Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Turkish get up:

1x5 x 24kg

5x3 x 32kg

Clean & Jerk Long-cycle:

5x5 x 2x24kg

One arm pushups:

5x5 x BW

- Kørte dårligt. Som jeg før har nævnt, er det nok den øvelse jeg hurtigst mister styrke/teknik i!!

Så kom der endelig gang i kettlebell-træningen efter lidt over en uges pause. Fedt! For tiden synes jeg, at det er fedt at køre få øvelser pr. træningpas.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: (no gi) 1,5 time.

- Nedtagninger, sprawl, escapes - igen en rigtig fed træning! Nogle af de forskellige moves var lidt svære at få til at virke 100 % under sparring. Så det skal vist trænes lidt mere; min makker, fik taget ryggen på mig lidt for ofte! Det er i øvrigt det fede ved BJJ - Man får virkelig afprøvet de forskellige ting "live".

Super at få trænet lidt mellem to 8 timers vagter! :crazy:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Turkish get up:

1x5 x 24kg

5x3 x 32kg

Clean & Jerk Long-cycle:

5x5 x 2x24kg

One arm pushups:

5x5 x BW

- Kørte dårligt. Som jeg før har nævnt, er det nok den øvelse jeg hurtigst mister styrke/teknik i!!

Så kom der endelig gang i kettlebell-træningen efter lidt over en uges pause. Fedt! For tiden synes jeg, at det er fedt at køre få øvelser pr. træningpas.

God omgang - specielt TGU :devil:

Jeg svinger også mellem få øvelser og det modsatte - kører som dig "by feel".

Link to comment
Share on other sites

Beskriver meget godt Dan's træning..

Somewhere a True Believer is training to kill you.

He is training with minimum food or water, in austere conditions, day and night.

The only thing clean on him is his weapon.

He doesn't worry about what workout to do...

His rucksack weighs what he weighs, and he runs until the enemy stops chasing him.

The True believer doesn't care 'how hard it is'... he knows he either wins or he dies.

He doesn't go home at 1700... he is home.

He knows only the cause...

Now, who wants to quit?

Link to comment
Share on other sites

Beskriver meget godt Dan's træning..

Somewhere a True Believer is training to kill you.

He is training with minimum food or water, in austere conditions, day and night.

The only thing clean on him is his weapon.

He doesn't worry about what workout to do...

His rucksack weighs what he weighs, and he runs until the enemy stops chasing him.

The True believer doesn't care 'how hard it is'... he knows he either wins or he dies.

He doesn't go home at 1700... he is home.

He knows only the cause...

Now, who wants to quit?

Yeaaaaah teddy :superman: Bortset fra, at jeg ikke løber, hvis fjenden er efter mig!! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning: 1,5 time.

Ok, cardio omgang. Jeg blev mindet om, hvorfor hop og gang i hug-position er en yndet afstraffelsesmetode i fremedlegionen! :crazy:

De sidste 3 døgn har jeg sovet ca. 4 timer i snit (på underlige tidspunkter), så jeg var lidt længe om at komme i omdrejninger.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jeg holder snart en masse fridage, så måske Graugart oa. kan overtales til formiddags træning. :wink:

Hvis det er grappling du tænker på, så skal du bare sige til. Efter en uge med snot i næsen og røven i sædet kunne jeg godt træne til lidt ekstra timer på måtten.

Link to comment
Share on other sites

Mest i de øvelser, jeg kan relatere bedst til, og hvor man jo kan se, at du har ondt potentiale også :wink::smile:

Du må bare begynde på noget kettlebell og kropsvægt træning, så du også kan relatere til det! :wink:

God træning og KANON avatar. :superman:

Ja, jeg syntes egentlig ikke det var en særlig god træning i går, men nu hvor jeg på skrift kan se, hvad jeg fik lavet, var det faktisk en ok træning! Endnu et plus ved en logbog.

Hvis det er grappling du tænker på, så skal du bare sige til. Efter en uge med snot i næsen og røven i sædet kunne jeg godt træne til lidt ekstra timer på måtten.

Det var grappling, jeg havde i tankerne... kunne være meget fedt at lige få nogle af de nye ting helt på plads! Jeg kan de fleste formiddage (mandag er dog dårlig) næste uge, hvis det passer dig??

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Opvarmning: Ca. 8-10 min.

Hill Sprints: 10 x ca. 110 meter. (pulssnit: 155 - maxpuls: 178)

- Der var god smæk på 1-5, 6-8 var ok og 9-10 skulle slæbes hjem.

Afjog: Ca. 12 min.

Edit: Glemte lige...

Evil wheel: 5x5 x BW

- Fin ROM.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Dagens styrketræning blev aflyst, da jeg blev tilkaldt til at hjælpe noget familie med at flytte. Vi var 2 personer, og skulle op på 4. sal med klædeskabe, seng, borde osv. Til sidst blev de ca. 20-25 flyttekasser (med bøger og andre tunge sager) sat foran trappen, og så fik jeg lov til at løbe op og ned i pendulfart. 2 kasser ad gangen! Det tog 7 timer i alt. Fantastisk god træning at få lov til at flytte sådan nogle uhåndterbare ting. Jeg var dog ret imponeret over min form - Alt den Mix it up "funktionelle" træning virker sgu ok! :superman:

Taninja: Jeg løber lidt forskellige steder. I går var det Frederiksberg have - ok sted men lidt for mange civilister :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Var lidt kvæstet i morges, men træningen var planlagt, så det var om at komme i omdrejninger!! :4whip: Morgenvægten sagde 77,7 :dry:

Dagens træning:

Front Squat (VL greb):

2x5 x 60kg

3x5 x 80kg

1x3 x 90kg

1x2 x 100kg

Bænkpres:

1x5 x 50kg

3x5 x 80kg

1x3 x 90kg

1x1 x 102,5kg (slooow boat)

Pullups:

5x5 x 15kg

Dips:

1x20 x BW

1x15 x BW

1x10 x BW

Fin omgang. Front squat var dog ikke helt så let som sidst, men fin teknik. De 102,5 i bænk var langsomme, men min SL buddy råbte den op! Tror faktisk, at det er en tangering af en gammel PR fra dengang, jeg rent faktisk trænede bænk. Det tyder på, at allround styrken er ok og alt det andet Mix it up™ - halløj virker fint ..... selvom jeg ik' får trænet helt så meget styrke som jeg ville/burde.

Nå, en times pause med mælk og frugt :4mewantfood: inden:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 time.

God træning. Lidt escapes fra benlås og armbar + det løse. Fik også sparret nogle gode runder. Jeg kan mærke, at jeg er blevet mere sikker på mig selv, og tør lidt mere... især når det gælder nedtagninger.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Boksning: 1,5 time.

Der var god power i venstrepoten i dag, cardio-formen var fin, og jeg var overraskende let i kroppen. Må være fordi, jeg har haft fri hele dagen! Selvom jeg slet ikke får sparret nok, er det god træning, og selvom der er ret stor forskel på den optimale træning for en striker vs. en grappler, er det nok ikke helt skidt at få pulsen lidt op inden Open Mat. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner stærkt med at vi bliver matches til openmat, så jeg kan få lov at hilse for en gang skyld :4signme:

Hey Svendsen,

Det kunne være sjovt, men om ikke andet må vi hilse alligevel. Jeg kan huske fra sidst, at du har et ret godt game, og så er du jo en rutineret herre, så hvis vi mødes må du tage favoritværdigheden på dine skuldre. Generelt er feltet sgu ret stærkt i vores vægtklasse... synes der var flere begyndere med sidst. Bliver sjovt og hårdt! :superman:

Hvis ikke jeg var skadet, så jeg ikke kan holde på en vægtstang, ville jeg komme efter dig i både fsquat og bænken. :innocent:

Godt løftet! :superman:

Kommer du på lørdag i CSA?

Så længe du bare ikke slår min kettlebell SSST er det ok med mig. Den gider jeg nemlig ikke selv kæmpe med for tiden! :tongue: Jeg renger med at være i CSA, da jeg skal træne BJJ inden. Så må vi se hvor meget power, der er tilbage i mig til KB!!

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Brazilian Jiu Jitsu: 1,5 - 2 timer.

- Havde fået aftalt noget formiddagstræning. Vi var 5 med vores træner Ken, og kørte ren sparring hele tiden (dog med lidt små pauser med tips og tricks). Fik rullet en masse med Ken, som er super dygtig. Han vejer kun 68 kg, og kan virkelig rykke en rundt.

Jeg føler mig meget bedre rustet til Open Mat denne gang. Jeg har lige set, at jeg igen er i vægtklasse med en fyr som jeg har tabt til 2 gange. Håber virkelig at møde ham igen. :wink:

Bagefter fik jeg lavet lidt hurtig styrketræning feat. Frank L:

Tohånds pullups i reb: 10x5 x BW

Dips: 5x15 x BW

Og så hjem til en god gang! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share