xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Hæ, hæ, henning: Jeg overvejer faktisk nærmere at bruge en terapeut som konsulent i forhold til, hvordan jeg får ex-terapeuten til at vælge mig.

Men jeg har forløbigt fået tid ved en terapeut, som ex-terapeuten foreslog, at jeg kunne forsøge at lægge an på. (De kender hinanden og udveksler nogle gange klienter).

Det er nu mest fordi den nye også er healer, og jeg har en ide om, at det måske er gavnligt.

Hvis den nye ikke duer til mig (terapeutisk), så vil jeg nok følge MD's råd.

Jeg har forøvrigt også besluttet, at jeg vil til at sætte mig ind i mulighederne for selv at blive terapeut, men man skal jo nærmest være pædagog i forvejen, ser det ud til på skolernes hjemmesider.

Link to comment
Share on other sites

Det er nu mest fordi den nye også er healer, og jeg har en ide om, at det måske er gavnligt.

Hvis den nye ikke duer til mig (terapeutisk), så vil jeg nok følge MD's råd.

Jeg har forøvrigt også besluttet, at jeg vil til at sætte mig ind i mulighederne for selv at blive terapeut, men man skal jo nærmest være pædagog i forvejen, ser det ud til på skolernes hjemmesider.

Jeg tror også MD-s råd er godt.

Et andet råd kunne måske være at kigge lidt ind i de alternative behandleres verden,

f.eks. ved at deltage i møder, foredrag osv. og læse nogle gode bøger om emnet.

Den niende indsigt er nok en af de mest kendte bøger om det, og ikke uden grund.

Det har jeg haft rigtig meget gavn af, og ser en sammenhæng mellem psykologi,

healing, terapi, fysisk og psykisk velvære.

Men når det er sagt, er der også en masse alternativ behandler ting,

som jeg væger fra, enten fordi jeg ikke tror på det, eller ikke mener

det er noget for mig, og måske for dyrt.

Der er så mange muligheder inden for det, og meget foregår i noget der ligner

et "open source miljø", næsten som i computerverdenen. :bigsmile:

Jeg foretrækker mindst mulig behandling, men at lære at kalde på egne

indre ressourcer.

Det er iøvrigt tanken bag den alternative behandling, og her synes jeg

det ligner teapien og psykologien.

Henning :showoff:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Jeg kender det selv mest fra da jeg var med i bestyrelsen for selvhjælpsgrupperne i Århus.

Jeg har også selv været gruppe igangsætter i foreningen, men det var kun frem til starten af 99.

Den gamle bestyrelse der var utrolig interessant at være med i.

Efter jeg flyttede til vestjylland og den sidste gruppe stoppede har jeg ikke rigtig snakket med noen, da ex'en og jeg ikke kunne finde ud af at snakke.

Det jeg vildt nyder ved ex-terapeuten er, at vi kan snakke dybt i 4-5 timer i træk.

Link to comment
Share on other sites

træning 22-10-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 2x80, 1x100, 1x112.5, 3x1x100

squat 5x20, 5x40, 3x60, 1x100, 1x122.5, 3x1x100

mave 3x10

biceps 5x17, 8x14.5, 12x12

triceps pushdown 5x50, 8x45, 12x40

cable rowing 2x5x45

Jeg orkede ikke rigtig. Havde vist tømmermænd efter noget rødvin i aftes, og jeg blev noget deprimeret til træning. (Havde i tankerne, at jeg måske kunne blive brændt af. Der er længe til onsdag.)

Jeg havde min brors datter på 10 med til træning, og det var ikke en vild success. Det var medvirkende til, at jeg stoppede tidligt. Ellers ville jeg have afsluttet både bænk og squat med 5x1x100

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 94 kg.

Så i går, at jeg måske burde have skrevet svar i Piv's log, men nu er det lidt sent med alle de indlæg, der er kommet senere.

Fik snakket en del med ex-kæresten i går efter sengetid, og da jeg ikke sover meget efter kl 4 for tiden, er jeg ikke særlig kvik nu. (Faktisk har vi ikke snakket så meget som i aftes siden jeg smadrede Renaulten.)

Det lader jo til at jeg taber mig stille og roligt igen, men desværre er det snart slut med at kunne løbe til hverdag, da vintertiden nærmer sig.

Måske skulle jeg dog ofre en formiddag om ugen på løb, så jeg kan komme i bedre form.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Kunne næsten ikke sove i nat.

Min trænings-date er kl 18, og vi har aftalt at spise bagefter. Det er lidt for spændende.

Jeg får dog forbløffende nok lavet lidt arbejde idag.

Rettelse 17.05: Nu får jeg vist ikke lavet meget mere. Sidder og ryster af spænding (eller for meget kaffe?) (Føler mig lidt som en lille dreng, når jeg ikke lige kigger i et spejl)

Shit, jeg gad godt vide, hvordan den her dag ender!

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 26-10-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x82.5

boxsquat 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x82.5

Resten af tiden gik med at lege instruktør, og måske røre lidt mere end en instruktør normalt gør ved kunder. Hun havde forøvrigt været så fornuftig at arbejde hele dagen i haven, så armene var godt brugt til sidst.

Sidst på aftenen kom der en afsløring, som jeg godt kunne have brugt for nogle måneder siden, men vi aftalte at ses igen måske endda til mere træning.

Hun er klart for stiv i skuldrene til de fleste øvelser, så det kræver megen øvelse før hun f.eks. kan køre træk til brystet uden overvågning, men bænkpres gik udemærket op til 5x25, som var det tungeste, hun prøvede i går.

Næste gang lokker jeg hende nok til at træne 5x5 i bænk, squat og andet, men det kan hun ikke uden overvågning.

Jeg havde forøvrigt nogle rimeligt lækre lårmuskler, mens hun stod og kiggede på.

Link to comment
Share on other sites

Det var meningen, jeg skulle træne i dag før besøg ved ex-terapeuten, men en mail fik mig til at droppe træning og køre direkte derop. En af problematikkerne er, at hun er religiøs, så det med partner valg/skift, det er ikke så enkelt, og sex udenfor ægteskab er stort set utænkeligt.

Det er hårde odds for en som mig.

Jeg kan ikke huske, at jeg tidligere har kysset mere på en dag, men det betyder ikke, at det nødvendigvis bliver os to. Jeg er jo nok ikke den mest tillidsvækkende, for en religiøs kvinde, som kender mere til mit forhold til kvinder og sex, end jeg har skrevet her.

Nå, ja, besøget varede 11 timer.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Træning 30-10-2005

bænkpres 5x20, 3x40, 3x60, 2x80, 1x100, 1x115, 3x1x100

squat 3x20, 3x40, 1x60, 1x80, 1x100, 1x125, 3x1x100

skrå bænk 5x5x60

cable rowing 5x5x45

triceps push downs 3x10x40

dumbbell curl 5x19, 6x17, 10x14.5

Det gik rimeligt.

Der kom en fra bestyrelsen, som viste mig, at der bliver lokal bænkpres konkurrence 13. december, så jeg må jo hellere tage mig lidt sammen. Måske skulle jeg alligevel prøve en Simmons i bænk?

Nu sidder jeg bare og er deprimeret over, hvor meget jeg savner ex-terapeuten, og hvor meget jeg frygter, at hun skal trække sig.

(Har snakket et stykke tid med xt i telefonen, og det lød positivt, men jeg er lidt nervøs over, at hun skal møde sin egen terapeut og en x-fyr på onsdag. Jeg fik dog en date til på søndag og en halv på fredag)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 3-11-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 5x85, 5x80, 3x5x85

squat 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x85

skrå bænk 5x5x60

træk til brystet 5x8x50

barbell rowing 3x8x60

dumbbell curl 5x18, 8x14, 12x12

mave 2x10

Jeg glemte at flytte 2.5 kg skiverne den ene gang, så bænk ser lidt underlig ud. Jeg tænkte, at jeg kunne kompensere ved at træne skrå bænk lidt hårdere.

Der var nogle få, som trænede fornuftigt, og især to par unge fyre, hvor det ene hold hjalp hinanden mere end det andet. Ca halvdelen af trlæningen var ikke forced. Jeg spekulerede på, hvordan det kunne være, at det ene hold (dem, der hjalp hinanden mindst) faktisk så ud til at have muskler.

Der var også en enkelt fyr med tilsyneladende flotte vinger og store arme, men som samtidig tydeligt havde trænet så ensidigt, at hans skuldre stak alt for langt frem. Han fortalte nogle af de andre, at det var længe siden, han havde trænet sidst. Jeg var lige ved at anbefale ham at gå til lægen så, med den holdning, han havde. Men jeg sagde ikke noget direkte til nogen af dem. Jeg sad bare og gryntede lidt for mig selv.

I morgen har jeg en regulær date med xt. Vi har snakket sammen hver dag i denne uge, og det ser ud til at vi er enige, selvom hendes trosfæller forsøger at få hende til at vælge en troende istedet. Jeg er godt nok spændt og går rundt på en lyserød sky. Men selvfølgelig er jeg ind imellem dybt skeptisk overfor, om det nu er noget, jeg kan tro på.

Link to comment
Share on other sites

I morgen har jeg en regulær date med xt. Vi har snakket sammen hver dag i denne uge, og det ser ud til at vi er enige, selvom hendes trosfæller forsøger at få hende til at vælge en troende istedet. Jeg er godt nok spændt og går rundt på en lyserød sky. Men selvfølgelig er jeg ind imellem dybt skeptisk overfor, om det nu er noget, jeg kan tro på.
For at begynde med at kommentere dine sidste ord, så få noget at tro på :laugh:

Så kan hun få en troende.

Der er meget, vi ikke tror på, og det burde vi nok lade være med at beskæftige os med, eller tænke over.

Tror vi ikke alle på noget ?

Et eller andet ?

Er det ikke værd at undersøge nærmere ?

Er det ikke bare med at få det defineret og gjort klart for sig selv ?

Og prøve af ?

Det lykkeligste og mest spændende, man tror på, opsøg det og arbejd med det :bigsmile::bigsmile:

God fornøjelse og held og lykke

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Henning: Vi har snakket om, at vi begge tror på et eller andet, så vi er ikke direkte modsætninger. Vi har faktisk nok nærmere noget til fælles på det punkt. For hende er det bare en meget stor del af hendes liv, og hun havde satset på at finde en, der var tilsvarende troende, så der ville være et decideret fællesskab på det punkt. Hende og mig, det er mere noget med personlig udvikling.

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 94 kg.

Nu fik jeg mig endelig vejet igen, men der er ikke sket noget i den rigtige retning. Til gengæld er det længe siden, mine ben har været så store, som de er nu. xt vil gerne have mig så stor som muligt, for at kompensere for, at jeg er for lav. (det var vist sagt i sjov, men det er da bedre end en kæreste, som klager, så snart jeg er til træning eller på MOL)

Jeg tror forøvrigt både SF og Henning havde været tilfredse. hvis de så mig træne i går.

Squatten var nærmest explosiv, og biceps curl var så hårdt, at jeg kun knebent fik 12 reps i sidste sæt.

Link to comment
Share on other sites

træning 6-11-2005

bænkpres 5x20, 3x40, 3x60, 2x80, 1x100, 1x115, 5x1x100

squat 5x20, 3x40, 2x60, 1x80, 1x100, 1x125, 4x1x100, 1x2x100

biceps curl 4x19, 6x17, 8x14.5, 12x12

Mere nåede jeg ikke p.g.a. en aftale med xt.

Det er for lidt med 5x1x100 i squat, og jeg tog problemløst en 2'er i sidste sæt. Jeg overvejer at sætte den op til 105 i bænk og 110 i squat. de 115 var dog tunge i bænk, og det var de 125 også i squat. Sidstnævnte var dog klart gennemførlig, hvor bænken var lidt tvivlsom.

Det bliver ikke til programlagt træning resten af året, kan jeg mærke.

Link to comment
Share on other sites

Er det egentlig ikke sådan lidt generelt at for at mænd kan være ærlige og fortrolige med kvinder så skal der også være et slags forhold?

Tror kvinder har nemmere ved "bare" at være venner med mænd end omvendt. Måske var det noget du skulle tænke over?

Det er da rart med personlig udvikling og nærhed - men skal du til bunds i nogle følelser og traumaer - så skal der altså - efter min mening - være et klient-behandler forhold - ikke noget med kys og kæresteri. Det vil bremse dig i din ærlighed på et tidspunkt - og hun vil hellere ikke kunne kradte dig så meget i problemerne at du vil være i stand til at komme videre. Det er så bare min mening.

Jeg håber du vil finde en ordentlig terapeut og så betale det det koster. Det er muligt det er mange penge lige pt - men på lang sigt tror jeg du vil spare rigtig meget ved at gå til makronerne NU fremfor at prøve dig frem hist og her.

God vind - og jeg er her stadig - på en eller anden måde :tongue:

Ps. Jeg er jo healer - og indenfor de kredse er det ikke ualmindeligt at de mandlige klienter bliver "forelsket" i kvindelige behandlere. Det er noget med kemi/energi udvekslingen da den kvindelige energi som bliver brugt under healiner er den samme energi som mænd forelsker sig i.

Healing er jo også kærlighed - men ikke nødvendigvis "vi skal elske og komme kærester" kærlighed :wink:

Link to comment
Share on other sites

MD: Nu var det jo hende, som begyndte med at forelske sig i mig. Jeg har fundet en anden terapeut, som jeg har været ved en enkelt gang. Derudover har jeg haft et møde med Mona Lyngby, som er formand for NLP-foreningen, for at snakke lidt om min samlede situation. Min ex-kæreste går ved Mona, og derfor har jeg ikke selv villet gå ved hende, selvom hun er dygtig. (Mona satte mig forøvrigt til at lave værdi-afklaring som hjemmearbejde, men der er et stykke endnu, før det er klaret) (Hvordan kombinerer man en drøm om et halmhus med ønsket om personlig udvikling? og hvordan relaterer det til åbenhed?)

Min nye terapeut er NLP-terapeut og healer, og hende havde jeg lige hørt om, før du kom med dit foreslag.

Forøvrigt har jeg endnu ikke mødt en kvinde, der kunne tale om følelser på andet end et abstrakt plan, hvor det havde begrænset relation til hendes eget indre. (Borstet fra ex-kæresten, har de dog alle lært det, ved at kende mig) (Jeg vil tro, at en anden kvinde, ville nikke bekræftende eller mdefølende, hvor jeg ville spørge, hvad mener du egentlig, med det du siger?) (Kvinder er efter min mening alt for overbeviste om, at deres verdensbilleder er ens på det følelsesmæssige område)

Jeg har selv nærmest et problem i retningen af at have lyst til at tale dybt og åbent med alle, jeg møder. (Jeg antager, det er fordi jeg er opdraget, som jeg er, uden respekt for mig som selvstændigt individ, hvilket så er blevet forstærket ved, at jeg voksede op med en tvillingebror, som jeg altid snakkede med (vi snakkede mindst et par timer derhjemme efter skoletid, og sad ved siden af hinanden det meste af folkeskolen))

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Er det egentlig ikke sådan lidt generelt at for at mænd kan være ærlige og fortrolige med kvinder så skal der også være et slags forhold?
Ja, et tillidsforhold f.eks.
Tror kvinder har nemmere ved "bare" at være venner med mænd end omvendt. Måske var det noget du skulle tænke over?

Det er da rart med personlig udvikling og nærhed - men skal du til bunds i nogle følelser og traumaer - så skal der altså - efter min mening - være et klient-behandler forhold - ikke noget med kys og kæresteri. Det vil bremse dig i din ærlighed på et tidspunkt - og hun vil hellere ikke kunne kradte dig så meget i problemerne at du vil være i stand til at komme videre. Det er så bare min mening.

Jeg håber du vil finde en ordentlig terapeut og så betale det det koster. Det er muligt det er mange penge lige pt - men på lang sigt tror jeg du vil spare rigtig meget ved at gå til makronerne NU fremfor at prøve dig frem hist og her.

Kan terapeuter ikke også være erstatning for en man virkelig kender og har tillid til.

En nær ven, der gerne vil lytte og hjælpe ?

Man kan vel mene at den bedste terapeut netop er en, der forstår ens problemer,

lytter og er ærligt interesseret i at hjælpe.

Det er ikke altid det man køber for flest penge, der har størst værdi :laugh:

Jeg sammenligner lidt med træning.

Det er heller ikke det dyreste center med de mest fancy maskiner, der er bedst.

Det bedste er den primitive hule med de tunge vægte, og resultatet købes ikke,

det afhænger af den energi man selv lægger i træningen.

God vind - og jeg er her stadig - på en eller anden måde :tongue:

Ps. Jeg er jo healer - og indenfor de kredse er det ikke ualmindeligt at de mandlige klienter bliver "forelsket" i kvindelige behandlere. Det er noget med kemi/energi udvekslingen da den kvindelige energi som bliver brugt under healiner er den samme energi som mænd forelsker sig i.

Healing er jo også kærlighed - men ikke nødvendigvis "vi skal elske og komme kærester" kærlighed :wink:

Hvor spændende at du er healer.

En af mine gode venner er også healer og terapeut.

Han har lært mig rigtig meget, og det interesserer både ham, mig og vores koner,

så jeg tror vi alle giver hinanden noget, når vi mødes.

Det er en utrolig spændende verden, og som jeg har sagt før til dig, xjyden, så

vil jeg anbefale dig at deltage i nogle møder og kurser på området, og læse

bøger om det. Men det gør du vist allerede.

God fornøjelse med det.

Henning :showoff:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

træning 9-11-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x87.5

squat 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x87.5

smalt fat bænkpres 5x10x60

træk til brystet 5x8x50

biceps curl 5x18, 8x16, 10x14, 12x12

mave 3x10

Der var nogle fyre, som stod og trippede for at komme til at træne ved squatten, og det viste sig, at de ville træne noget, der mindede om stivbenet dødløft, som de hævdede var godt for hypertrofi.

Med min aktuelle træning, vil jeg antage, at squat er meget bedre. Mine muskler vokser i hvert fald for tiden, men det kan også være fordi jeg bliver tyk bag ørerne af en masse kysseri uden sex.

Jeg glæder mig forøvrigt vildt til næste date på fredag.

Link to comment
Share on other sites

træning 9-11-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x87.5

squat 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x87.5

Jeg glæder mig forøvrigt vildt til næste date på fredag.

Det undrer mig at du tager så mange reps med 20 - 40 og 60 kg,

når du er konditioneret til 87,5 kg.

Mange vil nok mene at det kun er de sidste tunge sæt, der giver noget,

men har de ret ?

Din styrke har altid været god, så... :4thumbup:

Held og lykke med fredag :4heart: :cola:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke selv, jeg er stærk for tiden.

Det føles på en måde som om jeg kan blive ved til 5x5x100 i begge øvelser, men samtidig havde jeg lidt problem med venstre skulder i går, og i nat skabte venstre knæ sig i en periode.

Træningen i går var dog temmelig voldsom. Jeg trænede squat og bænkpres mellem hinanden og ikke med mange minuters pause. Den samlede træning i går blev overstået på en time.

Jeg vil altid tage de opvarmnings/vægttilpasningssæt. Jeg vil køre 5x80 også før de 5x5x90 på næste lette dag.

Jeg er forøvrigt blevet inviteret på morgenmad idag, så jeg må hellere skynde mig.

(Hvad betyder den cola forøvrigt?)

(Morgenvægt 94 kg, bryst spændt 120, lår spændt 62 ikke så voldsomt i forhold til, hvordan det ser ud)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

flere stats:

bryst afslappet: 114

arme afslappet: 38

mave 108 (lidt underligt, synes jeg)

liv 100

Der er godt nok forskel på, når jeg spænder musklerne og når jeg lader være. (Bortset fra benene).

Jeg kan stadig mærke i biceps, at jeg trænede i onsdags, men det var også meget tæt på failure.

Faktisk tror jeg, at failure er ok til biceps, hvis man ikke træner for hyppigt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke selv, jeg er stærk for tiden.

(Hvad betyder den cola forøvrigt?)

(Morgenvægt 94 kg, bryst spændt 120, lår spændt 62 ikke så voldsomt i forhold til, hvordan det ser ud)

Når du ikke synes du er stærk, er det så fordi at Bruno J har overhalet dig eller ? :laugh::laugh:

Jeg har ikke fulgt med i det den seneste tid.

Og colaen betyder vel at der skal nydes noget, når man er i hyggeligt selskab :cola: :4mewantfood:

arme afslappet: 38
Mere end mine spændte :w00t:

Hvad måler dine arme spændte ?

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Det var da en stor fejl! Jeg troede, jeg fik skrevet i går, at armene er 41 cm spændte for tiden.

Det er lige ved, at jeg skal til at overveje side laterals eller noget tilsvarende igen, for at bevare lidt proportion. På den anden side, så er jeg ikke voldsomt vel-proportioneret i forvejen. Min overkrop er alt for kort og smal, hvilket en stor mave og begyndende vinger ikke pynter på. Når man så dertil lægger store lår og små lægge, så må synet forekomme underholdende.

Det hjælper så på det, at jeg som regel er den, der løfter tungest, de steder jeg træner. (Selv på den lette dag)

BK har jo helt opgivet styrketræningen til fordel for et eller andet selvtilfredshedsprogram. Man skulle faktisk tro, athan havde hentet inspiration i din log. Sådan noget med at nyde træningen og træne for sin egen skyld og tilsvarende.

BK er dog vist stadig stærkest i squat, men det varer ikke året ud!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share