SaintPauli


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

Indian Spirit sagde, at han havde set en fed intro i en video med dig. Han sagde faktisk at han ville spørge dig, om det var ok at han brugte den samme slags intro. Har han ikke gjort det?

Nopes, det har han ikke. Han spurgte om hvilken musik jeg havde brugt, men det var det… ;)

Nope, fik aldrig spurgt om det var ok at vi lånte det meste af introen fra Anyones film. Havde tænkt på det, men da min ven og jeg lavede den i forbindelse med en skoleopgave og det derfor bare var for vores klasse den var ment for, så satte jeg mig aldrig ned og fandt tiden til at skrive mailen til dig Anyone :) Men håber da at det var ok.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Skal da også lige have skrevet i din log Pauli.. :)

Du ser nasty ud på de billeder...specielt din brystkasse er imponerende... :w00t: - og som henning påpeger ser du større ud i filmen end på din avatar...så få taget nogle nye billeder, i ordentlig belysning, så vi kan se den onde brystkasse bedre.. :) ;)

Morten!

Link to comment
Share on other sites

Takker for de rosende ord gutter. B)

Essensen:

Får taget nye billeder en gang i foråret. Vil lige have lidt sol først. Bryst har som sagt altid været min stærke side (størrelses mæssigt). Armene er derimod bagud. :(

Henning:

Jo jeg har haft fremgang, men videoen er optaget før mol. Jeg ser nok bare større ud fordi jeg strammer. :)

Hippo:

Har ikke skrevet så meget om BF her på det sidste, da jeg først fandt ud af 9 måneders regelen et par uger efter det var for sent. Har så forsøgt at kontakte forbundet her den sidste måned uden megen succes, men fik dem endelig i tale i dag. Da jeg aldrig har stillet op før har jeg heldigvis mulighed for at få dispensation, hvilket jeg er blevet givet, så alt ser fint ud.

Desværre ser det dog ud til, at de fastholder ændringen af styrkerunden. Dette jeg ikke helt tilfreds med, da jeg ikke har nogen mulighed for at træne med de andre maskiner. Jeg har dog besluttet at jeg tager med til trods for dette.

Det ser heldigvis anderledes ud med Decembercuppen. Der er det stadig dips og chins. B)

Da jeg ikke helt var klar over om jeg kunne komme med til BF har jeg holdt DC som et alternativ. Jeg regner dog nu med at jeg tager med alligevel, da jeg syntes at konkurrencen er så meget federe når det er med dips og chins i stedet for nogle latterlige romaskiner.

Planen er derfor BF og Decembercuppen. B)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Træning d 9. Marts: Triumfen på Bænken!

Jeg havde en fantastisk træningsdag. Jeg havde gået i weekenden og tænkt, om det skulle være i dag, at fætter PR kom på besøg, og det gjorde han: 6 x 105 kg i bænk. Et længe ventet delmål er i hus. Det er nu lykkedes mig at forbedre mit bænkpress med 50% siden jeg startede i maj måned. B)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Første store program ændring:

Mit program har ikke ændret sig væsentligt siden jeg startede. Jeg har i løbet af de 10 måneder haft en styrkemæssig fremgang på omkring 50%, hvilket gør at programmet ikke blot bliver hårdere, men også at kroppen får svære og svære ved at nå at restituere fra gang til gang (kan ikke lige komme med den teoretiske begrundelse, men jeg kan i høj grad mærke det på min krop). Jeg har derfor valgt at omstrukturere mit program en smule og nedsætte antallet af øvelser først på ugen. Træningen sidst på ugen forbliver uændret, da den ekstra hviledag i weekenden forsat giver mig tilstrækkeligt restitution.

Samtidig har jeg besluttet mig at smide en gang dødløft ind i programmet. Dette skyldes at jeg efter et max forsøg i dødløft til MOL træffet havde DOMS i ryggen i en hel uge. Dette blev efterfulgt at endnu en uges træthed i ryggen. Sådanne svaghedstegn har jeg lidt svært ved at acceptere, og samtidig har jeg også svært ved at acceptere, at jeg ikke nåede de 200kg. Målet bliver derfor 200 kg i dødløft.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Nyt Program: 4 x 2 split:

Dag 1&3:

Lår, Ryg/lænd

Bicep, Mave

Dag 2&4:

Bryst, læg

Tricep, skulder

Jeg laver supersets dvs. at jeg kører 2 øvelser på skift for at få længere hviletid til de enkelte muskler. Normalt kører jeg et pyramidesystem med henholdsvis 8-6-4 gentagelser i hver øvelse. Når jeg så kan klare de samme vægte med 10-8-6 så sætter jeg vægten op, så jeg igen kun kan tage 8-6-4.

Dag 1:

Opvarmning: Lat Pulldown

Opvarmning: Squat

(Weighted) Chinups 3 sæt

Squat 4 sæt

Bendover rows 3 sæt

Leg extension 3 sæt

Pullups 3 sæt

leg curl 3 sæt

Seated incline dumbbell curls 3 sæt

Mave

Seated preacher curls med EZ 3 sæt

Mave

Dag 2:

Opvarmning: Benchpress

Opvarmning: Læg

Benchpress 3 sæt

Læg

Incline benchpress 3 sæt

Læg

(Weighted) Dips 3 sæt

Læg

Lying tricep extencion 2 sæt

Dumbell lareral raise (incline) 3 sæt

Tricep extencion 2 sæt

Dumbell front lateral raise 2 sæt

Dag 3:

Opvarmning: Lat Pulldown

Opvarmning: Squat

(Weighted) Chinups 3 sæt

Squat 1x20 breathing reps

Squat 3 sæt

Deadlift 3 sæt

Dumbell bendover rows 3 sæt

Leg extension 3 sæt

Barbell curls 3 sæt

Seated rear lateral raise i maskine 3 sæt

Seated incline dumbbell curls 3 sæt

Mave

Seated preacher curls med EZ 3 sæt

Mave

Dag 4:

Opvarmning: Benchpress

Opvarmning: Læg

Benchpress 3 sæt

Læg

Incline benchpress 3 sæt

Læg

Dumbell flyes 3 sæt

Læg

(Weighted) Dips 3 sæt

Læg

Cable pushdown 3 sæt

Dumbell lareral raise (incline) 3 sæt

Tricep extencion 3 sæt.

Dumbell front lateral raise 2 sæt

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Første store program ændring:

Mit program har ikke ændret sig væsentligt siden jeg startede. Jeg har i løbet af de 10 måneder haft en styrkemæssig fremgang på omkring 50%, hvilket gør at programmet ikke blot bliver hårdere, men også at kroppen får svære og svære ved at nå at restituere fra gang til gang (kan ikke lige komme med den teoretiske begrundelse, men jeg kan i høj grad mærke det på min krop). Jeg har derfor valgt at omstrukturere mit program en smule og nedsætte antallet af øvelser først på ugen. Træningen sidst på ugen forbliver uændret, da den ekstra hviledag i weekenden forsat giver mig tilstrækkeligt restitution.

Samtidig har jeg besluttet mig at smide en gang dødløft ind i programmet. Dette skyldes at jeg efter et max forsøg i dødløft til MOL træffet havde DOMS i ryggen i en hel uge. Dette blev efterfulgt at endnu en uges træthed i ryggen. Sådanne svaghedstegn har jeg lidt svært ved at acceptere, og samtidig har jeg også svært ved at acceptere, at jeg ikke nåede de 200kg. Målet bliver derfor 200 kg i dødløft.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Den teoretiske begrundelse for at det bliver sværere at restituere, kunne måske være at

når du løfter tungere, er den samlede workload også tilsvarende større.

Det er måske grunden til at du restituerer langsommere.

Går du nu også helt over til at være styrkeløfter ?

PR i bænk og nu planer om 200 i DL :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Squat 1x20 breathing reps

Sadist, men skidtet virker :devil:

Ellers ser det fint ud. Vi har vist haft skulder diskussionen, så den vil jeg sparer dig for :)

Stegger:

Ja jeg elsker at presse mig selv, men det fik jeg vist også vist til MOL træffet. :)

20 breathing reps er rigtigt fede da det som oftest får en til at se sorte pletter og giver ringen i ørene. :devil:

Jeg vil nu stadig mene, at min skuldertræning er minimal, men skuldrene gror pænt godt. B)

Ellers er jeg glad for at du kan lide programmet.

Henning:

Den teoretiske begrundelse for at det bliver sværere at restituere, kunne måske være at

når du løfter tungere, er den samlede workload også tilsvarende større.

Det er måske grunden til at du restituerer langsommere.

Har selv tænkt over det samme, men ved ikke om det er en korrekt konklusion at drage.
Går du nu også helt over til at være styrkeløfter ?

PR i bænk og nu planer om 200 i DL :)

Nope jeg nøjes nu med mine BF planer.

De 200 kg i dødløft skyldes TJ. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Var nede og træne i fitness.dk sammen med BadAssJones. Ronnie99 var også blevet inviteret (lidt sent), men måtte desværre melde pas pga. arbejde. Håber at vi får tid til at tage en afbrændings session med ham senere.

Det var fedt at komme til at træne med en, der er motiveret og ved noget om træningen. Den slags er der ikke mange af hvor jeg hidtil har trænet, men det er vel gældende for de fleste steder.

BadAss kørte noget (tungt?) deload HST og jeg kørte mit sædvanlige split. Det betød, at vi ikke kørte alle øvelser sammen, men vi fik da alligevel teamet op til bænk, dips og læg. Her blev der givet gas under tilråbene ”light weigth!!!” og ” Squeeeeeeezzz it Mr. Yates!!!”. Vi fik også trænet en god del kæbe, og jeg fik trænet mine normalt ubrugte nakkemuskler. Er ikke vandt til al den kvindelig distrahering. ;)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Det var fedt at komme til at træne med en, der er motiveret og ved noget om træningen. Den slags er der ikke mange af hvor jeg hidtil har trænet, men det er vel gældende for de fleste steder.

BadAss kørte noget (tungt?) deload HST og jeg kørte mit sædvanlige split. Det betød, at vi ikke kørte alle øvelser sammen, men vi fik da alligevel teamet op til bænk, dips og læg. Her blev der givet gas under tilråbene ”light weigth!!!” og ” Squeeeeeeezzz it Mr. Yates!!!”. Vi fik også trænet en god del kæbe, og jeg fik trænet mine normalt ubrugte nakkemuskler. Er ikke vandt til al den kvindelig distrahering. ;)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Thanx man, well du er jo heller ikk selv helt på bar bund, om som du siger, er det sgu lækkert at træne med én, der går seriøst(franskbrød og pizza :cry: ) op i det.

Ja dr er vist ikke meget deload over det, ihverfald ikke i bænk.

Squeeeeeeezzz it Mr. Yates!!!”. Jep, det er sgu grineren... :tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Thanx man, well du er jo heller ikk selv helt på bar bund, om som du siger, er det sgu lækkert at træne med én, der går seriøst(franskbrød og pizza  :cry: ) op i det.

Ja dr er vist ikke meget deload over det, ihverfald ikke i bænk.

Kan godt forstå dig. Man kører sku ikke deload i bænk når man har en ny makker med til træning. Det gør man bare ikke. :tongue:

Der er skam ingen grunde til at pege fingere af min diæt. Jeg spiser det franskbrød efter træning, da jeg er af den overbevisning, at det (alt taget i betragtning) er det bedste post workout meal.

Desuden er det heller ikke så slemt med den pizza som det lyder. Det var en 300g købepizza. Den indeholder 8g protein, 30g kulhydrater og 7g Fedt pr 100g. Den blev så "pyntet" med krydderier, kyllinge tern og noget 6% ost. Alt i alt et rimeligt fornuftigt måltid. B)

Så blev jeg banket lidt i hovedet af sovse_kanden på Fitforum.dk fordi jeg "aldrig" skriver mine træningspas ind i min log. Derfor kommer der lige en oversigt over dagens træning (Så godt som jeg nu kan huske. BadAss du kan evt. supplere):

Benchpress:

20 x 20 kg

20 x 40 kg

10 x 70 kg

8 x 100 kg

6 x 105 kg

4 x 107,5 kg

Læg i benpress: (kørt I superset med DB Incline Benchpress og Dips):

6 sæt med mellem 175 kg og 275 ( 20-40 gentagelser)

DB Incline Benchpress:

12 x 32 kg

10 x 34 kg

8 x 36 kg

Dips:

49 x kropsvægt

? x kropsvægt + 15

? x kropsvægt + 30

EZ Lying Tricep Extension: (Kørt som superset med Incline latteral Raise)

15 x 30 kg

10 x 40 kg

8 x 40 kg

Incline latteral Raise:

10 x 15 kg (En vægtskive. Duede ikke da den var meget uhandy)

10 x ? kg ( Kabel. Kabler sucks!!!)

12 x 16 kg (DB. Ahh sådan skal det gøres!)

12 x 16 kg

DB One arm Tricep Axtension: (Kørt som superset med Front latteral Raise)

10 x 16 kg

10 x 16 kg

10 x 16 kg

Front latteral Raise:

12 x 16 kg

12 x 16 kg

Squeeeeeeezzz it Mr. Yates!!!”.

Rock’n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Der er skam ingen grunde til at pege fingere af min diæt. Jeg spiser det franskbrød efter træning, da jeg er af den overbevisning, at det (alt taget i betragtning) er det bedste post workout meal.

Desuden er det heller ikke så slemt med den pizza som det lyder. Det var en 300g købepizza. Den indeholder 8g protein, 30g kulhydrater og 7g Fedt pr 100g. Den blev så "pyntet" med krydderier, kyllinge tern og noget 6% ost. Alt i alt et rimeligt fornuftigt måltid. B)

:boxers:

I get your point mht franskbrødet...

Mht Pizzaen, så trode jeg lige et øjeblik at du havde været nede ved den lokale på hjørtet og straffe dankortet.... :w00t: Men det er så iorden... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ny PR i Chins: 20 stk!  B) (havde næsten glemt det)

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

:partycrowd: :partycrowd:

20 chins - jeg bukker :headbanger: og nejer :worship:

Jeg må lige høre af ren nysgerrighed: Hvor mange dips er din PR på??

Når jeg spørger til din, bør jeg vel også skrive mine PR - men de er altså grænserne til det flove i sammenligning så det vil jeg undlade :lol: :blink: :lol:

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Skide godt med din PR :w00t:

- de svenskere skal bare have baghjul!! :devil:

Husk nu at træne i total streng stil....

Chins: armene helt strukket ud og hagen helt op over baren

Dips: armene et godt stykke under vandret og helt strukket ud i toppen

- begge øvelser i et roligt tempo... ellers tæller de ikke som godkendt ;)

Edited by angel
Link to comment
Share on other sites

Takker Raist, Henning, Jakkedrengen, Angel og Crawdaddy!

Henning:

Ja jeg er sku vild med at give den gas. :)

Angel:

Det gør jeg også.

Jakkedrengen:

Min PR lavede jeg for ca. 4 år siden. Den gang gav jeg den bare fuld skrue med hensyn til hastighed så den er på 78 stk.. Nu kører jeg i et langsommere tempo og min rekord er her 49 stk. (tæt på mit mål om 50 stk.). Giver jeg den fuld skrue nu kan jeg formodeligt tage knap 70.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share