xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Afledt af diskussionen om indledende replikker i off topic kom jeg igen til at spekulere lidt over følgende fuldstændigt fiktive scenarie:

Hvad gør man, hvis en pige, man er vild med, fortæller en, at hun er forelsket i en, og ikke kan lade være med at tænke på at kysse en, når man er sammen, men hun bryder sig ikke om at miste kontrol, og hun tør ikke indlede et forhold, fordi det vil gøre alt for ondt, hvis det ikke holder, så derfor vil hun ikke mødes mere.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 6-10-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x85

dødløft 5x60, 5x5x100

skrå bænk 5x10x50

træk til brystet 5x8x50

smalt fat 3x10x50

biceps curl 3x5x16

mave 3x10

Det er lidt sjovt, jeg undrer mig over, at andre vil træne 5x10, når jeg ind imellem selv gør det.

Der var mange til træning, som foregik i Skive.

Der var en enkelt bb'er, som havde en del masse, ellers var der et stort udvalg af piger/kvinder og diverse fyre, som trænede underlige ting.

Jeg spekulerede en del på den tidligere nævnte problematik, men forholder mig faktisk relativt positiv.

Jeg besluttede faktisk, at jeg kunne leve med at køre bag en snøvlende bil undervejs hjem. (Beslutningen holdt ikke længere end til vi kom ud på Holstebrovej, hvor der var bedre plads til overhaling, så måtte jeg op på 110 igen.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg forsøger med min terapeut, det er at opnå et så tæt forhold, at jeg tør være der. Men det kan da godt være, at jeg bare falder i søvn. Jeg bilder mig dog ind, at der er fremdrift.
Hvis du ikke ved hvad du vil, og i hvilken retning du skal gå, hvordan kan du så vurdere fremskridtet ?
Jeg synes, det er meget svært, at finde ud af, hvad jeg ønsker.

Det er dog gået op for mig, at hvis jeg skal have en kæreste, så skal det være en, jeg kan snakke med om alt, og især om personlig udvikling og lignende emner.

Selvfølgelig skal en kæreste være sådan, og i den retning er jeg heldig :bigsmile:

Er lige kommet hjem fra 14 dages ferie, hvor vi var sammen med et andet par i vores vennekreds.

Han er terapeut, (det er min kone også) og det er iøvrigt i den anledning at vi kender dem.

Det smittede selvfølgelig af på indholdet af vores samtaler, og jeg har lært rigtig

meget af det. (det tror jeg også han har)

Men hvorfor er det svært at finde ud af hvad man ønsker ?

Brainstorming efter hvordan den ideelle verden ser ud med en selv i midten :bigsmile:

Iøvrigt er din log rigtig spændende læsning siden jeg besøgte den sidst :4thumbup:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo netop at papiret er blankt efter en brainstorm.

Jeg har forøvrigt DOMS i røven. Jeg gad nok vide, om det er af løb eller 5x5 dødløft.

DOMS er vist efter dødløft, jeg kan også mærke skuldrene.

Jeg er forøvrigt kommet i tanke om øvelsen, hvor man skriver ned, hvad man ville gøre, hvis man fik at vide, at man kun havde 5 dage tilbage at leve i! (Derefter for 5 uger, 5 måneder, 5år og uendeligt)

Jeg overvejer at prøveøvelsen i weekenden, men på en måde skulle det måske vente, til jeg har taget afsked med min terapeut på søndag.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Problemet er jo netop at papiret er blankt efter en brainstorm.
Har du fortalt din terapeut, klart og tydeligt at det er problemet ?

For så synes jeg virkelig det må være til at komme videre.

Eller starte en tråd om det her.

Jeg ved godt at dette forum eller andre, ikke kan erstatte terapeuter,

men der er hjælp at hente her, , og da man alligevel selv skal gøre arbejdet,

kan man lige så godt se om der er netop det guldkorn, der får sat starten igang.

Jeg har så sent som i week-enden fået næsten uvurderlig hjælp her fra,

Jeg vil mene at når først man er på vej, så går det bare bedre og bedre,

(underforstået at der den rette vej man er på) :bigsmile:

God fornøjelse (ja når man er på rette vej er det en stor fornøjelse)

Man skal bare lige sættes igang i den rigtige retning, så suser man selv videre :4thumbup:

Det lyder iøvrigt spændende med den øvelse, du beskriver.

Haps - den "låner" jeg lige til week-enden - tak for det :bigsmile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Henning: Problemet er jo netop, at det er den elendige (dejlige) terapeut, jeg skriver "fiktivt" om lidt længere oppe. Der er ikke mere hjælp at hente der. Jeg har bare fået lov at komme forbi og græde snot på søndag. (Hvilket jeg nok hellerikke kan finde ud af)

Link to comment
Share on other sites

Træning 8-10-2005

Løb 1.5 km.

Det var nemmere end førstegang, men det er lidt træls, at jeg bliver øm i venstre side af brystkassen. Jeg er dog ved at have vænnet mig til, at det nok bare er mine krumme knogler, der giver problemer.

Om 2 timer går turen mod Skive, hvor jeg træner før afskeden med terapeuten. Jeg er ikke ligefrem i strålende humør lige nu.

Link to comment
Share on other sites

...Om 2 timer går turen mod Skive, hvor jeg træner før afskeden med terapeuten. Jeg er ikke ligefrem i strålende humør lige nu.
Så hjalp den tunge træning vel på humøret :4thumbup:

Jeg kan ikke mindes at jeg nogensinde har forladt

et motionscenter i dårligt humør.

Kan til gengæld huske engang jeg jeg var meget skuffet

og vred på en tidligere chef.

Da jeg kom hjem, løftede jeg meget mere end jeg var vant til

og træningen hjalp på humøret :bigsmile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Henning: Det var faktisk for koldt i centret, og jeg opdagede til sidst, at jeg var ved at få propper i ørerne, hvilket ikke er så godt, da jeg flyver til Italien for sidste gang (under dette projekt) i morgen.

Mødet gik som ventet. Jeg nød selskabet istedet for at mærke, hvor ked af det jeg var.

Vi aftalte at ses om 3 måneder og se, hvad er sker.

Nå, ja, så fik jeg lige en mail i nat, som fortalte, at så lang tid, kommer der vist alligevel ikke til at gå.

Morgenvægt 93.5 kg.

Øv,øv, øv!

Måske har jeg overfortolket mailen.

Nøj, hvor jeg tænker for meget.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Sendte din terapeut en mail til dig midt om natten? :blink:

Ehm.. har i sådan et terapeut-klient-forhold? For det lyder ikke sådan -og så kan jeg da godt forstå du ikke rigtig føler du kommer nogen vegne - for så er det da vist med en skjult dagsorden.. eller er det mig som overfortolker nu?

Jeg tror jeg ville finde mig en terapeut som var lidt mere skrap og gik mere til den hvis jeg var dig. Så ville du få mere valuta sådan som jeg ser det - men det er jo dit valg.

Håber du får en god tur til Italien - og får lidt sol og varme :blush:

Link to comment
Share on other sites

MD: Jeg ved ikke rigtig, hvad vi har mere.

Der er ikke tid til andet end arbejde om dagen og restaurant besøg om aftenen nede i Italien.

(Og så lige MOL og mails nogle aftner)

Jeg sagde forøvrigt ikke noget om midt om natten, så vidt, jeg kan se. Jeg læste selv mailen ved 4 tiden, fordi jeg var vågen på det tidspunkt.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 15-10-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 3x60, 2x80, 1x100, 2x1x110, 2x1x100

squat 5x20, 5x40, 1x60, 1x80, 1x100, 1x120, 3x1x100

skrå bænk 4x5x60

cable rowing 4x7x40

mave 3x10

dumbbell curl 4x5x14.5

triceps pushdown 3x10x40

Der var en del små drenge nede til træning.

Jeg var ikke helt i humør til træning. Jeg skal have fundet en strategi for resten af året, og jeg satsede umiddelbart på at gøre noget, der ligner fremgangsmåden ved dødløft, da jeg kun kan nå 2 runder, hvis jeg kører Simmons.

Det tyder på, at jeg har været i Italien for sidste gang i denne omgang, men idriftsættelse i Danmark er i december, hvis maskinen når at blive færdig til den tid.

Morgenvægt: 95 kg, så jeg er begyndt at få udbytte af den italienske mad, og det er helt klart, at det er noget, de kan i Bologna, så længe man holder sig fra deres pizza'er. (Det hedder vist egentlig pizze i flertal) De kan lave bunde, men stort set ikke andet, men pizza i italien er også forret, så vidt jeg kan gennemskue.

Stegt kalvekød og paneret gris, det er godt dernede, og deres kød er som regel meget mørt. (Lam har jeg dog ikke haft specielt gode oplevelser med dernede)

Link to comment
Share on other sites

Interessant med den sexualitets tråd. Jeg har ikke læst det hele bare sidste side i denne omgang, men det minder mig om nogle spekulationer, jeg har haft.

De første 2/3 af mit liv, var det bedste kysseri, jeg havde været med til med en fyr. Vi gik dog ikke længere end til at kysse, men det var vist nok til, at jeg fik et noget blandet omdømme på kollegiet.

Nu, hvor jeg er på vej ud af et forhold (var faktisk ude, hvis ex'en tog sig sammen til at flytte) og måske på vej ind i et nyt, kom jeg til at tænke tilbage på, at i hvert fald de 2 mest spændende sex-partnere, jeg har haft, er prostituerede. (Nå, ja, den ene var, for hun er stoppet). 2 andre prostituerede var begge så dygtige, at de kunne styre sex'en fuldstændig som de ville, hvilket jeg ikke ville have troet på uden at opleve det, og hvilket ex'en klart benægter, at kan være rigtig. (ellers skulle hun jo erkende, at hun selv var for lidt ydende)

[Nå, det skal jo ikke være ren udstilling, så jeg dropper en planlagt uddybning af emnet]

Men det interessante er, at jeg åbenbart står på spring for at ignorere de nævnte erfaringer og slå til, så snart der er en kvinde, som måske elsker mig, selvom jeg intet ved om hendes forhold til sex.

Det er måske ikke det bedste, at basere sit liv på frihed og købe-sex, men når det nu indtil videre har givet de bedste oplevelser, hvorfor er jeg så så klar til at droppe det?

Måske har MD ret i, at jeg skal lære at mærke efter i mig selv først.

Men da jeg kørte hjem fra lufthavnen fredag aften, da hørte jeg et interview i radione med en kvinde, hvis forældre havde været alkoholikere (måske kun faderen?), nå men hun sagde, at hun havde brugt lang tid ved psykolog for bare at få en ide om, hvad hun følte, og da hun var ung, kunne hun ikke være blevet hjulpet, for hun havde ikke en ide om, hvad hun skulle kunne blive hjulpet med.

[absolut ikke ordret refereret]

Jeg tror, jeg har det lidt på samme måde. Jeg har brugt massevis af tid og penge på at forsøge at udvikle mig, men jeg har ikke nogen anelse om, hvad jeg skal/vil opnå. Jeg kan bare på en eller anden måde mærke, at det jeg er og har, det føles ikke som nok.

Men selvom [eller måske fordi?] jeg ikke mærker meget til følelser, så er jeg alligevel straks parat til at følge [lade mig styre af?] følelserne.

Link to comment
Share on other sites

Nå, nu har jeg solgt Kadett'en til den latterlige pris af 1500 kr.

Jeg blev lige taget med bukserne nede, da nogle af de lokale (far og søn) kom forbi og ville prøve bilen.

Jeg tænkte, at jeg lige ville vise drengen en tur, og så kunne han prøve sammen med faderen bagefter.

Det gik vist lige hurtigt nok, men det var også for at vise, at den altså kunne noget, selvom den var gammel.

Da vi kom tilbage til mig selv, ville fyren ikke prøve den selv, hvilket undrede mig. Han havde ellers på elegant vis fået mig krejlet ned på de 1500 kr. (Det lærer de vist med modermælken herude vest på.)

Nå, men det var fordi han havde besluttet sig, så han fik faderen til at skrive en check, og så tømte vi bilen og de drog afsted. (Desværre måtte jeg så til at lede efter registreringsattesten, hvilket altid er et problem, hjemme hos mig, når den ikke ligger i handskerummet).

Jeg nåede ikke engang at fortælle, at tandremmen skulle skiftes, men til skrotningsprisen, så kan man vel ikke forvente sig det vilde. (Jeg har dog ringet og gjort opmærksom på det.)

Det er dog lidt træls, at skulle undvære den bil, jeg indtil nu har været mest glad for, selvom det var lidt overdrevet at have den bare for at hunden ikke skulle svine den "nye" til, når vi er i skoven.

Det var egentlig meningen, jeg ville løbe her til aften, men en dag med havearbejde har ikke levnet det store overskud.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Mandag morgen vægt 94.5 kg.

Mandag blev det kun til havearbejde og en sørgelig opdagelse af, at nogle fuger øverst på vestmuren er så dårlige, at de skal repareres straks. Noget lort, når det er dårligt vejr i weekenden. Jeg overvejer at tage resten af ugen fri, men mit andet projekt forhindrer det lidt.

Min terapeut har sagt ja og nej på skift i sidste uge, og det seneste var et nej, så jeg vil hurtigst muligt have fundet en anden terapeut, og det skal nok være i Skive, hvis det skal kunne passe sammen med arbejdet.

Jeg håber på at kunne få løbet i aften og at træne i morgen, men nu må jeg se, hvad der sker. Shit, jeg hader, når jeg ikke kan planlægge, og shit, hvor jeg hader at blive valgt fra.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg må give dig et godt råd (det håber jeg det er) - så vil jeg råde dig til at finde en GESTALT-terapeut. De arbejde mere med følelserne og det tror jeg du kan få glæde af.

http://www.psykoterapeutforeningen.dk/main.html - prøv at søg på denne side - der kan du sikkert finde noget du kan bruge - ellers må du skrive til mig :smile:

Good luck, dear :tongue:

Link to comment
Share on other sites

MD: Du bruger godt nok mange sjove formuleringer, men det er vel så din måde at skrive på.

Jeg kan da godt nok se, at der er flere penge på kontoen, når terapeuten ikke vil have penge, men jeg må nok hellere igang igen.

Jeg bor i Ringkøbing Amt (deraf "Hover (Ved Ringkøbing)") :smile:

Jeg søger dog en terapeut i Skive og omegn, da det er i Skive, jeg arbejder, og Skive er i Viborg Amt. 80 km hjemmefra og vistnok 95 km fra Ringkøbing. (tror ikke, der er genveje) Jeg opfatter Viborg og Holstebro som i omegnen, men Herning er nok for langt væk. Jeg kender ellers en god terapeut i Herning.

(Sidstnævnte går ex'en ved, så det er nok ikke en god ide lige nu)

Link to comment
Share on other sites

træning 19-10-2005

bænkpres 5x20, 5x40, 5x60, 5x80, 2x100, 5x5x80

box squat 5x20, 5x40, 5x60, 5x5x80

skrå bænk 5x5x60

cable rowing 5x5x40

mave 3x10

triceps pushdowns 3x10x45

dumbbell curl 5x17, 8x14.5, 12x12

Det var noget kedeligt og langstrakt idag. Jeg havde fået ny mail igen og havde rigeligt at være forundret over. Det hjalp med Tamra Rosanes på cd-spilleren, selvom jeg blev i lidt for romantisk humør.

De 2x100 var en test af muligheden for at køre Hatfields, men det var ikke realistisk.

Min plan er nu, at jeg kører 5x5 med 2.5 kg mere pr. gang på den lette dag. Når jeg så ikke kan komme længere op i vægt, så skifter jeg til Hatfields første 5 uger med 2.5 kg mere end jeg nåede til, eller noget i den retning.

Link to comment
Share on other sites

træning 20-10-2005

løb 1.5 km

Lidt email forviklinger med ex-terapeuten betød, at jeg ringede til hende, og hun ringede tilbage.

Jeg er stadigvæk temmeligt solgt.

Jeg fantaserer lidt om, at lokke hende med ud og træne i næste uge. Så kan vi da mødes på neutral grund.

Link to comment
Share on other sites

træning 20-10-2005

løb 1.5 km

Lidt email forviklinger med ex-terapeuten betød, at jeg ringede til hende, og hun ringede tilbage.

Jeg er stadigvæk temmeligt solgt.

Jeg fantaserer lidt om, at lokke hende med ud og træne i næste uge. Så kan vi da mødes på neutral grund.

Neutral grund - i træningscenteret ?

Er du ikke på hjemmebane der ?

Har terapeuten givet dig afhængighed i stedet for hjælp via terapi ?

Så er denne afhængighed måske et ekstra punkt, som du skal arbejde med,

når du finder en ny terapeut. :laugh:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share