xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Jeg har også overvejet mixed greb, men det skal vist være med meget få kg til at starte med. Jeg kan slet ikke forestille mig andet end overhåndsgreb.

Hvis jeg træner mere i denne uge, så vil jeg nok lige lave nogle eksperimenter med mixed greb.

Internt til BK: Jeg overvejede forøvrigt flere TKD indtil jeg så dit indlæg på EI, efter det tør jeg ikke rigtig.

Link to comment
Share on other sites

7-10-2002

chinups 2x4

dødløft 3x50, 3x76, 5x3x88

bænkpres 5x50, 2x70, 3x2x96

benpres 3x8x80

træk til brystet 4x9x50

smalt fat 10x70, 10x70, 8x70, 6x70

biceps curl 3x8x26

ekstra smalt fat 3x10x26

(Jeg vågnede i nat, og så kom jeg (for sent) i tanke om mol træf)

Beklageligvis, og med nogen undren måtte jeg mandag morgen konstatere, at vægten stod på 94 kg.

Jeg har besluttet at forsøge at droppe den varme ret til frokost nogen tid.

Dødløft var alt for let til at stimulere fingrene, så jeg må prøve med 100 kg næste gang, eller erkende at mere af det samme ikke virker?

Jeg kom i tanke om, at jeg kan prøve at holde f.eks. 130 kg nogle gange for at stimulere fingrene.

Jeg havde glemt, hvad Hatfield programmet sagde, så jeg satsede på 3x2x90 %. Det virkede alt for let, så jeg kørte lidt ekstra reps i smalt fat. Sidstnævnte var vist ikke nogen god ide på sigt.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver til for lidt træning for tiden.

Al fritid går på at forsøge at lappe lakskader på bilen.

Jeg havde regnet med et almindeligt efterår med omkring 10 graders varme, men i går lå den fast omkring 6. Det er ikke godt vejr at male i.

Men til gengæld holdt det tørt hele dagen. De DMI'er er ikke til at stole på.

Nå, men jeg ville bare sige, at vægten lå på 93 her til morgen. Ikke helt tilfredsstillende, men hellerikke helt skidt, når motionen har været halveret.

Link to comment
Share on other sites

15-10-2002

cykel 2x1 km

chinups 3x3

bænkpres 5x60, 3x70, 3x80, 3x3x96

dødløft 5x46, 3x66, 3x90, 3x3x100

benpres 3x8x100

smalt fat 4x8x70

træk til brystet 3x8x50

barbell rowing 3x8x50 hver gang efterfulgt af nogle sekunder ekstra hold

bench dips 3x8

Jeg var helt vild efter at træne igen, men bænkpres var lidt hårdt. Det var svært at blive "varm" nok, hvilket nok skyldes for lang pause siden sidst.

Smalt fat gik hæderligt, men jeg turde ikke rigtig køre ekstra smalt idag.

Dødløft giver stadig ikke noget af betydning til hænderne, men jeg vil nok satse på at lægge 5 kg på de næste gange indtil jeg når op i nærheden af de 130 kg igen.

Link to comment
Share on other sites

18-10-2002

cykel 2x1 km

chinups 3x3

bænkpres 5x50, 3x70, 5x2x80

dødløft 5x50, 3x70, 3x80, 3x90, 2x106, 3x3x100

benpres 3x8x100

smalt fat 4x10x60

træk til brystet 3x8x50

barbell rowing 3x8x26

biceps curl ez 3x8x26

ekstra smalt fat 3x10x26

bench dips 3x8

Jeg kunne ikke finde en ordentlig form på dødløft før allersidste rep, så 106 var for meget at køre med.

Bænkpres gav lidt ømhed i venstre skulder, hvilket jeg tilskriver for lille træningsmængde de foregående uger.

Link to comment
Share on other sites

21-10-2002

cykel 2 km

bænkpres 5x40, 3x60, 2x80, 3x2x102

dødløft 3x50, 3x60, 3x70, 3x80, 3x90, 3x3x100

benpres 3x8x100

smalt fat 3x8x70, 5x70 (gik død ikke helt failure men ikke godt)

barbell rowing 3x15x26

biceps curl ez 10x26, 6x26, 8x26

ekstra smalt fat 3x12x26

bench dips 3x8

Bænkpres var meget hårdt, og jeg gruer for næste uge. Måske skulle jeg have rundet ned til 100 istedet for op til 102 (vi har ikke ½ kg skiver). Men det bekymrer mig, at så lidt afvigelse føles så hårdt så sent i programmet.

Det er interessant, at programmet åbenbart passer perfekt til MOL-træf, så det er da fedt, at jeg fik lov til at komme med. Jeg troede godt nok, at timingen ville dårlig (for sen max uge) i forhold til træffet.

Jeg vil dog nok forsøge på 110 kg før træffet, så kan jeg se, om experternes teknikker kan vride noget mere ud af det, eller skaffe mig op på 110, hvis jeg ikke når det før.

Skuldren havde det væsentlig bedre idag. Det der med cat-træning, det er min krop åbebbart ikke glad for.

Dødløft gik væsentlig bedre idag end sidst. Der var nogle få reps, der virkede "forkerte", hvor der var få reps, der virkede "rigtige" sidst.

Link to comment
Share on other sites

26-10-2002

3x1 km cykel

chinups 3, 4, 3

bænkpres 5x50, 5x2x80

dødløft 3x50, 3x80, 3x100, 3x110, 3x120, 5x100

benpres 4x8x80

ekstra smalt fat 3x10x36

træk til brystet 3x8x50

smalt fat 4x8x60

biceps curl (ez) 2x6x36, 2x8x26

barbel b.o. rowing 3x8x36

bench dips 8, 10, 10

Jeg prøvede også med side laterals med 4 kg håndvægte og fik straks ondt i nakken.

Ved dødløft svigtede grebet lige før 3. rep ved 120 kg, men jeg kunne lige liste stangen op og ned igen uden at tabe den.

Link to comment
Share on other sites

Jeg checkede stats her til morgen, og de var præcist som 28. august.

Max mave, var dog kun 103, men det skyldes nok, at det blev målt om morgenen.

Jeg havde forventet, at brystmålet var vokset, men jeg er nok blevet lidt dybere og ikke helt så bred p.g.a. mere dødløft og næsten ingen rowing, og ingen af delene med bb reps/vægt.

Link to comment
Share on other sites

29-10-2002

3x1 km cykel

bænkpres 5x50, 2x80, 2x2x106 1x106 + 1 failure

dødløft 3x50, 3x80, 3x100, 3x5x100

benpres 3x10x80

ekstra smalt fat 3x10x30

træk til brystet 2x8x50, 2x8x45

smalt fat 8x50, 4x8x70

biceps curl (ez) 3x6x30,

barbel b.o. rowing 3x15x30

bench dips 2x15

Jeg var alvorligt nervøs før bænkpres efter sidste uges øvelse, som ikke var helt sikker nok, så jeg bad en instruktør, der selv var inde og træne om at hjælpe.

Det gik bedre end forventet, selvom det at have en hjælper også gjorde mig nervøs. I sidste sæt gik første rep så godt, at jeg slappede lidt for meget af før anden rep, og den kom kun 10-15 cm op, før jeg måtte have hjælp.

Jeg var alligevel godt tilfreds. Det var en god følelse, at være nogenlunde fri af de 100 kg nu.

Det tyder også på, at de 110 bør være problemløst at nå, så jeg er begyndt at spekulere på, om der skal mere på.

Desværre kom jeg til at rgene lidt igen, og max-ugen er først officielt efter mol-træf-2, så jeg havde altså regnet rigtig i første omgang og forkert i næste.

Jeg skal have fundet ud af, hvordan jeg kommer det sidste stykke op i bænkpres. Jeg tror, mine triceps er rimeligt stærke efterhånden. Armene er ved at være lige så store, som de var engang, men brystmusklerne er ikke så store som dengang (omkring 1991) og (omkring 1995).

Der var nogle fyre, som var lidt imponeret af vægten, jeg løftede, (men ikke af reps'ne) så jeg skyndte mig at undskylde med, at det var det programmet sagde, jeg skulle.

Dødløft var lidt kritisk omkring stil. Jeg har meget let ved at lade være med at gå ned i knæ, hvis jeg ikke går ned til en bænk, og hvis jeg går ned til en bænk, så går jeg for dybt.

Jeg kunne mærke lidt ømhed under dødløft, og egentlig besluttede jeg mig til at nøjes med 2x3x100, men så besluttede jeg mig alligevel for at træne igennem. TJ siger jo, at man kan mere, end man tror.

Link to comment
Share on other sites

%/(&¤%#¤%&!!! Nu nakker du mig sgu i bænkpresset! :angry:

Nå, spøg til side, så er det godt at se, at det kører efter planen :D . Du spekulerer over, hvordan du kommer det sidste stykke op, og samtidig skriver du, at du nu har stærke triceps, men knap så stærke brystmuskler. Så er svaret måske, at du bruger et lidt smallere greb, som flytter belastningen lidt fra brystmuskler til triceps?

Du skal nok ikke gå helt ind til Close Grip Bench Press, men hvis du bruger det traditionelle greb med pegefingeren på ringen, så kunne du jo flytte hænderne ca. en håndsbredde indad, så du i stedet sætter lillefingeren på ringen. Det er sådan jeg selv gør, fordi jeg har det samme problem som dig med brystmuskler, som er uforholdsmæssigt svage i forhold til skuldre og triceps.

Link to comment
Share on other sites

Mit svar på BK's indlæg er åbenbart væk.

træning 2. november 2002

cykel 3x1 km

chinups 3x4

bænkpres 5x50, 5x60, 5x70, 5x2x80

dødløft 5x50, 5x80, 5x100, 5x80, 8x50

benpres 3x10x80

smalt fat 8x50, 3x8x70

træk til brystet 3x10x40

biceps curl ez 3x10x26

(Jeg kan ikke huske mere nu)

Jeg prøvede at køre smallere fat, som BK foreslog.

Det skulle jeg ikke have gjort. Det var alt for hårdt for skuldrene.

Jeg vil nok prøve lidt bredere igen næste gang (i eftermiddag)

Det kunne dog også tænkes, at chinups'ne tog for meget af min energi.

Dødløft fungerede helt a h til, måske p.g.a. chinups, eller måske fordi jeg kom i tanke om, at man skal huske at se ligeud under dødløft.

Desværre har jeg haft lidt ømhed i nedre ryg de sidste 2 dage, sandsynligvis efter en forkert bevægelse, mens jeg hentede brænde ind søndag aften. ØV!

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 5. november 2002

cykel 2 km

bænkpres 5x50, 5x70, 4x2x90

dødløft 5x6x50

smalt fat 8x50, 3x8x70

rowing 3x8x50

benpres 3x10x70

træk til brystet 3x8x50

biceps ez curl 2x10x26

ekstra smalt fat 2x10x26

Det virkede umiddelbart godt at køre med langefingeren på ringen i bænkpres. Jeg når nok ikke andre varianter inden max test.

Jeg lavede nogle temlig beherskede dødløft, for ikke at forværre ryggen. Der var en mærkelig smertefornemmelse i "problemområdet" under de første sæt, men lige nu mærker jeg ikke noget.

Desværre fik jeg en meget mærkelig fornemmelse i en temlig afgrænset del af forside skulder (venstre side) under ekstra smalt fat, så jeg valgte at tage hjem.

I Netto undervejs mødte jeg en pige fra træningscenteret, som havde travlt med at sige hej.

Vi har aldrig sagt noget til hinanden eller hilst på centret, så det var lidt underligt men samtidig rart.

Link to comment
Share on other sites

MOL træf.

Det første, jeg husker, er en skaldet kæmpe, der sagde goddag. Der stod vist Klaus Jensen på ham. Han virkede ellers dobbelt så stor, som på sine videoer.

Det passer ikke helt, det første jeg gjorde var at køre i ring omkring MCDonalds et par gange for at få mit hurtigt skitserede kort til at passe med noget.

Det næste var et omklædningsrum bygget til pygmæer eller lignende (evt. masaier, de er lige så brede som pygmæer, men meget højere, så vidt jeg ved)

Efter omklædning kom jeg ind i træningslokalet, og der opdagede jeg, at de fleste af de andre var ligesåmeget større end forventet, som Klaus Jensen (Baardi bilder var eneste undtagelse, han var ikke større end ventet, (og det var Don Kane egentlig hellerikke))

(fortsat efter frokost og hjemtur)

Jeg kunne nogenlunde gætte, hvem Arne var, og kort efter fik jeg øje på Beleriand_K (BK).

Efter velkomsten fik jeg mig sneget med til bænkpres med BK, Lawman og en anden, som jeg lige har glemt, hvem var.

For mit vedkommende blev det til 5x50, 3x70, 1x90, 1x100, 1x110, 1x115 (nej, den kom ikke op). Røven lettede også under 110 kg, men det var der ingen, der så, og det var egentlig osgå ligemeget.

BK havde fortalt migh lidt om, hvordan man spænder op under bænkpres, så det øvede jeg mig på, for første gang. BK mente, at jeg skulle have armene tættere til kroppen, og stangen længere ned mod maven. Det må jeg kigge lidt på det næste stykke tid.

Så startede konkurrencen, og så var al tung træning suspenderet nogen tid.

Det ophidser mig ikke det store at se på nogle fyre, der forsøger at løfte tunge vægte, så jeg sneg mig til at køre 4x(8-10)x60 smalt fat.

På et tidspunkt havde b-skaal smidt trøjen, mens hun trænede, det var straks mere spændende at kigge på. For ikke at stå og savle hele tiden fandt jeg på noget andet at adsprede mig med.

Jeg kan ikke huske rækkefølgen af øvelserne, men jeg fik kørt træk til brystet:

8x25, 8x30, 8x35, 8x40, 8x45, 8x50, 6x50, 8x50

og dumbbell rowing først 10x10, det kunne straks mærkes i brystet, men jeg besluttede at fortsætte:

10x15, 10x20, 10x25, 10x30, 10x35

Det var faktisk kun første sæt, der kunne mærkes i brystet, så den øvelse skal jeg igang med igen. Det lader til, at resterne af den gamle dip-skade mere er frygt end fysiske skavanker.

Jeg fik også kørt ekstra smalt fat 15x(10+stang), 2x15x(20+stang)

og rowing med samme stang 3x15 tror jeg.

BK kom og sagde, at han ville tage på MCD og hjem bagefter, så efter lidt tøven besluttede jeg at køre efter ham og spise med, selvom jeg havde planlagt efter pizza. Jeg spekulerede på, om jeg skulle tage tøjet med og køre hjem bagefter, da der alligevel ikke var mulighed for dødløft, men jeg lod tøjet blive.

BK og jeg fik snakket en del på MCD.

Jeg skulle måske have sagt tillykke til BK undervejs, men det er ikke lige mig at sige tillykke til folk, især ikke ansigt til ansigt.

BK insisterede på, at jeg skulle prøve at bruge mixed greb til dødløft, hvilket jeg nu ikke rigtig troede på.

Jeg kørte BK til toget (det tog noget kortere end ventet), og jeg fik hans kort, så jeg kunne finde tilbage.

Tilbage på HSK fandt jeg en vægtstang, der tilsyneladende lå ubenyttet, og jeg forsøgte dødløft med mixed greb 1 rep med70 kg. Det virkede godt nok. Så satte jeg vist 90 kg på. Det gik også godt. Undervejs dukkede Johnny Bravo og Lawman og Don Kane op. Vi skiftedes til at løfte og havde det temlig hyggelig, synes jeg.

For mit vedkommende kom vægten på 110 kg, så 130 kg, så 140 kg, her missede Don Kane. Han var før mig, og Baardi Bilder kom forbi og instruerede lidt, men det ville ikke rigtig fungere for DK. Det var lidt synd, synes jeg, for hans forsøg så ikke "grimme" ud. Jeg kom på de 140 (PR) Hidtidige maks, har jeg regnet som 130, men det var reelt 132, fordi der ikke lige var 2 femmere ledige, den dag jeg først havde finger til at maxe. (Men vi har masser af hjemmelavede 6'ere.)

Nå, Beleriand_K, så kan du godt finde snotkluden frem, for 150 kom også op, selvom det var med en lille fis undervejs, og det gjorde 160 også. Det var næsten som om 160 var lettere, men jeg turde ikke blive ved.

Nexus var kommet til undervejs, og han havde først sat op fra 150 til 170, og jeg havde ikke set, at han missede de 170, men han prøvede og lykkedes med 160, og da han fortalte, at han havde missed 170'eren skulle jeg ikke prøve mere den dag. (Nexus er da forøvrigt også temlig stor)

Jeg ville egentlig godt have haft noget mere instruktion i bænkpres, men jeg kunne ikke rigtig få mig selv til at spørge, da TJ var i nærheden, og istedet tog jeg hjemad lidt før 22.

Alt i alt endte det som en temlig god dag, selvom det er træls, at jeg ikke har fået mere ud af Hatfield i bænkpres. Det var også underholdende at snakke lidt med MASS under et par af hans måltider.

Jeg vil lige studere hans log, for at se, om der er noget, jeg selv kan bruge.

Nu må jeg desværre til at plage om større vægtstang og flere vægte nede på centret. Det var kun med hiv og sving, at jeg kunne skrabe 150 kg sammen, sidst jeg troede, jeg var blevet stærkere i dødløft.

Ellers må jeg til at afprøve nogle af de startegier, jeg luftede for BK.

Forløbigt vil jeg dog øve bænkpres teknik og chinups. Ellers havde jeg en ide om at tage en måned med 15 reps i alle øvelser efterfulgt af en eller to runder HST.

Det var alt for nu.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Det var dog en elendig stavning i mit MOL-træf indlæg.

Jeg er for syg idag til at træne, men jeg var lige forbi for at snakke med bestyreren, men hun var der ikke.

Lige nu tror jeg ikke, jeg bliver frisk til i morgen.

Jeg valgte at køre ud til centeret i Videbæk, for at kigge på deres udstyr (og priser) (og eventuelle piger)

Jeg fik kørt Fasanvej igennem først den ene vej, så den anden vej, men der var ikke noget center.

Jeg kørte ind der, hvor jeg ville gætte på, at nr. 3 var. Det var nummer 3, men der var ingen tegn på et center.

Mens jeg gik forvirret rundt, var der en sød pige, som åbnede et vindue, og spurgte, hvad jeg søgte. De er nok vandt til folk, der går omkring og leder efter et træningscenter, for det viste sig, at det var flyttet til hallen, som jeg fik kørselsvejledning til.

Der var 30 km hastighedsgrænse, og bunkevis af skure eller skurvogne, men til sidst kom jeg til hallen.

Det var noget af en oplevelse for næsen, selvom jeg er forkølet. Da jeg kom ind stank der af klor. Der må være et svømmebasin et sted i hallen. Nå, men efter nogen søgen gættede jeg mig til, at centret måtte være i kælderen. Man kunne også ane, at det fritstående skilt måske pegede over mod trappen istedet for mod en dør med omklædningsrum bagved.

Nede i kælderen var det nemt at finde. Dels var det lige nedenfor trappen, dels var det kendetegnet med en lugt a la gammel karklud.

Der var først en, så to søde piger derinde, som dog ikke så ud til at ane et klap om træning.

Det viste sig at der kun er instruktør fra 16-18, og klokken var 15.45. ØV.

Mens jeg ventede talte jeg et squat rack, et smith-stativ, et bænkpresstativ, og 3 konkurrence stænger, og 3 "tynde" stænger. Til gengæld var der kun håndvægte op til 50 kg (så jeg må hellere lede videre efter et seriøst sted ;) ).

Instruktøren kom ret hurtigt, og han fortalte, at de satsede på, at der skulle være plads til alle, selvom han selv foretrak at træne markeret.

(Det skulle også være nogle lave fyre, hvis de skulle have plads til at træne vægtløftning.)

Men man kunne få et 10-turs kort for 250 kr, og stedet virkede hyggeligt efter tilvænning til lugten, som angiveligt skyldtes at gulvet var blevet belagt med gummimåtter.

Jeg har forøvrigt fantaseret om at overføre dødløft singles cycle til bænkpres. Det kan være, at hovedårsagen til min fremgang i dødløft er, at jeg er nybegynder, men hvis det er programmet, der har hjulpet, så burde det være en god ide.

Jeg har jo ikke trænet med mere end 122 kg i dødløft, når man ser bort fra mine max forsøg. Hvis det kan overføres på bænkpres, så burde det give mulighed for 130 kg efter en runde, med det, jeg kan nu.

Link to comment
Share on other sites

Tak, BK!

Træning 13-11-2002.

2 km cykel

bænkpres 5x50, 5x50, 15x1x70

benpres 2x8x80

knæ extension 2x15x40

dødløft 5x50, 3x80, 15x1x100

smalt fat 2x6x50, 2x10x50

træk til brystet 10x50, 2x8x50

Jeg prøvede at starte på min nye ide om at køre singles cycle på bænkpres.

Det var ikke noget problem, men spørgsmålet er så, om det hjælper noget?

Det var derimod meget problematisk at forsøge at træne med "korrekt" opspænding.

Nu her bagefter er jeg øm alle mulige vegne, og under dødløft var jeg temlig øm i nedre ryg, hvilket jeg også tilskriver opspændingsforsøgene. Jeg tror, jeg skal forsøge at slappe lidt af i forhold til bænkpres stil.

Jeg kan slet ikke finde ud af at holde armene tæt til kroppen, selvom jeg gjorde grebet lidt smallere og holdt med ringfingeren om ringene på stangen.

Som det nok fremgår, kom jeg til at starte på en ny singles cycle i dødløft også.

Det var egentlig meningen, at jeg ville øge reps (og volumen) og træne stil (og masse) frem for styrke, men vi kan jo ikke have, at BK kommer for godt igang (for ikke at tale om BLACKICE)

Link to comment
Share on other sites

Træning 16-11-2002.

2 km cykel

bænkpres 5x50, 3x70, 1x80, 1x90, 5x1x100

benpres 3x15x50

dødløft 5x50, 1x80, 1x100, 1x120, 5x1x140

knæ extension 3x15x40

smalt fat 5x8x50

læg 4x8x50

træk til brystet 5x10x40

knæ flexion 2x15x10

ekstra smalt fat 2x12x26

biceps curl ez 2x10x26

Egentlig var jeg for syg til at træne både sidste og denne gang, men jeg har ikke tid til at pleje sygdom før sidst i næste uge, og så kan jeg vel ligesågodt træne alligevel!?

Så jeg satsede på forløbigt at fotsætte ideen med singles cycle. Jeg kunne jo stoppe, hvis det virkede for hårdt. Det blev det nu ikke, men jeg holdt 5+ min pause mellem de tunge sæt i bænkpres.

Jeg var heldigvis den eneste, der var interesseret i stangen frem til ved 12 tiden, så jeg gik direkte vidre til dødløft. (Benpres trænede jeg i pauserne under bænkpres) (Der er forøvrigt noget mærkeligt noget, det der med at spænde op. Jeg kan ikke få det til at fungere, og letteste løft var et, hvor jeg glemte alt om korrekt bænkpresstil)

Da jeg kom til de 140 kg i dødløft blev det straks klart, at jeg ikke kunne løfte vægten med overhåndsgreb, så jeg skiftede til mixed og prøvede igen med det samme. Første løft blev vist lidt b-skaal agtig. (Foranstående kommentar er tænkt som en dyb fornærmelse af b_skaal, så hvis hun læser dette, forventes hun at brokke sig over sammenligningen den næste uges tid)

De næste reps gik ok med 3-4 min pause imellem. Efter 3. rep gik det op for mig, at det føltes tungt fordi vores vægtskiver har noget mindre diameter end skiverne i Horsens, så min hverdagstræning svarer til at træne fra 4-5 cm boks i forhold til skiverne i Horsens. Jeg tænkte, at denne information nok kunne glæde, eller bekymre nogle af de, der følger min log.

Jeg prøvede at lægge nogle små skiver under vægtene, så stangen kom 2-3 cm længere op de sidste 2 sæt. Det gjorde løftene noget lettere. Jeg vil dog nok satse på at resten af programmet køres som jeg plejer.

Jeg prøvede at holde lidt smallere end normalt i sidste sæt af smalt fat, men jeg kan ikke rigtig finde ud af, hvordan det skal fungere. Jeg brugte lidt tid på at kigge i spejlet mens jeg forsøgte diverse bænkpresøvelser, men det ville være en god ide at se en animation af musklernes arbejde, for at jeg kan fatte ideen med opspænding.

Måske er jeg så spinkelt bygget (nu ikke sammenligne med nogen) at jeg bør holde smallere, end jeg gør, på stangen under både almindeligt bænkpres og smalt fat bænkpres?

Lige nu overvejer jeg at gå tilbage til at træne bryst med håndvægte lidt tid. Jeg kunne jo lade den lette dag gå helt op i bodybuilding, men jeg er jo langt fra en rimelig styrke i øvelser med håndvægte, så måske skal det bare vente til jeg har lagt afstand til de 2 B'er i bænkpres.

Hvis Henning læser med her, så vil jeg lige sige, at jeg synes det er ok, at smadre sine biceps lidt ekstra når man har trænet ryg. Jeg plejer dog at overveje, om jeg tror jeg skal løfte rundt på noget de kommende dage, før jeg træner biceps. Hvis jeg havde været rask skulle jeg have savet træ i denne weekend, og så kan venstre biceps ikke tåle ekstra tæv.

Triceps føltes smadrede allerede før jeg startede på bænkpres, så jeg lavede ikke deciderede triceps øvelser idag. Men jeg glemte lige, at jeg lavede nogle lette skulderpres og lateral raises mellem opvarmnings sættene i bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Henning læser med her, så vil jeg lige sige, at jeg synes det er ok, at smadre sine biceps lidt ekstra når man har trænet ryg. Jeg plejer dog at overveje, om jeg tror jeg skal løfte rundt på noget de kommende dage, før jeg træner biceps. Hvis jeg havde været rask skulle jeg have savet træ i denne weekend, og så kan venstre biceps ikke tåle ekstra tæv.

Triceps føltes smadrede allerede før jeg startede på bænkpres, så jeg lavede ikke deciderede triceps øvelser idag. Men jeg glemte lige, at jeg lavede nogle lette skulderpres og lateral raises mellem opvarmnings sættene i bænkpres.

Jeg kom lige forbi...

og triceps / biceps trænger næsten altid, synes jeg.

Jeg har set i denne tråd (link) at det kan lade sig gøre at få store overarme.

Mange har stemt, at det er muligt uden AS, så det du skriver må være vejen frem.

:) Henning

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 92 kg. Juble, det går den rigtige vej igen.

Måske kunne jeg sætte et nyt mål om at løfte mere end b_skaal i dødløft efter wilks, så konkurrerer jeg efterhånden med de fleste, der starter med b.

Henning: Jeg er selv overrasket over, at mine arme stille og roligt følger med op i størrelse, selvom de klart ikke er så store som de var engang. (I hvert fald ikke muskelmæssigt :( )

Link to comment
Share on other sites

Der er lagt planer for de næste dage, så jeg valgte at køre ind og træne idag.

Det var vist dumt, for halvdelen af byens børn var også derinde.

Træning 18-11-2002

cykel 2 km

bænkpres 5x50, 15x1x70

Det var for hårdt for skuldrene, når jeg trænede explosivt, og for let for brystet, hvis jeg trænede langsomt.

dødløft 5x70, 15x1x100

benpres 3x12x70

på det tidspunkt var alt ved at være optaget

dumbbell pres 3x15x11 (lige et forsøg med en anden øvelse)

træk til brystet 5x8x50

skulderpres dumbbells 3x15x11

dumbbell rows 2x10x22

biceps curl dumbbells 2x8x11

bench dips 4x8

almindelige dips 2x5

Almindelige dips er altså en voldsom øvelse. Det kunne mærkes i bryst og triceps på en god måde (for en gangs skyld) og jeg var blevet en del stærkere end sidst, jeg prøvede.

Jeg skal nok satse på at køre dips og chinups når jeg er hlet varm indtil jeg er stærk nok til at tage flere reps. Ellers tror jeg, at jeg risikerer for mange skader.

Link to comment
Share on other sites

Almindelige dips og bench dips blev kørt i rækkefølgen bd, ad, bd, bd, ad, bd, hvor ad, bd var uden pause.

Jeg spekulerer på, om det var almindelige dips alene, der gjorde at overkroppen føltes 10 % større end normalt mandag aften og tirsdag.

I dag har jeg været helt vild efter at træne igen, men jeg kan mærke, at det er lidt for tidligt.

Det var også en lidt for kort pause, jeg fik holdt fra lørdag til mandag.

Jeg er dog rimelig tæt på at tilføje en ekstra træningsdag. TJ har ret i at singles cycle godt må være lidt hårdere, så jeg vil nok tilføje en dag, som skal være bb + dips + chinups.

Derudover vil jeg kun træne de sidste 5 bænkpres singles explosivt på dyn-dagen, men måske øge de første 10 reps til 80 %. Det er i hvert fald for hårdt for skulderen, som det har forløbet indtil nu.

Det kan jo også være p.g.a. for kort pause mellem de sidste træningsdage, men workload føles af alt for lidt.

Link to comment
Share on other sites

Træning 21-11-2002

cykel 2 km

dumbbell pres 5x10x11

dumbbell rows 5x8x22

skulderpres dumbbells 3x15x10

almindelige dips 5x5

chinups 5x3

benpres 3x12x60

knæ extension 3x15x40

læg 8x50, 8x60, 8x70, 8x80

biceps curl dumbbells 5x13.5, 5x26 (ez), 10x10, 5x16, 5x26 (ez), 10x10, 5x13.5, 8x26 (ez), 8x10

bench dips 3x8

triceps push down 15x25, 15x30, 15x35

Det var klart ikke den samme fornemmelse at køre dips idag. Jeg kørte hellerikke supersæt, da jeg ville forsøge at køre 5x5 i dips og 5x3 i chinups. Begge dele lykkedes.

Jeg tror det er en god ide, at varme bedre op før dips og så måske satse på færre sæt.

Ved chinups derimod skal jeg bare holde pauserne lange nok.

Så må vi se i weekenden, om jeg har trænet for hårdt til at kunne noget. Det føltes rimeligt let idag.

Centret vil ikke skaffe større stang og vægte, så jeg vil prøve at træne i Videbæk næste gang.

Link to comment
Share on other sites

Tak Klaus

Jeg har glemt udskrifter og regneark på arbejde, og det er 30 km fra Videbæk, så det.

15 singles med 114 kg i dødløft og 15 singles med 82 kg i bænkpres, sidstnævnte lyder overkommeligt, men dødløften lyder lidt vild, synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share