Arnes log - 4 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Hej Arne,

1000 i underskud :blink: . Avavavavav, det må da ikke være spændende. Jeg ligger mellem 350-500, men så bliver der også spist mange grønsager, og drukket meget vand. Hvordan kan du holde til det? Det må da, alt andet lige, være endnu hårdere når du selv ved det!

Niske

Spændende? ... Næææ - ikke specielt B) Den medicin jeg får PT gør, at jeg er næsten konstant sulten lige meget hvor meget jeg spiser. Så om det er 4500 eller 2400 kan egentligt være lige meget..

I dag er det hviledag med stor H. Jeg er først lige ved at komme i tøjet :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kostbeslutning

Jeg har besluttet IKKe at gå op i indtag. det fungere fint som det er, og det bør betyde et ugentligt underskud på 8000-10.000 Kcal- hvilket burde give et vægtab på 1-1.5 kg - og jeg har mentalt brug for at se den vægt gå ned!

I dag lander jeg, selv om jeg ikke træner, på tæt på de samme 2300 Kcal som igår, Jeg har spist stort set det samme og ved hvad jeg får resten af dagen. Lidt skal kroppen have til at komme sig på - nætop på hviledagen kunne man godt tale for skulle være en refeed dag.. men den ved jeg kommer i morgen, sååå.

Flere, der klogere på kostområdet en jeg er, har sagt til mig at jeg ligger lidt lavt i fedtindtag - det vil jeg se hvad jeg kan gøre ved, helst i kosten - jeg gider ikke betale formuer for "Mirakelolie A, eller B".

Kosten i dag: igen :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Hviledage er frustrerende

Min krop har godt af den her hviledag - men nej hvor jeg har haft lyst til at gi pokker i det og gå over og træne :cry: B)

Mere end en gang har jeg været inde på SATS hjemmeside, for at se om der var en eller anden spinning II time, jeg kunne køre stille og roligt.. jeg kunne også bruge crosstraineren - eller powerwalke på på bånd - noget jeg snart har tænkt mig at prøve, måske end da med et par intervaller i løb....

Jeg har styret mig i dag- også fordi jeg har kunnet mærke behovet for en dags restitution. Jeg har nøjedes med 1,5 time i roligt trav rundt i min by :) Men hvor er det svært at lade være.

Link to comment
Share on other sites

Min krop har godt af den her hviledag - men nej hvor jeg har haft lyst til at gi pokker i det og gå over og træne

Hehe sådan har jeg det også... har ikke lyst til andet end at træne lige pt... til trods for at jeg dårligt kan bevæge mig af DOMS :weeping: :sad106:

Link to comment
Share on other sites

Jeg startede den klub Gregers :lol:

Søndagstræning - spinning III med Chris MacD

Jeg var godt nok uoplagt her til morgen. Saint Louis Rams og Carolina Panthers stjal mit nattesøvn og forbrugte 1 uges normal adrenalin dosis. Det så ud til at kampen var afgjort tidligt i 4. quater. Panthers førte med 11 point - og havde en field goal chance til 3 points mere. Forsøget ramte stolpen - og med 5:38 tilbage tog fanden ved Rams. Et TD og en 2 point conversion bragte dem inden for 3 points afstand. Der skulle en onsidekick til - som kickeren selv endte med at gribe og siden udligne på et field goal. Så stod den på overtime.

Det blev en lang affære - chancer til begge hold men først et stykke ind 2. omspils quater fik Panthers scoret - hurra for det - sikke et drama - jeg fik levet mig helt ind i det og var helt oppe at køre af nerver og begejstring. Klokken var næsten 03.00 inden jeg var i seng... Og da jeg vågnede små 2 timer senere måtte jeg lige ind i stuen og sen en smule af den næste kamp... Så tror pokker at jeg ikke følte mig nærværende da jeg sad på cykel nr. 37 i Parken, 9.45..

Bedre blev det ikke af, at DOMS fra dødløften omsider satte ind her til morgen. Ikke så meget som egentligt ømhed - mere som en følelse af "død" muskel... Mentalt begyndte det allerede at skride i mit hoved mht. at køre 2 timer... (Hvor er den ærede mr. Vandpyt med sine kiks når man skal bruge ham? :tongue: )

Man skal beslutte sig inden man køre første time - med mindre man har en rigtig fed dag hvor man kan køre total kamikaze, så skal intensiteten lige 4-5 % ned hvis man skal køre 2 timer. Jeg besluttede at "nøjes" med en og gik så meget gas som jeg kunde.

Søndag er lange seje serier dag. Hvilket passer denne motionist aldeles glimrende.

Opvarmningen blev fulgt ag 2 serier på 21 minutter hver:

1. Serie:

4 min stående enkelttakt - intensitetskala 8 - omkring 85 % af makspuls (ikke det samme som den intensitet der kan aflæses på min kurve - den viser % af pulsreserven - men i den høje ende er forskellen ikke så stor)

3 min stående enkelttakt + tempo - det vil sige at man træder en anelse hurtigere med samme belastning - uden at komme op i mellemtakten. Skala 8.5 omkring 90 % af makspulsen

Dette gentaget 3 gange - i de sidste 3 min skulle der trædes igennem - op i "Killzone" som Chris elsker at kalde det.

Jeg var nede og sidde en smule efter hver top - ok for lige at få pulsen til at falde - det kan jeg ikke rigtigt få den til stående - men jeg var s.. nede 15-20 sek. for meget - det mentale igen - det nytter ikke at være 95 % fokuseret og man skal tage en beslutning og så holde fast i den!

Efter 2 min til at vende tilbage til livet, kørte vi 2. serie:

4 min siddende mellemtakt- skala 8 - en smule under den første serie - 80-83 % af makspuls

3 min siddende enkelttakt - skala 8.5 - 87-89 % af makspuls

Dette gentaget 3 gange - dog satte vi belastningen et gear op i den sidste 3 min. periode - og stod op i "killzone" de sidste 90 sek.

Bortset fra den lille svipser med at sidde ned en smule for meget i den første serie - så kørte jeg en ok time - med nogle gode maksbelastnings perioder.

Lidt tal:

Gennemsnits puls: 151 = 81 % relativ intensitet

Maksimal puls: 177

Energiforbrug: 1047 Kcal

MUBSVET: Træningen var vel ikke ringere, en nogle timer der har fået 4, men jeg synes alligevel, pga. mit lidt reducerede fokus i den første serie, at det kan blive til mere end : :banana: :banana: :banana:

Senere i dag kommer der en ugestatus :)

post-12-1073822195.gif

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Hehe - det var faneme også en killer den første time der.. så godt at Chris var henne ved dig ved et af de hårde pas, det er altid noget der sætter en skræk i livet på een :lol: - puuha...

Din pulskurve ser sgu godt ud - der er virkelig dømt "kill zone" de to gange vi var oppe at ringe!! Super!

- og tak for cyklen bagefter - den "kører" jo som en drøm :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hehe - det var faneme også en killer den første time der.. så godt at Chris var henne ved dig ved et af de hårde pas, det er altid noget der sætter en skræk i livet på een :lol: - puuha...

Det er ok med mig at han kommer hen og hepper lidt :) Men at han havde fat i min belastningsknap - det er på kanten - men han skruede nu ikke op - ikke så jeg kunne mærke det i hvertfald B)

Det var en time lige som jeg gerne vil have dem - jeg har læst i din log at der var en masse stående mellemtakt i den næste time - så er jeg mere tilfreds med at jeg ikke kørte den - det havde jeg ikke ben til.

Link to comment
Share on other sites

Ugestatus for uge 2 – 7/1-11/1 , skrevet 11/1

Gennemført træning:

Styrketræning:

TJs alternative hypertrofiprogram:

Mandag, tirsdag, torsdag og fredag.

Lidt disco pump for sjov onsdag B)

Altså 5 træningspas med styrketræning

Spinning:

Mandag: Udholdenhed, køretid 70 min., Kcal: 1476

Onsdag: Spinning III, køretid 55 min, Kcal: 1030

Torsdag: Spinning II+II, køretid 106 min., Kcal: 1940

Søndag: Spinning III, køretid 57 min., Kcal 1047

I alt 4 spinningdage med i alt 5 timer

Kommentarer

Det har været en rigtigt god træningsuge. God fordi træningen er blevet gennemført med super god intensitet – og jeg har nydt hvert eneste minut – og også god fordi jeg har ramt rigtigt mht. hvad min gamle krop kan klare af workload, ved den intensitet jeg gerne vil træne ved. Jeg havde det mindre godt med styrketræningsprogrammet i december. Men nu har det ændret sig – nok også fordi mit humør er væsentligt bedre – og hermed også min motivation for den type træning gået op igen :)

Jeg regner med at bevare denne workload gennem de 6 uger der restere af nit TJ program. Det kunne være fristende at forsøge at snige en dobbelttime mere ind – eller en spinningdag mere – jeg vil ikke udelukke at jeg forsøger, men efterhånden som intensiteten stiger, især på benpres og dødløftdagen, bliver kravene til restitution også tilsvarende større – så jeg tror ikke det kan blive fast procedure i disse uger at køre mere spinning end jeg har gjort i denne uge. Mere nænsomme cardioformer kan måske nok tilføjes – det tror jeg at jeg vil forsøge mig med. – ikke mindst fordi jeg nu VIL se resultater på vægten! :devil:

Jeg vejer mig først tirsdag eller onsdag igen. Men jeg er gået et bæltehul ind i dag – dvs. jeg er tilbage hvor jeg var i oktober – så mon ikke jeg nu vejer lige over 120?

Jeg registrerer de udregninger af energiforbruget som mit pulsur laver. Selv om beregningen angiveligt skulle tage min faktiske VO2 max og data for vægt, alder, samt max og hvilepuls, med, så skal de Kcal oplysninger skal jo tages med et gran salt. Jeg bruger dem mest for at kunne sammenligne – træning for træning – uge for uge. Der er fin sammenhæng imellem min egen oplevelse af intensitet og så hvad det tal lyder på efter træning.. Men i alt, er det i denne uge, altså blevet til 5493 Kcal udregnet af Polar softwaren – mit eget estimat af hvad jeg reelt har forbrændt, ligger på omkring 3500-4000 Kcal – jeg vil hellere sætte det lidt lavt end at overvurdere det. Jeg har meget svært ved at vurdere hvad styrketræningen bidrager med

Som nævnt ovenstående, så er humøret nu meget bedre. Jeg ser relativt lyst på den nærmeste fremtid – og er så småt begyndt at overveje hvordan jeg skal komme tilbage på arbejdsmarkedet igen. Det er ikke de bedste tider for en akademiker på 41 – men mit CV er godt – så det lykkes nok :)

Link to comment
Share on other sites

Dagen er sluttet en smule useriøst  med kosten- helt som planlagt.

hehehe - sorry.. :devil: - beklager hvis MaxP og jeg smadrede din og Hoosier "diæt" :unsure:

I smadrede ikke min diæt - den blev ikke smadret - og i den omfang den blev det - så var det mig selv der fjorde det :)

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Et mærkeligt døgn i et (trænings)liv

Jeg tror det er godt at NFL sæsonen snart er slut - det natteroderi med den ene overtime kamp efter den anden kan ikke blive ved at gå. Jeg så kampene i går hos spock - et lille MOLtræf hvor Maxpower og en næsten tavs Hoosier også deltog. Til sidst var der dog kun spock og undertegnede tilbage til at bevidne Brett Favres totale kiks, s Green bay desværre tabte....

Døgnets første "træningsindsats"

Jeg var hjemme omkring 2.50 og kastede mig straks ud i dagens første træningsindsats. En på MOL velkendt muskelforsker, havde bedt mig teste en step up test, som muligvis skal bruges af de praktiserende læger når de skal vurdere formen hos overvægtige ifm. "motion på recept". Jeg havde været dum nok til at love ham kommentarer og pulskurve inden 8.30 her til morgen - og lige efter den spinningtime jeg kørte søndag, ja da var det bare ikke muligt - så det blev med start 03.09... heldigvis tog det kun 6 minutter. Derefter kunne jeg komme til at sove - hvilket lykkedes omkring 4.30..

9.30 ringede samme muskelforsker med nogle spørgsmål - og nej, jeg var ikke vågen. Han sluttede samtalen med at konstatere: "jeg hørte godt at du ikke var vågen - men det kunne jeg ikke lade mig mærke med - så havde jeg jo ikke fået svar på mine spørgsmål"... :devil::tongue:

Jeg skulle styrketræne her til formiddag - det blev der ikke noget ud af - men det var jo vist, trods alt, min egen skyld.

Men trænet blev der

Jeg kom aldrig rigtigt op til overfladen denne dag. At køre en udholdenhedstime med Chris MAcD kræver evnen til fokusering - den havde jeg ikke - så jeg gennemførte styrketræningen her til aften:

Bænkpres:

10 x 1 x 58,5 kg

5 x 5 x 51 kg - jeg havde næppe klaret 6 rep i de sidste 3 sæt - den 5 kom op.. lige...

Chrunchmaskine:

3 x 8 x 55 kg

Stående DB Skulderpres:

3 x 8 x 12 kg - forsøger nok springet til 14 kg næste gang - der er ikke håndvægte på 13 kg i Parken.

Jeg opgav dips - som skulle havet været øvelsen inden skulderpres - det var ikke dagen til det.

Ekstranummer:

Machine backflies:

3 x 8 x 50 kg

Ekstra ekstra nummer - den dårlige samvittighed over de manglednde dips:

Kabel triceps pulldown:

3 x 8 x 35 kg

2 x :banana: kan det blive til - der var ikke det optimale tryk på øvelserne - det kan jeg gøre bedre - men øj hvor jeg stadig er i en underlig træthedståge - jeg er sgu for gammel til 2 dage i træk med dårlig søvn - og så er 4 kampe på 2 dage alt for meget fjernsyn <_<

På vejen ud af SATS blev jeg stoppet af en amerikansk talende stemme, der lige skulle høre hvor jeg var blevet af.. jeg gav håndslag på at være tilbage på cykel nummer 37 på onsdag B)

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

Først og fremmest er det rart at høre at humøret er opadgående :) Dernæst vil jeg rose dig for dit rigtigt gode indlæg på Livet Er Fedt -forummet, hvor du elegant får sagt at du er uenig med DKman's måde at skrive på, men at du giver ham ret i hans budskab. Flot skrevet :4smartass:

Mvh Martin

Link to comment
Share on other sites

Tak Martin - og det er rart at høre at det indlæg lykkedes :)

Styrketræning d. 13/1

Jeg er ikke kommet mig helt oven på min lidt søvløse weekend, så heller ingen morgenspinning denne tirsdag :( Både Hoosier og jeg var vist glade for ikke at træne alene i dag - det er hyggeligt og man tager sig nok lige lidt sammen :)

Jeg havde ikke fået mit program med - og mtte gætte - hvilket gav en solid progression i et par øvelser :lol:

Det var benpresdag:

10 x 1 x 160

3 x 5 x 140 - med 10 cm større ROM end i singlerne og sidste gang i øvrigt. Jeg er nok stadig lige forsigtig nok i den øvelse...

BB row:

3 x 8 x 40 kg - mod 35 kg sidste gang. Skulle egentlæigt kun gå 2,5 kg op - men det var ok, omend pænt hårdt.

Rumænsk dødløft:

1 x 8 x 56 kg (53,5 sidst)

2 x 8 x 58,5 kg - det sidste sæt var sjusket - jeg squattede ned, ikke meningen. Derfor :

1 x 5 x 58,5 kg i ordentlig stil!

Barbel curl:

Mente at kunne huske, at jeg brugte 20 kg sidst (korekt husket) - kunne ikke lige finde en stang med 22,5 og greb derfor en på:

1 x 6 x 25 kg

1 x 4 x 25 kg - ok - for tungt til 8 rep sæt B)

1 x 8 x 20 kg

Ekstra, men vist nu så fast så det ikke kan kaldes det længere:

Træk til bryst:

2 x 6 x 62,5 kg

MUBSVET: 3 x :banana:

Jeg sad i omklædningen og tænkte på MOL - havde svært ved at undertrykke en høj latter, da et par drengerøve i tanktoppe, lige skulle bruge nogle minutter på at sætte håret - inden træning...

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Jeg sad i omklædningen og tænkte på MOL - havde svært ved at undertrykke en høj latter, da et par drengerøve i tanktoppe, lige skulle bruge nogle minutter på at sætte håret - inden træning...

Content is nothing - appearance is everything :devil:

- ihvertfald i Parken :lol: ... og sådan skal det være..

PS: håber dette indlæg giver plus-pts i mine Player-bestræbelser..

Link to comment
Share on other sites

Jeg sad i omklædningen og tænkte på MOL - havde svært ved at undertrykke en høj latter, da et par drengerøve i tanktoppe, lige skulle bruge nogle minutter på at sætte håret - inden træning...

Content is nothing - appearance is everything :devil:

- ihvertfald i Parken :lol: ... og sådan skal det være..

PS: håber dette indlæg giver plus-pts i mine Player-bestræbelser..

Kære spock - Det er ikke alle brugere af Parken der ser sådan på det - jeg synes det er for morsomt at sætte hår inden træning.. OG vil du være så venlige, IKKE fremover at lave dine knæfald for de drengerøve i MIN log? B) :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens kost:

2150 Kcal, lidt mere protein end de andre dage, lidt mindre kulhydrat. Jeg er ved at være inde i en rytme hvor jeg nyder det velvære, det giver ikke at spise noget der nærmer sig junkfood, samt har vænnet mig til at jeg hele tiden er en smule sulten - desvære nok mest pga. medicinen. Jeg snupper en gang protein inden sengetid, så jeg ender nok på ca. 2300 Kcal

Så endnu engang: :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Lyder godt med kosten- det er trods alt det vigtigste.

Har du egentlig noget overblik over hvad dit ligevægts-indtag ligger på?

Jep - hvileindtaget - altså hvis jeg ikke rørte mig hele dagen - ca. 2300-2400 - på en dag uden træning omkring 3000-3100 - en spinning dag mellem 800-1600 oven i...

Link to comment
Share on other sites

Tak Fast :)

Morgenspinning den 14/1 - spinning II med Lasse Traff

Jeg ville egentligt gerne køre næsten alle mine timer om morgenen - fordi det er sådan en suveræn måde at starte dagen på - så med tirsdag morgen droppet - så måtte jeg på den her til morgen.

Cykel nr. 37 er blevet flyttet om i række 2 - jeg bliver vist nød til at komme i god tid i eftermiddag :tongue:

I og med jeg skal køre en spinning III i eftermiddag - og også i og med, at jeg ved det bliver en time med korte hårde stående intervaller, så holdt jeg en smule igen her til morgen -. uden lige frem at være doven :lol:

Jeg var meget opmærksom på min teknik - som jeg føler er i en god og hastig udvikling, ikke mindst er den stående mellemtakt blevet bedre - jeg køre med en væsentligt lettere tråd - og taber ikke så meget fart som tidligere... Det var en god oplevelse - og rart at Lasse kom ned bagefter og sagde, at det var det bedste han havde set mig køre teknisk :)

Vi kørte en yderst simpel opvarmning: 13 minutter i siddende mellemtakt med gradvis øget belastning. Hoved serien var på 28 minutter. Den bestod af 2 ens serier på 12 minutter i mellemtakt - med 4 minutters stående enkelttakt imellem. De 12 minutter var opbygget således: 3 x 1 min.: 50 sek. siddende-15 sek. stående, 4 x 1 min.: 45 sek. siddende - 15 sek. stående, 5 x 1 min.: 40 siddende, 20 stående. Efter hovedserien kørte vi nogle minutter stående og nogle minutter siddende i enkelttakt. Fin morgentime - godt doseret og super musik.

Jeg opdagede først lige inden starten, at det var mit almindelig Seiko ud der sad på håndledet - så ingen pulsmålinger - men jeg vil tror jeg har ligget på et gennemsnit lige omkring 148-150 - og at jeg ikke har været meget over 160 på toppen.

MUBSVET: 3 x :banana:

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share