xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

træning 11-10-2007

bænk 10x20, 10x40, 8x60, 5x8x70, 5x9x70

squat 5x30, 5x40, 5x60, 7x5x70

træk til brystet 3x10x45

biceps curl 5x12x20

Triceps 2x10x8 (one-arm-overhead)

For første gang længe fik jeg lige et glimt af Vivi. Hun sagde hej, mens jeg var på vej efter vand.

En anden kvinde virkede pludselig noget interesseret, da jeg gik den anden vej.

Måske skulle jeg hyre nogle unge piger til at hilse, så jeg kan score dem på min egen alder?

(Jeg skulle ellers hilse og sige, at jeg har været øm siden træningen i torsdags. Jeg har jo også både trænet mere og med 1 dag mindre pause, og det har vist været dumt. Det værest er, at jeg tilsyneladende bliver øm i skridtet, hvis jeg bliver sexuelt ophidset. Det er ikke meget, men nok til at gøre mig vildt panisk med tanker om brok, impotens m.m.)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 17-10-2007

bænk 10x20, 10x40, 8x60, 5x8x70, 4x9x70, 10x70

squat 5x30, 5x40, 5x60, 8x5x70

biceps curl 15x20, 12x25, 15x20, 12x25, 15x20

træk til brystet 3x10x50

Triceps 2x10x8 (one-arm-overhead)

Der var lidt for mange, som gerne ville bruge squat racket, så der var stor spredning på min squat træning, som normalt slutter ved 5. træningssæt i bænk.

Jeg satsede på endnu en gang at køre med 6 dages mellemrum, så jeg måske næste gang kan træne om tirsdagen.

Der er dog noget arbejde, som risikerer at presse sig på i næste uge.

Jeg tror forøvrigt aldrig, mine arme har været så store, som de er efter træning for tiden. Desværre skrumper de ganske hurtigt efter træningen.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte, at jeg lige ville spørge squatfather om noget, og så fandt jeg ud af, at han er død.

Det er godt nok sørgeligt.

Måske vil det sætte de ting, han har sagt mere i relief for mig.

Måske skulle jeg til at leve livet lidt mere?

Jeg ville ikke lige skrive i en 2 uger gammel tråd, så jeg har ikke skrevet i tråden om hans død.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

træning 7-11-2007

bænk 10x20, 10x40, 8x60, 10x8x70

squat 5x30, 5x40, 5x60, 5x5x80

biceps curl 4x15x20

barbell rowing 4x10x50

Triceps 3x10x8 (one-arm-overhead)

Jeg så Vivi igen idag. Jeg spekulerer på, om jeg har fornærmet hende, for hun var helt perfekt til totalt at ignorere mig.

Jeg hørte en spørge hende, om hun ville flytte til Herning, men jeg hørte ikke svaret.

Det er lidt træls, hun så endnu sødere og dejligere ud end sædvanligt, og jeg synes i forvejen, at hun er en dejlig pige.

Jeg spekulerer på, om hun har læst i loggen og er blevet såret over min kommentar omkring sidst hun hilste, men det er jo nok for selvcentreret at tro, at hendes adfærd idag skyldes noget, jeg har gjort.

Der var ellers fuld af drenge, som trænede uden nogen tegn på indsigt.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 13-11-2007

bænk 10x20, 10x40, 8x60, 10x8x70

squat 5x30, 5x40, 5x60, 5x70, 5x5x80

biceps curl 4x10x25

barbell rowing 4x10x50

Triceps 2x10x8 (one-arm-overhead)

Jeg havde lidt travlt, så det var dejligt, at der kun var begrænset konkurrence om stængerne idag. Jeg skulle på arbejde igen efter træning.

Jeg havde stemt i morges, så jeg kunne træne uden tidspres, men sådan blev det ikke.

Desværre gik valget, som jeg forventede det. Det er utroligt, så meget kvæg, der er i Danmark.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 21-11-2007

bænk 10x20, 10x40, 8x60, 10x8x70

squat 5x30, 5x40, 5x60, 5x70, 5x80, 3x5x90

biceps curl 10x25

barbell rowing 4x10x50

Triceps 2x10x8 (one-arm-overhead)

Jeg var noget øm ved brystbenet, og ved biceps føltes håndledene svage.

Jeg spekulerer på, om squat træningen kan reducere min evne til at have stiv pik.

Sådan føltes det i hvert fald i morges.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 29-11-2007

bænk 10x20, 10x40, 8x60, 10x8x70

squat 5x30, 5x40, 5x60, 5x70, 5x80, 4x5x90

biceps curl 2x10x25

barbell rowing 10x50, 3x10x55

Triceps 2x10x8 (one-arm-overhead)

Træk til brystet 2x10x45

Squat er tæt på min grænse, jeg fornemmede, at der var en dårlig følelse på vej i skridtet. (Denne gang i den side, hvor jeg for længe siden blev opereret for brok)

Måske lytter jeg til de forkerte signaler fra kroppen i forhold til at blive stærk.

Jeg er ellers ved at blive spændende at kigge på, hvis man ser bort fra maven.

Jeg ville ønske, at jeg tog mig sammen til at træne oftere og til også at få lidt motionstræning.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

træning 8-1-2008

bænk 10x20, 10x40, 8x60, 5x8x70, 3x10x70

squat 5x30, 5x40, 5x60, 5x70, 5x80, 4x5x90

barbell rowing 3x10x50

Triceps 2x10x8 (one-arm-overhead)

Biceps 2x10x8

Jeg så Vivi igen. Hun så dejlig ud.

Som sædvanlig var der en, som huggede squatten mens jeg trænede, og som sædvanlig blev der ryddet pænt op frem for at sætte vægtene tilbage, så jeg kunne fortsætte.

Jeg tænkte, at jeg ikke ville sige noget, fordi fyren trænede halvseriøs dødløft (dog med for meget vægt og for svage ben), men jeg blev alligevel sur og smed med vægtene, da jeg så selv satte vægtene på igen, så jeg må til at lære at sige til folk, at de skal aflevere stangen, som de tog den, hvis de bryder ind i min træning.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så forøvrigt bedre ud end ventet efter en inaktiv juleferie.

Jeg fik dog ikke checket vægten.

Nytårsaftensdags morgen vejede jeg 94.5 på vægten derhjemme.

Det er forøvrigt imponerende, så meget pump tirsdagens træning har givet i forhold til, at jeg ikke fik gennemført 5x10x70 og 5x5x90.

Jeg synes, at den nuværende træning virker lovende, men en ekstra træningsdag i ugens løb ville være en god ting.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 18-1-2008

bænk 10x20, 10x40, 8x60, 510x8x70

squat 5x30, 5x40, 5x60, 5x70, 5x80, 6x5x90

pulldown 3x10x50

Triceps 2x10x8 (one-arm-overhead)

Biceps 2x10x10

side laterals 2x10x4

Imponerende så mange bønder, der træner stort set udelukkende forced reps uden vægt og uden rem og kabel øvelserog andet lort.

Det er også imponerende, så mange der træner sig selv helt ud af normal proportioner.

Jeg har selv i mange år haft en meget dårlig holdning, som kun gradvist er ved at bedres, men det er godt nok imponerende så mange, som bare træner sig helt ud af proportion især med fremskudte skuldre og overdimmensionerede biceps eller brystmuskler.

Idag tænkte jeg meget på, hvor langt mange ville komme, hvis de trænede mindre med mere seriøse øvelserr uden forced reps og samtidig spiste mere.

Der har været megen diskussion omkring forced reps herinde, og efterhånden tænker jeg, at det er latterligt at tale for forced reps.

Det kan godt være at enkelte bodybuildere under særlige omstændigheder vil have gavn af forced reps, men idag så jeg nogle fyre køre forced reps i bænk med 10 kg i smith stativ efter først at have kørt træt uden forced. Det er jo totalt sugt, og det vil jeg tro, at mere end 95 % af allle forced reps er.

Derfor er det sygt at tale for forced reps.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg endnu en gang blevet inspireret til at træne styrke. Spørgsmålet er så, om det holder til jeg når træningslokalet denne gang.

Jeg synes, at de ca. 5x5, jeg kører i squat er ok, men samtidig begynder det at virke lidt voldsomt, så 8x3 ville måske være en god ide?

I bænk har jeg en fantasi om at komme op på 10x10x80, men samtidig har jeg altid tænkt, at sådan træning ville være vildt overdrevet workload.

(Hæ, nu mens jeg skriver, så tænker jeg lige, at 10x10x100 ville være en fed ting at kunne)

P.t. træner jeg som regel squat og bænkpres mellem hinanden med et sæt bænk hvert 5. minut (sidst var det dog squatten, der styrede).

Hvis jeg træner Simmons, så er det vist noget med 2 minutter de fleste af de tunge dage. Det er noget af en forskel, og jeg er noget nervøs for, hvordan jeg skal finde "den optimale" måde at omlægge træningen på.

Jeg overvejer at begynde at træne tungt ved siden af min nuværende træning, da opstarten af tung træning sandsynligvis vil ende med relativt lav vægt alligevel.

Alternativt kunne jeg tilføje en CAT dag, som jo nok stort set ikke ville påvirke min nuværende træning.

Det er spændende, at jeg stort set ikke føler mig træt i benene under træningen. Det er kun skrækken for at fejle, der holder mig tilbage. Sidst overvejede jeg at afslutte med 5x100, men tænkte, at alle mine skader tidligere er opstået ved at jeg lige har gjort lidt for meget.

Jeg tror, at jeg kunne tilføje dødløft eller mere squat uden problemer, men brystet er nok lige på grænsen bortset fra, at sidste gangs træning ikke lige gav det ryk fremad i størrelse som de tidligere, måske var det for let med 10x8x70 i forhold til 5x8x70 + 5x10x70, eller måske har det haft en betydning, at jeg for en gangs skyld lavede lidt udstrækning, selvom jeg synes at have læst at udstrækning nærmere gavner end reducerer vækst.

Nå, men alt i alt, så risikerer jeg nok at tænke mig væk fra at tage mig sammen til at træne tungt igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har spekuleret mig frem til, at jeg vil forsøge at køre 3 reps til max med 2 minutters interval næste gang jeg træner bænk.

Jeg tror ikke, jeg når 100 kg, men det må jeg jo se.

Jeg vil så forsøge det igen i næste uge og se, om jeg kommer højere.

Udfra disse test vil jeg afgøre, om den ekstra dag ska være den tunge, så jeg fortsætter med 8+ reps sæt på CAT dag, eller om jeg vil forsøge at konvertere 10x8 til 8x3 på en eller anden genial måde (som jeg ikke lige kan tænke mig frem til nu)

Testene vil også give en indikation af, hvor jeg skal starte Simmons Cycle.

Det er min nuværende opfattelse, at je ggik død i Simmons fordi jeg for ofte kun fik trænet 1 eller 0 gange pr. uge, og der er klart brug for noget andet ved siden af (officielt CAT træning, men jeg kunne godt finde på, at fortsætte med bodybuilding ved siden af istedet)

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal fortsætte med 5x5 i squat, eller om jeg også skulle forsøge Simmons der.

Som jeg husker det, så er Simmons lige tung nok i toppen til at jeg bryder om den til squat. Jeg kunne jo dog også køre Simmons ved siden af 5x5? (Selvom jeg for alvor mangler eksplosivitet i squat)

Jeg spekulerer stadig på, hvordan forbindelsen er mellem Simmons Cycle og WSB træning (altså bortset fra person sammenfald)!?

5x5x70% ville forøvrigt klart være bodybuilding for mig, når det er kombineret med flere løft (måske også uden)(jeg tænker lige på Sheiko)

Nå, nu må jeg jo se, om jeg tager mig sammen til noget som helst.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg kiggede lige kort i Arnes log, og det mindede mig om, at min aktuelle dybdeterapeut/massør spurgte mig, om mit liv var værd at leve (vistnok afledt af, at jeg stadig ikke har fået noget gjort ved min kræft), og jeg måtte erkende, at det var det vist ikke.

Jeg har et rimeligt job, som går bedre og bedre for tiden, og jeg har en sød weekendkæreste, som godt nok godt kunne være lidt mere kinky, samtidig med, at hun godt måtte stoppe med hele tiden at sige, at hun elsker mig.

Link to comment
Share on other sites

træning 22-1-2008

bænk 10x20, 10x40, 3x60, 3x70, 3x75, 3x80, 3x85, 3x90, 3x95, 5x3x60

squat 3x20, 3x40, 3x60, 3x70, 3x80, 3x90, 3x100, 3x110, 3x120

pulldown 3x10x50

Triceps 2x10x8 (one-arm-overhead)

Biceps 2x10x10

side laterals 10x4, 10x5

Det var en overvejende positiv dag. Vivi var i receptionen (eller hvad det nu kaldes) og jeg nåede længere end ventet med mine 3'ere. Pauserne blev dog lidt længere end planlagt, da jeg ikke kunne lade være med at træne bænk og squat på skift, selvom jeg ved, at der ikke er plads til begge dele med 2 minutters pauser.

Jeg kunne mærke at 60'erne var klart for lette, men allerede 80 virkede tungt. Jeg regner med at holde mig til planen om at teste 3'ere igen om en uge.

Link to comment
Share on other sites

Kære xjyde

Nu har jeg i flere år fulgt med i din log, og stadig forstår jeg ikke dine prioriteter. Du snakker om kræft i en henkastet bemærkning, og du har en weekend-kæreste, men alligevel virker det som om, at pauserne mellem dine sæt er dit største problem. Hvor vil du egentlig hen? Nej, jeg er ikke ude på at udfordre hele dit livsgrundlag, men jeg forstår ganske ærligt ikke, hvad der dybest set driver dig!

Link to comment
Share on other sites

Det er der vist ikke særligt mange, der ved, hvad der driver mig, i hvert fald ved jeg det ikke.

Jeg tror ikke på fri vilje, og jeg tror ikke på, at jeg har lov at få noget, jeg ønsker mig, så jeg ønsker mig sjor, jeg er stærk.ældent noget helhjertet.

Min massør er vist ved at få mig igang med at mærke mig selv for alvor, men det er et længere projekt.

Bortset fra det, så mener jeg, at pausernes længde er en meget væsentlig faktor indenfor styrketræning. Væsentligt vigtigere end den aktuelle vægt, men måske ikke så vigtig som den planlagte progression i vægt/reps. Derfor undrer det mig også til stadighed, når der ikke står angivet pauselængde i beskrivelsen af træningsprogrammer.

I forhold til min træningstilstand, så imponerede squatten mig i går. Jeg er ikke i tvivl om, at jeg ville kunne tangere min PR, og måske kunne jeg også lave en ny PR, men i modsætning til en person, jeg kender, så kan jeg sagtens undlade at teste max bare fordi jeg tror, jeg er blevet stærkere.

Forøvrig er jeg beæret og overrasket over, at der er nogen, som kigger her. Logen er jo ikke ligefrem præget af den store aktivitet, men måske kommer jeg tilbage, da jeg nok ikke i længden kan forsvarre at skrive dagbog på et dating cite. (Weekend kæresten er jaloux)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Hmm, jeg har fundet ud af, at den salve, jeg smører min hudkræft med, den indeholder binyrebarkhormon.

Jeg fatter egentlig ikke, at det kan virke gavnligt.

Men nu har jeg så også opdaget, at det er på dopinglisten selvom det skulle virke katabolsk. Det fatter jeg slet ikke.

Nu var jeg ellers lige ved at overveje seriøs styrkeløft igen.

Jeg er ved at overveje, om jeg skulle forsøge at køre et WSB program reduceret til 2 dage ugentligt istedet for Simmons cycle.

Jeg ved nemlig ikke, hvordan jeg får sikret mig, at jeg ikke mister for meget muskelmasse (og arbejdskapacitet), hvis jeg skifter til Simmons.

Jeg overvejer forøvrigt også at lokke lægen til at udskrive Imiquimod til min kræft, selvom det koster en bondegård.

Eneste tilbud fra hospitalsvæsnet er operation.

Link to comment
Share on other sites

træning 25-1-2008

bænk 10x20, 10x40, 8x60, 10x8x70

squat 5x30, 5x40, 5x60, 5x70, 5x80, 5x5x90

Triceps 2x10x8 (one-arm-overhead)

Biceps 2x10x12

træk til brystet 3x10x50

side laterals 2x10x5

front raises 2x10x10

pull ups 1 (skulle lige prøve, og det gik ok, men jeg mindede mig om, at jeg har bedst ved at lave uvante øvelser i behersket mængde, og så beherskede jeg mig og gik i bad)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Svar til RunnersHigh fra failure tråden.

Jeg smider det i min log, da over halvdelen af de svar, jeg har skrevet, er forsvundet fra tråden, og jeg tænker, at enten er MOL lidt for defekt, eller også må der jo være nogen, som sletter mine indlæg.

T har jo været så venlig at understrege, at jeg har overset non- foran consecutive.

Det har jeg overset fordi jeg troede, Christian Thibaudeau mente det, når han sagde

No rest equals no growth! And it's not as simple as thinking that your chest will recover the day you work your legs.
a) Always rest for at least 2 non-consecutive days per week, 3 is better and 4 is optimal for skinny hardgainers. Growth occurs when you rest, not when you train.

Som jeg læser det, står der, at man skal holde pause 2, 3 eller fire ikke på hinanden følgende dage. Hvordan man så skal få 4 ikke på hinanden følgende dage ind i en uge, det ved jeg ikke.

Måske "glemmer" jeg, at der er tale om low volume træning, som måske kan antages at tillade restitution på maks 48 timer?

Jeg ved det ikke. Men jeg vil overveje at checke om de fyre, som Christian Thibaudeau nævner, rent faktisk har trænet, som der beskrives i artiklen.

Link to comment
Share on other sites

træning 28-1-2008

bænkpres 10x20, 10x40, 3x60, 3x70, 3x80, 3x90, 3x100, 3x3x80

barbell rowing 10x20, 10x40, 5x50, 3x60, 3x70, 3x80, 3x90, 3x95, 2x10x60

dødløft 2x1x90

military 2x15x15

triceps extensions 2x15x8

biceps dumbbell curl 10x12

biceps barbell curl 2x15x20

træk til brystet 2x10x50

Jeg måtte lige kommentere en fyrs dødløft, og så måtte jeg forsøge at demonstrere. Han strakte næsten benene helt før der kom gang i ryggen. Han havde åbenbart fået at vide, at han skulle starte med at løfte med benene. Jeg forsøgte at overbevise ham om, at han skulle koncentre sig om at føre hoften frem og opad og så lade resten følge med.

Han spurgte også om military og front squat. Jeg lavede lidt demo af frontsquat men ikke noget, der var værd at nævne. Jeg fik lyst til at prøve military, og jeg så godt nok imponerende massiv ud imens. Desværre kørte fyren military siddende. Jeg ved ikke lige, om det så kaldes noget andet, men heldigvis var det da til brystt frem for til nakken, som han ellers var blevet anbefalet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share