SaintPauli


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nogle gange kan man godt slippe afsted med at lave kabel flyes, selvom man ikke kan lave DB versionen. Det er hvertfald et forsøg værd :)

God bedring ellers :wave:

Takker Crawdaddy :)

Jeg må indrømme, at jeg ikke har tænkt tanken. Lider lidt af maskin/kabel skræk. :lol:

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

MEN: Motivationen er 100% i top! Jeg har fået tid til at få genset de klassiske BB film og det giver mig sku altid blod på tanden.
Hvilke film er det og hvad har du givet for dem?
Brystet har altid været min mest veludviklede muskelgruppe ...

Det er fordi du er en discopumper :lol:

Link to comment
Share on other sites

MEN: Motivationen er 100% i top! Jeg har fået tid til at få genset de klassiske BB film og det giver mig sku altid blod på tanden.

Hvilke film er det og hvad har du givet for dem?

Her er de film jeg har i min favorit rækkefølge:

Beavis And Butthead - Pumping Iron

Pumping Iron

Ronnie Coleman - The Unbelievable

Arnold Schwarzenegger - Total Rebuild

Dorian Yates - Blood And guts

Flex Wheeler: Training Video

Desuden har jeg introen til Cavemen in Action. Den er rigtig fed selvom at de to ser lidt ærgerlige ud.

Jeg fik dem meget billigt. ;)

Brystet har altid været min mest veludviklede muskelgruppe ...

Det er fordi du er en discopumper

Jeg har altid kørt flere sæt ben end bryst. Desuden har jeg en læg på 44 cm. Hvad med dig?

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Lige en sygdoms/skade opdatering:

Havde feber fra søndag nat til lørdag morgen. Det bevirkede, at jeg ikke fik trænet hele ugen. Mit energiindtag forsøgte jeg at holde oppe ved at spise slik og pistace nødder samt at tilsat olivenolie i mine proteinshakes som jeg indtog hver 3 time.

Jeg har nu været oppe og træne for første gang siden. Hvorvidt jeg har tabt nogen styrke er svært at sige, da skaden i mit bryst ikke er forsvundet endnu. :( Dette vil være nemmere at vurdere efter morgendagens træning. Jeg regner at have en mærkbar tilbagegang i bænk efter at have holdt en måneds pause med let/ingen træning.

Vægten sagde 79,3kg, hvilket er 0,8 kg lavere end den foregående fredag. Her kan der dog være en fejlmargin da vægten altid bliver målt vidt på dagen/aftenen (på træningscenterets vægt). Der er dog formodeligt tale om et vægttab på ca et halvt kilo. Værre er, at fedt% samtidig virkede til at være en anelse højere. :( Flere målinger er nok krævet for at vurdere "skadens" omfang…

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har haft feber, kan en del af vægttabet vel også være væske? Eller hvordan ser det ud med at fylde de depoter op igen?

Men der vil jo nok ryge noget masse, når man er syg - så er man som regel meget inaktiv, og det "flår" masse af kroppen med det samme. Til gengæld så synes jeg, det er nemmere at gaine igen, så lur mig, om du ikke snart er back on track igen :)

Link to comment
Share on other sites

Har du filmene på DVD VHS eller... ;) og kan du ik lige smide en priv om hvilken "butik" ;) du har filmene fra... Hvis du forstår sådan en lille en? :lol:

Nu er det jo forbudt at henvise til enkelt butikker, så jeg foreslår at du kigger rundt på nettet. ;)

sokr@tez:

Hvis du har haft feber, kan en del af vægttabet vel også være væske? Eller hvordan ser det ud med at fylde de depoter op igen?
Jeg tror desværre ikke at det er der hunden ligger begravet?
Men der vil jo nok ryge noget masse, når man er syg - så er man som regel meget inaktiv, og det "flår" masse af kroppen med det samme. Til gengæld så synes jeg, det er nemmere at gaine igen, så lur mig, om du ikke snart er back on track igen :)

Det håber jeg sku. :) Syntes bare, at jeg har været flink til at få kcal. nok. Har endog spist hver nat hver gang jeg vågnede. Det blev oftest til 2 shakes om natten, men det har åbenbart ikke været nok. :(

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Hey SaintP.

Det er sgu da bare total irriterende med sygdom og skader.

Well, du må jo se det om SD selvom du ikke er meget for den slags.

Lyder sgu mærkelig med den skade i brystet.

Hvordan er resten af din træning gået her i ugen? Er styrken der endnu?

Jones

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med fødselsdagen igår. :smilerock:

Takker Jonas! :)

Det er sgu da bare total irriterende med sygdom og skader.

Well, du må jo se det om SD selvom du ikke er meget for den slags.

Lyder sgu mærkelig med den skade i brystet.

Hvordan er resten af din træning gået her i ugen? Er styrken der endnu?

Det er lidt svært at tage det som SD når man ikke har trænet ordentlig bryst i over en måned. Har f.eks. ikke kunnet bænke siden jeg var med dig nede i fitness.dk :(

Ellers er træningen gået meget stille har i ugen. Jeg startede roligt op mandag og tirsdag for ikke at få et tilbagefald. Med hensyn til styrken så er det svært at vurdere, da jeg pga. skaden ikke kan køre mit normale program. Jeg kan dog mærke det i squat, hvor jeg har mistet 15-20 kg. Det plejer dog hurtigt at komme igen ved ben.

Selve formen har desværre også lidt lidt skade. Jeg har tabt mig lidt over et halvt kilo samtidig med at fedt%en er blevet højere. Hvordan det kan lade sig gøre er mig lidt af en gåde. :unsure: :(

MEN som sagt:

Motivationen er i top og jeg regner med at være tilbage på mit tidligere niveau i løbet af en lille måneds tid (med mindre at de brystskade varer ved).

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Opdatering fra gårsdagens træning:

Jeg kan stadig mærke efterfølgerne af sygdommen i mine ben så mine sædvanlige "fredags 20 breathing reps squat" var meget hårdere end sædvanligt. Derimod gik det usædvanligt godt ved chinups og jeg satte fætter PR på plads med 22 reps (fik du den Raist? ;)).

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Derimod gik det usædvanligt godt ved chinups

Hvis du ligefrem har fremgang efter en sygsom kunne noget godt tyde på at du har trængt/trænger til restitution. Hvornår har du sidst dekonditioneret?

Link to comment
Share on other sites

Derimod gik det usædvanligt godt ved chinups

Hvis du ligefrem har fremgang efter en sygsom kunne noget godt tyde på at du har trængt/trænger til restitution. Hvornår har du sidst dekonditioneret?

Holdt (ufrivilligt) SD for en måned siden og fik skaden umiddelbart efter. Siden har jeg nedsat min trænings volume, så det har ikke været der der er problemet.

Grunden til at jeg er steget i chinups skyldes at jeg ikke har testet max reps en måned nu. Isedet har jeg kørt et lavere antal reps ved meget lav hasighed og uden vægt (primært fordi at jeg kunne mærke det i brystet når der kommer "for meget" vægt på). De 22 stk har jeg derfor formodeligt kunne tage før jeg blev syg.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

hej Pauli.. har du prøvet nogen af de lokalt inflammations hæmmende/smertestillende cremer som Ibutop eller feldengel? jeg syntes at jeg har kunnet mærke en tydelig effekt af dem på den inflamationsskade jeg har haft ved skulderen, og så skal man ikke hele tiden have Ibuprofen ræsende rundt overalt i kroppen.

Glæder mig til at se dig tilbage for fuld kraft, din Psykotræner :) :)

Link to comment
Share on other sites

hej Pauli.. har du prøvet nogen af de lokalt inflammations hæmmende/smertestillende cremer som Ibutop eller feldengel? jeg syntes at jeg har kunnet mærke en tydelig effekt af dem på den inflamationsskade jeg har haft ved skulderen, og så skal man ikke hele tiden have Ibuprofen ræsende rundt overalt i kroppen.

Glæder mig til at se dig tilbage for fuld kraft, din Psykotræner :) :)

Takker Blackmoore!

Var ved lægen i dag for at få set på skaden. Han mener, at det måske ikke er selve brystmuskulaturen det er galt med, men i stedet de små muskler der sidder inde ved ribbenene. Vi talte så lidt frem og tilbage om forskellige behandlinger. Jeg foreslog Ibutop og han sagde, at det kunne være en god ide, men at det ikke nødvendigvis var effektivt, hvis skaden sidder for dybt. Jeg fik så en recept på noget Ibuprofen og han sagde, at det var op til mig om jeg ville prøve cremen eller den noget stærkere pillekur.

Derudover blev jeg lovet en henvisning til Aalborg sygehus' afdeling for sportsskader., men jeg skal forvente op til en måneds ventetid, hvilket jeg IKKE har.

Jeg har så gået og overvejet fordele og ulemper ved de forskellige behandlinger og er kommet frem til at jeg tager den noget hårdere pillekur (600 mg Ibuprofen 3 x dagligt, svarende til 7 hovedpinepiller). Det kommer formodentligt til at gå lidt ud over maven og proteinsyntesen. På den anden side så er det nok den bedste (hurtigste) måde at få bugt med skaden på så jeg kommer tilbage i den sædvanlige psykoform. Desuden er pillerne cortisol hæmmende så det er da et lille ekstra plus. :)

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

:thumbwink: :thumbwink: :thumbwink: :thumbwink:

Jeg krydser fingre for dig Pauli... Det er virkeligt bittert at den skade ved brystet hænger så godt ved :angry:

Men jeg håber at dit valg med pillekuren, viser sig at være den hurtigste ved mod topformen :bigsmile:

Jakkedrengen :thumbwink:

Takker Jakke! Men hvad der ikke slår mig ihjel, gør mig stærkere... ;)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Har du overvejet om din skade kan have noget at gøre med måden du træner på. Det er jo meget hårdere for ledene at knalde igennem hver gang for fuld skrue, frem for at køre med progression.

Jo jeg har tit overvejet om det var der, at hunden lå begravet...

MEN... For det første så er det jo ikke et nyt fænomen at træne på den måde, snarre oldschool. Og så vidt jeg ved, så så man ikke flere skader ved BB før de lovpriste progressionssystemer blev moderne.

For det andet så er brystet den eneste kropsdel som jeg haft nogle længrevarende skader i ved (på nær mit knæ som jeg har døjet med siden mili) . Derfor er der heller ikke noget der her taler for, at det skyldes min træningsform.

For det tredie så har jeg altid haft et mindre problem med mit venstre bryst. Det har også altid været større end det højre. Dette gør formodeligt at det laver mere arbejde end det højre og derfor er mere udsat for skader. Jeg regner med at dette formodeligt er den egentlige grund.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Takker Jakke! Men hvad der ikke slår mig ihjel, gør mig stærkere... 
Det er jo lige det:

" Hvad der ikke slår mig ihjel, gør mig stærkere. "

- Friedrich Nietzsche -

(på nær mit knæ som jeg har døjet med siden mili)

Det er næsten mere reglen end undtagelsen at man får sig en knæskade når man er inde :camper:

MEN... For det første så er det jo ikke et nyt fænomen at træne på den måde, snarre oldschool. Og så vidt jeg ved, så så man ikke flere skader ved BB før de lovpriste progressionssystemer blev moderne.

Det er egentlig sjovt som træningsprogrammer følger vores hverdag i almindelighed. Alt skal være super hi-tech og hedde noget fancy før det tiltaler folk.

Tidligere var træningen - ligesom samfundet - noget mindre kompliceret. Der handlede det groft sagt om tonnage og lange træningspas :4sport:

Link to comment
Share on other sites

Tidligere var træningen - ligesom samfundet - noget mindre kompliceret.

Ja, det var nu en dejlig tid, da det hele var noget mindre kompliceret. Dengang da den kristne kirkes verdenssyn var det herskende paradigme. Dengang da præsteskabet reelt både var datidens politikere og videnskabsmænd, og religion, politik og videnskab var ét. :wub:

Eller dengang da man mente at en muskel kunne rammes fra flere vinkler, ellers at høje gentagelser tonede og rippede, og at træningen ikke måtte overstige en time osv.

ja, det var nu en dejlig tid da det hele var noget mindre kompliceret. :)

Edited by AGV
Link to comment
Share on other sites

Tidligere var træningen - ligesom samfundet - noget mindre kompliceret.

Ja, det var nu en dejlig tid, da det hele var noget mindre kompliceret. Dengang da den kristne kirkes verdenssyn var det herskende paradigme. Dengang da præsteskabet reelt både var datidens politikere og videnskabsmænd, og religion, politik og videnskab var ét. :wub:

Eller dengang da man mente at en muskel kunne rammes fra flere vinkler, ellers at høje gentagelser tonede og rippede, og at træningen ikke måtte overstige en time osv.

ja, det var nu en dejlig tid da det hele var noget mindre kompliceret. :)

<_< Ud fra dit avatar at dømme, ser du da ikke så gammel ud at du har kunnet opleve det...? Din viden og beskrivelse herom virker ellers så nærværende :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share