xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

træning 17-10-2006

bænkpres 10x20, 5x40, 4x60, 3x80, 8x3x95

Terapeuten overbeviste mig om, at det var bedre for mig at træne end at arbejde her til aften.

Det var nu lige rigeligt med bænkpressen, og heldigvis var Martin igang med squat racket, så jeg måtte umiddelbart nøjes med bænk. Jeg havde glemt mine halv kilo's vægtskiver, så jeg måte løft 95 kg istedet for 93.5 kg.

Det var ikke pæne løft, men det gik noget lettere end ventet.

Jeg regner med at træne squat på søndag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 24-10-2007

bænk 5x20, 5x40, 3x60, 3x80, 6x3x100

Jeg er desværre ikke særlig motiveret til træning for tiden.

De 100 kg gik bedre end ventet, men jeg måtte øge pausen fra 2 til 4 minutter før sidste sæt.

Det er desværre ikke specielt motiverende i retningen af at træne mere.

Squat er midlertidigt opgivet indtil næste runde.

Link to comment
Share on other sites

træning 31-10-2006

bænk 5x20, 5x40, 3x60, 2x80, 2x100, 5x2x107.5

barbell rowing 5x5x60

smalt fat 5x5x60

Bænk gik ikke for godt. Jeg skulle nok have haft kakaomælken med ind fra starten.

Pauserne sneg sig op på 4-5 minutter undervejs. 107.5 var også lidt i overkanten, men ikke så meget, at det burde gøre noget. Stilen var temmelig ringe.

Sjovt nok var der ingen brystmuskel problemer. Det var arme og teknik/stil, der begyndte at blive for ringe.

Jeg har haft min mor og hendes fyr boende 2 måneder, og de er snart væk. Så håber jeg, at jeg kan fokusere mere på træning.

Måske skulle jeg til at træne dødløft eller military, for at sikre forspringet?

Link to comment
Share on other sites

træning 5-11-2006

bænk 5x20, 5x40, 5x60, 3x80, 2x100, 2x107.5, 2x112.5

barbell rowing 8x5x60

smalt fat 3x5x60

Martin sagde, at jeg bare skulle sige til, hvis jeg skulle have hjælp, da jeg sad og ventede på at løfte 40 kg i bænk. Jeg fattede den ikke lige med det samme. Nu sidder jeg og tænker, at hvis han selv varmede mere op, så havde han måske undgået sin skulderskade. Han fortalte forøvrigt, at han kun træner smalt, da det er det eneste han kan for sin skulder. Måske skulle jeg prøve det. Han ser forøvrigt voldsomt godt ud, selvom det måske lige er rigelig størrelse til en "almindelig" mand. (Han er hellerikke almindelig, men personligt er jeg glad for at mine arme kan hænge ned ad (Jeg var egentlig også glad, dengang jeg havde for store muskler til det (eller havde jeg bare for mange spændinger?)))

Tung bænk fungerede næsten ikke, og jeg vred i overkroppen for at få de sidste sæt op. Måske var det også lidt tæt på sidste tunge træning.

Nå, men nu er jeg klar til næste runde. Jeg overvejer at tage dødløft med istedet for squat, så jeg lige kan forbedre min stilling i konkurrencen lidt.

Jeg tror ikke, jeg vil løfte mere end 110 kg til næste lokale stævne, da jeg meget nødig vil over til at al træningen bliver så forkrampet, som det var idag. Jeg må have mere ro på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre været syg siden i mandags.

Jeg er sluppet for at have min mor (og især hendes hund og hendes fyr) boende, jeg har fået en elskerinde, jeg har mødt en anden lækker kvinde, som jeg spekulerer en del på, jeg har mødt xt 2 gange i sidste uge (til NLP træning), mit gasfyr var brudt sammen i weekenden. Måske er det lidt rigeligt på en gang, og måske var det nok til at blive syg. Især det med gasfyret, det er nok til at ødelægge min verden.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu er jeg officielt NLP-practitioner og hypnoseterapeut, så nu håber jeg, at jeg kan motivere mig til at træne stabilt igen, selvom efterårets træning stort set er spilt p.g.a. 4 uger med sygdom og terapi-træning.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg officielt NLP-practitioner og hypnosseterapeut, så nu håber jeg, at jeg kan motivere mig til at træne stabilt igen, selvom efterårets træning stort set er spilt p.g.a. 4 uger med sygdom og terapi-træning.

Tillykke :smile: . Så har du et nyt udgangspunkt for træningen, nu hvor tingene er faldet lidt på plads.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg officielt NLP-practitioner og hypnosseterapeut, så nu håber jeg, at jeg kan motivere mig til at træne stabilt igen, selvom efterårets træning stort set er spilt p.g.a. 4 uger med sygdom og terapi-træning.
Tillykke, :4mewantfood: :beerchug: :inlove:

Har du set at Arnes log er mødested for folk med åndelig indsigt for tiden :bigsmile:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

træning 10-12-2006

bænk 10x20, 10x40, 5x8x60

squat 3x40, 5x5x40

barbell rowing 5x5x60

biceps curl 1x12x20, 1x10x20

mave 10

Jeg startede blidt efter lang pause. Især squat var meget længe siden.

Martin var derhenne, og jeg fik at vide, at han vejer 103 på den vægt, hvor jeg lige havde vejet mig selv til 97. Det er altså imponerende, så stor forskel, der kan være på 2 fyre, hvor der kun er 6 kg forskel i vægten.

Martin fortalte, at Lotte (hans kone) havde taget en NLP og hypnose uddannelse i København for nogle år siden.

Det var lidt spændende. Det gør Lotte til en endnu mere fascinerende kvinde i mine øjne.

Ellers er mit liv lidt for broget for tiden. Jeg ender vist med at være venner med xt, og jeg har et løst forhold til en kvinde i nærheden, og jeg skal vist på date i Farum i næste uge.

Nu gælder det så om at begynde få slappet af i fritiden igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 17-12-2006

bænk 10x20, 10x40, 6x8x60

squat 3x20, 7x5x40

barbell rowing 6x5x60

biceps curl 2x10x20

mave 2x10

Det blev ikke til træning i ugens løb. Istedet blev det for første gang længe til en 8 timers mandag og sammmenlagt overarbejde i ugens løb (uden at tage weekenden i brug)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 28-12-2006

bænk 10x20, 10x40, 6x8x60

squat 3x20, 6x5x40

barbell rowing 5x57, 5x5x67, 5x57

Endelig lidt træning igen i Skive.

Jeg var ved at tro, at de helt havde fjernet de frie vægte, men de havde lavet et helt rum til vægttræning.

Desværre betød det, at det ikke længere var muligt at kigge på cardio-kvinder, under vægttræningen.

Jeg vil godt nok ønske, at jeg kan begynde at tage mig sammen til at træne regelmæssigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 7-1-2007

bænk 10x20, 10x40, 7x8x60

squat 3x20, 3x40, 7x5x40

barbell rowing 8x5x60

Martin så noget underlig ud i hovedet, da jeg fortalte, at jeg dropper tung træning forløbig, fordi jeg har fået konstateret hudkræft.

Jeg får svar på en prøve i ugens løb, og så får jeg at vide, om jeg kan nøjes med at komme til plastik kirurg.

Jeg spekulerede på, om Martins ansigtsudtryk skyldtes omsorg eller frygt.

Jeg er egentlig ikke vandt til at møde omsorg. Det er en af de syge ting fra min barndom, og det betyder, at jeg både har svært ved at genkende omsorg i hverdagen, og ved selv at give omsorg.

Link to comment
Share on other sites

træning 14-1-2007

bænk 10x20, 10x40, 9x8x60

squat 3x20, 9x5x40

barbell rowing 9x5x60

mave 2x10

biceps curl 2x12x20

Jeg sagde til Martin, at jeg godt kunne lukke, så jeg kom til at træne alene lidt tid, men så kom der en anden, som havde sin egen nøgle.

Jeg gad egentlig ikke, men havde alligevel energi tilo at køre flere sæt end sidst, vor jeg egentlig følte mig rigtig godt til pas.

Måske er det lidt fordi, jeg føler mig for fed. Jeg vejede mig til lidt over 98 kg på vægten nede til træning,

Link to comment
Share on other sites

træning 21-1-2007

bænk 10x20, 10x40, 5x8x60, 5x10x60

squat 3x20, 10x5x40

barbell rowing 10x5x60

mave 2x10

biceps curl 2x12x20

Der var endnu en gang lukket i styrkeafdelingen i Videbæk, så jeg købte adgang til centret ved siden af og satte mig på alle deres seriøse vægtstænger.

Det blev til lidt rigeligt med reps. Jeg fandt ud af, at jeg var begyndt at køre 10'ere efter 5'te sæt, og så kunne jeg jo lige så godt fortsætte, og jeg blev da lidt træt under de sidste reps i bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

træning 28-1-2007

bænk 10x20, 10x40, 10x10x60

squat 3x20, 10x5x40

barbell rowing 10x5x60

Så fik jeg kørt bænk på en måde, som jeg til enhver tid vil hævde, at er fuldkommen latterlig.

Det sjove er, at det virkeligt virker i forhold til at få større brystmuskler, så det er jo lidt en skam, at det ikke er formålet med træningen.

Jeg har bare brug for noget, som er spændende nok, indtil jeg er blevet opereret.

Jeg valgte at ringe og brokke mig idag, og så kom Martin og låste mig ind.

Da jeg var ganske alene idag fik jeg lige brugt halvanden time mod en halv time sidste søndag.

Jeg fik lige taget et par bileder med tøj på til sidst, som jeg nok poster, hvis jeg en dag finder ud af at få dem fra nokiaen over på pc'en.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

træning 4-2-2007

bænk 10x20, 10x40, 10x10x60

dødløft 10x5x60

squat i maskine 2x5 uden ekstra vægt

Det var noget lettere i forhold til squat med vægtstang, men idag kan jeg tydeligt mærke balderne, hvilket jo egentlig er lidt underligt, når almindelig squat vel burde belaste balderne mere end dødløft.

Det kan tænkes, at øvelserne i maskinen var medvirkende. Det var meget dybt.

(Det tog forøvrigt kun 3-4 kvarter i går)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 18-2-2007

bænk 10x20, 10x40, 2x60, 2x70, 2x80, 2x90, 1x100, 1x110, 12x60

Jeg havde glemt træningsbukserne, så jeg besluttede mig at nøjes med bænkpres.

Da jeg så en tilmeldingsliste til bænkpres-konkurrence besluttede jeg mig at teste bænkpres.

Desværre kunne jeg helt klart ikke løfte 110 kg ordentligt.

Måske skyldes det, at jeg øgede i 10 kg skridt, men det var klart en nedtrykkende oplevelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

træning 10-4-2007

bænk 10x20, 10x40, 10x10x60, 8x60

dødløft 5x60, 5x65, 5x70, 5x75, 5x80, 5x85, 5x90, 5x95, 3x5x80

træk til brystet 2x10x45

Bænkpres var grim, men jeg troede, jeg kunne gennemføre 11x10x60, hvilket dog ikke lod sig gøre.

Forøvrigt er jeg godt igang med at lære mig selv lidt bedre at kende i forbindelse med helbredelse af min hudkræft.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 17-4-2007

bænk 10x20, 10x40, 12x10x60

dødløft 5x60, 5x65, 5x70, 5x75, 5x80, 5x85, 5x90, 5x95, 5x100, 5x105, 5x110

træk til brystet 5x10x45

Det gik forbløffende nemt idag. Da jeg nåede til 5x85 på sedlen og skulle til 5x90, så var der 95 kg på stangen, så jeg antog, at jeg havde glemt at skrive et sæt på. Så har jeg måske også glemt et sæt bænkpres.

Bænk kørte godt, og især fik jeg øvet en del opspænd. Sjovt at jeg p.t. laver massevis af reps med min tidligere hade-vægt. Men jeg skulle nok til at finde på noget andet. Jeg overvejer at poste et spørgsmål omkring, hvordan jeg får skiftet fra volumen til tung træning, så optimalt som muligt.

12x10x60, det er jo 7,2 tons. Det kunne være fedt at konvertere det til noget med 3'ere.

Der var forøvrigt en del søde piger nede til træning (altså, de så søde ud, jeg snakkede ikke med dem)

De seneste træninger har været i Skive.

Dødløft over 100 kg var forøvrigt med mixed greb.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share