xjyden


xjyden
 Share

Recommended Posts

Ja, Ja, da.

Først måtte jeg lige se, om jeg kunne finde mit nye medlemskort.

Det kunne jeg ikke.

Det undrede mig, at kvinden oppe fra cafeteriaet gik med ned i kælderen, men det var for at låse op. Jeg var den eneste, der var mødt op for at træne lidt over 10.

træning 24-11-2002

Jeg cyklede ca. 2 km.

Derefter vejede jeg den ene vægtstang. Lidt over 19,5 kg fik jeg det til, så det er nok en 20 kg stang.

Mindste skive var 1,25 kg, så træningen blev som følger:

bænkpres 5x50, 15x1x82,5

Undervejs dukkede en fyr op med sin søn.

Fyren trænede dødløft i en form for pyramide.

Han trænede vist 10x60, 8x100, 5x120, 3x 140, 1x150, 5x120, 10x100, 12x60 eller noget i den retning.

Han så også noget stærkere ud end mig.

Jeg kom igang med dødløft, men kunne se, at det nok var sidste øvelse, jeg ville nå inden 12.00.

Dødløft 5x60, 1x100, 15x1x115

Både bænkpres og dødløft var temligt hårdt, og jeg fik åbenbart brugt i overkanten af en time bare på de to øvelser.

Jeg har en del ømhed i ryggen idag, som må skyldes træningen i torsdags. Jeg har ikke mærket noget før idag, så det er lidt underligt at være øm idag. Det må vel være DOMS med ekstra stort d.

Jeg var også lidt øm i nedre ryg under dødløft, men ikke mere end forventeligt med den vægt.

Link to comment
Share on other sites

Træning 26-11-2002

cykel 2 km

smalt fat 5x10x50

dumbbell rows 3x10x22

almindelige dips 5x5

chinups 5x3

benpres 2x15x60

knæ extension 4x15x40

læg 8x50, 8x60, 8x70, 8x80

diverse squat forsøg med max 10 kg

bench dips 15,12,12

triceps push down 3x12x30

træk til brystet 3x8x50

I dag har jeg været øm i nedre ryg, jeg gad nok vide, om det er fra træningen i søndags.

Det er underligt, at den sidste chinup rep skal være mislykket (mindre end perfekt)

Der var fred og ro i en periode i centret, men så var der pludselig fuld af børn igen. Og de træner selvfølgelig alle det samme på samme tid. Tirsdag er åbenbart biceps dag. De skulle tage og gå hjem og få noget at spise istedet.

Link to comment
Share on other sites

Træning 28-11-2002

cykel 2 km

bænkpres 5x50, 5x60, 1x70, 15x1x80

dødløft 5x50, 1x80, 15x1x100

squat 10x10, 2x10x20

svagt decline dumbbell pres 10x11, 10x13.5, 10x16, 10x18.5, 10x21

træk til brystet 5x10x40

skulderpres dumbbells 15x11, 15x13.5, 15x10

almindelige dips + bench dips super sæt 2x(5+5)

diverse andre maskin-ben-øvelser 12-15 reps bortset fra læg, som var med 8 reps.

Bænkpres blev lige lidt anderledes end planlagt med halvhurtige frem for explosive reps.

Jeg forsøgte mig med squat med lidt mere end vores 10 kg vægtstang. Det er lidt for svært at holde knæene stille i bunden, så jeg vil gå meget langsomt frem.

Både bænkpres og dumbbell pres var med opspændingsforsøg, og nu har jeg temlig ondt i maven omkring navlen. Sådan får jeg det også, hvis jeg for alvor starter på mave træning indtil jeg har været igang nogle uger. Jeg overvejer, om jeg skal påbegynde decideret mavetræning, for hurtigere at slippe over problemet. (Det er nemlig ikke gidt for min brok fobi)

Skulderpres blev lige voldsom nok fordi drengene var begyndt at optage det meste til at træne deres tændstik arme.

Der kom en bodybuildertype og begyndte at træne diverse øvelser på en voldsom måde, som indikerede, at han var stærk, men som også indikerede, at han var alt for ustruktureret og sikkert ikke bliver hverken større (muskulært) eller stærkere forløbigt.

Da jeg kom til centret var der en fyr og hans kæreste (tror jeg) som trænede hver for sig. Kæresten mindede lidt om hende, som jeg tidligere har kaldt silden. Nå, men de blev færdige og gik til omklædning. Så syntes jeg det så ud som om pigen kom igen, og jeg må have set noget underlig (forundret ud i hovedet), men det var en af de lidt ældre sild, som ertemlig flot og velproportioneret, og som a og til smiler dejligt. Je blev en anelse fåret, og det virkede vist som om jeg ikke ville hilse, og så så hun lidt sur ud resten af tiden (synes jeg) ØV, nå men hun er alligevel for dejlig til at gå frit omkring.

Det var for hårdt at køre dips+bench dips, men jeg er blevet lidt afhængig af dips. De gør brysterne så dejligt store. Desværre gør de også armene så store, at jeg bliver nervøs for skindet, selvom der nok vil gå et par uger, før der kommer fare på færde.

Så i forøvrigt lægens bord om behandling af strækmærker? Med de muligheder og kun et par tusinde i omkostning, så kan det jo være ligemeget, om man får strækmærker. Jeg er dog alligevel helst fri.

Link to comment
Share on other sites

1-12-2002

cykel 2 km

bænkpres 3x60, 5x50, 1x80, 10x1x95

dødløft 1x60, 1x90, 1x110, 10x1x130

squat 2x5x20, 2x10x20

Det var ekstremt tungt at træne idag.

Jeg valgte at træne bænk og dødløft mellem hinanden for ikke at bruge alt for lang tid på det.

Jeg brugte ca. 3 min pauser mellem bænk sæt i starten, og øgede til 4 min undervejs. Jeg ventede dog 5 min fra næstsidste til sidste dødløft.

Venstre skulder er ikke helt glad ved situationen, så jeg må hellere give BK en chance, når jeg er færdig med dette program. (Ved at holde styrkeløft pause) Det virkede også som om det måtte have været i et andet liv, jeg har løftet 2x106, men jeg håber stadig programmet vil give gode resultater, som sidst med dødløft.

Der kom en enkelt fyr med sin søn, mens jeg trænede. Han var kun til motionstræning.

Link to comment
Share on other sites

træning 3-12-2002

cyklerne var optagne

smalt fat 15x40, 15x50, 8x60, 2x8x70

dumbbell rows 4x10x22

almindelige dips 4x5, 6

chinups 4x3, 4

knæ extension 4x12x50

læg 8x60, 8x70

bench dips 3x10

triceps push down 15x30, 2x15x40

træk til brystet 2x8x50, 12x40

biceps curl dumbbells 2x8x8

skulderpress dumbbells 2x15x8

lidt side laterals og front laterals med 3 kg vægte

Jeg var noget trætaf, at jeg ikke kunne løfte mere i smalt fat, indtil jeg opdagede, at det var 70 kg, jeg trænede med. Det var hovedsageligt for at varme op til dips.

Dips var tæt på at være helt i bund, og både dips og chinups begynder at virke lette nok til at jeg kan øge reps lidt, så jeg tog lige en ekstra rep af hver øvelse i sidste sæt.

Jeg skal dog klart ikke have flere reps i første sæt i nogen af øvelserne. Jeg kunne dog måske starte med bench dips som opvarmning, så ville det måske være muligt, men opvarmningen virkede perfekt idag, så det gør jeg nok ikke.

Jeg havde en lidt mindre trøje på end sædvanligt idag, og det er tydeligt, at jeg har fået lidt mere masse i brystet. Spørgsmålet er så bare om det er muskler. Det er blevet lidt for hængepat agtigt (lortet ved at træne bænk istedet for udelukkende incline antager jeg) men det er jo ok at jeg forhåbentlig slutter året med 15-20 kg mere en tidligere maks.

Jeg har en ide lidt inspireret af Henning (selvom det bestemt ikke er sådan han gør) om at jeg vil forsøge at maxe i bænkpres hver dag efter min singles cycle indtil jeg når 120 kg.

Nu må vi se, om jeg orker det.

Jeg er temlig træt og øm efter dagens træning, og jeg er lidt irriteret over, at jeg fik kørt med 3-4 min pauser i weekenden, når jeg skulle have kørt 2 min pauser. (Til gengæld fik jeg trænet med 95 kg, hvilket er mere end planen sagde)

Alt i alt er det nok meget godt, bortset fra, at min venstre biceps og venstre skulder er lidt for ømme, mens jeg træner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en ide lidt inspireret af Henning (selvom det bestemt ikke er sådan han gør) om at jeg vil forsøge at maxe i bænkpres hver dag efter min singles cycle indtil jeg når 120 kg.

:huh:

Maxe hver gang indtil den er der??

Så brænder du ud, det er helt sikkert ikke en særlig god approach.

Link to comment
Share on other sites

KJ: er du sikker på det?

Hvis det er hele året, så ville jeg måske tro, at det kunne give problemer, men det er forhåbentlig kun en uge eller 2.

Maks forsøg indebærer som regel væsentlig færre reps end almindelig træning, så det burde ikke være hårdere bortset fra det mentale.

Jeg tænker lidt på smede (fra gamle dage) og andre, der er vandt til at bruge deres kroppe (som f.eks. min genbo). De bruger kroppen ved på en eller anden måde at smide alt, hvad de har af energi i, når de skal løfte tungt. På den måde makser de flere gange om dagen, uden at det dog er samme "øvelse" de makser i.

TJ siger jo også, at man skal træne det, man vil være god til.

Mig selv: Det er forbandet så øm jeg er blevet i læggene og helt ned i senerne af træningen igår. Jeg skal nok overveje at "varme" bedre op.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke der går lang tid før du begynder at opleve tilbagegang, hvis du maxer så ofte. Her er hvad Louie Simmons har at sige om det:

I kept telling Angelo what was wrong with his training: training with weights above 90% too long and dropping his special work long before meet time.  If special exercises serve a valid purpose, why drop them at the most critical time, close to a meet?  All who look at or keep records of training will testify that after 4 or 5 weeks at 90% or more your training goes backward.  This is because  the central nervous system starts to fail and your coordination diminishes greatly.
One must train at 90% and above for maximum muscle recruitment, but this can only be done for a 6 week period before training efficiency decreases dramatically
Like Medvedyev and other sports scientists, we have discovered that too many weights above 90% will cause deterioration in coordination, causing deterioration in form. When training with weights that are over 90% of your current 1 rep max for 4-5 weeks, negative effects occur to the CNS (central nervous system) and your progress will decrease

Dog har Louie Simmons vist at det kan lade sig gøre at maxe på ugebasis, hvis man gør det i forskellige øvelser som LIGNER hovedløftet. F.eks incline bænkpres, close grip bænkpres, decline bænkpres, board presses etc. Det er også muligt det kan lade sig gøre hvis man gør som bulgarene, og maxer 1 gang i ugen i 2-3 uger, hvorefter man kører let i 1-2 uger, inden man går tilbage til at maxe. Men hvis du har tænkt dig at maxe hver gang i længere tid, så VIL du opleve tilbage gang indenfor en overskuelig fremtid.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det var jo bare en ide om at maxe nogle uger for at nå fra sandsynligvis 115 til 120 kg, efter jeg har maxet efter singles cycle perioden.

Det kan godt være, at hver dag er for meget. Det kan også være, at 2-3 gange ugentligt er for meget.

Da jeg kom op på de 130 i dødløft her til sommer, trænede jeg vist max en gang om ugen, og det var helt problemløst. Bortset fra at fingrene nogle gange så mærkelige ud bagefter, og det problem kommer jo ikke ved bænk.

Jeg ser TJ's indlæg som om, at de faktisk bør være muligt at maxe nogle uger.

Det hele skulle jo gerne være overstået til nytår. Ellers når jeg jo ikke mit målfor i år (hvilket jeg egentlig også havde opgivet, men der er noget rart ved tanken om for alvor at give BK og Blackice rem på forskud)

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig dag idag.

Først fik vi at vide, at der nok skal fyres en i vores gruppe på arbejde, og det kan være mig eller en af to andre, så vidt jeg kan regne ud. (Hvem det bliver, får vi tidligst at vide i næste uge)

Så havde jeg lige overarbejde til lidt over halv otte, for at forsøge at hjælpe en montør i England.

Derfor:

træning 5-12-2002

cykel 2 km

bænkpres 2x5x50, 5x1x70, 5x1x80, 5x1x70

dødløft 3x36, 3x56, 3x76, 15x1x100

70 kg føltes lidt for let, men 80 kg var klart for tungt.

Jeg kan åbenbart hellerikke holde en plan.

Der var ikke tid til mere, da klokken var blevet kvart i ni.

Det var faktisk ok at træne lidt oven på arbejdsfrustrationerne.

Link to comment
Share on other sites

8-12-2002

cykel 2 km

bænkpres 10x20, 5x50, 1x80, 5x1x105, 5x80

dødløft 5x60, 1x100, 1x145, 4x1x147.5, 5x100

squat 3x5x20

skulderpres 3x10x20

Der var en væsentlig bedre udsigt, end der plejer at være til træning. En kæmpe fyrs kone og børn, og tre piger (en omkrng de 30, tror jeg, og to i folkeskolealderen)

Den ene af de små fik sagt noget om ikke at løbe for ikke at få tykke lår. Hun havde helt klart alt for magre lår, så måske er der en anoreksi aspirant.

Dødløft gik ikke specielt godt, men det var ikke så meget p.g.a. vægten. Det var bare en af de dage, hvor koordineringen mellem ben og ryg ikke fungerer. (Det ville nok virke bedre, med lavere vægt, så jeg prøvede lioge lidt ekstra efter programmet var slut, men det var hellerikke specielt godt)

Af en eller anden grund fik jeg den samme ide efter bænkpres. (Det skal siges, at jeg ikke gør meget ud af pause på brystet eller andet teknik, mens jeg træner tungt) Det var en endnu dårligere ide at træne ekstra efter bænkpres. Det begyndte at kunne mærkes i venstre skulder. Det havde ellers været temlig problemløst under programmet, selvom vægten ikke ligefrem fløj op.

Alt i alt gik det dog temlig godt.

Jeg øvede lidt squat og lidt skulderpres efter programmet, men jeg var egentlig mentalt på vej hjem undervejs. Det virkede dog meget bedre at træne om eftermiddagen, selvom det ikke lige passer med at udnytte dagslyset, så jeg vil nok træne om eftermiddagen igen næste gang, jeg kommer derned.

På lørdag vælger jeg dog nok at træne i Ringkøbing, da jeg lige skal nå en tur til grænsen på søndag.

Link to comment
Share on other sites

træning 10-12-2002

cykel 2 km

smalt fat 10x50, 4x10x60

dumbbell rows 4x10x22

almindelige dips 5, 7, 8, 8, 8

chinups 3, 4, 5, 3, 3

knæ extension 15x40, 3x15x50

knæ flexion 15x10, 15x13.3, 15x16.7, 15x20

læg 8x50, 8x60, 8x70, 8x80

triceps push down 3x15x30

træk til brystet 7x50, 6x50, 10x40

biceps curl dumbbells 3x8x8

skulderpress dumbbells 3x10x8

Jeg skulle have holdt mig til planen om 3, 4x4 i chinups, men jeg fik lyst til at køre op til 5 og ned igen. Det gik dog ned hurtigere end planlagt.

Dips var lidt for spændende, idet mine muskler rystede så meget, at dipstativet gyngede.

Bagefter var både brystmuskler og triceps tæt på all-time-max størrelse. Det er bare noget, der rykker, med de der dips.

Jeg spekulerer lidt over BK's teknik snak. Måske burde jeg selv træne meget smallere fat i bænkpres, hvis det skal passe med min reelle skulderbredde uden muskler.

Jeg kan i hvert fald roligt droppe at forsøge at holde albuerne ind til kroppen.

Der var forøvrigt en kvinde, som kiggede en del i min retning, mens og efter, jeg trænede træk til brystet. Det vides ikke med bestemthed, om hun var overrasket over mine muskler, eller hun gerne ville til at træne i trækmaskinen.

Ude i omklædningen var der en fyr, der sagde noget om, at det jo ikke var til at forstå, at man kunne få sig selv til det (træning antager jeg, for han mente nok ikke at gå i bad!?)

Jeg ville ikke fortælle ham, at jeg nærmest tænder på træningen ind imellem. Altså ikke sexuelt. Der er bare et eller andet berusende ved at blive bedre til at løfte vægt og ved at musklerne vokser.

Måske har jeg sagt det før, men indtil MOL-træf-2 og lidt efter gik jeg og var frustreret over, at jeg tilsyneladende hverken voksede eller øgede min styrke på en måde, der stod i bare nogenlunde mål med indsatsen, men pludselig vokser jeg nærmest uforholdsmæssigt meget.

Om det også gavner styrken får jeg jo først at se om et par uger, men jeg er optimistisk igen.

Så mangler jeg bare at finde ud af, om jeg bliver fyret på torsdag. Det er lige en uge med spekulationer omkring ens fremtid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev fyret i går.

På en måde er det godt nok med 4 ½ måneds juleferie, på en anden måde er det noget lort at stå uden job i vestjylland for tiden. Hvad værre er, de fyrede også en fyr i starten af 50'erne med 12 års ancenitet.

De skal spare, og så fyrer de to, som til sammen skal have løn i 11 måneder uden at lave noget.

Nå, jeg blev og spiste frokost, hvorefter jeg kørte til træning.

12-12-2002

2 km cykel

bænkpres 2x5x50, 15x1x70

dødløft 3x50, 3x80, 15x1x100

Det kørte helt a h til. Måske p.g.a. fyringen, der lå i baghovedet, måske fordi der ikke var andre bare lidt seriøst trænende, eller måske fordi tirsdagens træning var for hård?

squat 3x5x10

der var to rimeligt pæne piger, der begyndte at træne, og pludselig havde jeg en del mere motivation

træk til nakken 8x40, 10x40, 15x40

knæ ext 3x12x40

knæ flex 3x10x20

læg 3x8x50

Så gad jeg ikke mere.

Jeg regner med, at jeg først træner uge 5 tungt i næste uge, da jeg ikke kan forestille mig, at jeg er restitueret til i morgen. (Måske gør jeg det alligevel i morgen, da det bliver lettere end torsdagens træning)

Det var dog helt klart ikke eksplosivt og med for lange pauser i går. (Faktisk tror jeg ikke lange pauser er gavnligt ved 15x1 i dødløft, da korte pauser medvirker til at holde musklerne varme, når øvelsen ikke er for tung, men jeg orkede ikke at holde tid med pauserne)

Nu spekulerer jeg på, hvornår det er optimalt at teste max, næste weekend er nemlig også temlig optaget.

Dødløft max bliver nødvendigvis i Videbæk, mens bryst max måske bliver i Ringkøbing, da jeg jo hellere må begynde at spare og udnytte mit medlemsskab så længe jeg har det. (Videbæk er betaling pr. gang, indtil videre)

Nå, jeg må ud og se, om haven stadig kan graves, ellers vil jeg ud og save træ.

Link to comment
Share on other sites

16-12-2002

cykel 2 km

bænkpres 5x50, 5x60, 10x1x76

dødløft 3x76, 10x1x106

squat 3x8x16

træk til brystet 3x10x40

knæ ext 2x12x50, 15x40

knæ flex 3x12x20

læg 2x8x50

Hvordan fandt jeg på at skrive træk til nakken under torsdagens træning? Det var selvfølgelig til brystet.

Det gik rimeligt at træne idag, men jeg spekulerede lidt på, at det var fordi jeg var arbejdsløs, at jeg kunne træne 14.30.

Det viste sig, at der kom en del interessante folk uden at det blev så stoppet som det plejer at være senere på eftermiddagen.

Jeg overvejdede at tage 100 kg i bænk for lige at prøve det, men mod slutningen var bænkpres optaget hele tiden. Jeg blev lidt svimmel under squat øvelserne, og det blev ved resten af dagen. Det er dog vistnok gået over for lidt siden.

Jeg har besluttet at lave max forsøg i bænkpres onsdag formiddag, men jeg ved ikke rigtig, hvor højt jeg skal satse. 114, 116 eller 120 kg. Det bliver med assistance fra en instruktør (pige), som vist ikke har prøvet at hjælpe med tung vægt før, så jeg overvejer at stille bænke op på hver side af bænkpres bænken til at sikre mod at jeg dropper vægtstangen på gulvet igen.

Link to comment
Share on other sites

Det var surt med dit job, men jeg har hørt, at Vestas muligvis vil genansætte en del af deres folk i løbet af næste år, hvis det amerikanske marked udvikler sig positivt. Specielt en vedtagelse af den politisk bestemte tilskudsordning til vindmølleindustrien, som republikaneren George W. Bush ikke bryder sig om, vil kunne få meget positive virkninger for Vestas.

Nu hvor jeg forhåbentlig har fået luget ud i mine fejltagelser med bænkprestræningen, håber jeg på snart at kunne flytte mit bænkpresmax lidt opad. Så du må hellere skynde dig, hvis du vil være foran :hehe: .

Link to comment
Share on other sites

BK: Med din højde skulle du jo konkurrere med TJ, så jeg venter lige og ser, om du virkelig har lært noget.

Jeg er faktisk kommet i tanke om, at jeg også kunne prøve med bare 112 kg i morgen, hvis jeg stadig vil holde fast i at maxe hver dag resten af året. Nu er det jo mere relevant at få noget for pengene, når jeg træner.

M.h.t. job, så tager jeg det temlig roligt. Jeg har rigeligt at lave herhjemme, og gik faktisk på nettet for lige at checke aktiekurserne, men så trak MOL lige lidt mere til at starte med. Det er lidt sværere at følge aktiekurserne, når man graver have, end når der sidder folk omkring en, som også er interesseret i aktiekurserne (i det mindste Vestas's)

Nu vil jeg ud og tage en tur med havegravning, og derefter en en tur i skoven.

Jeg vil først begynde at save træ igen, når jeg har testet max i dødløft. Ambitionerne siger 180 kg, selvom skiverne i Videbæk er lidt mindre end dem i HSK.

(Men forøvrigt: Tak for deltagelsen BK)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

En dag med både godt og skidt.

Jeg skulle til tandlæge for første gang i 5 år, og jeg valgte at indlægge et bænkpress max forsøg før tandlægebesøget.

"træning" 18-12-2002:

bænkpres 3x50, 1x80, 1x100, 1x112, 1x114 (missed)

Pigen, som skulle hjælpe, var pist forsvundet, da jeg skulle maxe første gang, og jeg var rundt og spørge næsten alle andre om de ville stå bagved uden held.

Jeg satte et par bænke op til at smide vægten på, hvis uheldet skulle være ude og gennemførte de 112 kg.

Jeg overvejede om jeg skulle prøve med mere vægt eller ej, men besluttede alligevel at prøve.

Undervejs kom pigen tilbage, og jeg fik hende bedt om at hjælpe og fortalt hvornår hun eventuelt skulle gribe ind. De 114 kg kom 10-15 cm op, men så gik jeg helt i stå, og jeg fik lige vægten tilbage med pigens hjælp.

Det forløb rimeligt problemløst, men jeg glemte at spørge, hvordan hun havde det med det.

Det er samme pige, som har vagt i morgen, så det ville være godt hvis hun turde stå bagved igen.

Der var en hel del folk derinde, bl.a. et par kvinder lidt ældre end mig, som var lidt interessante. Den ene var temlig tynd, nærmest benet, men med brystvorter der tydeligt sås igennem tøjet. Det er vist et års tid siden jeg har prøvet at tænde så meget til træning, men hun så ikke interesseret ud. Den anden var meget rundere i formerne, men med rimeligt store bryster. Hun lignede noget af en understatement, men hun havde nogle dejlige former. Det var lidt interessant. Nå, ja, og så var de to veninder eller noget i den retning.

(Har jeg sagt, at jeg er helt vild med brystvorter?)

Nå, men tilbage til det seriøse:

BK: nu er det vist dig, der skal til at tage dig sammen for alvor. Det kan selvfølgelig tænkes, at jeg kommer til at kæmpe med 114 kg resten af året uden held, men jeg tror mere på 116 inden året er slut.

Link to comment
Share on other sites

BK: Lige nu er planen at køre til Videbæk i morgen og forsøge at nå 180 kg i dødløft, men det afhænger lidt af humøret i morgen, så du har da et par dage at løbe på, hvis du stadig kun satser på 112,5 kg.

Jeg fik ikke sagt, at der var "Nul huller", så jeg har åbenbart lige sparet 10 tandlægeregninger ved at være for sløv i optrækket.

Jeg fik hellerikke sagt, at pigen der hjalp altså har noget af en imponerende figur, men det lagde jeg af en eller anden grund slet ikke mærke til i dagens anledning.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Det er dumt at lukke ie, mens man er ved at skrive et indlæg!

19-12-2002

dødløft 3x60, 1x100, 1x140, 1x160, 1x180 (missed), 1x170 (missed), 1x140 (missed), 1x100

bænkpres 1x50, 10-5 x1x60, 1x100

squat 2x10x20

lidt leg med en mavemaskine

Jeg ved ikke, om jeg skulle have droppet singlen med 160, men der var i hvert fald næsten ingenting, der ville med op efter den single. Måske er skivernes diameter noget mindre end i HSK (de er 43 cm i diameter),

ellers er jeg stort set ikke blevet stærkere af denne singles cycle.

Jeg vil dog prøve at øge med 5 kg af gangen de næste gange i håb om stadig at nå de 180 kg.

Bænkpres blev mest til et forsøg på at lave en opstilling, jeg kunne slippe ud af, hvis stangen blev nede, og jeg ikke kunne få hjælp. Det lykkedes til sidst at komme frem til, at hvis jeg stiller en bænk på hver side af bænkpres bænken og bruger skiver med 39,5 cm diameter, og jeg samtidig lægger 2 20 kg skiver på hver bænk, så kunne jeg rulle vægten ned over mig uden at det belaster maven som sidste 110 kg til failure.

I morgen kører jeg til Ringkøbing og forsøger at makse i bænkpres igen. Jeg har alligevel besluttet at få vinterdæk på bilen, selvom jeg måske ikke har for mange penge fremover, så jeg kan træne, mens de skifter dæk. Ellers har jeg så småt overvejet at begynde at cykle til træning. Det er bare lidt træls, at der er 15 km hver vej.

Link to comment
Share on other sites

BK, du må hellere lade være med at læse videre, hvis du er kommet hertil :devil:

træning 20-12-2002:

bænkpres 3x1x50, 1x80, 1x100, 1x114, 1x100, 8x80

chinups 3x4 (den sidste ikke helt op (kun til hagen))

dips 3x8

knæ ext 3x15x40

knæ flex 3x15x20

læg 2x15x40

træk til brystet 6x50, 2x10x40

skulderpres 2x10x9

biceps curl 2x8x9

triceps pushdown 20x30, 15x40

Især til Henning: mellem 80 og 100 i bænk holdt jeg 5 min pause, mellem 100 og 114 i bænk holdt jeg først 8 min pause, men så var instruktøren, som jeg gerne ville have til at stå bagved væk, og jeg begyndte at finde bænke frem, så jeg havde noget at smide stangen på, hvis jeg ikke fik hjælp.

Men hun kom tilbage, og efter omkring 12 min pause kom jeg igang med forsøget.

De 114 kg røg op som en raket, og pigen spurgte om jeg ville prøve med mere vægt, men jeg valgte at vente til søndag eller mandag med at teste 116 (115, hvis det bliver søndag) Istedet kørte jeg en rep med 100 kg, hvilket føltes meget tungt efter de 114, så jeg kørte lige lidt bb til sidst istedet.

Hvis det var mig, der forsøgte at maxe, som BK og Henning gør det (udfra det jeg kan læse mig til), så ville jeg aldrig kunne løfte så meget.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 22-12-2002

bænkpres 1x60, 1x80, 1x100

dødløft 3x60, 1x90, 1x120, 1x150, 1x165, 1x170 (jeg glemte lige: 3x120, 5x90)

squat 2x8x20

military press 2x10x20

For en gangs skyld var der nogle stykker i centret, og der var hele 6, da jeg gik.

Bænkpres føltes alt for hårdt ved 100 kg, så jeg droppede max i bænkpres.

Dødløft gik nogenlunde efter planen. 165 kg kom op så let, at jeg valgte at prøve med lidt mere, selvom det var gået skidt sidst jeg prøvede med mere vægt i bænkpres.

De 170 kg kom også relativt let op, men jeg overvejer at droppe yderligere max forsøg i år, dels fordi Videbæk har begrænset åbningstid, dels fordi det blokerer lidt for meget for de andre i julemyldretiden i Videbæk, dels fordi det er lidt frustrerende at træne styrketræning blandt bodybuildere.

I morgen vil jeg en tur til Ringkøbing og teste 116 kg i bænkpres, og måske bodybuilde lidt.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 23-12-2002:

bænkpres 3x1x50, 1x80, 1x100, 1x116 (missed), 10x70, 10x60

chinups 2x4 (den sidste ikke helt op (kun til hagen))

dips 8, 6, 5

træk til brystet 2x15x40, 10x40

skulderpres 2x15x8

Jeg fik desværre en stor fyr til at stå bagved under mit maxforsøg, og han var tydeligvis hele tiden klar til at tage stangen. Det virkede tilstrækkeligt demotiverende til at jeg ikke selv fik løftet skidtet. Næste gang vil jeg have en lille pige til at stå bagved igen.

Jeg snakkede med pigen, der stod bagved, da jeg ikke fik de 114 kg op, og hun var heldigvis helt klar til at stå bagved igen en gang efter jul. Hun sagde, at det havde været let nok at hjælpe.

Det gode var, at vægten kom lettere opad denne gang en da jeg missede 114 kg.

Jeg er kommet i tanke om, at det nok er lidt for vattet at stoppe ved de 170 kg i dødløft, så jeg vil forsøge med 175 kg igen en gang efter jul, selvom det jo koster 25 kr at forsøge.

Derefter vil jeg ikke træne tung dødløft før tidligst februar, når mit medlemsskab i Ringkøbing løber ud.

Jeg fik forøvrigt ikke fortalt, at mellem mine lege-sæt i bænkpres til sidst kom der lidt af en sild og spurgte, hvornår jeg var færdig. Hun havde nogle af de dejligste lår, jeg har set og en tilsvarende dejlig røv. Hendes overkrop var ikke så imponerende, men hun brugte 40 kg i bænkpres. (Mystisk nok kun ned til 5-10 cm fra brystet (hvilket minder mig om, hvad det var, jeg skulle spørge b_skaal om engang)). Hun kunne godt trænge til noget større overkrop (Altså ikke (kun) b_skaal), men hun var om muligt sødere og dejligere end b_skaal at se på (det er muligt). Jeg spurgte, hvad hun lavede ud over styrketræning, det var desværre håndbold. Jeg vil strække mig langt, men pigesport, det vil jeg nu ikke igang med.

Tilbage til b-skaal: Jeg skal nok lige høre og se lidt mere til de der skulderøvelser en gang, hvis det er muligt. Min venstre skulder er helt klart ved at være ked af det, men det kan være, at juleferien (3 træningsfri dage ialt) kan hjælpe på det istedet.

Den 27. regner jeg med at forsøge med 116 kg igen.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

træning 27-12-2002:

bænkpres 2x1x50, 3x50, 2x80, 1x100, 1x116, 10x80, 10x70

træk til brystet 3x10x40

knæ ext 3x15x40

knæ flex 3x15x20

triceps pushdown 3x10x40

Nå, Beleriand_K, har du hele udstyret, ellers vil jeg gerne sponsorere næsen til din kommende karriere.

De 116 var ikke pænere end de 110 til MOL-træf. De kom op, men det gjorde røven også. Så løftet ville helt klart ikke blive godkendt, men det gør mig nu ikke det store. Jeg overvejer, om jeg skal forsøge på 118 på mandag, og i morgen vil jeg nok til Videbæk og teste 175 kg i dødløft.

Det er forøvrigt en dårlig ide at træne bb reps efter max-forsøg, det er for hårdt for skulderen.

Det var ellers sjovt. Jeg spurgte pigen, som har stået bagved før, om hun ville stå bagved igen idag, hun sagde ja, og fulgte efter mig, men så forsvandt hun tilsyneladende. Så jeg sad og ventede (måske et par minutter). Da hun ikke dukkede op begyndte jeg at kigge rundt efter hende, og så stod hun og ventede bag mig. Det var en anelse pinligt, men hun tog det nu rimeligt roligt.

Jeg tror ikke, jeg kommer til at bruge den nye max til særligt meget andet end at drille BK, men lidt har jo også ret. Til januar vil jeg i hvert fald prøve med nogle flere reps en uge eller mere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke, jeg kommer til at bruge den nye max til særligt meget andet end at drille BK, men lidt har jo også ret.

:uzi: /(%/&¤%#¤"#¤#¤%!!!

Det vil tilsyneladende ikke tage slut med dine forbedringer. Kan du ikke snart finde på noget andet at lave? Hvad med at træne lidt i nogen spændende maskiner? F. eks. den fremragende "ben-sprede ben-samle" maskine, som de sikkert har i dit center. En fortrinlig maskine, som du bør holde dig til de næste mange måneder. Eller ihvertfald indtil jeg har forbedret mit bænkpres med ca. ti kilo... :tongue:

Hmmm...nu hvor jeg er kommet mig over chokket, ønsker jeg nu alligevel tillykke med det nye max. Det er flot, at du kan lave nyt max tre gange i træk. Det giver mig jo noget at arbejde hen imod. Men denne gang vil jeg nu ikke lade mig provokere til at lave et hasarderet max-forsøg uden ordentlig forberedelse. I stedet vil jeg stille og rolig æde mig ind på dit forspring. Så pas på ryggen... ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share