xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

træning 28-7-2006

bænk 10x20, 5x40, 8x3x60, 3x8x80

squat 5x20, 5x40, 8x3x60

smalt fat 3x8x60

barbell rowing 5x5x40

træk til brystet 3x12x45

mave 2x10

Der var en enkelt pige, som trænede ud over mig, og jeg gættede hendes alder 5 år for lav. Jeg lærer aldrig det med alder.

Jeg øvede mig lidt på formen i barbell rowing, men fik ikke rigtig fat i det. Tanken var at træne som jeg gør det ved cable rowing, men det virkede ikke helt. Samtidig bliver jeg åbenbart mere og mere skæv i kroppen igen.

Link to comment
Share on other sites

træning 2-8-2006

squat 5x20, 5x40, 3x60, 2x80, 4x2x92.5, 5x2x97.5

bænk 5x20, 5x40, 3x60, 2x80, 5x2x97.5

smalt fat 5x5x60

barbell rowing 5x5x60

træk til brystet 3x12x45

mave 3x10

biceps curl 10x12

Jeg mødte Squatmikkel i omklædningen, hvor han var færdig, og jeg skulle til at begynde.

Der var en som lallede i bænken, da jeg kom derned, så jeg startede med squat.

Jeg var på toilettet efter 4. sæt med 92.5 kg i squat, og så gik det op for mig, at jeg havde glemt at sætte 2.5 kg skiverne på, så jeg havde trænet med 5 kg for lidt. Så måtte jeg jo starte forfra med 5 kg mere.

I bænk kneb det mere. Måske havde jeg brugt for megen energi på squatten, for 97.5 kg gik let i squat trods forberedelsen, mens de 97.5 kg i bænk føltes lidt for hårde. Det tyder ikke godt for næste 5x2 gang, som bliver med 102,5 eller 103,5 kg. Nå, men der er jo 5 eller 6 uger til. Jeg har ikke besluttet, om jeg vil teste 115 kg før næste runde.

Jeg må også hellere få checket, hvordan det ser ud med 3 runder ekstra før næste max test. De 130 skulle gerne nås i år.(Mindst)

Link to comment
Share on other sites

træning 5-8-2006

bænk 10x20, 5x40, 8x3x60, 3x8x80

squat 10x20, 5x40, 8x3x60

cable rowing 3x10x40

mave 3x10

front raises 3x10x10

Der var kun 2 af de store stænger tilbage i Videbæk, så jeg fik lov at bruge den ene af en fyr som ville til at bruge den, men kunne nøjes med en 25 mm stang.

Der var også blevet møbleret om, og jeg fik at vide, at det var fordi de er ved at flytte i nye lokaler.

Der var en pige dernede, som nok lavede nogle af de grimmeste øvelser, som jeg har set. Det var spændende at se hende fra siden. Hun kunne sikkert have haft en pæn figur, da hun havde nogenlunde proportioner, men som hun holdt kroppen, var bagsiden af den øverste del af ryggen længere bagude end det bageste af hendes balder. Samtidig faldt maven frem på en kedelig måde, hvilket kunne undre, da hun trænede meget mave.

Jeg overvejede meget at bede hende stoppe med sine øvelser og søge læge inden hun genoptog træningen. Hun lavede forøvrigt nogle sidebøjninger med en form som var helt hen i vejret.

Jeg håber hun får rettet op på det, for jeg er overbevist om, at hun er en af dem, som ville have bedre af at holde sig fra træning. Det var så forkert, at jeg ikke overvejede at begynde at fortælle hende, hvad der var forkert. Det endte med, at jeg slet ikke sagde noget til hende.

Både bænk og squat gik forbløffende godt.

Link to comment
Share on other sites

træning 9-8-2006

bænk 10x20, 5x40, 3x60, 2x80, 2x92.5, 2x97.5, 2x102.5

squat 10x20, 5x40, 3x60, 2x80, 2x92.5, 2x97.5, 2x102.5

barbell rowing 5x5x60

smalt fat 5x10x60

cable rowing 5x8x40

military 5x20, 5x25, 5x30, 5x35, 5x40

mave 2x10

triceps pushdown 2x10x40

Der var kommet en instruktør i Videbæk. Han fortalte, at der starter en styrkeløft afdeling på mandag, så det må jeg da kigge lidt på.

Hende den lækre (med rimeligt store bryster) kom, mens jeg trænede, og enten havde hun taget på, ellers havde hun fået brysterne lavet endnu større. Jeg fik hende desværre ikke at se, mens hun trænede squat eller dødløft, da jeg selv brugte begge de store stænger, og hun spurgte ikke efter dem.

Jeg forsøgte med lidt military for lige at forberede mig på konkurrencen med Chris og BK. Det gik rimeligt, men jeg ved ikke, om det var lidt for bredt fat.

Bænk og squat gik helt problemløst, men jeg har svært ved at forestille mig løfte 115 kg i næste uge.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 20-8-2006

bænk 5x20, 5x40, 3x60, 1x80, 1x100, 1x115

dødløft 1x60, 1x80, 1x100, 1x110, 1x120, 1x130, 1x140, 1x150, 1x160, 1x170

military 3x40, 1x50, 1x60, 1x65

Jeg havde egentlig beholdt bænken på 80 for at køre 3x8x80 efter dødløft og military, men da var klokken blevet kvart i, så jeg pakkede sammen og gik i bad. Samlet træning og omklædning/vask tog lidt over 2 timer.

I bænk kunne jeg nok have kørt 120 istedet, men de 115 var tilstrækkeligt hårde til, at jeg ikke havde lyst til at prøve med 120 bagefter. De 115 var hårde og langsomme, men uden problemer.

I dødløft blev løftene grimmere over 140, og de 170 blev stort set kun løftet med ryggen, hvilket den ikke havde problemer med, så jeg må tilbage til squat.

Military var grim til sidst. Det er tydeligvis ikke noget, jeg er i træning med, men nu har jeg da nogenlunde mine øjeblikkelige max værdier.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel ventet, eftersom jeg højst skulle løfte 40 kg i mp, hvis jeg ikke skulle ligge forrest. Jeg var faktisk overrasket over, at bp ikke kørte lettere.

Jeg har dog glemt, om Simmons baserer sig på forventet eller realiseret max, så derfor ved jeg ikke, hvor meget ved siden af de 115 kg er. Jeg frygter lidt, at Simmons måske ikke giver tunge løft nok til mig. Det var nok især et probem i dødløft, at der løftes en masse med en volumen som smadrer mine fingre, men med for lidt vægt til at jeg bliver stærkere. Det virkede tidligere ok i bænk, men lige nu er jeg skeptisk.

Det gik op for mig i aftes, at det jo egentlig må være røven og ikke ryggen, der løfter, når benene er strakte, men det er nu alligevel ryggen, som er begyndt at melde sig med DOMS. Ellers kørte dødløft helt uden muskelsmerter. Det var kun fingrene, der gjorde ondt i går. (Der troede jeg til gengæld, at det ville begrænse mig til 150-160 kg, for det er nogle sølle fingre, jeg har.

Jeg spekulerer på, om det overhovedet er gavnligt at træne benene, når jeg bare strækker dem med det samme. Mon ikke det var bedre at træne Good mornings eller noget i den retning? (Altså noget som kunne øge eksplosiviteten , når jeg retter ryggen op.

Link to comment
Share on other sites

træning 25-8-2006

bænk 5x20, 3x40, 3x60, 3x75, 8x3x85

squat 3x20, 3x40, 3x60, 3x75, 8x3x85

Jeg gad ingenting, og det var sandsynligvis fordi jeg ikke havde spist morgenmad.

Jeg droppede at træne squat og bænk på skift, fordi det føltes vildt hårdt, men squatten endte godt.

Jeg havde dog ikke energi til andre øvelser.

Link to comment
Share on other sites

træning 4-9-2006

bænk 5x20, 3x40, 3x60, 3x75, 8x3x90

squat 3x20, 3x40, 3x60, 3x75, 8x3x90

Jeg var smadret i ryggen efter Rolling Stones koncerten søndag, men squat gik ok, bortset fra at Jørgen Krog kommenterede at jeg "hang i ryggen", hvad han så end mener med det (han er på ferie 14 adge, så jeg kan ikke lige spørge). Så vidt jeg ved er de eneste kriterier i squat dybde i bunden og benstrækning i toppen.

Nogle af kollegaerne er begejstrede for Stones koncerten, så jeg skulle nok have været længere frem. Der var jo ingen mennesker der, så man kunne gå så langt man ville i den bagerste sektion. (Det var dog dumt at blive bag de bagerste højttalere, for deer var lyden elendig)

For mig at se kunne Stones godt endnu, men det var en kedelig sammensætning af numre, og stedet var for kedeligt.

Link to comment
Share on other sites

træning 10-9-2006

bænk 5x20, 5x40, 3x60, 3x80, 6x3x97.5

squat 3x20, 3x40, 3x60, 3x80, 6x3x97.5

Det var vildt hårdt at køre bænkpres, jeg tror at jeg dels skal til at drikke cacao igen undervejs, dels må jeg altså have gang i min lette træning igen ind imellem de tunge gange. Træningen tog ca. 50 minutter.

Link to comment
Share on other sites

træning 10-9-2006

bænk 5x20, 5x40, 3x60, 3x80, 6x3x97.5

squat 3x20, 3x40, 3x60, 3x80, 6x3x97.5

Det var vildt hårdt at køre bænkpres, jeg tror at jeg dels skal til at drikke cacao igen undervejs, dels må jeg altså have gang i min lette træning igen ind imellem de tunge gange. Træningen tog ca. 50 minutter.

Det med cacao'en virker i hvertfald for mig. Jeg drikker en liter cacao i små slurke gennem de første 30-45 minutter af træningen, og det føles rigtig godt. Om det er p.g.a. vædskebalancen, eller fordi man opretholder et konstant højt blodsukkerniveau, eller om det er noget helt tredie, ved jeg ikke. Men det virker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er sjældent, jeg har drukket mere end en halv liter cacao under træningen, så det sidste plejer at ryge ud. (Det er jo billigere at købe en liter end at købe en halv liter)

De sidste 2 gange har jeg ikke haft cacao med til træning, og det kunne være medvirkende til mine problemer.

Jeg er da forøvrigt glad for besøg i loggen.

Jeg overvejer, om jeg skulle genoptage den gamle log-stil, som p.t. er erstattet af noget dagbogslignende på en dating side, som hedder noget i retningen af kærlighed på engelsk.

Der kunne jo også være lidt ide i at lave en 2-deling, så det, jeg censurerer på dating siden, ender her i stedet.

P.t. går overvejelserne på, om jeg orker hypnose træning i Holstebro i aften. (Jeg har nu deltaget i 3 af 5 moduler af Hypnoseterapeut/NLP practitioner kurset, og det er alt for hårdt til mig. (For mange "terapi" øvelser)).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er da forøvrigt glad for besøg i loggen.

Jeg snakkede med en af de tidligere skribenter her på MOL inde i klubben forleden om bl.a. det med logbøger. Problemet er vel, at når man har trænet så mange år som vi to har, så er det ret begrænset, hvor mange, som kan fortælle os noget nyt.

Ikke dermed sagt, at vi er fandens dygtige til alting, men uanset om vi er gode eller dårlige til styrketræning, så har vi under alle omstændigheder en meget stor erfaring, og det sætter en naturlig grænse for mængden af gode råd i en logbog. Både m.h.t. lysten til at give os råd, og m.h.t. hvor mange eventuelle råd, vi rent faktisk kan bruge til noget.

Samtidig er vi ikke tilstrækkeligt stærke og/eller populære til, at vores logbøger er et sted, hvor man kommer, fordi der er noget at lære. Eller måske bare fordi det er "comme il faut".

Vi er ikke gode nok til at være guruer, og vi er ikke ringe nok til at være mål for gode råd. Og vi er ikke populære nok til, at ret mange gider skrive hyggelige indlæg af ren og skær interesse. Vi må lære at nøjes med lidt :wink: . Så længe vi gider.

Link to comment
Share on other sites

træning 10-9-2006

bænk 5x20, 5x40, 5x60, 3x80, 2x90, 5x2x102.5

squat 3x20, 3x40, 3x60, 3x80, 2x90, 5x2x102.5

Military 1x15x20

smalt fat 2x15x50

barbell rowing 2x5x60

Der var lidt energi til ekstra arbejde idag, og det blev lidt smalt fat og barbell rowing.

Bænk var næsten lige så tæt på failure som sidst.

Link to comment
Share on other sites

Martin var forøvrigt dernede, og han kørte lidt HST 5 rep med 140 kg i bænk og 160 i squat, og 110 kg i barbell rowing.

Jeg vil også være stærk engang og have en dejlig kone, som er advokat, men de 4 børn vil jeg gerne undvære (ikke at jeg har mødt Martins).

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Jeg snakkede med en af de tidligere skribenter her på MOL inde i klubben forleden om bl.a. det med logbøger. Problemet er vel, at når man har trænet så mange år som vi to har, så er det ret begrænset, hvor mange, som kan fortælle os noget nyt.

Ikke dermed sagt, at vi er fandens dygtige til alting, men uanset om vi er gode eller dårlige til styrketræning, så har vi under alle omstændigheder en meget stor erfaring, og det sætter en naturlig grænse for mængden af gode råd i en logbog. Både m.h.t. lysten til at give os råd, og m.h.t. hvor mange eventuelle råd, vi rent faktisk kan bruge til noget.

Samtidig er vi ikke tilstrækkeligt stærke og/eller populære til, at vores logbøger er et sted, hvor man kommer, fordi der er noget at lære. Eller måske bare fordi det er "comme il faut".

Vi er ikke gode nok til at være guruer, og vi er ikke ringe nok til at være mål for gode råd. Og vi er ikke populære nok til, at ret mange gider skrive hyggelige indlæg af ren og skær interesse. Vi må lære at nøjes med lidt :wink: . Så længe vi gider.

Jeg læser altid din log, popular-kid Bruno :wink:

Link to comment
Share on other sites

Der var en pige dernede, som nok lavede nogle af de grimmeste øvelser, som jeg har set. Det var spændende at se hende fra siden. Hun kunne sikkert have haft en pæn figur, da hun havde nogenlunde proportioner, men som hun holdt kroppen, var bagsiden af den øverste del af ryggen længere bagude end det bageste af hendes balder. Samtidig faldt maven frem på en kedelig måde, hvilket kunne undre, da hun trænede meget mave.

Jeg overvejede meget at bede hende stoppe med sine øvelser og søge læge inden hun genoptog træningen. Hun lavede forøvrigt nogle sidebøjninger med en form som var helt hen i vejret.

Jeg håber hun får rettet op på det, for jeg er overbevist om, at hun er en af dem, som ville have bedre af at holde sig fra træning. Det var så forkert, at jeg ikke overvejede at begynde at fortælle hende, hvad der var forkert. Det endte med, at jeg slet ikke sagde noget til hende.

:laugh: :4thumbup:

Hej Xjyde jeg tillade mig at skrive i din log, jeg kan se at der er masser af lærerige ting og mange gode historier, så din log ryger i foretrukne ligesom Brunos..

Mvh.

Miguel

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ikke, der er sæson for gode historier for tiden, men bedre sent end aldrig (måske?)

Jeg bruger ikke selv foretrukne, men en overgang læste jeg altid Brunos log, Piv's log og MissDumbbells log, og ind imellem Chris's, Squatfathers, Fistandaltilus's og andre interessante pigers.

P.t. har jeg ikke rigtig overskud til andet end at læse det interessante frem til jeg finder min, eller ikke andres, hvis jeg går direkte til min.

Link to comment
Share on other sites

træning 24-9-2006

bænk 5x20, 5x40, 3x60, 2x80, 2x95, 2x102.5, 2x110

squat 3x20, 3x40, 3x60, 2x80, 2x95, 2x102.5, 2x110

Det tog lige 5 kvarter. Jeg havde ikke fået mobilen med, og Jørgen Krog var dernede, så der var pauseunderholdning. Desværre mente han, at jeg bøjer for langt frem i ryggen i squat, og jeg når kun ned til vandret, så der er noget mere at øve mig på. Røven røg op under sidste rep med 102.4 kg og begge reps med 110 kg.

Jeg kom til at regne efter, at de 110 kg faktisk også var for tungt i forhold til programmet, men det hjælper ikke helt, jeg er nødt til at finde mere tid til træning.

Jeg regner med at lægge 2.5 kg oveni startvægten fra sidst, men jeg har ikke afgjort, om jeg vil have en max test i næste uge.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 10-10-2006

bænkpres 5x20, 3x40, 3x60, ?x80, 1x80, 1x90, 1x100

smalt fat 3x15x60

Så har jeg prøvet mit første styrke stævne, selvom det bare var lokalt.

Jeg kørte bare 80, 90, 100, da det første forsøg var tæt på at mislykkes. (Jeg fik stangen for langt bagud, før jeg fik besked på at racke)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share