SaintPauli


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

Yo Badass!

Låret er igen i top takker. Skal i dag op og køre squat for første gang i over 2 uger. Jeg glæder mig ligefrem. Det giver ikke helt det samme endorfin rush, når benene ikke er med.

I går havde jeg besøg af Indian Spirit og hans makker Granlie. De er ved at lave en projekt opgave omkring vægtræing og samfundet. Opgaven skal bestå af en filmoptagelse og en skriftelig del. Jeg havde lovet dem at deltage i filmdelen, så dagen gik med at filme diverse øvelser og interviews. Focus i filmen er lagt på interviewdelen.

Efter aftale med Indian Spirit og Granlie så bliver filmen uploaded når den er færdigredigeret.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sponsored by Duracell...... :devil: :respekt: :respekt:

Det var for vildt, det du havde gang i 

Hvordan har kadavaret det idag?

måske han har så meget DOMS at han ikke er i stand til at skrive et svar, hvis ikke er der da ingen retfærdighed til efter det han lavede i går :lol:

Edited by nightbringer
Link to comment
Share on other sites

Hej Arne MAX og Sir Dancealot! Fedt at møde jer og tak for den gode support ved den rituelle afbrænding.

Jeg må dog skuffe jeg med at jeg ikke har nogen DOMS efter mit lille træstamme stunt. :tongue: Jeg er rimelig vandt til at køre mange gentagelser, så det er generelt ikke noget problem.

Til gængæld har jeg de ondeste doms i lænden efter kun 10 single i dødløft. :)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

MOL Træf IV

Del 1: Træffet

Ja hvor skal man starte? Jeg syntes jeg har alt for meget at skrive. :)

Det var en total fee dag der bød på masser af gode oplevelser. Jeg nåede generelt rundt og fik snakket med de fleste, men ærgrer mig over at der ikke var mere tid.

Grundet elendig planlægning ankom jeg til stedet ca. 1 ½ efter officiel start. Her stod jeg så lidt palle alene, og forsøgte at spotte nogen, som jeg kunne genkende. Det var dog ikke så nemt. Jeg kunne dog regne ud at blondinen nede ved massagebænken måtte være b_skaal. (hmm... Hvorfor er det at jeg altid lægger mærke til den slags først? ;)). Så fik jeg øje på Henning, der stod og snakkede med en herre med skæg (x-jyden). Jeg gik så over for at hilse på. De var begge nogle flinke fyre, og de hjalp mig med at få lavet et lille fint navneskilt.

Nu var jeg jo kommet lidt sent, så jeg syntes at jeg hellere måtte få hilst på folket. Bevæbnet med mit navneskilt tog jeg så runden, og fik hilst på de tilstedeværende. Det er jeg glad for, at jeg fik gjort, fordi selv om at jeg havde set billeder af nogle, så så de ikke altid ud som man havde forventet. Jeg endte min lille rundtur ved Blackmoore, der viste sig at være omtrent et hoved højere, end jeg havde regnet med.

Blackmoore var så ”flink” at minde mig om min aftale med 200 kg i dødløft. Jeg havde ikke regnet med at det blev til noget, da TJ ikke dukkede op, men det fik Blackmoore hurtigt lavet om på. Efter en kort introduktion af teknik, blev der smidt nogle kg på. Det blev dog ikke til mere end 160 og et total mis på 180. Selv om jeg ikke nåede de 200 er jeg dog meget tilfreds, da jeg gav hvad jeg havde i forsøget

Jeg var desværre gået glip af dagen første konkurrence, men nu var det tid til nr. 2, nemlig træstammeløft. Det var egentlig ikke meningen, at jeg ville deltage i konkurrencen, da jeg ikke havde prøvet øvelsen før. Det viste sig dog, at det ikke gjaldt max vægt, men i stedet ½ kropsvægt og max antal gentagelser. Dette er mere min stil, så jeg besluttede mig alligevel for at være med, om ikke andet så for det sociale. De første par gentagelser var meget nemme, men da jeg nåede 20 begyndte det for alvor at brænde. Jeg kunne dog mærke, at det var en af de er særdeles onde øvelser, hvor man altid kan tvinge sig selv til at tage ”en mere”, så jeg satte mig for at nå de 30. Da jeg endelig nåede de 30, var tanken om ”en mere” blevet altafgørende. Jeg skulle bare have en mere og en mere. Ved de 35 begyndte jeg at få tunnelsyn og se mørke pletter, men jeg skulle lige have en mere. Jeg husker at jeg næsten bommede nr. 39, men jeg skulle lige have en mere og jeg fik den. 40 stk. blev det til, men så tog det mig også omtrent et kvarter, inden jeg kunne holde op med at ryste. Yeah! No pain no gain! :devil:

mol_025.jpg

Konkurrencen endte dog med, at jeg måtte se mig slået af b_skaal. Med charme og kvindelig snilde havde hun fået overtalt dommeren til at nedsætte vægten, hvorefter hun tog 41 gentagelser. Tillykke til tøsen for det flotte resultat! Jeg vil dog have revanche næste gang b:skaa. Skal vi sige at vinderen får en omgang massage (stilart efter eget valg ;))?

b_skaal med træstammen:

mol_034.jpg

Efter træstamme konkurrencen røg jeg i snak med Stegger og Foodman, og vi blev enige om, at vi skulle have brændt pattøjet af.. Jeg var stadig lidt træt efter træstamme løft så det blev til 17 gentagelser (med egen vægt) på første forsøg og 18 ½ på andet forsøg. Vi måtte dog alle se os slået af Luciferase der udviste sublim teknik i minimering af ROM og slog os alle med hele 32 gentagelse. Vi var ikke helt tilfredse med hans ROM, men det viser vel bare, at de smarte narrer de mindre smarte, da vi ikke havde fastlagt nogle regler derom. :) (han havde nok vundet alligevel, da knægten var godt kørende)

Så var det blevet tid til konkurrencen i dødløft (vinder = størst antal kg over kropsvægt). Jeg valgte her at stå over, da jeg allerede var begyndt at få DOMS i lænden efter det dødløft jeg havde lavet tidligere (Her hedder det vel OMS, da der ikke var megen forsinkelse :)). Konkurrencen blev vundet af Foodman der udviste sand gorilla power, og med god stil hev dagen tungeste vægt på 225kg (125 kg over kropsvægt). Onkel Troels blev her no. 2, og måtte vente på sin sejer til senere på natten. ;)

Billede af Onkel Troels der løfter:

mol_037.jpg

Folk var nu lidt trætte, og vi begyndte at blive rimelig fjollede Dette resulterede i at vi gav den gas med en omgang arm afbrænding. Først dips, så pullups efterfulgt af BB curls med EZ. Hele herligheden kulminerede i at Stegger, totalt indsmurt i magnesium, og med god brug af ryggen, tog 20 gentagelser med halv kropsvægt (50kg).

Foodman curler:

mol_044.jpg

Her sluttede selve træffet. Historien fortsætter i del 2 der omhandler fællesspisning, druk og alt for unge kvinder. ;)

Jeg vil dog slutte med at sende en hilsen til alle de gode folk, som jeg mødte på træffet. Ekstra håndtegn og hilsner går til de 3 gutter det fulgte med til bitre ende (Omtrent kl. 14 dagen efter).

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Total iorden beskrivelse af træffet!!!

Her sluttede selve træffet. Historien fortsætter i del 2 der omhandler fællesspisning, druk og alt for unge kvinder. wink.gif
Hehe.... hvad snakker du om? :lol:

Glæder mig til at læse anden del.

Ekstra håndtegn og hilsner går til de 3 gutter det fulgte med til bitre ende (Omtrent kl. 14 dagen efter).

Håndtegn tilbage igen:

post-12-1077034462.jpg

Link to comment
Share on other sites

MOL Træf IV

Del 2: The Afterparty!

Mol træffet var nu slut, og vores guns var pumpede og klar til aftens eskapader…

Vi gik i mere eller mindre samlet trop ud til bussen, men det viste sig, at der ikke køre busser i den del af ”Danmark” efter mørkets frembrud. Sørgeligt… Der blev så i stedet bestilt nogle store taxaer. Meden vi stod og ventede (For mit vedkommende iført vinterjakke og shorts :w00t:), forsøgte jeg at forklare de nærmeste om franskbrøds undervurderede egenskaber som post trænings kulhydrater. Generelt var flokken ikke imponeret, men Blackmoore syntes dog have forstået budskabet. :)

Taxaen kom så, og jeg tog den sammen med Stegger, Foodman, Onkel Troels, Henning og Max”Hardcore”Power. Efter et stop hos den lokale toldfri kiosk, for at købe øl/sprut, væltede flokken op i ”hulen” (Stegger og Foodmans lejighed). Så stod den ellers på mandehørm, træningssnak og posttrænings øl, medens flokken gjorde sig klar til at gå i byen.

Nu ligger ”hulen” inde i centrum, så vi havde heldigvis ikke langt over til XXL, hvor vi skulle mødes med resten til det store ædegilde. Det lykkedes os dog alligevel at være en 15-20 min for sent på den (fashionable late). Til trods for dette fik jeg en af husets bedste pladser (ved siden af b_skaal ;)).

mol_047.jpg

Buffe’en var i mine øjne ikke særlig imponerende. Udvalget var ikke så stort, og det kneb gevaldigt for stedet med at have nok af f.eks. kyllingen. Det skal dog siges, at det der var smagte ganske udmærket. Størrelsen på de bøffer som Foodman og Stegger havde bestilt var til gengæld imponerende. Det mest imponerende var dog Folmands evne til at spise is. Luciferase og ham havde hver bestilt en liter is, og havde besluttet at dyste i den ædle kunst at spise mest på mindst tid. Luciferase måtte dog se sig slået efter få sekunder, da han knækkede sammen af grin over Folmand, der skovlede ind i kraniet og kun syntes at være begrænset af skeens størrelse. Hoosier var herefter ikke til at få ned på jorden, da hun havde fundet et nyt idol. Hun gjorde det dog selv udmærket ved at bestille og konsumere 2 desserter. :w00t:

mol_052.jpg

Desværre var der lidt for mange der drak Cola light til maden, men ikke desto mindre lykkedes det os at få overtalt en lille flok (Foodman, Stegger, Onkel Troels, Jast, Fistandantilus, Folmand, Blackmoore, Luciferase, Henning og undertegnede) til at tage med op i "hulen", hvor Foodman og Stegger var værter for et lille afterparty. Så var der ellers dømt træningssnak og hyggebajere, medens at vi sad og forsøgte at lukke de Captain of Crush som de havde liggende. Jeg havde fået overtalt et par stykker til at prøve en Cambrinus (Skives fineste på 9,4%), men folk var desværre ikke så begejstret. Stegger holdt sig til sprutten som han konsumerede i 0,5l glas it forhold der nærmede sig 1 del sprit og 2 dele sodavand. Det skulle dog også vise sig at give bagslag senere på aftenen. :lol:

Folk faldt dog rimelig hurtigt fra, og til sidst sad der kun den hårde kerne tilbage (Foodman, Stegger, Onkel Troels og jeg). Vi fik dog snart besøg af Stegger kæreste ( sød, ikke så gammel, men til gengæld havde hun andre talenter :boobs:). Lidt senere dukkede Foodmans kæreste (sød og køn blondine :4thumbup:) op sammen med hendes fætter. Det var faktisk et fint selskab, og fætteren syntes at sætte pris på de Cambrinus, som jeg havde fået overtalt de andre til at købe. Cool! Kort tid efter kom en af Steggers Kærestes veninder over sammen med en date, som hun havde ”mødt” på dating.dk. Stemningen på dette tidspunkt var begyndt at blive rimelig høj, så det første ”daten” blev spurgt om var hvor meget han bænker. Samtidig han fik stukket en Captain of Crush i hånden. Det var selvfølgelig en 3’er som han ikke havde skyggen af en chance for at lukke. Samtidig sad vi andre med begyndermodellerne og legede ”stærk mand”. :lol:

Da klokken blev omkring halv tre, væltede vi ind til byen. Vi havde en del ”unge” med i byen, så det var begrænset hvor vi kunne gå hen. Det endte dog med, at vi gik på noget der hedder ”Fever”. Det havde sikker været meget sjovt, hvis man havde været yngre, men da gennemsnitsalderen ikke nåede op på de 18, følte jeg mig lidt malplaceret. Det er også første gang jeg har følt mig gammel når jeg har været i byen. :( Jeg fik dog bestilt en fadøl, og sad og skumlede med den, medens jeg gentagende gange fik nævnt, at det ALDRIG var sket i Aalborg. Efter knap 2 timer gik vi videre. Stegger måtte dog gå hjem sammen med kæresten, da de store drinks var begyndt at virke (eller så var det noget andet der trak ;)).

Resten af os væltede videre over til noget der hedder ”Sams Bar”. Stedet kan vidst bedst betegnes som et kødmarked, så der var masser at kigge på. Stedet var dog ikke særligt inspirerende og lukkede kort tid efter vi ankom. I mellemtiden havde Onkel Troels havde dog formået at smigre sig ind på Steggers kærestes veninde, og sad på dette tidspunkt og byttede mundvand med hende, medens hendes Internet date sad og så slukøret til. :lol:

Herefter gik vi over for at få noget pizza. Pizzaen var ret god, men jeg blev desværre væk for de andre, da der kom en lille nipssting over og sagde, at hun ville lege Mette og musen med mig, og at jeg skulle være Mette??? Jeg fandt dog aldrig helt ud af hvad legen gik ud på. ;) Da jeg ved 7 tiden vendte tilbage til "hulen" sad de andre ved køkkenbordet og sumpede.

Jeg måtte så vise mig fra den ansvarsfulde side og sørge for at de unge styrkeløftere fik deres natshake. Knægtene skal jo have noget at vokse af. For mit eget vedkommende blev det til det fjerde måltid efter XXL. :devil: If you wanna be a big animal. You got to eat like a big animal…

Onkel Troels crashede herefter på gulvet i køkkenet, og jeg lagde mig til rette på Stegges sofa.

Om morgenen blev der hyggesnakket, og vi fik checket de første online beskrivelser af træffet. Onkel Troels og jeg fik sagt farvel til Foodman og Stegger, hvorefter vi slantrede ned på Kongen for at få et meal.

Klokken 14.14 kom jeg så med toget og var hjemme omtrent kl. 16.00. God træt og med en god omgang DOMS i ryggen.

Endnu en gang vil jeg godt slutte med at sende en hilsen til alle de gode folk, som jeg mødte på træffet. Hvis det bliver i Aalborg næste gang, så håber jeg at kunne gengælde den gæstfrihed som jeg oplevede.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Flere billeder af træffet kan findes på DIFD's hjemmeside på adressen:

http://difd.dk/mol/

Billeder fra "The Afterparty" kan findes på adressen

http://difd.dk/mol1/

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

... Folmand, der skovlede ind i kraniet og kun syntes at være begrænset af skeens størrelse. Hoosier var herefter ikke til at få ned på jorden, da hun havde fundet et nyt idol. Hun gjorde det dog selv udmærket ved at bestille og konsumere 2 desserter.  :w00t:

:bowdown: :bowdown: :bowdown: My hero! :bowdown: :bowdown: :bowdown:

:lol: :tongue:

Kanon beskrivelse af efter-træffet! :w00t:

/Hoosier :4flex:

Link to comment
Share on other sites

Man få nærmest tårer i øjenen af den beskrivelse. Smukt :)

Det skulle dog også vise sig at give bagslag senere på aftenen.
Stegger måtte dog gå hjem sammen med kæresten, da de store drinks var begyndt at virke

Hmm øøøh meeeeeen

(eller så var det noget andet der trak ).
du har ret. Tak for en god undskyldning ;)
Link to comment
Share on other sites

Blackmoore var så ”flink” at minde mig om min aftale med 200 kg i dødløft. Jeg havde ikke regnet med at det blev til noget, da TJ ikke dukkede op, men det fik Blackmoore hurtigt lavet om på. Efter en kort introduktion af teknik, blev der smidt nogle kg på. Det blev dog ikke til mere end 160 og et total mis på 180. Selv om jeg ikke nåede de 200 er jeg dog meget tilfreds, da jeg gav hvad jeg havde i forsøget
160 er godt klaret, når du først skulle have instruktion.
Mol træffet var nu slut, og vores guns var pumpede og klar til aftens eskapader…
Yes.
Jeg måtte så vise mig fra den ansvarsfulde side og sørge for at de unge styrkeløftere fik deres natshake. Knægtene skal jo have noget at vokse af. For mit eget vedkommende blev det til det fjerde måltid efter XXL.  If you wanna be a big animal. You got to eat like a big animal…
Virkelig god stil, seriøst.
Endnu en gang vil jeg godt slutte med at sende en hilsen til alle de gode folk, som jeg mødte på træffet. Hvis det bliver i Aalborg næste gang, så håber jeg at kunne gengælde den gæstfrihed som jeg oplevede.
Det lyder godt.

Fin beskrivelse af MOL træffet.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Takker gutter og gutinder! :)

Henning: Jeg håber ikke du har noget imod at jeg lånte dine fine billleder. Jeg havde håbet på at kunne få et par billeder med af festen bagefter, men der er ikke blevet postet nogle endnu (host *Stegger* host).

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Nej, selvfølgelig ikke, det er derfor de er der.

Jeg redigerer dem nok ned i størrelse på et tidspunkt, så de ikke er så

langsomme at hente, men det hastede med at få dem på, synes jeg.

Men de beholder filnavnene, så de ikke forsvinder.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Nej, selvfølgelig ikke, det er derfor de er der.

Jeg redigerer dem nok ned i størrelse på et tidspunkt, så de ikke er så

langsomme at hente, men det hastede med at få dem på, synes jeg.

Men de beholder filnavnene, så de ikke forsvinder.

Henning :pumpin:

U tha man Henning!

Og endog med teknisk snilde!

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hej SaintPauli.

Spørgsmål til din kost d.9 januar.

Hvorfor spiser du multivitamin i næsten alle dine måltider? Får du ikke alt for mange vitaminer på en dag?

Jeg spiser depot vitamin både i B- vitamin, c-vitamin og et multivitamin der hedder omnimin. Depot det vil sige kroppen frigiver vitaminerne over hele dagen, hvis de tages til morgenmaden. Det ville måske også være billigere for dig, hvis du kun skal tage en gang om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Det var rigtigt fedt at møde dig  :)  Kanon beskrivelse af træffet, det er jo som at være der igen  :bigsmile:
I lige måde Blackmoore!
Spørgsmål til din kost d.9 januar.

Hvorfor spiser du multivitamin i næsten alle dine måltider? Får du ikke alt for mange vitaminer på en dag?

Jeg spiser depot vitamin både i B- vitamin, c-vitamin og et multivitamin der hedder omnimin. Depot det vil sige kroppen frigiver vitaminerne over hele dagen, hvis de tages til morgenmaden. Det ville måske også være billigere for dig, hvis du kun skal tage en gang om dagen.

Hej Annbrit!

Min kost er (makroenærisk) ikke altid lige sund, selv om den altid indeholder tilstrækkeligt med kcal og proteiner. Derfor supplerer jeg med en ekstra vitaminpille eller to.

Den danske anbefalede daglige dosis (= indholdet af 1 multivitamin) er ikke udregnet efter hvor meget man her brug for, men i stedet hvor lidt man kan nøjes med for ikke at få mangel symptomer. Der er langt fra den anbefalede daglige dosis til det niveau, hvor indtaget kan formodes at være skadeligt. I de tilfælde hvor værdierne ligger tættest på hinanden, er der minimum tale om en 10 dobbelt dosis. Risikoen for at få en vitamin "forgiftning" er derfor næsten ikke eksisterende og nærmest uhørt i dagens Danmark.

Jeg er bekendt med diverse ”depot tabletter”. De indeholder dog ofte meget store doser af det pågældende vitamin. Jeg vil skyde på at dine C-vitamin tabletter indeholder 500 eller 1000 mg. Selv når jeg også op på en dosis, der nærmer sig de 500 mg, men jeg føler, at jeg her har bedre kontrol over optagelseshastigheden. Kan du være sikker på at pillen giver en jævn frigivelse af stoffet? (om det er så vigtigt er en anden sag :))

Så er der det med B-vitaminer. Jeg burde nok tage en separat B-vitamin pile, men jeg er ikke lige stødt på en pille der indeholder hele B-vitamin komplekset og er af en relativ lav dosis (store mængder B-vitamin giver mave problemer). De piller der er på markeder er ofte dyre depottabletter eller små piller der kun indeholder et enkelt B-vitamin. B-vitamin må især betegnes som vigtig lige efter træning, da kroppen ikke kan bruge kulhydraterne til energi og optankning af glykogen depoterne uden tilstædeærelsen af vitaminet.

Efter træning spiser jeg oftest hvidt brød som min primære kulhydrat kilde, da det har en høj GI værdi. Samtidig er jeg så heldig, at man i Danmark oftest beriger brødet (melet) med B-vitamin.

(Det har jeg altid gjort, da jeg har har en svaghed for hvidt brød. At jeg nu har saglige argumenter for at spise det er en helt anden sag :bigsmile: )

Jeg er godt bekendt med Omnimin. og har hørt god omtale af produktet. Tabletterne indeholder store mængder C og E-vitamin og koster ca. 1 kr. stykket. Prismæssigt slår de næppe de 200 tabletter som jeg fik for 20kr i ALDI. De C-vitaminer som jeg tager koster knap 25kr for 500 stk. af 60mg. Jeg mener ikke at det kan gøres meget billigere end det. ;)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Edited by SaintPauli
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share