SaintPauli


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jakkedrengen:

Min PR lavede jeg for ca. 4 år siden. Den gang gav jeg den bare fuld skrue med hensyn til hastighed så den er på 78 stk.. Nu kører jeg i et langsommere tempo og min rekord er her 49 stk. (tæt på mit mål om 50 stk.). Giver jeg den fuld skrue nu kan jeg formodeligt tage knap 70.

:confused3: :confused3: :confused3:

Det forstår jeg overhovedet ikke noget af???

78 hurtigt elle 49 real - det er jo sindssygt :4slap: :smashtard:

Link to comment
Share on other sites

Jakkedrengen:

Min PR lavede jeg for ca. 4 år siden. Den gang gav jeg den bare fuld skrue med hensyn til hastighed så den er på 78 stk.. Nu kører jeg i et langsommere tempo og min rekord er her 49 stk. (tæt på mit mål om 50 stk.). Giver jeg den fuld skrue nu kan jeg formodeligt tage knap 70.

:confused3: :confused3: :confused3:

Det forstår jeg overhovedet ikke noget af???

78 hurtigt elle 49 real - det er jo sindssygt :4slap: :smashtard:

Mit motto er, at man altid kan tage en mere... ;)

Angel:

Hvor meget har væske drænet og energitabet fra diæten at sige i forhold til antallet af dips/chins som man kan tage? Kroppen er jo lettere, men er det nok til at opveje den tabte styrke og energi?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Jakkedrengen:

Min PR lavede jeg for ca. 4 år siden. Den gang gav jeg den bare fuld skrue med hensyn til hastighed så den er på 78 stk.. Nu kører jeg i et langsommere tempo og min rekord er her 49 stk. (tæt på mit mål om 50 stk.). Giver jeg den fuld skrue nu kan jeg formodeligt tage knap 70.

:confused3: :confused3: :confused3:

Det forstår jeg overhovedet ikke noget af???

78 hurtigt elle 49 real - det er jo sindssygt :4slap: :smashtard:

Mit motto er, at man altid kan tage en mere... ;)

Hvad er så dit mål i dips og chins nu?

Dips målet har du jo faktisk nået nu, så der skal vel sættes et nyt antal du kan kæmpe for at nå :angry: :blink: :angry:

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Angel:

Hvor meget har væske drænet og energitabet fra diæten at sige i forhold til antallet af dips/chins som man kan tage? Kroppen er jo lettere, men er det nok til at opveje den tabte styrke og energi?

Det er jo det der er svært... ;)

Det hele afhænger lidt af hvor mange af dine elektrolytter du udvasker og hvor meget du forstyrrer din natrium/kalium-balance.

Da jeg var i Lund var mine ben ved at gå i krampe af at lave lave chins pga. en forstyrret væskebalance, men jeg tog da alligvel en del :D

Mine dips derimod var jeg vildt svag i - nu var formen og udførelsen selfølgelig også anderledes end forventet men stadigvæk...

Det er en stor kunst at ramme den perfekte dagsform hvor du både har fysisk overskud og samtidig holder formen - derfor er det også svært at gøre det perfekt de første mange gange du deltager i konkurrence, specielt fordi din fremgangsmåde måske bør være helt anderledes end andre bruger!!??

Men det vigtigste er klart at du får nok at spise - og ikke er bange for at fylde indenbords - det var tildels mit problem - jeg var total ræd for at miste formen og spiste derfor ikke nok!!!

Hvis du carber ordenligt, så skal der nok også være krudt i armene :D

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Mit motto er, at man altid kan tage en mere...  ;)

For pokker da SP, det kører bare for dig :)

Henning :pumpin:

Takker Henning!

Jakkedrengen:

Hvad er så dit mål i dips og chins nu?

Dips målet har du jo faktisk nået nu, så der skal vel sættes et nyt antal du kan kæmpe for at nå  :angry:  :blink:  :angry:

Nu skal man jo opnå sit første mål inden man sætter sig et ny, men jeg må da indrømme, at jeg allerede har bestemt mig for hvad det skal være, så jeg kan vel lige så godt få det skrevet i min log. :)

Mål: Total i dips/chinups på 100

Angel:

Det hele afhænger lidt af hvor mange af dine elektrolytter du udvakser og hvor meget du forstyrrer din natrium/kalium-balance.

Det må jeg vist hellere få læst lidt op på. :)

Kan man afhjælpe problemet ved at tage et kaliumtilskud eller er kalium også med til at holde på væsken?

Da jeg var i Lund var mine ben ved at gå i krampe af at lave lave chins pga. en forstyrret væskebalance, men jeg tog da alligvel en del

Mine chins derimod var jeg vildt svag i - nu var formen og udførelsen selfølgelig også anderledes end forventet men stadigvæk...

Øh kan du evt sætte tal på? :)
Men det vigtigste er klart at du får nok at spise - og ikke er bange for at fylde indenbords - det var tildels mit problem - jeg var total ræd for at miste formen og spiste derfor ikke nok!!

Hvis du carber ordenligt, så skal der nok også være krudt i armene

Så længe det man spiser på selve dagen ikke fyldet meget i maven eller indeholder meget væske så er det vel ikke et problem.

På selve dagen overejer at drikke en glycerin/rødvin/druesukker/protein blanding og evt spise noget fedtholdigt som nødder for at give mig et ekstra energitilskud og for at minimere maveproblemerne. Ved dog ikke lige med alkohol mængden, da det er min personlige erfaring, at selv meget små mængder kraftigt påvirker ens evne til at udføre cardio. Tror jeg vil lave en tråd om emnet.

Lige et tillægsspørgsmål: Kan man ikke risikere, at et forøget sukkerniveau i mavesækken/tarmsystemet trækker vand til sig?

Link to comment
Share on other sites

Nu skal man jo opnå sit første mål inden man sætter sig et ny, men jeg må da indrømme, at jeg allerede har bestemt mig for hvad det skal være, så jeg kan vel lige så godt få det skrevet i min log. :)

Mål: Total i dips/chinups på 100

Hmmmm - vildt...... Men det bliver spændende at følge......

Mht til det tekniske dig og Angel skriver om så er jeg virkeligt med på en lytter - det lyder spændende :headbanger:

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I saw you this morning.

You were moving so fast.

Can’t seem to loosen my grip

On the past.

And I miss you so much.

There’s no one in sight.

And we’re still making love

In My Secret Life.

I smile when I’m angry.

I cheat and I lie.

I do what I have to do

To get by.

But I know what is wrong,

And I know what is right.

And I’d die for the truth

In My Secret Life.

Link to comment
Share on other sites

I saw you this morning.

You were moving so fast.

Can’t seem to loosen my grip

On the past.

And I miss you so much.

There’s no one in sight.

And we’re still making love

In My Secret Life.

I smile when I’m angry.

I cheat and I lie.

I do what I have to do

To get by.

But I know what is wrong,

And I know what is right.

And I’d die for the truth

In My Secret Life.

Syret - Hvem har skrevet mine tanker her til aften ned, oversat dem til engelsk og postet dem i din log?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vil lige kopiere mit svar i en tråd om MSM, da det i stor grad omhandler min trænig:

http://www.motion-online.dk/fora/index.php...15entry308883

Har siden jeg trænede haft lidt problemer med ømhed i den øverste del af højre bryst. Der var ingen forandring den første måneds til eller halvanden efter jeg begyndte med MSM (der står også, at man ikke skal forvente dette). Herefer aftog smerterne og var til sidst helt væk. Samtidig følte jeg også, at huden var blevet lidt glattere, og det var som om, at det hjalp lidt på urenheder i huden samt gamle ardannelser. Så løb jeg tør for MSM, og mærkede ikke nogen forskel i den næste måneds tid, men herefter fik jeg smerten tilbage i brystmusklen.

Har nu igen, for knap 2 uger siden, købt en bøtte MSM. I samme periode har jeg måtte holde en pause med bænk pga. smerter i brystmuslken. (Kører dog et par sæt med 20-40 kg da det ikke gør ondt når vægten er så lav). Det har dog givet mig mulighed for at fokusere lidt på skulder og tricep.

Skulderen er faktisk efterhånden kommet rigtigt med størrelsesmæssigt. B)

Den enest tricep øvelse jeg kan køre uden brug af brystet er One Arm Overhead Tricep Extencion, så den kører jeg nu med tung vægt og mange sæt, hvorefter jeg slutter af med et dropsæt (kørte i dag 5x5x22,5 kg :devil: og sluttede af med et dropsæt på 18 kg. )

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Angel:
Det hele afhænger lidt af hvor mange af dine elektrolytter du udvasker og hvor meget du forstyrrer din natrium/kalium-balance.

Det må jeg vist hellere få læst lidt op på. :)

Kan man afhjælpe problemet ved at tage et kaliumtilskud eller er kalium også med til at holde på væsken?

Vi tager netop kalium i store dosiser for at få væske flyttet ind i musklen og så fjerner vi natrium for at vi ikke skal holde væske i huden....

men du har jo også brug for natrium til at igangsætte en muskelkontraktion så det er en hårfin balance, for uden natrium fungerer dine muskler ikke optimalt og modsat for store dosis kalium er heller ikke optimalt da kalium er med til at afslappe musklen så der ikke opstår kontraktion.

Da jeg var i Lund var mine ben ved at gå i krampe af at lave lave chins pga. en forstyrret væskebalance, men jeg tog da alligvel en del

Mine dips derimod var jeg vildt svag i - nu var formen og udførelsen selfølgelig også anderledes end forventet men stadigvæk...

Øh kan du evt sætte tal på? :)

Jeg havde 1½ uge før taget 37 dips og tog kun 24 til konkurrencen <_<

Lige et tillægsspørgsmål: Kan man ikke risikere, at et forøget sukkerniveau i mavesækken/tarmsystemet trækker vand til sig?

NETOP!!!!

specielt hvis du ikke har natrium tilstede i kroppen - for kulhydrater fragtes over tarmen ved hjælp af natrium, så hvis disse ioner ikke er tilstede kommer dine kulhydrater ingen steder og herudover bliver du bloated, da dine tarmbakterier begynder at forøge deres antal og danne gasser på grund af den øget sukkertilgængelighed

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke et link til din video der virker? (den fra DR2 traaden)

AGV:

Her lige checket. Linket på side 1 i min log virker stadig.

Angel:

Vi tager netop kalium i store dosiser for at få væske flyttet ind i musklen og så fjerner vi natrium for at vi ikke skal holde væske i huden....

men du har jo også brug for natrium til at igangsætte en muskelkontraktion så det er en hårfin balance, for uden natrium fungerer dine muskler ikke optimalt og modsat for store dosis kalium er heller ikke optimalt da kalium er med til at afslappe musklen så der ikke opstår kontraktion.

Hvike doser taler vi om og er det nødvendigt med et kalium tilskud i tabletform?
Jeg havde 1½ uge før taget 37 dips og tog kun 24 til konkurrencen

AV AV! Det er et effektivt "styrketab" på 35 % (til trods ofr at den vægt du skal lyfte er blevet lettere) :w00t:

Skyldes det , at der gik noget galt med din væske balance/carbloading eller skal man altid regne med noget i den størrelses ordning?

NETOP!!!!

specielt hvis du ikke har natrium tilstede i kroppen - for kulhydrater fragtes over tarmen ved hjælp af natrium, så hvis disse ioner ikke er tilstede kommer dine kulhydrater ingen steder og herudover bliver du bloated, da dine tarmbakterier begynder at forøge deres antal og danne gasser på grund af den øget sukkertilgængelighed

Er det kun natrium eller kan dette afhjælpes ved indtagelse af "nok" kalium?

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

lige et par gode "nyheder":

Det kommer et Fallout 3!

http://www.rpgdot.com/index.php?hsaction=10077&newsid=27499

Atari Starts More BG3 and NWN2 Rumours:

http://www.rpgdot.com/index.php?hsaction=10077&newsid=27155

Jagged Alliance 3: Still Turn-Based

http://www.rpgdot.com/index.php#27618

Jagged Alliance 3 forum åbnet:

http://www.strategyfirst.com/forum/cgi/ult...?ubb=forum;f=47

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hej Ronnie!

Det kan man sagtens. Det koster 300 kr for 3 måneder. De har dog talt om at holde medlemsstop, så jeg ved ikke om det stadigt er muligt at melde sig ind.

Hvis du vil så kan du tage med mig op og se stedet. Jeg træner normalt Mandag, Tirsdag, Torsdag og Fredag.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Hej Ronnie!

Det kan man sagtens. Det koster 300 kr for 3 måneder. De har dog talt om at holde medlemsstop, så jeg ved ikke om det stadigt er muligt at melde sig ind.

Hvis du vil så kan du tage med mig op og se stedet. Jeg træner normalt Mandag, Torsdag, Torsdag og Fredag.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Det kunne da være helt perfekt, men mht. medlemsstoppet, det er måske fordi der er overfyldt evig og altid? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner normalt Mandag, Torsdag, Torsdag og Fredag.

jaa...du sparer jo også lidt tid ved at træne 2 gange om torsdagen :tongue:

:tongue::tongue::tongue:

Ronnie:

Det kunne da være helt perfekt, men mht. medlemsstoppet, det er måske fordi der er overfyldt evig og altid?  :blink:

Det er ikke så slemt. Faktisk er det værre der hvor du træner.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Træningen i april måned er gået mildest talt elendigt.

For en måned siden, efter en omgang ufrivillig deload, var jeg inde i fitness.dk og træne sammen med BadAssJones. Gangen efter får jeg en skade i venstre bryst (den har været under optræk længe :() så nu er det en måned siden, at jeg har kørt bænk. Brystet har altid været min mest veludviklede muskelgruppe så jeg havde det engentligt ikke så dårligt med. Samtidig gav det mig muligheden for at fokusere lidt på skuldreøvelserne. Det har dog også haft den uheldig effekt, at jeg har problemer med at køre diverse øvelser for armene, så jeg har været tvunget ud i at måtte nøjes med Preacher Curls og One Arm Overhead Tricep Extencion (kører nu 5x5x22,5 B))

Nu er det så oven i skaden lykkedes mig at blive syg. Har haft feber siden søndag aften og vi skriver nu Torsdag morgen. Appetitten har som sædvanelig under en sygdom ikke være særlig stor. Mit energiindtag har jeg forsøgt at holde oppe ved at spise slik og pistace nødder. Det er dog lykkedes mig at skulle en proteinshake tilsat olivenolie ned hver 3 time, så jeg formoder (håber) ikke at muskeltabet har været alt for stort.

MEN: Motivationen er 100% i top! Jeg har fået tid til at få genset de klassiske BB film og det giver mig sku altid blod på tanden. Nu glæder jeg mig så bare til at blive frisk, ikke blot fordi at hovedpinen og døsigheden så forsvinder igen, men mest fordi at jeg så kan komme tilbage i centeret og give den gas! I NEED MY ENDORFIN FIX! :devil:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

God bedring, noget skidt med minus-bænk træning.

Kan du træne incline øvelser?

Takker Spock!

Nej jeg kan desværre heller ikke køre incline øvelser. :(

Min bryst, tricep, skulder dag er blevet reduceret til:

Military press, Latteral raise og One arm overhead tricep extencion

Øvelser i mit program som jeg IKKE har kunnet køre

Benchpress

Incline benchpress

Dumbell flyes

Dips

Lying tricep extencion

Dumbell front lateral raise

Seated incline dumbbell curls

Standing Barbell Curls

Chinups (kan køres med kropsvægt)

Pullups (kan køres med kropsvægt)

Jeg håber dog, at skaden er væk når feberen har fortaget sig.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share