SaintPauli


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bliver sq spændende at følge  :bigsmile:

Hvor mange kcal dagligt ligger du egentligt på lige nu? Du har jo faktisk smidt en del kilo...

<{POST_SNAPBACK}>

1800-2600 kcal

Forstår ikke helt forskellen på det med reel vægt og den du rent faktisk fører regnskab med??

<{POST_SNAPBACK}>

Det er også lidt forvirrende, men har skrevet det tidligere i loggen:

Min hjemmevægt og jeg er ikke særlig gode venner, da den viser 2,4 kg lavere end vægtene i træningscenteret. Det er den jeg bruger til at veje mig med om morgenen, men jeg går ud fra at vægten i træningscenteret er den præcise, da det er en "gammel lægevægt". Desuden skal den være præcis, da bryderne i centeret bruger den op til konkurrence. De noterede morgenvægte ligger derfor 2,4 kg under den egentlige vægt.

<{POST_SNAPBACK}>

Hva satan Pauli ... har du rent faktisk lavet cardio i år :4thumbup:  :w00t:

Glæder mig til at se dig i superform om 3 uger  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja. 1½-2½ times gåtur hver morgen og de fleste aftener ½-1 time inden sengetid. + det løse + roning på hviledage her det sidste stykke tid. :smile:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Her er den kostplan jeg har fulgt de sidste par måneder. Der har selvfølgelig været variationer fra dag til dag

Træningsdage:

Måltid 1: (Altid det samme)

Havregryn med vand, Proteinshake, grøn icetea,

Fiskeolie 1g, vitamin C 250mg, multivitamin 50+, MSN 700mg, Glucosamin 400mg

Gåtur: 1½-2½ time

Måltid 2: (næsten altid det samme. Er blevet vild med de shakes)

Jorbær eller hindbær shake (bær, proteinpulver, kvark, vand, vaniliesuker, SØD), solsikkefrø og/eller mandler. Evt. lidt salat.

Fiskeolie 1g, vitamin C 250mg, multivitamin 50+, betacaroten 1500 mikrogram, MSN 700mg, Glucosamin 400mg

Træning

Måltid 3: (Altid det samme. Mængden har varieret efter hvad jeg har trænet)

20-45g maltodextrin, 20-45g druesukker 30-40g proteinpulver

4g kreatin, 700mg MSN, 250mg vitamin C, B vitaminer svarende til 1x ADD.

Måltid 4: ("Spisedag" en gang om ugen efter tung dødløft. Kun dette måltid)

Varierende aftensmåltid

Fiskeolie 1g, vitamin C 250mg, multivitamin 50+, MSN 700mg, Glucosamin 400mg

Måltid 5:

Oftest salat og kød (kalkun, kylling æg), solsikkefrø

Fiskeolie 1g, vitamin C 250mg, multivitamin 50+, MSN 700mg, Glucosamin 400mg (opløst i en sjat proteinpulver til at tage smagen)

Gåtur: ½-1 time

Måltid 6:

Kød, æg eller kvark.

Fiskeolie 1g, vitamin C 250mg, multivitamin 50+, MSN 700mg (opløst i en sjat proteinpulver til at tage smagen)

Ikke træningsdage:

Måltid 1: (Altid det samme)

Havregryn med vand, Proteinshake, grøn icetea,

Fiskeolie 1g, vitamin C 250mg, multivitamin 50+, MSN 700mg, Glucosamin 400mg betacaroten 1500 mikrogram

Gåtur: 1½-2½ time

Måltid 2-5: (varierer meget. Generelt holdt jeg mængden af carbs rimelig lav)

Oftest salat og kød (kalkun, kylling æg), solsikkefrø og/eller mandler

Fiskeolie 1g, vitamin C 250mg, multivitamin 50+, ved nogle måltider også MSN 700mg, Glucosamin 400mg (opløst i en sjat proteinpulver til at tage smagen)

Gåtur: ½-1 time

Måltid 6:

Kød, æg eller kvark.

Fiskeolie 1g, vitamin C 250mg, multivitamin 50+, MSN 700mg (opløst i en sjat proteinpulver til at tage smagen)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ser din træning ud frem mod DM? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ud over den styrkenedgang jeg oplevede i starten af diæten i forbindelse med dekonditioneringen (gør jeg ALDRIG igen på diæt), så har jeg formodet at holde styrken på niveau helt indtil sidste uge. Jeg har derfor taget konsekvensen og sat kiloene lidt ned fra denne uge af. Kørte tidligere et 2 split 4 gange om ugen. Det var WSB præget dog med 5x5 på ME dagene. Vil nu køre 5, 8, 8 ,8.

Den sidste uge vil jeg prøve at følge Angels plan for træning, carbloading og væsketømning (vil dog variere madvalget ved carbloading):

http://www.athletic.dk/kost.php

Træningsprogrammet indtil DM ser derfor ud som følger (det kan være jeg skipper en gang roning efter behov):

Tirsdag 13/9: Bryst/skulder/tricep/mave

Onsdag 14/9: Roning

Torsdag 15/9: Ben/ryg/bicep/læg

Fredag 16/9: Bryst/skulder/tricep/mave

Lørdag 17/9: Roning

Søndag 18/9: Ben/ryg/bicep/læg

Mandag 19/9: Bryst/skulder/tricep/mave

Tirsdag 20/9: Roning

Onsdag 21/9: Ben/ryg/bicep/læg

Torsdag 22/9: Bryst/skulder/tricep/mave (Billeder tages)

Fredag 23/9: Roning

lørdag 24/9: Fridag (Carbtømning påbegyndes)

Søndag 25/9 Fullbody - Light weight baby

Mandag 26/9 Fullbody- Light weight baby

Tirsdag 27/9 Fullbody - Light weight baby

Onsdag 28/9 Fullbody - Light weight baby (15 liter Cola. Carbloading påbegyndes. Kreatin stoppes)

Torsdag 29/9: Fridag

Fredag 30/9: Fridag

Lørdag 1/10 DM i Athletic Fitness

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Kanon med lidt kostinfo - har jeg ventet på. :4thumbup:

Det kan dog undre mig at du spiser så mange multivitaminer, har du ik' overskredet den anbefalede daglige dosis...?

Ville gerne have lidt mere info om dit post-træning måltid, da der er nogle ting jeg ikke er helt med på... Indtager du 20-45g maltodextrin, 20-45g druesukker som pulver eller hvad består disse ting af (lidt mere konkret).

Træning

Måltid 3: (Altid det samme. Mængden har varieret efter hvad jeg har trænet)

20-45g maltodextrin, 20-45g druesukker 30-40g proteinpulver

4g kreatin, 700mg MSN, 250mg vitamin C, B vitaminer svarende til 1x ADD.

Men ellers må jeg da virkelig sige at du går til den! Alt er planlagt ned til mindste detalje - lækket at se :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det kan dog undre mig at du spiser så mange multivitaminer, har du ik' overskredet den anbefalede daglige dosis...?

<{POST_SNAPBACK}>

Jo. Med en del. Mængden af C-Vitamin er ca. overskredet med faktor 60.

Ville gerne have lidt mere info om dit post-træning måltid, da der er nogle ting jeg ikke er helt med på... Indtager du 20-45g maltodextrin, 20-45g druesukker som pulver eller hvad består disse ting af (lidt mere konkret).
Træning

Måltid 3: (Altid det samme. Mængden har varieret efter hvad jeg har trænet)

20-45g maltodextrin, 20-45g druesukker 30-40g proteinpulver

4g kreatin, 700mg MSN, 250mg vitamin C, B vitaminer svarende til 1x ADD.

<{POST_SNAPBACK}>

Shaken består af halvt maltodextrin og halvt druesukker. Selve mængden afhænger af hvad jeg træner. På spisedage op til 80g kulhydrater totalt.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

ÆV æv... Igen...

Troede lige jeg havde undgået skærene, men har fået problemer med halsen igen. Skulle have roet i i går, men droppede det da halsen ikke føltes helt frisk. Droppede også aftenens powerwalk. Desværre hjalp det ikke, og halsen så ikke god ud i morges. Har så valgt at holde endnu en hviledag uden powerwalk og andet. Håber virkelig at det er over i morgen. Kan ikke overskue at det skal gå som sidste år. :dry:

Syntes ellers jeg havde været påpasselig, men har nok træningsmæssigt presset citronen lidt for meget.

Dagen kost bliver "store mængder" tomatsuppe med masser af jalapenos og hvidløg.

De sidste aftner har jeg gået min aftentur temmelig sent og på vejen passerer jeg ikke mindre end 3 bagere. Det har fået mig til at tænke lidt over min morgenmad, som indtil videre har bestået af noget så kedeligt som havregryn og proteinshake + evt. lidt kød. Ideen har været at lave noget godt ud af de carbs fra havregrynene. Jeg har derfor søgt lidt rundt på nettet for ”kage” opskrifter og læst lidt om fedtfattig/carbfattig bagning. Resultatet er blevet en æble/kanelkage og en chokolade kage som jeg skal prøvesmage nu her. Hjælper lidt på humøret. Det ”store” stykke gemmer jeg dog til morgenmaden. :smile:

Smags bedømmelse og opskrift følger. :4mewantfood:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Troede lige jeg havde undgået skærene, men har fået problemer med halsen igen. Skulle have roet i i går, men droppede det da halsen ikke føltes helt frisk. Droppede også aftenens powerwalk. Desværre hjalp det ikke, og halsen så ikke god ud i morges. Har så valgt at holde endnu en hviledag uden powerwalk og andet. Håber virkelig at det er over i morgen. Kan ikke overskue at det skal gå som sidste år.  :dry:

For satan Pauli, det spiller jo ikk! Se at komme ovenpå! :mad:

Ellers hyggelig den anden aften :4thumbup:

Havde ellers håbet lidt på at vi skulle have en cardiotur sammen, nu hvor jeg også er igang med at skrælle af! :smile:

Hvor sent plejer du at gå?

Link to comment
Share on other sites

For satan Pauli, det spiller jo ikk! Se at komme ovenpå!  :mad:

Ellers hyggelig den anden aften  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Yepper det var go hygge. Er også total ovenpå lige nu. De kager var ud over al forventning. :cooldance:

Ovenpå, men ikke rask...

Havde ellers håbet lidt på at vi skulle have en cardiotur sammen, nu hvor jeg også er igang med at skrælle af!  :smile:

Hvor sent plejer du at gå?

<{POST_SNAPBACK}>

Regner skam også med at vi skal have en gåtur sammen. Plejer dog først at gå min nattur lige inden sengetid altså omkring 02-04, så det kan være vi skal tage en eftermiddagstur i weekenden i stedet. :wink:

Nu ved jeg ikke hvor problemerne med halsen sidder, men måske du skulle overveje at få fjernet dine mandler her noget tid efter konkurrencen?

<{POST_SNAPBACK}>

Dem har jeg vist fået fjernet da jeg var lille, ellers så var det polypperne. Men det skal jeg tage til overvejelse. Man kan vel godt bulke på sondemad i en uges tid… :4mewantfood:

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

SaintPaulis Powerwalk Kager

Min morgenmad har i diættiden state på havregryn og proteinpulver. Det er dog en smule småkedeligt og det hænger mig ud af halsen. Ideen var derfor at lave nogle kager der indeholder et komplet morgenmåltid hvor energiindholdet fra gode proteinkilder, komplekse kulhydrater og ”sundt fedt”.

Resultatet var ud over al forventning. Både hvad angår udseende smag og konsistens (æblekagen blev dog ikke så pæn pga. formen, men dejen ser rigtig fin ud)

Opskrifterne er stadig på forsøgsstadiet, så jeg vil forsøge med variationer i mængden af indhold. På sigt er det meningen, at indholdet skal suppleres med proteinpulver for at danne et komplet måltid. Indtil videre vil jeg ”nøjes” med at supplere den var med kagerne med ”cremefraiche” (kvark oprørt med SØD).

SaintPaulis Chokoladekage Version 1,2

10 Æggehvider

150g Havregryn

50g Hvedeklid

200g Atwel (Polydextrose)

300g Kvark

80g Kakao

1½ tsk. Bagepulver

4 tsk. SØD

Kcal: 1503

Protein: 112g

Kulhydrater: 135g (+200kcal for Atwel).

Fedt: 35g (18g fra kakao)

Man kan evt. bruge lidt mindre kakao, hvis man er typen der foretrækker lys chokolade frem for mørk. Det skulle vist også være muligt at opspore noget kakaopulver med mindre fedt, men det var mig desværre ikke muligt i denne omgang.

SaintPaulis Æblekage Version 1,2

150g Havregryn

50g Havreklid

150g Atwel (Polydextrose)

200g Kvark

150g Æblemos + 100g Æblestykker i kagen.

4 Æggehvider

3 tsk. Kanel

1 tsk. Bagepulver

1 tsk. SØD

Kcal: 1158

Protein: 64g

Kulhydrater: 152g (+150kcal fra Atwel).

Fedt: 16g

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

post-3614-1126811000_thumb.jpg

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Hey Pauli

Godt at se en mand der kan lave mad :wink:

Opskrifterne minder uhyggeligt om nogle jeg selv lavede for nogle år tilbage - og det var godt!!

Har selv en kanon opskrift (et eller andet sted) på noget citronkage samt en nødde/rosinkage jeg bagte til Kragen sidste år... de ville sikkert også falde i din smag! :4mewantfood:

Kigger lige efter dem i morgen :smile: !

Link to comment
Share on other sites

Hey Pauli

Godt at se en mand der kan lave mad  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er min far jo oprindelig uddannet kok, så jeg har da lært et par fif hjemmefra. :wink: Dette har dog været et selvstudie og jeg har faktisk brugt en del tid på at finde opskrifter og tips til bagning uden fedt og kulhydrater (Ja jeg er lidt nørdet når jeg endelig laver noget). Mols opskriftssamling har også været god inspiration. :smile:

Opskrifterne minder uhyggeligt om nogle jeg selv lavede for nogle år tilbage - og det var godt!!

Har selv en kanon opskrift (et eller andet sted) på noget citronkage samt en nødde/rosinkage jeg bagte til Kragen sidste år... de ville sikkert også falde i din smag! :4mewantfood:

Kigger lige efter dem i morgen  :smile: !

<{POST_SNAPBACK}>

Min chololadekage kunne også sagtens bruge nogle valnødder eller nogle stykker mørk chokolade, men forsøget gik ud på at lave en kage med minimum kulhydrater og fedt (og det der var i skulle være af høj næringsmæssig kvalitet).

Men det kunne være super med nogle flere opskrifter til inspiration. :4thumbup:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Så er halsen klar igen!  (håber jeg…)

Masser at tomatsuppe med jalapenos og hvidløg samt gurglen hals i Cola slår alt ihjel!!!  :devil:

BadAss duksede ud af kagespisningen, men Differ var derimod klar. Uheldigvis har jeg åbenbart smittet ham for nu ligger han syg.  :blink:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Heysa

Tak for kagen !

En godt bulket Differ bakker aldrig ud når der er mulighed for mad.

Æblekagen var rigtig god faktisk røg den ned right away. Med lidt mere kanel så når den uden problemer 4 uf af 5 kokkehuer!

Chokolade kagen var for mig lidt for tung og den blev lidt for kakao agtig i smagen. Var jo et helt måltid i sig selv (ellers var det fordi jeg lige havde spist 3 retters menu og sluttet desserten 10 min før jeg var ovre ho dig :blush:) Men er jo en smags sag!

Uheldigvis har jeg åbenbart smittet ham for nu ligger han syg

Vågnede op med følelsen af sygdom på vej :mad: Ingen andre at skyde skylden på end dig. :wink: Mon lidt ekstra ekstra bulking som grisse fest imorgen i Thor og lidt ekstra søvn vil kunne tage det i opløbet

Vi spises ved :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

SaintPaulis Powerwalk Kager

SaintPaulis Æblekage Version 1,2

150g Havregryn

50g Havreklid

150g Atwel (Polydextrose)

200g Kvark

150g Æblemos + 100g Æblestykker i kagen.

4 Æggehvider

3 tsk. Kanel

1 tsk. Bagepulver

1 tsk. SØD

Kcal: 1158

Protein: 64g

Kulhydrater: 152g (+150kcal fra Atwel).

Fedt: 16g

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

<{POST_SNAPBACK}>

Hey Pauli

Hvad skal de +150 Kcal ud for kulhydrater betyde ? Skulle sætningen stå oppe ved Kcal, eller er det simpelthen 150 kulhydrater der menes ? Ellers forstår jeg den i hvert fald ikke, og det ville da være rart når nu opskriften selvf. skal afprøves :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvor lang tid skal chokoladekagen ca. bages hvis man bruger et ildfast fad magen til det på billedet?

Og hvordan med fremgangsmåden? Tog du bare og klaskede de tørre og våde ting sammen hver for sig, og så blandede det hele sammen til sidst? Eller var der nogle specielle teknikker? :wink:

Edited by KB_87
Link to comment
Share on other sites

Hvad skal de +150 Kcal ud for kulhydrater betyde ? Skulle sætningen stå oppe ved Kcal, eller er det simpelthen 150 kulhydrater der menes ? Ellers forstår jeg den i hvert fald ikke, og det ville da være rart når nu opskriften selvf. skal afprøves  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Den ekstra KCAL mængde der stammer fra Atwel.

Her er lidt info fra producenten hjemmeside, som jeg også har linket til. Atwel kan købes hos Apoteker, Dreisler, Hermedico, Kvickly-Extra, Kvickly, SuperBrugsen m.f. Det er dog temmelig dyrt og koster ca. 80kr for 900g:

ATWEL har sukkerets egenskaber som sødemiddel og fungerer desuden som fyldstof, hvorfor fedtmængden i eksempelvis bagværk kan reduceres. Serumglucoseværdien øges ikke og der skabes heller ikke et insulinbehov.

ATWEL er fremstillet af ingredienser, der findes naturligt i bl.a. frugter og grøntsager og er ikke tilsat oligosakkarider.

Ingredienser:

Polydextrose (E1200), vandopløselige kostfibre, sødestof: acesulfamkalium (E950)

DEKLARATION:

Sammensætning pr. 100 g

Energi:  kJ 420 (Kcal 100)

Protein:  0 g

Polydextrose/kulhydrat: 96 g

Fedt:  0 g

Som man kan se, så består produktet hovedsageligt af fibre. Derfor er det reelle kcal indhold ikke tilsvarende til carb mængden.

..ellers må jeg anbefale proteinpandekager...

protpulver

1 æg

mel

bagepuvler

skummetmælk

lidt flydende sød

Pisk til lind masse (mindre mel end man tror)

Op på en non stick pande

sådan et par stykker med en banan i skiver er labert!

<{POST_SNAPBACK}>

De lyder også meget gode. Vil overveje evt. at lave dem med noget havregryn i stedet for mel (og så evt. med bagepulver).

Hvis ligenede kage-arrangementer forekommer, må du godt give et hint. :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

He he… Det er kun for dem der pumber jern… :poking:

Hvor lang tid skal chokoladekagen ca. bages hvis man bruger et ildfast fad magen til det på billedet?

Og hvordan med fremgangsmåden? Tog du bare og klaskede de tørre og våde ting sammen hver for sig, og så blandede det hele sammen til sidst? Eller var der  nogle specielle teknikker? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er en formkage, og de skal generelt bages ved 170 grader i en time. Evt. lidt længere ved en tyk kage.

Du kan bare klaske det hele sammen, men sørg for at røre det grundigt sammen. Ønsker du en lidt lettere kage, så prøv at piske nogle af hviderne og vend dem forsigtigt i dejen (evt. tilsæt lidt af sukkeret i den masse der skal piskes da det gør den mere stiv. Jeg ved dog ikke om det virker med Atwel). Ved at piske hviderne gør du kagen mere let og luftig. Ved ikke at piske noget gør du kagen mere svampet og fugtig. Det er lidt et tradeoff og et spørgsmål om personlig præference.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share