Kuldskærs log


Kuldskær
 Share

Recommended Posts

Torsdag, 26/5-05.

Ben.

Squat

20 kg x10, 1 sæt

30 kg x10, 1 sæt

40 kg x8, 1 sæt

50 kg x6, 2 sæt

60 kg x2, 1 sæt

70 kg x1, 10 sæt

60 kg x5, 5 sæt

Så var jeg også godt ristet.... :w00t:

Dips (dybe!)

14+8

Chins

2+3+4+5+5

Stivbenet dødløft

20 kg x10, 1 sæt

30 kg x8, 1 sæt

40 kg x8, 2 sæt

45 kg x8, 2 sæt

50 kg x6, 4 sæt

Læg, stående

225 kg x10, 1 sæt

250 kg x10, 1 sæt

275 kg x8, 3 sæt

I forhold til at jeg synes ben-træning bare er :dry: for tiden (måske fordi jeg faktisk synes det er meget sjovere at træne med makker :smile:), var det faktisk en FIN træning. Fik spot, gode råd og kommentarer af Loonie, der var et smut forbi Odense og OBBC :w00t: .

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I forhold til at jeg synes ben-træning bare er  :dry:  for tiden (måske fordi jeg faktisk synes det er meget sjovere at træne med makker  :smile:), var det faktisk en FIN træning. Fik spot, gode råd og kommentarer af  Loonie, der var et smut forbi Odense og OBBC :w00t: .

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, det var godt brændt hos dig.

Det lyder også meget plausibelt som du formulerer at jeg havde råd og kommentar, det blev da en længere debat!!! :tongue:

Jeg tror sagens at du vil kunne få lidt fremgang i benene ved at prøve nogle af de ting som vi snakkede om i går!

Jeg synes, at det kan være udmærket at have et specifikt program til noget som man kan være blevet træt af at træne. Derfor vil et program til din bentræning være en udmærket ting at køre i en periode.

Btw. NIIIIICE chins og klubbens bedste baller. Jeg må snart arrangere en videooptagelse af dine squats og stiffleg deadlift.... Nice Butt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jo, det var godt brændt hos dig.

Det lyder også meget plausibelt som du formulerer at jeg havde råd og kommentar, det blev da en længere debat!!!  :tongue:

Syn' du det?!! :laugh::laugh::wink:
Jeg tror sagens at du vil kunne få lidt fremgang i benene ved at prøve nogle af de ting som vi snakkede om i går!

Jeg synes, at det kan være udmærket at have et specifikt program til noget som man kan være blevet træt af at træne. Derfor vil et program til din bentræning være en udmærket ting at køre i en periode.

Det tror jeg (til gengæld :tongue: ) du har ret i - så ved jeg hvad jeg skal lave hvergang og behøver ikke bruge tid på at overveje hvad/om jeg overhovedet gider... :dry:
Btw. NIIIIICE chins og klubbens bedste baller. Jeg må snart arrangere en videooptagelse af dine squats og stiffleg deadlift.... Nice Butt  :wink:

:blush: .... :4jumpy::4jumpy::4jumpy:, ja den fik en del opmærksomhed må man sige :tongue:Tark!!! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag, 27/5-05.

Powerwalk: 25 minutter.

Træning i OBBC - Queen of Aerobic-program, pas 4.

Smal greb chin-ups

4+5+6+4

Nakkestem

20 kg x8, 3 sæt

25 kg x8, 3 sæt

30 kg x6,7,7,6,5 - faaarced på sidste rep i de 3 sidste sæt! :wink:

Laterals (one arm)

6 kg x9, 3 sæt

7 kg x8, 3 sæt

Dips (siddende mellem to bænke)

10

+stang: 10

+ stang + 5 kg: 10

:w00t::w00t::w00t:

Dips (i stativ)

8+8

Fransk pres

stang+ 5 kg x10, 3 sæt

stang + 10 kg x8, 3 sæt

Endnu en fed træning. Især nakkestem brændte godt!!! :4thumbup:

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Søndag, 29/5-05.

Let overkrop.

Smalt greb chin-ups

6+6+4

One arm DB-rows

17 kg x8, 1 sæt

22,5 kg x8, 1 sæt

24 kg x8, 1 sæt

25 kg x8, 5 sæt

Bænkpres ...skal vi max'e? :blink: Tja, hvorfor ikk'?! :w00t: :4thumbup:

20 kg x8, 1 sæt

30 kg x2, 1 sæt

40 kg x2,1

50 kg x1, 1 sæt

60 kg x1 - PR!

40 kg x10, 3 sæt

Dips

10+10+10

Skulderpres

10 kg x10, 1 sæt

12,5 kg x10, 1 sæt

15 kg x8, 4 sæt

:smile::smile: Dejlig træning - dejligt selskab! :smile::smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag, 30/5-05.

:cooldance:Cardioooo :cooldance:

:4sport:: 12 PR!!!

Sidste rep, var det vist godtnok kun næsen der kom over ... men det var kun mig, der opdagede det! :tongue::wink: (tror jeg da :wink: ).

Stepper: 20 minutter - det var pænt hårdt...og varmt :crazy:!

Romaskine/C2: 20 minutter.

"Crossrobics" (maskine af en slags): 10 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Wow!! :dropjaw: Flotte PR's i bænk og chins! :4thumbup:  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

TAK!! :4jumpy::biggrin:. Det var totalt overraskende med PR i bænken .... og jeg spekulerer på, om der måske er mere endnu?? ( :blink: ) Det kan da ikke passe jeg kan lave mere bænk + dips lige efter jeg har max'et........eller hva'?! (...og det var et spørgsmål til experten :tongue::wink: ).

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag, 31/5-05.

Morgenpowerwalk: 26 minutter (+ 10,5 kg).

Queen of Aerobic program - pas 5.

:4sport:: 6+5+5+5

T-bar rows

30 kg x8, 2 sæt

35 kg x8, 3 sæt

40 kg x6, 3 sæt

45 kg x6,5,6

Træk til front

5 pl x10, 1 sæt

7 pl x10, 1 sæt

9 pl x8, 4 sæt - dog var de to sidste reps i hvert sæt noget værre :newtongue:.

7 pl x12, 1 sæt

Brystpres (DB, flad bænk)

9 kg x10, 1 sæt

11 kg x8, 1 sæt

13 kg x6, 1 sæt

15 kg x6, 1 sæt - regnede med det var heromkring jeg skulle køre et par tunge sæt, til jeg fik at vide, at "du skal da op i 20 kg!"...Nå!! :blink:

17,5 kg x3, 1 sæt

19 kg x3, 1 sæt

20 kg x8,8,3,8 :firebounce::firebounce::firebounce:Jadaaaaaaa!!

Skrå bænkpres

20 kg x10, 1 sæt

30 kg x8, 1 sæt

35 kg x6,8,8

Endnu en kanon træning med The Queen of Aerobic :wink:. Totalt cool bestemte hun sig for at tage chin-ups uden hjælp og kørte så flere sæt med 3 reps uden problemer...seeeeeejt! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Bozne og Iver:   TAK!!!!:jodler:  :cooldance:  :4jumpy:  :firebounce:  :alright:  :sun:  :banana:  :cheer:  :hehe:  :4thumbup:  :tease:  :tongue4:

....jeg når nok ikke langt med 12 chins i nogensomhelst form for konkurrence...men  :w00t:  det var nice med en ny PR!

<{POST_SNAPBACK}>

Nååårrrhh det ved jeg sgu da ikke - mændene i BodyFitness 2003 her var rekorden 20 stk og du er da ikke langt fra???

Vh. Iver :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Bozne og Iver:   TAK!!!!:jodler:  :cooldance:  :4jumpy:  :firebounce:  :alright:  :sun:  :banana:  :cheer:  :hehe:  :4thumbup:  :tease:  :tongue4:

....jeg når nok ikke langt med 12 chins i nogensomhelst form for konkurrence...men  :w00t:  det var nice med en ny PR!

<{POST_SNAPBACK}>

Nååårrrhh det ved jeg sgu da ikke - mændene i BodyFitness 2003 her var rekorden 20 stk og du er da ikke langt fra???

Vh. Iver :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Så længe der ikke er helt strukket ud i bunden af øvelsen (hvilket Stine ikke altid får gjort :wink: ) så er der vist stadigvæk et stykke til 20 reps

(Ja Stine ... jeg holder øje med dig :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Bozne og Iver:   TAK!!!!:jodler:  :cooldance:  :4jumpy:  :firebounce:  :alright:  :sun:  :banana:  :cheer:  :hehe:  :4thumbup:  :tease:  :tongue4:

....jeg når nok ikke langt med 12 chins i nogensomhelst form for konkurrence...men  :w00t:  det var nice med en ny PR!

<{POST_SNAPBACK}>

Nååårrrhh det ved jeg sgu da ikke - mændene i BodyFitness 2003 her var rekorden 20 stk og du er da ikke langt fra???

Vh. Iver :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Så længe der ikke er helt strukket ud i bunden af øvelsen (hvilket Stine ikke altid får gjort :wink: ) så er der vist stadigvæk et stykke til 20 reps

(Ja Stine ... jeg holder øje med dig :tongue: )

<{POST_SNAPBACK}>

Slam slam - :poking::dry: STRÆK UD Stine... :laugh::laugh::laugh::laugh: Du er en hård hund Norah.... :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Bozne og Iver:   TAK!!!!:jodler:  :cooldance:  :4jumpy:  :firebounce:  :alright:  :sun:  :banana:  :cheer:  :hehe:  :4thumbup:  :tease:  :tongue4:

....jeg når nok ikke langt med 12 chins i nogensomhelst form for konkurrence...men  :w00t:  det var nice med en ny PR!

<{POST_SNAPBACK}>

Nååårrrhh det ved jeg sgu da ikke - mændene i BodyFitness 2003 her var rekorden 20 stk og du er da ikke langt fra???

Vh. Iver :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t: ...og TAK! :blush::bigsmile:

Jeg var faktisk ikke klar over, hvad rekorden var - men godt at vide..nu er der ihvertfald noget at gå efter!! :smile::smile::smile: :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Så længe der ikke er helt strukket ud i bunden af øvelsen (hvilket Stine ikke altid får gjort  :wink: ) så er der vist stadigvæk et stykke til 20 reps

(Ja Stine ... jeg holder øje med dig  :tongue: )

<{POST_SNAPBACK}>

Slam slam - :poking::dry: STRÆK UD Stine... :laugh::laugh::laugh::laugh: Du er en hård hund Norah.... :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Übercoachen :freaked: :wink::bigsmile: (bemærk venligst i perfekt lyserød!! :laugh:).

Si'r du jeg snyder?!!! :blink:........ :laugh::laugh: OK, så lidt måske :tongue:.

Jaja, jeg PRØVER ihvertfald at få dem rigtige :wink: - er også begyndt på dyyyybe dips, men det gør godtnok naller i skulderen synes jeg!! :raisebrow::sneaky2:.

Er der nogen af de kloge, der har gode råd??! :4smartass:

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i alverden kører du pyramidetræning? :blink:  Du ville have langt mere ud af et par lette tilpasningsset, og derefter gå direkte på topvægten. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Foklar, forklar... :smile:

(der er simpelthen for mange og for lange opvarmingssæt????)

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Onsdag, 1/6-05.

Ben

Squat

20 kg x10, 2 sæt

30 kg x8, 1 sæt

40 kg x6, 1 sæt

50 kg x6, 2 sæt

60 kg x2, 10 sæt

50 kg x5, 5 sæt

Havde faktisk allerede ondt (i hoften + venstre ben) under opvarmingen. Var dog ikke til at afgøre hvad "slags" ondt det var...så jeg valgte bare at gøre lidt ekstra ud af opvarmingen idag. :smile:

(Er dog ret sikker på DOMS i morgen :firebounce::firebounce::firebounce:).

Læg (stående)

225 kg x10, 1 sæt

250 kg x8, 2 sæt

275 kg x6, 4 sæt

Leg curls

80 kg x8, 2 sæt

90 kg x6, 3 sæt

Stivbenet dødløft

20 kg x10, 1 sæt

30 kg x8, 2 sæt

40 kg x6, 3 sæt

50 kg x6, 4 sæt

Chins

8+6+6

Dips

12+10+10

OK træning :smile: !

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i alverden kører du pyramidetræning? :blink:  Du ville have langt mere ud af et par lette tilpasningsset, og derefter gå direkte på topvægten. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Foklar, forklar... :smile:

(der er simpelthen for mange og for lange opvarmingssæt????)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps. Du bruger alt for mange set og reps til at komme op på dine topvægte. :smile:

Link to comment
Share on other sites

BenBøjFader - Hmm, hun kører slet ikke pyramidetræning. :raisebrow: Fx.

20 kg x10, 2 sæt

30 kg x8, 1 sæt

40 kg x6, 1 sæt

50 kg x6, 2 sæt

60 kg x2, 10 sæt

50 kg x5, 5 sæt

Det er slet ikke pyramide. Selvom hun så kørte pyramidetræning er der netop intet galt at køre mange opvarmingssæt. Det kunne fx se ud som:

20 kg x8, 1 sæt

30 kg x8, 1 sæt

40 kg x8, 1 sæt

50 kg x8, 1 sæt

60 kg x8, 1 sæt

50 kg x8, 1 sæt

40 kg x8, 1 sæt

30 kg x8, 1 sæt

20 kg x8, 1 sæt

Konklusionen må være at hun har ramt en form for træning som giver hende masser af fremgang over hele linien. Vi kører så løbende evalueringer af hendes træning. Også for at sikre at der er variation. :4smartass:

Chins - der er ikke meget galt med udførslen, nogle af repsene kunne måske strækkes bedre. Men detaljer. Såvidt jeg husker er de nye regler omkring udførslen af chins ikke udgivet fra DBFF endnu! :blink: Jeg synes det er en cool fremgang.

Og du skal fan.. passe på med dips, hvis du har skulder ballade ved at udføre dem så skal du overveje stilen og så køre en stil der ikke belaster skuldrene unødigt. Når de konkrete regler omkring udførslen er kommet så kan du justere derefter. :smile:

IMO - Kanon Kuldskær - og go´e baller :cooldance:

Edited by loonie
Link to comment
Share on other sites

Squatfather og Loonie: Lad mig forklare lidt om tøsetræning.... altså, man skriver ALLE sættene op (også selvom man kun løfter stangen!), deraf de mange sæt. :laugh:

Som Loonie skriver er det opvarmingssæt op til de 60 kg! Herefter burde jeg køre 10 sæt singler efterfulgt af 5x5 (udfra noget %-værk). Men øhh :blush:, nu var coachen der jo ikke, så det blev bare på dagsformen.... :blush::tongue::wink:

Når det så er sagt, så kører jeg faktisk nogengange for mange lette sæt på vej op (...men jeg arbejder på det - bare spørg Aerobic-dronningen! :wink:).

Loonie :wub:: Først og fremmest :4winkkiss:. Du har ret i at træningen giver fremgang og passer mig godt - det er så :4jumpy:SJAW :4jumpy: at træne iøjeblikket!!! :4thumbup:

..og jeg skal jo faktisk passe lidt på i dips (og bænk), da jeg har døjet en del med venstre skulder og det er bare :4ranting: træls!

Norah: Jeg modtager gerne undervisning - også i udførelsen af chins :w00t: :4thumbup: :smile:.

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Fredag, 3/6-05.

Morgenpowerwalk: 32 minutter (+10,5 kg).

Hyggetræning i OBBC.

Chins: 10 (helt udstrakte!), Dips: 10

Squat ..med ben-DOMS :crazy:.

20 kg x10, 1 sæt

30 kg x8, 1 sæt

40 kg x8, 1 sæt

50 kg x6, 5 sæt

Dødløft

40 kg x8, 1 sæt

50 kg x6, 2 sæt

60 kg x6, 3 sæt

70 kg x4, 4 sæt

Bænkpres

30 kg x8, 1 sæt

40 kg x8, 1 sæt

45 kg x6, 5 sæt

40 kg x12, 1 sæt

Supported row (trorjegnokdethedder).

20 kg x12, 1 sæt

30 kg x8, 2 sæt

35 kg x6, 4 sæt

Skulderpres

11 kg x8, 1 sæt

12,5 kg x6, 1 sæt

14 kg x8, 3 sæt

Det var det :smile:. Med lidt god vilje kan man sige, jeg både har trænet ben, ryg, bryst, arme og skuldre idag :wink::tongue::smile: .

Edited by Kuldskær
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share