tak Fast - vi ses vel på søndag?

S'føli gør vi det :w00t: Hvis det er så kan jeg altså sagtens stå tidligere op søndag og tag derovre i rigtig god tid og reservere cykler i forreste række til os - før alle de andre :devil: Sig til hvis det er :bigsmile::firebounce:

Jeg skal nok klare det med cyklerne på søndag - jeg er ret sikker på at du ikke plejer at stå op 6.30 på fridage som jeg gør B)

Vi må jo undvære spock i ret lang tid - pga. hans operation i skulderen :(

Link to comment
Share on other sites

Trods alt heldigt med styrtet. :) Hvilken MTB har du?

/J

En relativ billig Ghost med stort set alle Shimano serier repræsenteret: fra Alvio (bremser - eller skulle man skrive "Fartregulatorer?? Skal skiftes med noget der bider lidt mere - har kørt ned af bakkerne omkring Vejle, med fuld opakning - ikke noget der skal gentages før jeg får nye bremser!)), over Deore (bagskifter og kasette), LX Kranksæt og forskifter) til XT (Nav og krankboks)

Jep Gregers - jeg kan bare det der :lol:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning, den 30/1

En hård, men god omgang:

Miltary Press:

10 x 1 x 36 kg

5 x 5 x 31 kg

Dødløft:

10 x 1 x 95 kg

3 x 5 x 82,5 kg

2 x 4 x 82,5 kg

Goodmornings:

3 x 8 x 55 kg

DB incline press:

3 x 8 x 20 kg (side)

Mavemaskeine:

3 x 8 x 62,5 kg

Close grip bænkpres:

2 x 8 x 51 kg

1 x 6 x 51 kg

Træk til bryst:

3 x 8 x 57,5 kg

DB curls

3 x 8 x 14 kg (side)

Det er sidste gang jeg laver 2 dages program på en dag - selv om det er en god følelse lige nu - der var ikke et eneste løft der ikke krævede fokusering, så er det for meget til at være i nærheden af at være optimalt.

4 x :banana:

Om 3 timer håpber jeg at havet overtalt mine meget ristede triceps, samt Glutes og haser, til en lille let :tongue: omgang spinning III hos Anette Berg.....

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

Kom lige i tanke om at Van Morrison kommer til København d.6-7.2.04. Nu er du jo fra hans generation :tongue: , og jeg tænkte på, såfremt jeg kan få fedtet mig til nogle billetter(han skal bo på det hotel jeg arbejder på), om du vil have en af dem?

Niske

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne,

Kom lige i tanke om at Van Morrison kommer til København d.6-7.2.04. Nu er du jo fra hans generation :tongue: , og jeg tænkte på, såfremt jeg kan få fedtet mig til nogle billetter(han skal bo på det hotel jeg arbejder på), om du vil have en af dem?

Niske

Han er en lille smule ældre B) :angry: :tongue: - men jeg har da en stribe af hans skiver - så jo tak! :)

Spinning III + II - Med Anette Berg, den 30/1

Når jeg nu ikke kom til at køre i går, ja så måtte jeg jo i dag! Gregers og Fast var også i lokalet :)

Anette var inspirerende og super motiverende som altid - og hendes program sten hårdt for mig, som altid. Anette kan godt lide at køre tungt, det skal hun ikke høre et ondt ord for, men hun blander det gerne med stående tempoarbejde - og så er det at jeg jo kommer i svære probelmer. I den første time kørte vi en serie skiftevis siddende tungt og stående tempe. Først 5minutter siddende og 1 minut stående, så 4 min nede og 2 op osv - indtil vi havedee kørt 1 min ned og 5 oppe i tempo.

De første 10 sek i stånde tempo er lette nok - hvis man stadig har ATP tilbage i musklerne B) .. De næste 30 sekunder klare jeg ude de voldsomme pronlemer... Efter ca 50 sekunder ligger jeg på puls 167 + (Nogle toppe er "skåret i toppen" på pulskurven - urethar gemt et tal per minut (MØGUR)) Mine muslker kan godt klare det, jeg syre ikke til umidelbart - men efter 1. min og 10 sek begynder jeg at hyperventilere og det bliver i høj grad også et mentalt spørgsmål .

Jeg gør hvad jeg kan for at holde mig oppe. Jeg sætter mig et mål - i dag f.eks: "jeg skal holde mig oppe 100 pedalomdrejninger, og så må jeg højst sidde ned 40 omdrejninger inden jeg SKAL op igen. Det lykkedes meget godt - jeg stod op langt mere end jeg sad ned - men jeg skal stadig arbejde med det mentale... Rigtigt godt bliver det kun ved at jeg får smidt nogle kg. Anette og jeg har nogenlunde samme iltoptagelse i L/min - men der er 60 kg i forskel på kropsvægten - så det tror pokker at jeg ikke helt kan følge med B)

Fremragende VO2 Maks træning var det - og fremragende træning i at blive ved ved stor belastning var det også :)

Anden time var delt op i en indledende tempodel, som jeg kørte lidt lala. I de sidste 30 minutter kørte vi TUNGT - så der var jeg 100 % med.

Alt i alt blev det til i time og 55 minutters træning - ikke så ringe.

Gennemsnitspulsen i arbejdspassene endte på 157 - og jeg toppede i dag ved 177.

Energiforbrug: 2092 Kcal

MUBSVET: Jeg vakler lidt, det var som sagt gode elementer - og det var god træning, men der var også perioder med lidt for lidt fokusering fra nig... det må blive til :banana: :banana: :banana:

I morgen kommer pulsen kun op under håndboldsemifinalen B)

post-12-1075489478.gif

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk indsats idag, Arne..... imponerende.. meget!!

Min operation gik supergodt, så jeg regner stærkt med at kunne cykle stille snart igen.. skal dog siges at jeg er under indflydelse af 30 mg morfin lige nu så det KAN tænkes at influere min tankegang :lol:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Jeg vågnede tidligt denne morgen – og kunne hurtigt sige godmorgen til mine gamle venner, den lille røde djævel og den lille hvide engel (Tak Carl Barks) som lystigt var i gang med at diskutere hvad jeg skulle bruge min dag på

”Han er alt for træt – han skal sove videre og bare nyde resten af dagen” sagde den lille hvide engel

”Nej det går ikke – han kan ikke bare ligge der og have det godt og behageligt sagde den lille røde djævel ”

”Godmorgen – gider i ikke lige klappe i og slappe af indtil jeg er blevet ordentligt vågen?”

Ikke så snart jeg havde udtalt de ord før deres ordveksling nåede nye højder, men hov der var noget helt galt! Det var den lille hvide engel der forsøgte at få mig til at sove videre: ”Arne – det går ikke. Du spiste kun junkfood i går – og det kan man ikke restituere på – det er ok at du træder lidt ved siden af i weekenden – men ikke når du ikke samtidigt spiser ordentligt – de!! Der er ikke andet at gøre end at tage en dag hvor du spiser rigtigt – og så kan du gå til den i gen i morgen!!”

”Hør ikke på ham – du har nogle dejligt fyldte kulhydratdepoter – og hvis du lige køre et par timers spinning, så kan du godt snuppe lidt popcorn og andet godt til superbowl i nat”

”Der kan du høre hvad han er ude på – at sende dig lige tilbage i armene på kong slik og dronning friture!”

Det så ikke ud til at de ville stoppe lige på det første. Så jeg sagde ”Jeg kan ikke sove i den larm, så nu spiser jeg lige min morgenmad og læser min avis – kan I så pænt blive her – uden at slås for meget og rode mere end her allerede er”

Da jeg kom tilbage var der kun den lille hvide engel tilbage – han hoppede straks op på sin sædvanlige plads på højre skulder og viskede i mit øre . ” Arne, ok du kan ikke sove, men du kan slappe af – høre du?”

Ja, ja – men jeg pakker lige min rygsæk – jeg kan jo altid bruge den til træning i morgen ikke?

”Godt”, kom den straks fra den anden skulder – ”jeg hørte godt hvad I to talte om – Arne kan du så tage dig sammen og komme af sted!!”

”Jeg kan ikke finde ud af jer to – alt er vent på hovedet” ”jeg har lovet Fast at reservere cykler, så jeg kan ikke blive hjemme”. Jeg havde mest lyst til at gøre som den lille hvide engel sagde, jeg var træt, mine ben stive og jeg havde en smule hovedpine.. Men jeg måtte væk fra de to gavehoveder. Jeg tog jakken på, spændte rygsække på og skyndte mig ud af døren, inden de 2 små fyre kunne nå at komme med.

Vi skulle starte opvarmningen i stående enkelttakt – nej hvor var jeg tung…. Derefter gik det ”lige ud af landevejen” i 12 minutters mellemtakt. Hvert minut skulle vi op og stå, lige over sadlen, i 5 sek. Det sprang jeg over de fleste gange. Så fulgte en bakke i stående enkelttakt på 10 min – Chris sagde 9, men det blev til 10…. Så 4 minutter i afslappet siddende dobbelttakt og så op igen. 12 minutter, med 10-11 siddende spurter på 10-15 sekunder indlagt undervejs. Jeg var lidt bedre kørende nu, jeg satte belastningen op nogle gange. De sidste 5 minutter skulle køres i ”killzone” – det lykkedes næsten – men jeg var ikke helt oppe at ringe… Vi snuppede endnu 2 min siddende, efterfulgt at en kort bakke, hvor jeg blev håbløst ”sat”.

Det føltes ikke rart undervejs – jeg ved ikke om det var godt eller skidt at køre i dag – men jeg ved at den lille hvide fyr havde ret i en ting – det er ok at træde lidt ved siden af kostmæssigt – og det var slet ikke slemt – men jeg fik ikke spist ordentligt mad ved siden af – så det blev til 1500-2000 Kcal i dårlig kost lørdag - og det er ikke måden at komme sig oven på en hård træningsdag på!!

Lige nu forøger den lille hvide fyr at overtale mig til at nøjes med styrketræning i morgen – og så spise godt og meget… Jeg har sagt at det må vi se på i morgen – jeg har meldt mig til kammerat Gregers time på Vesterbro – og der er kun en time at køre, og det kan jeg vel klare.. Ikke?

Dages træning i tal:

Køretid: 54 min 30 sek

Gennemsnitspuls efter opvarmning: 154

Højeste puls: 175

Tid i rød zone (164-179): ca. 13 min. – det er fint.

Tid i grøn zone (151-161): ca. 20 min. – det er for lidt – jeg kom simpelthen ikke op i intensitet på det første lange stykke med ”lige ud af landevejen kørsel i mellemtakt”

post-12-1075641133.gif

Link to comment
Share on other sites

”jeg har lovet Fast at reservere cykler, så jeg kan ikke blive hjemme”.

Hvor er du sød! Og tusind tak skal du have for det. Men det er altså heeeelt iorden med mig (selvfølgelig!) hvis du ikke reserverer cykel :bigsmile: ...Synes dog alligevel rent træningsmæssigt at det er godt du kom idag, og du kørte sgu flot! :bigsmile:

jeg har meldt mig til kammerat Gregers time på Vesterbro – og der er kun en time at køre, og det kan jeg vel klare.. Ikke?

S'føli kan du det...gør ligesom mig: kør enkelttakt hvis du bliver for træt :tongue: ;) :)

Håber vi ses på onsdag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Håber vi ses på onsdag  :bigsmile:

Det gør vi da! :)

Ugestatus for uge 5, 26/1- 1 /2

Gennemført træning

Spinning:

Mandag: III+Udholdenhed - træningstid: 2 timer og 0 minutter. Energiforbrug: 2349 Kcal

Onsdag: III + II - træningstid: 1 time og 53 minutter, Energiforbrug 1920 Kcal

Fredag: III+II - træningstid 1 time og 55 minutter, energiforbrug: 2092 Kcal

Søndag: Spinning III - træningstid 55 minutter, energiforbrug 1016 Kcal

I alt:

4 x spinning 3

1 x spinning udholdenhed

2 x spinning 2

Samlet træningstid: 6 timer og 43 minutter

Samlet energiforbrug: (Estimeret af Polar uret - en smule optimistisk - men ikke så langt fra): 7377 Kcal

Jeg har jo nogle gange skrevet at intensiteten er øget i januar. Det har jeg nu hårde data til at støtte mig i. Jeg har lavet et diagram der viser tid i pulszoner, for denne uges spinning. Dog mangler der en spinning II time fra onsdag. Diagrammet er indsat nederst i dette indlæg. (Skal åbnes i fuldt vindue)

Dette diagram viser at:

20 % af træningstiden var i "rød zone" - mellem 165 og 178 pulsslag/min

48 % af træningstiden var i "grøn zone" - mellem 148 og 164 pulsslag/min

24 % af træningstiden var i "gul zone" - mellem 139 og 163 pulsslag/min

7 % af træningstiden var i "blå zone" derunder.

I den meste intensive periode i november, var kun 14 % af træningen i "grøn" og "rød zone". Tilsvarende i oktober. December var, bortset fra den uge hvor jeg kørte 3 timers maraton, på samme niveau som november. Ser vi udelukkende på træning i rød zone er det også markant. I den seneste uge har jeg kørt mere i rød zone, end jeg gjorde i hele november og de 3 første uger af december - tilsammen.

Jeg kan kun være yderst tilfreds med spinningen i denne uge. Næste 60 min om dagen i gennemsnit er lige nu ok - når styrketræningen nedprioriteres igen, så skaltræningsmængden op - dog nok primært med mere arbejde i "gul-" og "grøn" zone.

Styrketræning

Jeg har næsten gennemført mit program - og med fornuftig progression. Det var mindre heldigt at bentræningen blev decimeret og at hele programmet blev gennemført på 2 dage, i stedet for 4. Der var gode grunde til det - men uheldigt var det. Jeg køre videre med programmet i 2 til 3 uger endnu. Jeg er nogenlunde tilfreds med forløbet. Jeg tror jeg har hentet en pæn styrkegevinst i presøvelserne - men næppe noget i dødløft - om end jeg tror mine haser er styrket. det vil vise sig til sidst når jeg laver maksløft - måske til MOL-træf.

Kost

Lidt op og ned i denne uge. Jeg har ikke været på vægten - men livmålet er blevet endnu 1 cm mindre. Jeg skal se at finde en pålidelig vægt - men sjovt nok så går jeg ikke så meget op i det tal - det betyder mere at jeg synligt "krymper" i spejlet - og i følge målebåndet.

I øvrigt

Min økonomi blev væsentligt forbedret i denne uge - fra håbløs til besværlig. Dette takket være en kommunal afgørelse. Det betyder en del for mig. Jeg er ude af depressionen som sådan - men er ikke 100 %. Jeg mangler stadig noget i at nå tilbage til mit normale hyperaktive mentale energiniveau. Mindre kan gøre det - og inden for den næste måneds tid vil jeg sætte alle kræfter ind på at komme tilbage i arbejde. Koster det en smule på træningen, så må det gøre det.

Det sidste stykke op til overfladen kommer jeg ikke ved at gå ledig!

Planlægning

Den næste uge som den forgangne. Midt i måneden har jeg misset en række reservationer af spinningtimer. Det vil jeg benytte til et lille minibrake – måske en næsten cardiofri uge…

post-12-1075662286.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg vågnede tidligt denne morgen – og kunne hurtigt sige godmorgen til mine gamle venner, den lille røde djævel og den lille hvide engel (Tak Carl Barks) som lystigt var i gang med at diskutere hvad jeg skulle bruge min dag på

”Han er alt for træt – han skal sove videre og bare nyde resten af dagen” sagde den lille hvide engel

”Nej det går ikke – han kan ikke bare ligge der og have det godt og behageligt sagde den lille røde djævel ”

”Godmorgen – gider i ikke lige klappe i og slappe af indtil jeg er blevet ordentligt vågen?”

Ikke så snart jeg havde udtalt de ord før deres ordveksling nåede nye højder, men hov der var noget helt galt! Det var den lille hvide engel der forsøgte at få mig til at sove videre: ”Arne – det går ikke. Du spiste kun junkfood i går – og det kan man ikke restituere på – det er ok at du træder lidt ved siden af i weekenden – men ikke når du ikke samtidigt spiser ordentligt – de!! Der er ikke andet at gøre end at tage en dag hvor du spiser rigtigt – og så kan du gå til den i gen i morgen!!”

”Hør ikke på ham – du har nogle dejligt fyldte kulhydratdepoter – og hvis du lige køre et par timers spinning, så kan du godt snuppe lidt popcorn og andet godt til superbowl i nat”

”Der kan du høre hvad han er ude på – at sende dig lige tilbage i armene på kong slik og dronning friture!”

Det så ikke ud til at de ville stoppe lige på det første. Så jeg sagde ”Jeg kan ikke sove i den larm, så nu spiser jeg lige min morgenmad og læser min avis – kan I så pænt blive her – uden at slås for meget og rode mere end her allerede er”

Da jeg kom tilbage var der kun den lille hvide engel tilbage – han hoppede straks op på sin sædvanlige plads på højre skulder og viskede i mit øre . ” Arne, ok du kan ikke sove, men du kan slappe af – høre du?”

Ja, ja – men jeg pakker lige min rygsæk – jeg kan jo altid bruge den til træning i morgen ikke?

”Godt”, kom den straks fra den anden skulder – ”jeg hørte godt hvad I to talte om – Arne kan du så tage dig sammen og komme af sted!!”

”Jeg kan ikke finde ud af jer to – alt er vent på hovedet” ”jeg har lovet Fast at reservere cykler, så jeg kan ikke blive hjemme”. Jeg havde mest lyst til at gøre som den lille hvide engel sagde, jeg var træt, mine ben stive og jeg havde en smule hovedpine.. Men jeg måtte væk fra de to gavehoveder. Jeg tog jakken på, spændte rygsække på og skyndte mig ud af døren, inden de 2 små fyre kunne nå at komme med.

Vi skulle starte opvarmningen i stående enkelttakt – nej hvor var jeg tung…. Derefter gik det ”lige ud af landevejen” i 12 minutters mellemtakt. Hvert minut skulle vi op og stå, lige over sadlen, i 5 sek. Det sprang jeg over de fleste gange. Så fulgte en bakke i stående enkelttakt på 10 min – Chris sagde 9, men det blev til 10…. Så 4 minutter i afslappet siddende dobbelttakt og så op igen. 12 minutter, med 10-11 siddende spurter på 10-15 sekunder indlagt undervejs. Jeg var lidt bedre kørende nu, jeg satte belastningen op nogle gange. De sidste 5 minutter skulle køres i ”killzone” – det lykkedes næsten – men jeg var ikke helt oppe at ringe… Vi snuppede endnu 2 min siddende, efterfulgt at en kort bakke, hvor jeg blev håbløst ”sat”.

Det føltes ikke rart undervejs – jeg ved ikke om det var godt eller skidt at køre i dag – men jeg ved at den lille hvide fyr havde ret i en ting – det er ok at træde lidt ved siden af kostmæssigt – og det var slet ikke slemt – men jeg fik ikke spist ordentligt mad ved siden af – så det blev til 1500-2000 Kcal i dårlig kost lørdag - og det er ikke måden at komme sig oven på en hård træningsdag på!!

Lige nu forøger den lille hvide fyr at overtale mig til at nøjes med styrketræning i morgen – og så spise godt og meget… Jeg har sagt at det må vi se på i morgen – jeg har meldt mig til kammerat Gregers time på Vesterbro – og der er kun en time at køre, og det kan jeg vel klare.. Ikke?

Dages træning i tal:

Køretid: 54 min 30 sek

Gennemsnitspuls efter opvarmning: 154

Højeste puls: 175

Tid i rød zone (164-179): ca. 13 min. – det er fint.

Tid i grøn zone (151-161): ca. 20 min. – det er for lidt – jeg kom simpelthen ikke op i intensitet på det første lange stykke med ”lige ud af landevejen kørsel i mellemtakt”

Mangler der ikke noget her? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt

Min økonomi blev væsentligt forbedret i denne uge - fra håbløs til besværlig. Dette takket være en kommunal afgørelse. Det betyder en del for mig. Jeg er ude af depressionen som sådan - men er ikke 100 %. Jeg mangler stadig noget i at nå tilbage til mit normale hyperaktive mentale energiniveau. Mindre kan gøre det - og inden for den næste måneds tid vil jeg sætte alle kræfter ind på at komme tilbage i arbejde. Koster det en smule på træningen, så må det gøre det.

Det sidste stykke op til overfladen kommer jeg ikke ved at gå ledig!

Godt Arne, lækkert at høre at det går fremad.
MUBSVET formand

"Sand, individuel frihed kan ikke eksistere uden økonomisk sikkerhed og uafhængighed. Sultende og arbejdsløse er det stof, diktaturer er gjort af."

Franklin D. Roosevelt

Jeg har længe tænkt på at de ord er guld...

Og vi ses til MOL træf - jubiii...

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vågnede tidligt denne morgen – og kunne hurtigt sige godmorgen til mine gamle venner, den lille røde djævel og den lille hvide engel (Tak Carl Barks) som lystigt var i gang med at diskutere hvad jeg skulle bruge min dag på

”Han er alt for træt – han skal sove videre og bare nyde resten af dagen” sagde den lille hvide engel

”Nej det går ikke – han kan ikke bare ligge der og have det godt og behageligt sagde den lille røde djævel ”

”Godmorgen – gider i ikke lige klappe i og slappe af indtil jeg er blevet ordentligt vågen?”

Ikke så snart jeg havde udtalt de ord før deres ordveksling nåede nye højder, men hov der var noget helt galt! Det var den lille hvide engel der forsøgte at få mig til at sove videre: ”Arne – det går ikke. Du spiste kun junkfood i går – og det kan man ikke restituere på – det er ok at du træder lidt ved siden af i weekenden – men ikke når du ikke samtidigt spiser ordentligt – de!!  Der er ikke andet at gøre end at tage en dag hvor du spiser rigtigt – og så kan du gå til den i gen i morgen!!”

”Hør ikke på ham – du har nogle dejligt fyldte kulhydratdepoter – og hvis du lige køre et par timers spinning, så kan du godt snuppe lidt popcorn og andet godt til superbowl i nat”

”Der kan du høre hvad han er ude på – at sende dig lige tilbage i armene på kong slik og dronning friture!”

Det så ikke ud til at de ville stoppe lige på det første. Så jeg sagde ”Jeg kan ikke sove i den larm, så nu spiser jeg lige min morgenmad og læser min avis – kan I så pænt blive her – uden at slås for meget og rode mere end her allerede er”

Da jeg kom tilbage var der kun den lille hvide engel tilbage – han hoppede straks op på sin sædvanlige plads på højre skulder og viskede i mit øre . ” Arne, ok du kan ikke sove, men du kan slappe af – høre du?”

Ja, ja – men jeg pakker lige min rygsæk – jeg kan jo altid bruge den til træning i morgen ikke?

”Godt”, kom den straks fra den anden skulder – ”jeg hørte godt hvad I to talte om – Arne kan du så tage dig sammen og komme af sted!!”

”Jeg kan ikke finde ud af jer to – alt er vent på hovedet” ”jeg har lovet Fast at reservere cykler, så jeg kan ikke blive hjemme”. Jeg havde mest lyst til at gøre som den lille hvide engel sagde, jeg var træt, mine ben stive og jeg havde en smule hovedpine.. Men jeg måtte væk fra de to gavehoveder. Jeg tog jakken på, spændte rygsække på og skyndte mig ud af døren, inden de 2 små fyre kunne nå at komme med.

:lol: LOL :lol:

Havde en lille tegnefilm kørende inde i hovedet mens jeg læste dette, ren Disneyshow :tongue:

Edited by tulle
Link to comment
Share on other sites

Styrketræning - med uplanlagt PR - på en grå mandag morgen

Det blev sent i går - først 4 sekunder før tid blev Superbowl 38 afgjort af New England Patriots, af en spiller som 2 gange tidligere havde kikset med det eneste han får sine penge for - at sparke bolden op mellem målstængerne - fra afstande som den gode Veneteri normalt rammer 999 ud af 1000 gange. Dette, væsentligt længere spark, sad lige hvor det skulle. 50 sekunder efter af Carolina Panthers havde udlignet.... Drama - det er noget de kan skabe de amerikanere. Nu venter 7 måneder uden NFL med NFLelming og Falkeøje hver søndag, ak ja.... B)

Det var blevet formiddag i København før jeg vågnede, en søvnig mandag formiddag med støvregn og en konturløs himmel. Skraldevognene i gang med sin larmende tømning af containerne var det første der mødte mig på gaden.

Det er rart nu at kunne cykle til træning. Det klæder min MTB nu atter at være skinnende ren og ude og rulle, frem for at stå beskidt og glemt i kælderen, med en flænset bagfælg og flade dæk...

Den virkede rastløs den gode cykel, som om den havde en sjæl, en sjæl der ikke tilfredsstilles af køreturen på 1 km til Parken, med stop ved Netto på vejen hjem. Måske den kan huske da den i juni 2001, susede fra Bredsten ned mod Vejle, med 68-70 km/t - eller måske husker den, den friske salte vind der kom ind fra Vesterhavet ved Vorupør Skt. Hans aften 2002...

Ja det er mandag i dag....det var der ingen tvivl om ved 11 tiden denne dag... men det skulle blive helt ok at være mig lidt efter....

Bænkpresdag

Det føltes ellers ikke specielt da jeg varmede op på bænken med 30, 40 og 55 kg på stangen...

Jeg havde tænkt mig at gentage sidste mandags træning. De 63,5 kg i singlerne var tunge nok syntes jeg, og jeg kom jo ikke igennem 5 x 5 med 52,5 kg.... Så jeg lagde ud med:

1 x 2 x 63,5 kg - det føltes alligevel FOR let.. Så:

1 x 2 x 66.0 kg - ind til for ikke længe siden min 1 rep PR - men det føltes ikke RIGTIGT tungt... Så:

1 x 1 x 71 kg - tangering af min PR.... kørte nemt nok... skulle man forsøge.... spotter havde jeg ikke, men der var da andre i lokalet... Ja selvfølgelig skulle jeg det, så:

1 x 1 x 73,5 kg NY PR :devil::w00t: - Havde jeg haft en spotter, så havde jeg nok ventet 3-4 minutter og forsøgt med 2,5 kg mere - men det får vente til en anden dag.

Jeg tog så 5 kg af, for at lave de sidste singler, ventede 2 min og lagde mig under stangen til den næste... den var MEGET tung, det var først da jeg rejste mig, at jeg opdagede at jeg havde brugt bænken ved siden af, hvor der var efterladt 71 kg på stangen. Så jeg sluttede således singlerne af med:

1 x 1 x 71 kg

3 x 1 x 66 kg

Derefter:

3 x 5 x 56 kg - 1 kg over min 1 rep PR indtil min Hatfield i efteråret :)

1 x 4 x 56 kg - holdt et ekstra minuts pause, og så:

1 x 5 x 56 kg. Så var jeg svært tilfreds B)

3 x 8 øvelser

Mavemaskine:

3 x 8 x 62,5 kg

Stående DB skulder pres:

3 x 6 x 14 kg - jeg manglede Hoosier til at heppe som sidst - og jeg var nok en smule ristet i mine triceps. Utroligt så tunge 28 kg bliver når de skal presses over hovedet....

Slut for denne formiddag :) Med den PR kan det kun blive en bedømmelse på : :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

1 x 1 x 73,5 kg NY PR :devil:  :w00t:

Du får lige et tillykke mere: Tillykke!!! :partycrowd:

Stående DB skulder pres:

3 x 6 x 14 kg - jeg manglede Hoosier til at heppe som sidst - og jeg var nok en smule ristet i mine triceps. Utroligt så tunge 28 kg bliver når de skal presses over hovedet....

Ja, det bliver jo nok lidt svært at finde et tidspunkt, hvor vi kan træne sammen, nu hvor skolen - undskyld, universitetet :tongue: - er begyndt igen. Men vi må finde ud af noget på et tidspunkt... :pumpin: :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Det klæder min MTB nu atter at være skinnende ren og ude og rulle, frem for at stå beskidt og glemt i kælderen, med en flænset bagfælg og flade dæk...

Den virkede rastløs den gode cykel, som om den havde en sjæl, en sjæl der ikke tilfredsstilles af køreturen på 1 km til Parken, med stop ved Netto på vejen hjem. Måske den kan huske da den i juni 2001, susede fra Bredsten ned mod Vejle, med 68-70 km/t - eller måske husker den, den friske salte vind der kom ind fra Vesterhavet ved Vorupør Skt. Hans aften 2002...

Ja, den er god nok. Enhver MTB har en själ og hvis man forkäler den med pleje, pudsning og spändende ture, giver den tifold igen i köregläde og fornöjelser :)

Tillykke med Bänk PR.. :devil:

/J

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share