xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

14-1-2003

cykel 2 km

squat 10x10, 10x20, 10x30, 10x40, 7x50

smalt fat bænkpres 3x15x40

dødløft 5x30, 5x40, 5x50, 5x60

træk til brystet 3x15x35

knæ ext 3x15x30

knæ flex 3x15x20

incline dumbbell press 15x11, 15x13.5, 15x16

bench dips 3x10

triceps pushdown 3x10x40

flyers 3x8x7

skulder pres 3x15x7

Desværre var der nogle knæklyde i højre knæ under sidste sæt dødløft, så jeg stoppede der istedet for at teste 5 rm max, som jeg egentlig havde besluttet. Jeg lettede også vægten på lårøvelsen bagefter.

Mon jeg helt skal holde mig til høje eller lave reps på en dag for de enkelte led?

Jeg har en drøm om altid at træne 5, 10, 15 reps for hver muskelgruppe hver dag, når jeg ikke træner programmer, men det er måske uhensigtsmæssigt? Jeg har jo ikke for stærke led.

Jeg trænede idag for at stresse af fra jobsøgning. Jeg er lige blevet færdig med en ansøgning, så jeg nu har 2 ude, og jeg overvejer at skrive en ekstra i morgen, selvom jeg ikke kan fordrage at søge job.

Flyers er forøvrigt på vej til at blive en øvelse for mig, så nu mangler jeg bare at få gang i biceps igen for at blive en rigtig bb'er. Det sker dog nok ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke trænet særlig meget squat, og jeg gør meget ud af at træne teknik.

Jeg overvejer, om jeg skulle sænke reps og øge vægten, eller om jeg skal forsøge at holde reps og øge vægtenstille og roligt.

Jeg blev helt klart træt af den træning, jeg lavede idag. Så træt at formen forsvandt undervejs, hvorefter jeg stoppede.

Hvis knæproblemet fra idag ikke kun er kortvarigt, vil jeg droppe squat igen, og nøjes med kombinationen af dødløft og benpres. Squat er jo (sammenlignet med dødløft) en ligegyldig øvelse i forhold til mit delmål om at blive bedre til at tåle skovarbejde.

Link to comment
Share on other sites

16-1-2003

dødløft 5x50, 5x60, 5x70, 5x80, 5x90, 5x100, 5x110, 2x120

smalt fat bænkpres 3x15x50

træk til brystet 3x15x40

knæ ext 3x15x40

knæ flex 3x15x20

incline dumbbell press 15x16, 15x18.5, 15x21

bench dips 3x8

triceps pushdown 2x10x40, 10x15 uden udveksling

flyers 3x8x8

skulder pres 2x15x8

Jeg har været på jobsøgningskursus frem til kl. 16.

Der var mange interessante ting, f.eks. skal jeg åbenbart ikke skrive, at jeg går til festivaller.

Nå, nu må vi se, jeg har 2 ansøgninger ude, som jeg mangler tilbagemelding på.

Jeg prøvede at træne dødølft 5 rep max, men jeg blev for træt i fingerne, før jeg kom i nærheden af træthed i ryggen, så jeg må prøve med større spring næste gang.

Der var ingen tegn på problemer med knæene denne gang, men jeg valgte at droppe squat for ikke at risikere noget.

(Jeg skulle måske fortælle at onsdag gik med ca. 5 timers oprydning i træ i baghaven)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

19-1-2003

dødløft 5x50, 5x70, 5x90, 1x105, 5x110, 5x120

smalt fat bænkpres 15x50, 15x60, 10x60

træk til brystet 3x15x40

knæ ext 3x15x50

knæ flex 3x15x20

incline dumbbell press 2x15x21, 12x21

bench dips 3x8

triceps pushdown 2x10x40

flyers 2x8x8

skulder pres 2x15x8

Det var lidt noget lort.

Under dødløft fik jeg sat en 5 kg skive for meget på i højre side i løftet, der står som 1x105.

Det gik egentlig ok, men det gav forvirring i træningsplanerne, og jeg ville alligevel ikke gå højere end 120, da jeg kunne mærke, at ryggen krummede rigeligt under nogle af reps'ne.

I smalt fat fandt jeg på at køre 60 kg, og det var rigeligt i 3. sæt. Jeg lå og ventede på at lave et fjerde sæt, men droppede det, fordi jeg begyndte at mærke lidt for meget til venstre skulder.

Da jeg kom hjem, var der lige et skab, der skulle ud af badeværelset, så den ene væg kan blive pudset før der skal nyt loft op, og efter at have bakset med skabet var jeg for alvor øm i venstre skulder.

Jeg er ved at spekulere på, om det er helt tåbeligt med de mange reps for tiden. Det føles langt dårligere, end det gjorde sidste år og frem til jeg opdagede MOL, og begyndte på styrkeløft.

Måske skulle jeg hoppe på 5x5 som Henning og nogle andre.

I givet fald vil jeg starte med meget lav vægt og arbejde mig langsomt op.

Nå, næste uge bliver meget stresset med pudsning af væg og spartling af vægge og jobsøgning mellem hinanden.

Link to comment
Share on other sites

23-1-2003

cykel 3 km

træk til brystet 3x12x45

knæ ext 3x15x50

knæ flex 3x15x20

smalt fat bænkpres 3x15x50

db rows 2x15x11

incline dumbbell press 3x15x11

bench dips 3x10

triceps pushdown 3x12x40

flyers 2x8x8

Jeg gad ikke rigtig noget idag, men noget måtte jeg gøre for at slippe for at spekulere for meget på jobsøgning.

Det var klart godt for mig at gå tilbage til 50 kg i smalt fat. 11 kg var for lidt til incline, men jeg tænkte, at det var vigtigt at være lidt god ved skuldrene i dag.

Mit medlemsskab udløber 4-2-2003, og så vil jeg til at træne et andet sted.

Hvis jeg får det job, jeg er ved at søge, så bliver det nok træning i Videbæk fremover, men ellers vil jeg op og kigge i Holstebro.

Jeg får nok tilbagemelding vedrørende jobbet i morgen, så jeg er temlig spændt.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 26-1-2003

cykel 3 km

smalt fat bænkpres 15x40, 3x15x50

træk til brystet 3x12x45

knæ ext 3x15x50

knæ flex 3x15x20

incline dumbbell press 15x11, 15x13.5, 15x16, 15x18.5

bench dips 3x12

one arm triceps extension 15x5

triceps pushdown (uden udveksling) 12x20

triceps pushdown 12x40

flyers 2x8x8

Jeg fik ikke tilbagemelding omkring job i fredags, så det får jeg nok ikke.

Jeg er ved at spekulere i at satse et år på at renovere huset og at efteruddanne mig, men jeg glemmer nok alt om det, hvis der kommer et jobtilbud istedet.

Jeg er forbløffende øm efter træningen idag. (forstået på den måde, at jeg ind imellem kan mærke, at jeg har trænet, hvilket arbejdsindsatsen bestemt ikke burde kunne resultere i)

Det er mit indtryk, at musklerne faktisk hellere vil nøjes med 48 timers pause, når jeg træner så lidt, som jeg gør for tiden, så det kan måske være det, der er årsagen.

De sidste dage, har jeg gået ca. en time til halvanden i skoven hver dag. I går regnede det på hele turen.

Link to comment
Share on other sites

træning 28-1-2003

smalt fat bænkpres 15x30, 3x15x50

cable rows 3x15x40

incline dumbbell press 15x11, 15x13.5, 15x16, 15x18.5

træk til brystet 3x12x45

knæ ext 4x15x50

knæ flex 4x15x20

dips 3x5

bench dips 2x10

triceps pushdown 2x12x40

flyers 2x8x8

Både getbig cable rows og dips gik godt, men jeg blev dog noget øm ved det ene skulderblad efter cable rows, selvom jeg kørte med lav vægt. Øvelsen er dog klatr kommet for at blive nogen tid.

Link to comment
Share on other sites

Henning: softwareudvikling, eller noget i den stil. (Jeg har fået endeligt afslag på det job, jeg havde været til samtale om, og det var første gang, jeg har været til samtale, hvor arbejdsgiveren sagde nej før mig)

træning 31-1-2003

cykel 3 km

smalt fat bænkpres 3x15x50

træk til brystet 3x12x45

knæ ext 2x15x50

knæ flex 2x15x20

incline dumbbell press 15x11, 15x13.5, 15x16, 11x18.5

cable rows 3x15x40

knæ ext 2x15x50

knæ flex 2x15x20

dips 3x5

bench dips 10, 2x12

triceps pushdown 2x10x20 (træk til nakken maskine)

triceps pushdown 12x40

flyers 3x8x8

Jeg er lidt spændt på, om getbig mandens cable rowing er rygskadelig.

Jeg kunne forestille mig, at det kunne give forkert holdning i ryggen, men jeg fortsætter, da det jo er øvre ryg, der belastes, og rygskader opstår så vidt jeg ved oftest i nedre ryg.

Det var forøvrigt sjovt at se en af håndboldspillerne fra landsholdet træne styrketræning som en ren amatør i fjernsynet i går. Bortset fra det, så har håndbold vm været en glimrende lejlighed til at genlæse "Det ægte folk". Den er bare lidt for spændende, så det er godt, at jeg laver meget fysisk arbejde for tiden, så jeg bliver træt.

Jeg har været ude og gå ca. en time hver dag i denne uge, og der var en dag, hvor jeg ikke så nogen hjorte. Det er ellers længe siden sidst.

Badeværelset er ved at være klar til, at genopbygningen kan påbegyndes. Der var bare lige en centimeter, der skulle bankes af en væg først.

Link to comment
Share on other sites

træning 2-2-2003

cykel 2 km

smalt fat bænkpres 3x15x50

træk til brystet 3x12x45

knæ ext 2x15x50

knæ flex 2x15x20

incline dumbbell press 15x11, 15x13.5, 15x16, 15x18.5

cable rows 3x15x40

knæ ext 2x15x50

knæ flex 2x15x20

dips 3x5

bench dips 3x12

triceps pushdown 3x10x40

flyers 2x8x8

Jeg var forbi Tulle + b_skaal's træningscenter i går. Jeg gad nok vide, om de var der imens?

Nå, men det er jo helt uanvendeligt. Det er jo tæt på, at der står adgang forbudt for stærke mennesker ved siden af indgangsdøren. Derudover skal man åbenbart købe et kort, som bruges for at man kan låse sig ind i centret. Det er ikke lige mig.

Jeg fik lige at vide idag, at vi vist stadig kan få tilskud fra firmaidrætsklubben, selvom vi er opsagt, så det kunne argumentere for at blive i Rofi lidt, men samtidig vil jeg gerne prioritere styrkeløft højere fra næste måned, og det er ikke rigtig til i Rofi. Til gengæld kanb jeg godt lide, at der er en del forskellige mennesker i Rofi, det er mere begrænset i Videbæk, hvor der så til gengæld som regel altid er plads.

Dagens træning gik godt, og jeg er temlig overbevist om, at dips ikke har været forklaringen på Nexus's dårlige skulder. Jeg træner dips'ne så langt ned, at jeg ikke ville kunne komme derned, hvis jeg var vægtløs, og jeg mærker ikke noget i skuldrene.

Getbig mandens ro-teknik er sjov at prøve. Jeg spekulerer på, om det kunne lade sig gøre, at lave noget tilsvarende med vægtstang, men det vil jeg først forsøge, når jeg sandsynligvis er skiftet til Videbæk.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 4-2-2003

cykel 2 km

smalt fat bænkpres 3x15x50

træk til brystet 3x12x45

knæ ext 2x15x50

knæ flex 2x15x20

incline dumbbell press 15x11, 15x13.5, 15x16, 15x18.5

cable rows 3x15x40

knæ ext 2x15x50

knæ flex 2x15x20

dips 3x5

bench dips 3x12

triceps pushdown 3x10x40

flyers 2x8x8

Det var så nok sidste gang i Ringkøbing. Jeg spekulerer stadig på, om jeg skulle satse på 2 eller 3 gange om ugen fremover. 2 gange er jo tilsyneladende nok for at øge styrken, men lidt lidt til at vokse af det.

Link to comment
Share on other sites

træning 7-2-2003

bænkpres 5x5x50

dødløft 5x5x50

incline dumbbell press 5x5x10

cable rows 5x5x20

skulderpres 5x5x5

træk til brystet 5x5x20

squat 5x5x20

Jeg har åbenbart overset at 5x5 programmet slet ikke er fullbody. Jeg har derfor valgt at begynde at lede efter nogle af mine egne øvelser, som jeg med rimelighed kan køre 5x5 fullbody. Jeg starter meget lavt i vægt men forsøger til gengæld at holde løftene på mindst "godkendt" niveau i det omfang, jeg kender til det.

Ideen er at stige langsomt i vægt og forhåbentlig øge min arbejdskapacitet stille og roligt.

Tanken er at tage tingene op til revision, når jeg når op på 70-80 % af sidste års 1 rm i øvelserne.

Desværre fandt jeg ud af, at Videbæks dipstativ er uanvendeligt (=alt for langt mellem håndtagene)

Til gengæld fandt jeg ud af i ugens løb, at der er et acceptabelt træningssted i Spjald, som er noget tættere på end Videbæk. Der er kun en vægtstang med op til 140 kg, og dopstativet så værre ud end det i Videbæk, men i Spjald koster 3 måneder 450 kr. og der er stort set ingen folk, hvilket der nu hellerikke var i Videbæk til formiddag.

Fik jeg sagt, at getbig rowing øvelserne gav mig voldsomt ondt i ryggen efter sidste træning. Det var lidt ligesom DOMS, men det startede ca. en time efter træning og varede kun dagen ud. DOMS plejer ellers at komme dagen efter, så vidt jeg husker det.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg gjort det igen! (Snittet mig i venstre pegefinger) Denne gang var det mens jeg forsøgte at skære en frossen bolle over. Det betyder nok, at der ingen træning bliver i denne uge.

Jeg var tæt på at gå ud som et lys, da jeg så blodet, og det holdt til min lasagne var kold.

Derudover har jeg meldt mig på et kursus for arbejdsløse IT folk. Sjovt at noget sådant kan etableres nu. Det er også lidt sjovt, at kurset slutter 2 dage efter, at jeg reelt bliver arbejdsløs. Jeg måtte dog godt komme med alligevel.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 22-2-2003

bænkpres 2x20, 2x30, 2x40, 2x50, 2x60, 2x70, 2x80, 2x90, 2x100

dødløft 2x50, 2x60, 2x70, 2x80, 2x90, 2x100, 2x110, 2x120, 2x130, 2x140, 2x150 (sidste 3 sæt mixed greb)

incline dumbbell press 5x10, 5x12.5, 5x15, 5x17.5, 5x20, 5x22.5, 5x25, 5x27.5

cable rows 7x8x20

træk til brystet 6x5x20

squat 6x5x20

skulderpres 8x5, 8x6, 8x7, 8x8, 8x9, 8x10

Efter en lang pause skulle jeg lige prøve, om jeg havde lidt af styrken endnu. For ikke at ende med at løfte helt vildt, så valgte jeg at lave doubles i bænk og dødløft.

Der kom nogle bb'ere undervejs, som gloede underligt, da jeg trænede cable rows. Øvelsen er ikke så nem i Videbæk, da kabelstationen har nogle underlige fodstøtter, samtidig med at kablet er for langt til øvelsen.

Jeg kan forøvrigt helt klart ikke bøje så meget i ryggen som getbig-manden. Jeg prøvede den der underlige dødløft øvelse med strakte ben og stangen ned til fødderne (kun med vægtstang). Det var næsten umuligt at få ryggen til ikke at være ret, så jeg spekulerer på, om jeg bør lave smidighedsøvelser, eller om det netop er en fordel, at ryggen ikke kan krummes så meget?

Der var ellers et par piger, der begyndte at kigge mere og mere efterhånden som den gamle mand (mig) læssede mere og mere vægt på bænk og dødløft (som jeg kørte i sekvens).

Der var en fyr, som kom lidt senere, og som så ud til at mene, at han var voldsomt stærk, da han tog 4 reps med 100 kg. Det var faktisk også imponerende, at han var nået op på 100 kg med den dårlige stil han brugte. (Det lignede forøvrigt mig selv for nogle år siden (stilmæssigt))

Det er ellers et interessant kursus, jeg er startet på.

Jeg lærer en masse om, hvordan jeg virker på andre, og så er der hele tre sexede piger på holdet, en på 27, en på 36 og en på 48 (år). Det er den sidste, som har klart den flotteste krop, så jeg var ved at falde om, da jeg så hende.

Jeg er ved at have væggene i badeværelset klare til at etablere vådrumsmembran, så med liodt held, skulle jeg kunne komme i brusebad igen om en uges tid.

Det er forøvrigt imponerende, så mange nye, der er begyndt at skrive på MOL. Det er jo næsten umuligt at finde sig selv efterhånden, men det var jo også en lige lang nok pause, jeg holdt mig.

Link to comment
Share on other sites

træning 25-2-2003

bænkpres 5x5x50

dødløft 5x5x60

incline dumbbell press 5x5x10

cable rows 5x5x20

skulderpres 5x5x7.5

træk til brystet 5x5x20

squat 5x5x20

bench dips 10, 4x5

triceps pulldown 2x10

Så skete noget af det lort, som ikke må ske!

Ved andet sæt i bænkpres oplevede jeg en temlig træls smerte på forsiden af venstre skulder.

Jeg mærkede absolut ikke noget til smerte under første sæt, og før min korte pause kørte jeg som regel 15x50 i bænkpres uden opvarmning, men det gik åbenbart ikke idag. Eller måske var det fordi jeg trænede mere explosivt end jeg plejer?

Smerten forhindrede ikke træning med 5x50 kg, så jeg fortsatte bare, men efter træningen var jeg temlig øm.

Heldigvis er det ikke slemt lige nu, men jeg må hellere overveje opvarmning næste gang, samt måske vente lidt med at køre explosivt.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 27-2-2003

bænkpres 5x20, 5x30, 5x40, 5x5x50

dødløft 7x5x60

incline dumbbell press 5x5x10

cable rows 5x5x20

skulderpres 5x5x7.5

træk til brystet 5x5x20

squat 5x5x20

bench dips 5x10

triceps pulldown 5x10

Skulderen var ok igen, men jeg fik lidt ondt i nedre ryg undervejs.

Torsdag 14-16 er vist et ok tidspunkt i Videbæk.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 1-3-2003

bænkpres 5x20, 5x30, 5x40, 5x5x50

dødløft 5x5x60

incline dumbbell press 5x5x10

cable rows 5x5x20

skulderpres 5x5x7.5

træk til brystet 6x5x20

squat 5x5x20

bench dips 1x5, 4x10

triceps pulldown 5x10x20

Jeg var til åbent hus for installør uddannelsen idag før træning. Jeg skulle lige høre, om man kan komme ind på uddannelsen, hvis man er svagstrømsingeniør. Det viste sig at læreren, der skulle fortælle om uddannelsen selv var svagstrømsingeniør og installatør, og denne kombination kunne han klart anbefale.

Herude vest på kommer alle installatører i job senest når uddannelsen er slut, da der er stør efterspørgsel på el-folk (sagde fyren). (Jeg spekulerer på, om ikke Vestas's nedskæringer har ændret det forhold. Men der er en i Hover, som lige har købt en installationsforretning, og han har meget travlt. Han har ikke haft tid til at kigge på det stærkstrømskabel, der skulle trækkes ud på badeværelset, før loftet sættes op igen.

Spørgsmålet er så, om AF vil være med på at jeg uddanner mig. Ugens kursus kunne tyde på, at de mener, at vi kommer i job før sommerferien, hvilket dog er noget usandsynligt, da ansættelser ofte skydes til efter sommerferien, bare man kommer lidt hen på foråret.

Det var ok træning idag. Jeg var noget forsinket p.g.a. åbent hus tingen, så jeg havde kun en time og nogle minutter til træningen, men det endte med, at jeg brugte langt under en time.

Spørgsmålet er så, om jeg skal sætte vægtene 5 kg op i næste uge. Jeg har meget svært ved at køre squat uden at rykke til højre i bunden, men det kan jo være, at det hjælper at lægge vægt på frem for at køre bare med stangen.

I bænk har jeg lidt svært ved at huske at holde pause på brystet, og i dødløft kan jeg ikke finde ud af, at holde skuldrene bag stangen, som jeg har læst et sted, at man skal. Men bortset fra det, så kører det ok, og rowing øvelsen giver tilsyneladende resultat selvom jeg kører med så lav vægt.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg var til åbent hus for installør uddannelsen idag før træning. JEg skulle lige høre, om man kan komme ind på uddannelsen, hvis man er svagstrømsingeniør.

Der kan man bare se. Er du svagstrømsingeniør ?

Er det så ikke bare et spørgsmål om tid før det gode jobtilbud kommer ?

Her i Århus området har der været meget rift om ingeniører, men lige nu

er der så mange kræfter i gang for at sætte samfundet i stå, men når det går op

for dem, at det ikke bringer dem videre, kommer de gode job vel igen.

Henning :)

Link to comment
Share on other sites

Henning: Jeg er dataingeniør fra AUC, men det er svagstrømsingeniør med data som speciale istedet for medico, instrumentering, system, eller andet.

træning 4-3-2003

bænkpres 5x20, 5x40, 5x5x55

dødløft 5x5x65

incline dumbbell press 5x5x12.5

cable rows 5x10x25

skulderpres 5x5x10

træk til brystet 5x5x25

squat 5x5x30

bench dips 5x10

triceps pulldown 5x10x25 (hedder det egentlig ikke pushdown?)

Der var en del bb-nødder til træning. De ser helt klart ud som om, de gør det hele helt rigtigt.

Den ene trænede squat med den der pølse-pude omkring stangen, så der var noget for mig at grine af indvendigt.

Jeg er noget øm i nedre ryg i højre side. Det var træls under dødløft og under cable rowing.

Jeg fik lavet en lidt snydeagtig rulleøvelse med bænkpres stangen. Jeg satte mig bare op med stangen fastholdt ud for brystet istedet for at rulle den ned over maven. Den går nok ikke, når jeg kommer op på 100 kg. Men jeg kunne ikke lide tanken om vægten på min mave.

I det hele taget føltes de 55 kg faktisk nærmere som 70 kg eller noget i den stil, altså ikke vildt tungt, men tungt nok til at 5x5 var lidt træls.

Jeg må nok forøvrigt vænne mig til tanken om måske at gå ned i løn, hvis jeg vil have et job. To af lærerne på kurset er tidligere chefer/direktører og de tjener 24-26.000 kr. pr. måned.

Jeg forlangte i omegnen af 40.000 sidst jeg søgte job, da jeg regnede med, at nu var tiden kommet, hvor jeg skulle op på et rimeligt lønniveau. Det var måske ikke det bedste udgangspunkt for at få nyt job.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 6-3-2003

bænkpres 5x20, 5x40, 5x5x55

dødløft 5x5x65

incline dumbbell press 5x5x12.5

cable rows 5x10x25

skulderpres 5x5x10

træk til brystet 5x5x25

squat 5x5x30

bench dips 5x10

triceps pushdown 5x10x25

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share