Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

5 km løb: 21:20 min.

Ikke den bedste 5k tid, men det har da også været værre... og det er jo ikke fordi jeg har været flittig med løbeskoene! Havde lidt aggressioner og tanker der skulle blæses igennem, så derfor en løbetur. Planen var lidt mere træning, men det blev der ikke tid til.

Mine pulsdata blev iø. fucket lidt op af et fejludslag på min 305'er :mad:

----------------------------

Waits: Thanx buddy... ser vi dig næste gang??

CoqRouge: Ligemåde! Også et flot resultat af dig i masters! Jeg må jo fremstå som et godt eksempel for Mix it up-træning :laugh:

Queenpearl: Og stort tillykke til dig... Mht. pullups er det vist bare et resultat af flittig træning!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu (No gi): 1,5 time

En masse sparring - det var meget op og ned. Dagens optur var at jeg fik et nice ankle pick fra underhook til at virke (for dem det siger noget :laugh: ) og havde et par runder, hvor jeg gav den god gas. Nedturen var, at jeg var alt for ustabil til sparring - for lavt bund niveau! :mad:

Direkte efterfulgt af

MMA: 1 time

Diverse kombinationer af slag, spark og nedtagninger. Var uoplag og det jeg lavede lignede lort. Droppede sparringen! Det bare ikke godt nok, men for tiden er stressniveauet højt, og søvnniveauet lavt..... Det kan mærkes på træningsindsatsen!

-------------------------------

Blackmoore: Tak buddy..... og kloge ord. Man skal huske at passe på kroppen. Og nu har 1 RM i dødløft jo heller ikke særlig høj prioritet for mig.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Snuppede lige en hurtig omgang styrketræning inden MMA. Har ikke helt fået styrketrænet så meget det sidste stykke tid, så det var mest for at holde den dårlige samvittighed fra døren! :laugh:

Turkish Getup:

1 x 5/5 x 24kg

3 x 5/5 x 32kg

Pullups:

3 x 15 x BW

Easy!

Og så direkte til :superman:

MMA: 1,5 time

Rigtig fed træning med en masse boksning og nedtagninger...jeg ælsker det pis! :w00t: Gik med en god buddy, som får mig til at arbejde. Vores game passer godt sammen, så jeg får en masse ud af det!! Vi sluttede af med en lille intern konkurrence med boksning og nedtagninger, hvor jeg røg i finalen mod en meget erfaren judo-sortbælte. Synes jeg fik bokset ham rigtig godt, og fik også forsøgt en del gode nedtagninger. Han havde dog godt takedown forsvar og ca. 10 kg på mig, så det var hårdt. Møg fed omgang!! :devil:

Vejede (stadigvæk) 78kg i shorts efter træning!

-------------------------------------------------

Blackmoore: Sandt nok.... det er jo også derfor, at der er et minimumskrav på 2 x kropsvægt! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore: Sandt nok.... det er jo også derfor, at der er et minimumskrav på 2 x kropsvægt! :wink:

Så skal man bare håbe på at være lille nok, så slipper man måske helt for at træne for det :bigsmile:

Forsinket tillykke med din TSC-sejr i øvrigt. Det er godt nok mange pull-ups at fyre af :superman:

Link to comment
Share on other sites

Kroppen var ikke lige til tunge basisøvelser, så snuppede en omgang hjemme/kropsvægts-træning!

Ring Dips:

8 x 10 x BW

Pistols:

5 x 10/10 x BW

Klatrebjælke Pullups:

20, 12, 10 x BW

Ab Circuit (m. Sprinter situps, V-ups, Hip-ups og Toe-Touches):

3 runder x 10 x BW

Har desværre glemt mit pullup/dip-bælte.... skal lige ha' hentet det hos Snowball, så jeg igen kan få lavet lidt pullups med ekstra vægt!

------------------------------------

Blanco: Thanx buddy... (man kan også bare være stærk nok - så slipper man også for at træne for det! :wink: )

Link to comment
Share on other sites

2 dages træningspause pga. en træt krop og et travlt dagsprogram!

Dagens træning feat Fru Erik @ IK99:

Front Squat:

1 x 10 x 60kg

1 x 5 x 80kg

3 x 5 x 90kg

Box Squat:

1 x 10 x 90kg

1 x 5 x 130kg

1 x 10 x 130kg BOOOOOOOOOM!!! :tongue:

Har aldrig kørt box squat før, da jeg altid har haft lidt imod den. Men er den god nok til Fruen, er den også god nok til mig!!

Bænkpres:

1 x 10 x 60kg

1 x 2 x 80kg

3 x 5 x 90kg

1 x 10 x 80kg

1 x 8 x 80kg

Kørte bare lidt med på Fruens disko-show!

Barbell Rows:

1 x 10 x 60kg

1 x 10 x 80kg

3 x 5 x 90kg

Hanging reverse crunch m. twist:

4 x 10 x BW

Fin omgang helkropsarbejde... Var også et stykke tid siden sidst!

--------

Andet stuff:

Sidste uge hjalp jeg en buddy igang med et træningsprogram i fitnessdk på Nørrebronx. Der var en instruktør, der hjalp en pige med bl.a. squat. Shit! :crazy: Håber sgu ikke, at det er niveauet hos deres PT's!! Jeg er glad for jeg ikke træner sådan et sted.

I går var jeg til Adrenaline. Fedt show!! Undervejs nåede jeg da også at blive skuffet over, at jeg ikke selv havde en kamp i år..... men det var jo ikke en del af planen. Fik luret en del på MMA-niveauet :wink: og så gjorde resten af klubben det super flot!!

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag:

MMA: 1 time

En time med ground 'n' pound, hvor jeg fik lidt nye imputs :superman:

Dagens træning:

Let løb: 10 min

130 meter hill sprint + 10 burpees: 8 runder

Damn, mine lår begyndte at gå i krampe efter 6. omgang!

Afjog: 10 min

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag:

MMA: 1 time

Boksning og lidt single leg takedowns som jeg ellers havde droppet fra mit game!

Dagens træning:

T-nation har opdaget en af mine favorit workouts og døbt den 200 rep challenge :smile: (jeg plejer dog at lave lidt flere reps). Den skulle lige afprøves... valgte dog at lave pullups i klatrebjælke pullups og dips i ringe, så det ikke blev for let.

Klatrebjælke pullups: 10 x 10 x BW

Ring Dips: 10 x 10 x BW

Tid: 21:07. Lagde lidt for hårdt ud, så det blev hårdt til sidst - så de sidste par sæt (især dips) var til failure! Gal mine arme var on fire!! :firebounce::devil:

Hanging reverse crunch m. twist:

5 x 10 x BW

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

No-gi grappling: 2 timer.

En masse nedtagninger og sparring. Lige en træning som jeg ka' li' det, men efter en time var jeg helt kvæstet. Kunne slet ikke finde rundt i mit arsenal af nedtagninger og på gulvet var det ikke meget bedre... :crazy: Tror jeg skal have en hviledag i morgen - selvom en klog mand og ven (Guarden) har sagt man skal slå sig ud af kriser. Har virkelig haft meget stress på flere fronter de sidste par uger - inkl. laaange arbejdsdage! Har iø. også tabt et kg, selvom jeg spiser godt igennem...

Nå, 'nuff talkin'... fandt lige en meget cool grappling video. Inspiration til næste træning:

-----------------------------------------

QueenPearl: Jeg må jo hænge lidt i efter at du truede mig med at submitte mig! Ej, seriøst er jeg sgu ok tilfreds med træningsindsatsen, når man tager lange arbejdstider mm. i betragtning. Lidt mere styrketræning ville dog ikke skade.

Guarden: Lige i din ånd :devil: Beklager, at jeg ikke kunne joine dig i dag til KB gøgl i parken.

MaxPower: Hjemme hænger jeg dem op i min klatrebjælke. Så kan desværre ikke lave muscleups hjemme. Overvejer lidt det system med kroge i loftet, men det virker ikke helt holdbart.... hehe!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

No-gi grappling: 2 timer.

En masse nedtagninger og sparring. Lige en træning som jeg ka' li' det, men efter en time var jeg helt kvæstet. Kunne slet ikke finde rundt i mit arsenal af nedtagninger og på gulvet var det ikke meget bedre... :crazy: Tror jeg skal have en hviledag i morgen - selvom en klog mand og ven (Guarden) har sagt man skal slå sig ud af kriser. Har virkelig haft meget stress på flere fronter de sidste par uger - inkl. laaange arbejdsdage! Har iø. også tabt et kg, selvom jeg spiser godt igennem...

Nå, 'nuff talkin'... fandt lige en meget cool grappling video. Inspiration til næste træning:

-----------------------------------------

QueenPearl: Jeg må jo hænge lidt i efter at du truede mig med at submitte mig! Ej, seriøst er jeg sgu ok tilfreds med træningsindsatsen, når man tager lange arbejdstider mm. i betragtning. Lidt mere styrketræning ville dog ikke skade.

Guarden: Lige i din ånd :devil: Beklager, at jeg ikke kunne joine dig i dag til KB gøgl i parken.

MaxPower: Hjemme hænger jeg dem op i min klatrebjælke. Så kan desværre ikke lave muscleups hjemme. Overvejer lidt det system med kroge i loftet, men det virker ikke helt holdbart.... hehe!

Grrrrrrr, glæder mig til at vi kan wrestle igen, you animal :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

MMA: 1,5 time

Boksning, clinch, arbejde fra guard mm. + sparring. Synes jeg havde en fornuftig dag - hvor jeg bl.a. huskede at slå på gulvet, når jeg havde min modstander i triangle. Nogen gange glemmer jeg det og går helt BJJ-style! Fik også fanget en af de single-leg takedowns jeg lærte sidste uge!

------

Lækkert jeg kom afsted til træning. Var 10 timer på job og havde mega hovedpine, da jeg kom hjem... så jeg var tæt på at pjække! :tongue:

Min vægt svinger rigtig meget for tiden... søndag havde jeg tabt endnu et kg, men i dag var den vist mere normal. Det giver dog ekstra næring til den dårlige samvittighed over den pt. lidt uregelmæssige styrketræning.

Guarden: Yiiir!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning/Thaiboksning: 1 times sparring.

8 x 2 min. alm. boksning og 8 x 2 min. thaiboksning. Gik fint med alm. boksning, hvor jeg også fik lidt ros! Efter skiftet til thaiboksning var jeg straks meget mere udfordret! :w00t: Cardiomæssigt ingen problemer.

Herefter lavede jeg en hurtig omgang styrketræning:

A1) Squat: 5 x 5 x 100kg

A2) Pullups i reb: 5 x 10 x BW

B1) Ab Circuit (m. Sprinter situps, V-ups, Hip-ups og Toe-Touches): 3 x 12 x BW

B2) Push Press: 3 x 5 x 60kg

Tja, ikke verdens bedste omgang styrketræning og fik lidt ondt i venstre inderlår under squat runden. Manglede Fru Erik til at fortælle mig, at der skulle smides vægt på stangen i squat.... :devil: Måtte desværre brænde både ham og "Snowball" af på en omgang styrketræning, men er nødt til at arbejde på mine svagheder ift. MMA. Håber dog snart at finde tid til at knække lidt jern i en af hulerne!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag:

Opvarmning: OH Squat (diverse)

Dødløft:

1 x 10 x 100kg

5 x 5 x 120kg

Med dobbelt overhåndsgreb.

Dips:

5 x 20 x BW

Barbell Rows:

4 x 6 x 80kg

Hanging reverse crunch m. twist:

5 x 10 x BW

Out of time. En let omgang over hele linien. Forsøger at være lidt fornuftig, når jeg ikke styrketræner så regelmæssigt.

En af de gamle VL'ere så mig lave OH-squat. Han var meeeget imponeret... og også over min dødløft. Så det talte han længe om. Han tilmeldte mig nærmest til et VL-stævne. Så skulle han være "sjov" og bad mig lave et træk med den vægt som hans juniorløfter trænede med. Så måtte jeg lige repræsentere Fru Erik style og lave et træk. Fruen ville selvfølgelig ha' været stærk utilfreds med stilen, men den gamle gut synes det var alletiders! Jeg har aldrig fået så meget ros på en time! :blush: Der var flere skæve eksistenser i hulen - det var så syret, at jeg troede det var skjult kamera! :laugh:

Dagens træning:

Boksning/Thaiboksning: 1,5 times sparring.

Havde lige spist før træning, så var ved at knække mig under opvarmning. Kørte 9 x 2 min runder alm. boksning og 10 x 2 min runder thaiboksning. Det gik super godt! Mine hænder var rigtig hurtige, og jeg kunne faktisk bokse alle baglæns i de runder med alm. boksning. Er selvfølgelig stadigvæk meget udfordret når der kommer spark på, men det hjælper en del at bokse aggressivt! Cardiomæssigt var der overhovedet ingen problemer med at gå 19 omgange. :devil: Jeg er den første til at give mig selv kritik, så der skal fandme også være plads til at rose sig selv!! :tongue:

-----------------------

Blackmoore: Jeg har et had/kærlighedsforhold til squat! :blush::devil:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

No-gi grappling: 2 timer.

Højt at flyve dybt at falde. I dag var noget noget crap. Var vildt træt, og havde ondt i det meste af kroppen. Blev ownet lidt under sparring.... Sidste lørdag var også en dårlig omgang. Det skal ikke blive en vane, da det normalt er en af de træninger jeg får mest ud af med god sparring. Måske jeg skal ændre lidt på søvn/kost vanerne inden lørdagstræninger.

Ellers har det været en ok uge med:

2 x thai/boksning

1 x MMA

1 x grappling

2 x styrketræning

Desværre ikke noget cardio-specifik træning, men der er ikke tid til det hele!

-------------------------

CoqRouge: Ja, 19 omgange "fuld kontakt" - men altså vi træner jo med hinanden for at blive bedre, og ikke for at KO hinanden. Niveaumæssigt synes jeg (som jeg skrev), at jeg ligger i den bedre ende i alm. boksning... Thaiboksning er jeg stadigvæk en rookie!

Fru Erik: Og hva' så.... :laugh: Jeg er jo ikke van til at få ros, når jeg træner med dig, så jeg tager hvad jeg kan få!! Træning mandag?

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning feat. Fruen

Squat:

1 x 10 x 50kg

1 x 5 x 80kg

1 x 4 x 110kg

1 x 2 x 120kg

1 x 2 x 130kg

2 x 2 x 120kg

3 x 4 x 110kg

Tror det var sådan. Når de blev lidt tunge, var det vist mest pga. jeg blev sloppy med teknikken.

Bænkpres:

5,4,3,2,1 x 80kg

10 sek pause mellem sæt.

Pullups:

5 x 15 x BW

Halvlange pauser mellem sæt.

Dips:

1 x 35 x BW

Morgenvægt 77,5. Er begyndt på kreatin i dag, da jeg restituerer halvdårligt for tiden - mest fra grappling.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share