xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Det vil tilsyneladende ikke tage slut med dine forbedringer. Kan du ikke snart finde på noget andet at lave? Hvad med at træne lidt i nogen spændende maskiner?

Ja han er helt ustyrlig nu. Jer er for længst begyndt på noget andet, men BK du kæmper troligt videre...

OK xjyden, også tillykke herfra med dit nye max, jeg har spændt fulgt din log her i julen...

:) Henning

Link to comment
Share on other sites

Tak de herrer!

Og BK, nu du siger pas på ryggen:

28-12-2002

dødløft 3x60, 1x100, 1x140, 1x180, 1x140, 5x100. 10x60

squat 5x20, 5x25, 5x30, 5x40, 5x50. 5x60

bænkpres 2x15x60

træk til brystet 3x10x40

skulderpres 10x5, 10x6, 10x7, 10x8, 10x9, 10x10

biceps curl 10x5, 10x6, 10x7, 10x8

mavemaskine 3 sæt

Jeg hjalp en fyr, som er instruktør, med at løfte nogle håndvægte op i pausen mellem 100 og 140, og i forvirringen glemte jeg at bruge mixed greb til de 140 kg, så jeg var noget nervøs for, om jeg havde brugt al min grebsstyrke på at holde vægtstangen, men jeg satsede alligevel på 180 kg. De kom op, men det var det langsomste dødløft, jeg har gennemført indtil nu, og jeg håber det bliver det langsomste fremover også. Jeg har absolut ingen intentioner om at konkurrere med b_skaal i disciplinen grimme dødløft.

Da jeg sænkede vægten lignede ryggen vist en banan på den forkerte måde, men man smider ikke med tingene, der hvor jeg kommer fra.

Bagefter var jeg så øm i røven, at jeg overvejede at droppe squat øvelserne, men jeg tænkte, at hvis jeg nu fik lidt vægt på i squat, så kunne jeg måske komme op på en respektabel total inden året er omme.

Det blev til 5x60 i squat, så måske kan jeg nå en total på 400+ inden året er omme? I morgen skal jeg dog til familiejulefrokost, så jeg går nok ud af 2002 med en kropsvægt på mindst 95 kg.

BK: nu du snakker om bensamle/sprede maskinen, så var der for en gangs skyld 2 absolut gode sild på omkring min alder, som begge brugte den, og der var 2 unge piger med lidt mre sul på kroppen, men som helt klart så søde og "intelligente" ud. Det var hidtil max for Videbæk både hvad angår udsigt og samlet antal personer til træning. Jeg talte ikke, men det kan tænkes, at der var mere end 10 ialt.

Der var en fyr, som virkede som om han var gift med begge kvinderne på min alder (mon ikke alligevel, de var lidt yngre end mig?)

Nå, men det lader til, at jeg bare skal køre 180+ i dødløft, hvis jeg vil have doms af denne øvelse, så det holder jeg mig nok fra forløbigt, men de rosende ord er tæt ved at lokke mig til at prøve med 118 kg på mandag. (Desværre er pigen der ikke til at stå bagved resten af året)

Link to comment
Share on other sites

Bagefter var jeg så øm i røven, at jeg overvejede at droppe squat øvelserne, men jeg tænkte, at hvis jeg nu fik lidt vægt på i squat, så kunne jeg måske komme op på en respektabel total inden året er omme.

Inden det går helt galt, var det så ikke en ide, at skifte til nogle sunde interesser, som f.eks.

Træning med sub-maximale vægte.

Træning for hypertrofi.

Isolationsøvelser med tunge håndvægte.

Eller med maskiner.

Tillykke med din PR i DL. (Jeg skal nok lade være med at konkurrere med dig i år, vi skal nødig komme til skade)

:) Henning

Link to comment
Share on other sites

Tak, Klaus og Henning.

Træning 30-12-2002

cykel 2 km

squat 5x10, 1x20, 1x30, 1x40, 1x50, 1x60, 1x70. 1x80. 1x90, 1x100, 1x110, 1x120

bænpres 3x15x50

chinups 4, 4, 3

dips 8, 5, 4

træk til brystet 12x40

knæ ext 3x15x40

knæ flex 3x15x20

bench dips 3x10

triceps pushdown 3x15x40

Jeg tænkte lige, at det var bedre at øge min total inden årsskiftet end at forsøge at knibe 2 kg mere ud af bænken, så det blev til en masse squat. Det skal siges, at jeg brugte en bænk som stop, da jeg hverken havde spottere eller spejl til hjælp, så det er ikke helt til godkendt dybde, men i forhold til at jeg normalt ikke træner squat (med mere end 20 kg), og i forhold til, at jeg maksede i dødløft i og trænede squat lørdags, så var det ok.

Jeg havde problemer midtvejs i squatøvelserne i lørdags, og jeg har været lidt øm over højre knæ siden, men jeg mærkede ikke noget til det idag. (Ømheden i ryg og røv forsvandt i går, men jeg er lidt øm i røven igen nu.)

120 kg i squat, Jeg havde faktisk glemt, at BK har en maks på 110 kg, og jeg tog kun 120 fordi resten havde været så let, 110 ville jo være nok til at nå en total på over 400, og jeg havde på forhånd besluttet at stoppe ved de 110.

Jeg vil tro, at en reel maks må ligge op mod de 150 med godkendt dybde. Der var overhovedet ingen problemer under dagens squat (hvorimod dips og chinups kørte a h til), men jeg må jo prøve de næste par måneder, om jeg kan finde en mere "rigtig" maks.

Men forløbigt er min total nået op på 416 kg, og jeg har slået BK i de tre styrkeløftdiscipliner. Det er mit indtryk, at det også er nok til at tryne BLACKICE i de 3, men jeg har ikke været loggen igennem for at få det bekræftet. Alt i alt ok at nå de fleste af sine mål, selvom jeg meget gerne ville have taget 120 i bænkpres, når jeg nu kom så tæt på.

Et par kommentarer til i lørdags:

Den ene af "pigerne" på min alder (eller tæt ved) var faktisk relativt bedre udstyret end de to unge piger, men det havde jeg svedt ud, fordi jeg antog, at proportionerne var kunstigt skabt, og så gælder det ikke i min verden. Til gengæld var resten af pigen så interessant, at det ikke gjorde så meget. Men stadigvæk var der lige det, at pigen så ud til at være smedet sammen med en fyr, der trænede dernede.

Jeg spekulerer altid over, hvordan de hænger sammen, hvis en fyr og en pige enten træner sammen, eller snakker meget sammen under træningen. Det er lidt træls, for det optager lidt for mange af mine hjernevindinger.

I Ringkøbing idag kom der også en kvinde, som jævnligt kommer og træner rimeligt seriøs. Jeg mener, jeg har set hende med en fyr til træning, og hun har ring på fingeren, og på en eller anden måde kan jeg ikke reagere bare nogenlunde fornuftigt overfor hende (hilse venligt og smile igen, hvis man tilfældigt kommer forbi hinanden) Det virker som om min hjerne bare ikke kan klare, at man ikke bare låser kvinderne/pigerne inde og smider nøglen væk, når de bliver gift. (Hende den sidstnævnte plejer forøvrigt at virke temlig fast i kødet, men i dag synes jeg, at jeg øjnede en lille delle over buksekanten (ikke godt for en fitness sild/kvinde)

Det var forøvrigt lidt interessant at se tre fyre, som var meget optaget af at træne skuldre. Ved nærmere eftersyn viste det sig, at de alle havde tendens i retningen af at skuldrene stak længere frem end brystkassen, selvom de sad og snakkede om at det vigtigste var at blive flot proportionert frem for at løfte tung vægt.

Og så lige en sandsynligvis sidste vrøvl for idag: samtlige piger/kvinder, der trænede idag trænede i bensamle/sprede maskinen. Jeg overvejede alvorligt at spørge dem, hvad de ville med større røv og tykkere inderlår, men jeg undlod.

Link to comment
Share on other sites

120 kg i squat, Jeg havde faktisk glemt, at BK har en maks på 110 kg, og jeg tog kun 120 fordi resten havde været så let
OK, så er det slut! Nu ryger den computer i gul og gratis! Hver eneste gang jeg kommer ind på det her elendige site har ham Xjyden sat en ny rekord i et eller andet. Jamen, holder det da aldrig op?!
Men forløbigt er min total nået op på 416 kg, og jeg har slået BK i de tre styrkeløftdiscipliner.

Ja, ja, ja... Og hvad så? Hvem interesserer det egentlig? Bortset fra mig. Hulk...

samtlige piger/kvinder, der trænede idag trænede i bensamle/sprede maskinen. Jeg overvejede alvorligt at spørge dem, hvad de ville med større røv og tykkere inderlår, men jeg undlod.

:lol: :lol: :lol:

Alt i alt er jeg faktisk meget imponeret af dine præstationer her i december. Du brager op på 180kg i dødløft efter at have klaget i månedsvis over hvor tung en vægtstang med 100kg er. Og efter at have trænet squat med vægte, som min bedstemor ville have fundet for lette, klapper du lige 120kg på nakken på årets næstsidste dag. Og synes tilmed, at det er let! Du må virkelig have haft et skjult potentiale, som nu er kommet frem i lyset. Meget meget flot december du har haft med vægtstængerne. Tillykke med det :) .

Link to comment
Share on other sites

120 kg i squat, Jeg havde faktisk glemt, at BK har en maks på 110 kg, og jeg tog kun 120 fordi resten havde været så let, 110 ville jo være nok til at nå en total på over 400, og jeg havde på forhånd besluttet at stoppe ved de 110.

Hold -- hold -- hold -- ...

Det er rigeligt nu, men du ved åbentbart, hvordan man kommer skader til livs.

I andre tråde spørges der om, hvor lang pause man skal holde efter en skade, eller om man må træne let i stedet for helt at holde.

Tillykke med din nye PR i squat, og at du er kommet rygskaden til livs så hurtigt.

Lad nu være med at sige at den er der endnu, for med de løft du præsterer er der ingen medlidenhed ar få...

Godt nytår.

:) Henning

Link to comment
Share on other sites

BK: Jeg tror, der er mange (ud over dig og mig), der er interesserede i at følge dysten (hvis man kan tale om en sådan :devil: ) Du har vel hørt den om, at næst efter egen lykke ...... ?

Derudover skulle du måske læse min log igen (jeg tror i hvert fald det står i loggen)

Da jeg trænede i Form & Figur i Ålborg var jeg en af de stærkeste i benpres maskinen. Det var ikke baardibilder niveau, men det var da med 280 kg skiver på slæden, så jeg har været nogenlunde stærk i benene tidligere.

Samtidig synes jeg, at der er overordentlig stor overførlighed mellem squat og dødløft, men det kan være, at jeg kører den ene eller begge øvelser "forkert".

Jeg er selv mest imponeret over så meget min grebsstyrke er blevet forbedret. Det er ikke noget jeg vil træne specielt, da jeg er overbevist om, at det i givet fald ville resultere i overtræning.

Det er jo vildt imponerende, at jeg nu kunne komme til at glemme at bruge mixed greb, da jeg løftede 140 kg.

Jeg vil forøvrigt klart anbefale at træne dips og chinups ligegyldigt hvor ynkelig man er til øvelserne.

Om ikke andet må det være muligt at lave en negativ rep pr. træningsgang til at starte med i chinups, og til dips kan man starte med bench dips.

Selvom disse øvelser er i den tunge ende, vil jeg nok forsøge at køre dem ved siden af de 15 rep øvelser, jeg planlægger for den næste måneds tid.

Link to comment
Share on other sites

Henning: Jeg kan ikke lige huske, at jeg har sagt, at jeg var skadet!?

Jeg har haft (og har egentlig stadig) noget der minder om en skade ved brystbenet, som heldigvis ikke påvirker bænkpres, men det jeg snakkede om med ømhed, det var bare nogen ironisering over, at nogle jo mener, at det skal gøre ondt før det gør godt, og at DOMS er en forudsætning for vækst og andre mærkværdige holdninger, hvor jeg derimod mener, at hvis det gør ondt, så har jeg gjort noget forkert.

DOMS har jeg stort set ikke oplevet i forbindelse med dødløft. Men ved max løftet kunne jeg tydeligt mærke spændinger i min røv, og bagefter havde jeg nogen ømhed i ryggen a la DOMS, men uden et døgns forsinkelse.

Jeg får derimod ofte DOMS, hvis jeg træner nedre ryg, eller hvis jeg laver skovarbejde flere dage i træk.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg sænkede vægten lignede ryggen vist en banan på den forkerte måde, men man smider ikke med tingene, der hvor jeg kommer fra.

Bagefter var jeg så øm i røven, at jeg overvejede at droppe squat øvelserne, men jeg tænkte, at hvis jeg nu fik lidt vægt på i squat, så kunne jeg måske komme op på en respektabel total inden året er omme.

Det lyder da ellers voldsomt, men det var så heldigvis uskadelig,

og så har du heldigvis ikke brug for medlidenheden...

Godt nytår

:) Henning

Link to comment
Share on other sites

Henning: Selv godt nytår!

Vi må jo håbe, at du lærer at makse i år, for det er da ikke så lidt jern du får flyttet rundt på.

AF: Undskyld, jeg glemte dig helt! Det var da et interessant indlæg fra dig! Var det bidende ironi eller hvad?

Jeg kiggede efter, om der var tegn på redigering, men det var der jo ikke. Slettede du en masse skæld ud?

Link to comment
Share on other sites

Det gør ikke noget ;)

Jeg tror oprindeligt posten der var længere end den færdige udgave (et eller andet om, hvad jeg ville synes om at blive målt & vejet på den måde, når jeg kommer for at træne)... Det er nemt nok at ignorere i hverdagen, men at læse om det fik mig til at snerpe lidt (selv om det ikke er mig, der er beskrevet).

Din fortolkning af det som bidende ironi er ikke helt ved siden af - det er dog ikke personligt ment :)

Link to comment
Share on other sites

Interessant at høre!

Jeg har besluttet nogle gange at skrive, hvad jeg tænker om pigerne, dels fordi nogle piger spørger om hvad fyre kigger efter, dels fordi det har en delvis terapeutisk effekt.

Jeg er kommet i tanke om, at en af grundene til mine mange spekulationer nok er, at jeg tilbragte det meste af mine teenage år med at læse bøger derhjemme istedet for at have kammerater eller jagte piger.

Det betyder, at jeg har et hul i min sociale lærdom, som jeg fylder op med spekulationer istedet for at handle naturligt og afslappet.

Det kan selvfølgelig godt være, at andre fyre tænker ligesådan, og jeg bare overfortolker effekten af min fortid, men sådan tænker jeg altså for tiden.

Link to comment
Share on other sites

3-1-2003

cykel 2 km

bænkpres 4x15x40

squat 2x10, 1x40, 1x60, 1x80,1x100, 1x120, 1x130

chinups 5x2

dips 5x3

træk til brystet 3x15x30

knæ ext 3x15x40

knæ flex 3x15x20

bench dips 3x10

triceps pushdown 3x10x40

skulderpres 3x15x8

I dag kunne jeg i hvert fald ikke tage 150 kg i squat. Det virker som om teknikken stadig er tvivlsom. Det er nok fordi jeg ikke har kørt med nogen workload før maks forsøgene. 120 kg kørte dårligere i dag end sidst, så det kan også have noget med "opvarmningen" at gøre.

Jeg fik at vide idag, at hende Majbrit (eller hvordan det nu staves), som stod bagved unde maks test i bænkpres, hun er faktisk ansat. Jeg troede ellers kun, der var en ansat og resten frivillige. Nu har jeg meget bedre samvittighed over at få en stakkels lille pige til at stå bagved.

Jeg er dog stadig noget i tvivl omkring, om jeg skal finde et andet sted at træne. Det er billigt nok, hvis jeg tager et årsabonnement, men det koster 400 kr. om måneden (eller for et 10-turs kort). Videbæk var vist nok 250 kr. pr. måned, og det sted Tulle træner er billigere endnu (så kommer det til gengæld flere penge til benzin oveni til Holstebro)

AF: Det er godt nok at få feedback, så du er velkommen til at fortælle, hvad du tænker.

Link to comment
Share on other sites

Det er da træls, hvis AF har ret i sine betragtninger, for jeg har også rimelig lange lårben.

Jeg ville lige nævne, at dagen bød på 2½ time med skovarbejde i baghaven.

Der var nogle høje piletræer, som min genbo hjalp med at save ned i 3,5 meters højde. Min nabo og jeg gik rundt og rydede op i grenene imens. Bunken af grene blev ca. 5x5x2 meter. Det er ikke mange rummeter, når det bliver savet, hvis det overhovedet er nok til en rummeter, men det er masser af arbejde.

Ugens øvrige motion:

Mandag 1 times gåtur

Tirsdag en times gåtur. Jeg gik tur med min far, og vi kom forbi et hedeområde. Jeg troede helt sikkert, at noget på den anden side af området var et dyr, der stod og kiggede på os. Vi besluttede at gå tværs over, for at se, om det var et dyr eller en trærod. Da vi var kommet lidt over halvvejs erkendte jeg min fejl og sagde til min far, at det åbenbart var en trærod. Straks efter løb roden sin vej sammen med to andre rådyr.

Onsdag1 times gåtur. Jeg kom gennem et tæt træområde, hvor der ofte er hjorte, og jeg så en flok løbe væk, da jeg var halvvejs inde i området. Jeg besluttede at forsøge at gå omkring flokken, da de normalt ikke løber mange meter (men bare ud af syne). Da jeg kom til en sti på tværs så jeg to hjorte ca. 30 meter væk. Jeg stoppede op og stod helt stille, men ikke helt så stille som hjortene. Der var inegn tegn på at de trak vejret eller noget, så jeg begyndte at spekulere på, om det kunne være papfigurer. Jeg stod et par minutter, og så skulle jeg nyse. Jeg var sikker på, at de ville forsvinde, men hjortene stod helt uanfægtet et halvt minut ekstra, så bevægede den ene hjort hovedet en smule, og lidt efter luntede de væk. Det var lidt af en oplevelse.

Torsdag 2 timers gåtur.

Fredag 20 minutters gåtur.

Link to comment
Share on other sites

Interessant at høre!

Jeg har besluttet nogle gange at skrive, hvad jeg tænker om pigerne, dels fordi nogle piger spørger om hvad fyre kigger efter, dels fordi det har en delvis terapeutisk effekt.

Jeg er kommet i tanke om, at en af grundene til mine mange spekulationer nok er, at jeg tilbragte det meste af mine teenage år med at læse bøger derhjemme istedet for at have kammerater eller jagte piger.

Det betyder, at jeg har et hul i min sociale lærdom, som jeg fylder op med spekulationer istedet for at handle naturligt og afslappet.

Det kan selvfølgelig godt være, at andre fyre tænker ligesådan, og jeg bare overfortolker effekten af min fortid, men sådan tænker jeg altså for tiden.

Kender det udmærket.

Har også levet min ungdom alene, men det var før jeg begyndte at træne.

Jeg blev gift for næsten 2 år siden i en alder af 50 år.

Når man er veltrænet er det sværere at få lov at go i fred for det andet køn...

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

7-1-2003

cykel 2 km

smalt fat bænkpres 15x10, 15x20, 15x30, 2x15x40

dumbbell row 3x15x11

chinups 5x2

dips 5x3

flyers 5x5x4

squat 4x15x10

knæ ext 2x15x40, 15x30, 15x40

knæ flex 15x20, 15x16.5, 2x15x20

træk til brystet 3x15x30

bench dips 3x10

triceps pushdown 3x10x40

incline dumbbell press 3x15x8

skulderpres 3x15x8

Flyers er når det er mig, der udfører dem, udelukkende tænkt som udstrækning, og de fortsættes til vægtene når gulvet.

Jeg tænkte, at den ømhed, jeg til tider har i venstre skulder, måske kunne påvirkes positivt af en bevægelse, der ligner flyers, og at flyers dermed måske alligevel har en relevans som øvelse.

Jeg var noget øm i knæene her til morgen.

Det kan skyldes benøvelserne i går, eller at jeg skulle have strakt ud efter øvelserne, men jeg tror nærmere, det er fordi, der var sprunget et vandrør, da jeg kom hjem i går.

Jeg brugte eftermiddagen på at kravle op og ned af en skammel for at rive halvdelen af loftet ned i badeværelset, før jeg fandt hullet. Det er nok ikke så godt, når man lige har trænet ben.

Det var hellerikke så godt, at det eneste, jeg fik at "spise" før aftensmaden, var en liter cacaomælk.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Henning: Jeg har desværre ikke haft dit problem, måske fordi jeg har været overvægtig de sidste mange år. Eller måske p.g.a. mit fuldskæg, eller?

Det kunne også være fordi jeg overbeglor pigerne på skift til træning. Hvis jeg kunne holde mig til at glo på en, så ville det måske være o.k.

Nå, du sagde jo ikke noget om, om det var en pige fra træning!?

Link to comment
Share on other sites

10-1-2003

cykel 2 km

chinups 5x2

dips 5x3

knæ ext 4x15x50

knæ flex 4x15x20

smalt fat bænkpres 4x15x40

træk til brystet 3x15x35

incline dumbbell press 3x15x10

bench dips 3x10

triceps pushdown 3x10x40

flyers 4x5x5

Det blev lidt stresset med træningen, og jeg fik ikke engang nået det jeg skulle nå efter træningen alligevel.

Jeg skulle have haft ringet til et firma, som søger folk nede i Esbjerg.

Link to comment
Share on other sites

12-1-2003

cykel 2 km

smalt fat bænkpres 3x15x40

squat 2x12x10

træk til brystet 3x15x35

knæ ext 4x15x50

knæ flex 4x15x20

incline dumbbell press 3x15x10

bench dips 3x10

triceps pushdown 3x10x40

flyers 3x5x6

Der var forbløffende mange inde til træning idag. Det var besværligt at komme til at træne. Men så fik jeg snakket en del med en tidligere kollega. (En af dem, der ikke blev fyret)

Det viste sig, at en af kvinderne, der var inde for at træne, var en tidligere kollega, som også var blevet fyret. (Jeg snakkede dog ikke selv med hende)

Der var en kvinde, som jeg tidligere har lagt mærke til, der trænede i ben samle og sprede maskinen. JEg tog mig sammen til at fortælle hende, hvor maskinen ville hjælpe hende med at øge massen (dog formuleret anderledes)

Hun fortsatte dog troligt med sin træning. Hun fortalte også, at hendes fysioterapeut havde sagt, at hun ikke måtte træne leg curl, fordi det var dårligt for ryggen. Jeg opgav at kommunikere med kvinden.

Det sørgelige er, at hun har voldsomme inderlår og tydelige ridebukser og et voldsomt fedtdepot ved overgangen mellem hofter og baller, nå, ja, og så er lårene smalle over knæene, hvilket forstærker effekten af førnævnte.

Efter træning var jeg ude at gå en times tid. Jeg så kun 10 hjorte idag, og ingen tættere på end 50 meter.

Da jeg kom hjem kørte jeg en rummeter brænde ind fra stakken. Det ser ud til, at der ikke er nok tilbage til at det kan holde vinteren ud, men heldigvis ligger der 5-10 rummeter og venter på at blive kløvet.

Spørgsmålet er bare om jeg når at gennemføre særlig mange af mine planer før jeg ender i arbejde igen. Der er faktisk forbløffende mange interessante stillinger at søge lige for tiden. (Det er jo så bare det, om nogen af dem vil have mig)

Jeg spekulerer forøvrigt på, om det er dumt, når jeg har trænet chinups med 2 reps efterfulgt af 15 rep trækøvelser. Måske er det for hårdt for ledene at træne meget tungt og mange reps på samme dag?

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Det kunne også være fordi jeg overbeglor pigerne på skift til træning. Hvis jeg kunne holde mig til at glo på en, så ville det måske være o.k.

Nå, du sagde jo ikke noget om, om det var en pige fra træning!?

Nej, hun var ikke fra træning, vi så vel mest hinanden i sejlklubben, men nu er hun med til træning, og i dag begyndte hun på squat, så jeg håber, at hun kommer rigtig i gang med det.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share