Henning Friis - 2007


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

12/02-2005 - Styrkeløftsstævne, DM B & C

Starttid: 10.15

Sluttid: 16.??

Sted: Roskilde AK, Rosilde

Det starterede allerede natten før med at jeg var lige så nervøs som Moos, ja egentlig viste det sig at vi var et par stykker som havde sovet dårligt natten op til dette stævne, selvom vi ikke skulle løfte. :blink:

Så kan man tale om at leve sig med ind i det. :laugh:

Nå, jeg fik slæbt mig ud af sengen kl. 7.20, hvilket måske ikke lyder tidligt, men det er det, når det var en lørdag morgen! :sleeping:

Mens jeg kløede mig lidt i bollerne, fik åbnet øjenene, og tænkte så ved mig selv: ”Hvorfor fanden gør jeg det her?” Svaret skulle komme senere på dagen...

Lidt havregryn, en tank diesel og en Pepsi MAX senere, og jeg var på vej ud for at hente Moos som den første. Det gik rask videre for at samle Poul op, og så var kursen mod Sjælland ellers sat. :cooldance:

Undervejs blev der underholdt med feee’ sort musik som Poul havde slæbt med. Vendinger som Skanky Ho’s, Pimp, dick, pussy strømmede lystigt ud af anlægget. Poul burde for fanden være ghettoneger og hedde Vinny, med den musiksmag. :shades:

Så nåede vi Roskilde, og efter vi fik set lidt af byen(fare lidt vild om man vil…) så fandt vi da endelig stedet, takket være de store skilte der var blevet sat i dagens anledning, dvs. små A4 ark hist og her. :dry:

Allerede da vi trådte ind af døren, fornemmede vi at det var tale en styrkeløftsklub, dog en rimelig stor og veludrustet en af slagsen. Vi fik set os lidt omkring, hilst på de andre Odense-tosser(var kørt i to biler) samt de sædvanlige hoveder fra TSK af. Tiden op til selve løftene blev brugt flittig på at sondere klubben for evt. mindesmærker for vores champ Holsting, som slog sine folder i denne klub i hans storhedstid. Det lykkes dog også, men først senere. Derover fik jeg prottet min overdådige madpakke af, og det var nu tid til at gøre det jeg var kommet for at gøre, at tage massere af suspekte billeder. :innocent:

Det blev tiden og Moos skulle løfte. Det blev lidt blandet, omend det gik nu ganske godt for vores unge (blege) håb. :weight_lift:

Man må sige at OBBC fyldte godt i landskabet, sådan rent mandskabmæssigt og hyggeagtigt. Magen til en flok selvfee' selviscenesættende bøssoide stoddere skal man sku lede længe efter, og sådan er vi. :pimp:

Specielt Hippo havde det med at luske sig ind på vores billeder med en casual pose. :4flex:

En af dagens højdepunkter var da Hippo og mig snakkede lidt om en af en løftere i den tunge klasse.

"Ham der er nok ikke særlig god til dødløft, med den mave han har..."

280 kg senere i konventionel stil og uden bælte, til åbningsforsøg...

"Hippo gamle dreng, vi tog vist fejl..." :laugh:

Nå, men stævnet var efterhånden slut, men heldigvis var der lidt gratis drikkevarer til slut grundet klub jubilæum, og lige pludselig fik jeg øje på en gammel mesterskabstavle med Champen's navn på, så vi blev hængende lidt endnu og tog nogle flere billeder. :w00t:

Og mens vi var igang, så skulle vi også i bedste paparazzi-stil tage billeder af Moos i badet. :devil::laugh:

Endelige skulle vi hjem igen, og sørme også om det ikke blev snestorm. De andre var nu lidt nervøse ved at køre hjem på det tidspunkt, men jeg tog det da som en udfordring. :innocent::laugh:

Et par timer senere, totalt kogt i hovedet, foran computeren...

Hvorfor fanden gjorde jeg det her? Fordi det var pissesjovt, godt kammeratskab og så var da for fanden inspirerende at se folk løfte igen. :devil::innocent:

LIGHTS OUT - GAME OVER! :sleeping::sleeping::sleeping:

Link to comment
Share on other sites

13/02-2005 - Overkrop

Starttid: 11.00

Sluttid: 12.35

Sted: OBBC

DB Bent over rows

1 x 6/9 @ 27/17 kg

1 x 6/8 @ 35/27 kg

1 x 6/8 @ 42,5/29 kg

1 x 6/8 @ 32,5 kg

1 x 6 @ 42,5 kg (Venstre)

DB Front raise

1 x 8 @ 4 kg

3 x 8 @ 6 kg

Onearmed Closegrip pulldowns

1 x 6/8 @ 6/3 blokke

1 x 6/8 @ 8/6 blokke

1 x 6/10 @ 8/6 blokke

DB Shrugs

1 x 6 @ 35/27 kg

2 x 6 @ 50/30 kg

DB Lying triceps extensions

1 x 8 @ 9 kg

1 x 8 @ 15/12,5 kg

2 x 8 @ 15/14 kg

Onearmed High cable rows

1 x 8 @ 3 blokke

2 x 8 @ 5 blokke

External Rotation

1 x 10/15 @ 1 blok

1 x 15/12 @ 1 blok

1 x 12/15 @ 1 blok

Internal Rotation

1 x 12/15 @ 2/1 blok(ke)

5 min. udstrækning.

God træning i dag, højre skulder responderer godt på den øget rehabiliteringstræning. Jeg kan dog godt mærke at den har været skadet, men det er blevet bedre den sidste uges tid, og egentlige smerter har jeg ikke. Der blev vekslet et par få ord med Craw og Martin M.

Link to comment
Share on other sites

15/02-2005 - Underkrop

Starttid: 16.50

Sluttid: 18.25

Sted: OBBC

Det var en slags deload idag, så det blev ren hygge. :innocent:

Frontsquat

1 x 3 @ 60 kg

5 x 3 @ 92,5 kg

Dødløft

1 x 3 @ 60 kg

1 x 3 @ 100 kg

5 x 3 @ 140 kg

2 x 3 @ 140 kg(Semi-sumo)

Ifølge de andre er min dødløftsstil stadig en del stifflegged, hvilket er uacceptabelt. Jeg prøver at medbringe kamera på fredag til brug for nærmere analyse.

Seated Calf Raise

1 x 6 @ 40 kg

4 x 6 @ 57,5 kg

Hyperextended crunch

1 x 6 @ kropsvægt

2 x 6 @ kropsvægt + 35 kg

Glute-Ham Raise

2 x 6 @ kropsvægt

5 min. udstrækning.

Fin træning i dag, trænede dog let i dag, da jeg skal teste max på fredag, og siden jeg alligevel skulle til generalforsamling senere, så havde jeg god tid i dag til sniksnak. :blahblah:

Det nye spændende er at OBBC får et lokale kun til styrkeløft. Tidshorisonten er dog omkring 2 år, da det er en del af en større ombygning af klubben. :w00t:

Det lidt triste var i dag at vi ikke fik Erik ind i bestyrelsen, fordi vi manglede blot 2 stemmer! Det er særdeles trælst, fordi ikke alle licensløftere var til stede i dag til generalforsamlingen. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Det nye spændende er at OBBC får et lokale kun til styrkeløft. Tidshorisonten er dog omkring 2 år, da det er en del af en større ombygning af klubben. :w00t:

Det lidt triste var i dag at vi ikke fik Erik ind i bestyrelsen, fordi vi manglede blot 2 stemmer! Det er særdeles trælst, fordi ikke alle licensløftere var til stede i dag til generalforsamlingen.  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Cool! :w00t:

Jah, jeg forsøgte godtnok, men mit medlemskort virkede ikke mere :innocent:

Link to comment
Share on other sites

16/02-2005 - Overkrop

Starttid: 16.45

Sluttid: 19.25

Sted: OBBC

DB Bent over rows

1 x 6/8 @ 27/27 kg

3 x 6/8 @ 38/32,5 kg

Onearmed Closegrip pulldowns

1 x 6 @ 10 blokke (Begge arme)

1 x 6 @ 14 blokke (Begge arme)

2 x 6/8 @ 7/6 blokke

Højre skulder brød sig dog ikke om at bruge begge arme samtidig, for høj vægt, men derefter ok.

Plate Frontraises

1 x 8 @ 5 kg

3 x 8 @ 10 kg

DB Shrugs

1 x 6 @ 35/27 kg

2 x 6 @ 42,5/27 kg

DB Lying triceps extension

1 x 8 @ 9 kg

3 x 8 @ 13 kg

Onearmed High cable rows

1 x 8 @ 3 blokke

2 x 8 @ 5 blokke

Static Pushup Hold

2 x 15-20 sek. @ Swissball

External Rotation

2 x 12 @ 1 blok

1 x 8 @ 1½ blok

Interal Rotation

1 x 12 @ 2/1 blok

5 min. udstrækning.

Lækker træning i dag, troede det skulle blev kort, men så gik der snak og udstyr i den, og før jeg vidste af det, var vi gang med at proppe Poul i udstyr, og straks var man i gang med at spotte, hjælpe med wraps og svine folk. :innocent::bigsmile:

Poul leverede også varen og var totalt leee' i squat og dødløft. :devil::blink:

Magien var der, ligesom i de gode gamle dage. :satisfied:

Udstyr here I come... :laugh::innocent:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Det nye spændende er at OBBC får et lokale kun til styrkeløft. Tidshorisonten er dog omkring 2 år, da det er en del af en større ombygning af klubben. :w00t:

Det lidt triste var i dag at vi ikke fik Erik ind i bestyrelsen, fordi vi manglede blot 2 stemmer! Det er særdeles trælst, fordi ikke alle licensløftere var til stede i dag til generalforsamlingen.  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Cool! :w00t:

Jah, jeg forsøgte godtnok, men mit medlemskort virkede ikke mere :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Total cool. :4thumbup: :cooldance:

Vi har snakket om at rigge valget til næste år, så vi må have tilskud til at købe stemmer med. :4signme::devil:

Link to comment
Share on other sites

18/02-2005 - RM Test : Underkrop

Starttid: 16.30

Sluttid: 20.00

Sted: OBBC

Frontsquat

1 x 3 @ 60 kg

1 x 3 @ 90 kg

1 x 2 @ 110 kg

1 x 1 @ 125 kg

1 x 1 @ 135 kg

1 x 1 @ 142,5 kg

1 x 1 @ 147,5 kg Ny PR!

1 x 1 @ 152,5 kg Ny PR! :devil:

2 x 3 @ 110 kg

1 x 2 @ 115 kg

That felt so goooood, helt ned og vende i bunden, og uden bælte. Jeg rystede også som et espeløv mens jeg grindede de 152,5 kg op. :w00t:

Jeg fik dog en mindre forstrækning eller lign. i venstre quadriceps, tror det skyldes jeg kom lidt skævt op på de 147,5 kg. Det var dog ikke værre at jeg kunne komme fint igennem resten af dagens program.

Dødløft

1 x 3 @ 110

1 x 3 @ 140

5 x 3 @ 160 kg

2 x 3 @ 140 kg(Semi-sumo)

Brændt aw efter frontsquat, brugte lidt tid på teknikken. Den er stadig pænt rundrygget, men det er ingen hindring i OBBC. :innocent:

Glute-Ham Raise

1 x 6 @ kropsvægt

1 x 6 @ kropsvægt + 10 kg Ny PR!

Hyperextended crunch

1 x 6 @ kropsvægt

1 x 6 @ kropsvægt + 37,5 kg Ny PR!

1 x 6 @ kropsvægt + 40 kg Ny PR!

Seated Calf Raise

1 x 6 @ 40 kg

1 x 6 @ 70 kg Ny PR!

2 x 6 @ 75 kg Ny PR!

1 x 6 @ 80 kg Ny PR!

Cuban Rotations

2 x 15 @ Lat pulldown bar(ca. 3 kg)

5 min. udstrækning.

Overfee' træning i dag. Der var magi i luften i dag, PR'erne fløj om ørene på folk. Jeg tilskriver min trikot's comeback. Den har ligget og akkumuleret så meget overskud gennem de sidste par måneder i skabet, at nu skulle det bare ud. :shades::laugh:

Nå, men nu var dagen lige gået så godt, og da man så kommer ud til bilen, opdager man at der er blevet stjålet et par ting fra denne. Tyvene har nakket min front til radioen, samt mit servicehæfte. Det er ting, som i sig selv er værdiløst, og derfor giver det ingen mening at stjæle disse ting. :raisebrow::4slap:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Brændt aw - Housewarming

En total hyggelig aften sammen med Poul, Poul's dame, Moos, Troels og Champen. Som vært havde jeg naturligvis sørget at ingen kom til at mangle noget. :4mewantfood: :4drunk: :partytime2:

Diæten var lagt til side i dag, så der blev spist godt til, dog ikke så perverst meget som jeg plejede før, så det er efterhånden ved at være en (god) vane at jeg har tillagt mig, ikke at spise alt for meget.

Dagens store samtaleemne: Styrkeløft(Big surprise):

Nedenstående billeder illustrerer hvor meget styrkeløftsnørderi der er tale om. Der blev målt dødløftshøjder for at sammenligne mellem sumo og konventionel dødløft. :4smartass::blink::laugh:

post-3788-1108870898_thumb.jpg

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

20/02-2005 - RM Test : Overkrop

Starttid: 15.30

Sluttid: 16.35

Sted: OBBC

DB Bent over rows

1 x 6/9 @ 27/17 kg

1 x 6/8 @ 35/27 kg

1 x 6/8 @ 44/32,5 kg

1 x 6/8 @ 45/32,5 kg

1 x 6/8 @ 46/32,5 kg

Onearmed Closegrip pulldowns

1 x 6/8 @ 5/4 blokke

1 x 6/8 @ 8½/6 blokke

1 x 6/8 @ 8/6 blokke

DB Front raise

1 x 8 @ 4 kg

1 x 8 @ 6 kg

1 x 8 @ 7 kg

1 x 8 @ 8 kg

DB Shrugs

1 x 6 @ 35/32,5 kg

2 x 6 @ 52/32,5 kg

DB Lying triceps extensions

1 x 8 @ 9 kg

1 x 8 @ 15/13 kg

1 x 8 @ 16/14 kg

1 x 8 @ 17,5/15 kg

Lever seated high row

1 x 10 @ 15 ?

1 x 10 @ 30 ?

1 x 10 @ 35 ?

Jeg kan bedre lide denne end med kabel, så den bliver kørt fremover.

External Rotation

3 x 10 @ 1 blok

Internal Rotation

1 x 10 @ 2 blokke

Static Pushup Hold

2 x 15-20 sek. @ Swissball

5 min. udstrækning.

Fin træning i dag, jeg var ikke specielt mærket af gårsdagens fest. Overkropsstyrken mangler stadig en del for at matche min gamle niveau, men det går støt fremad, ligesom det også gør med højre skulder. :bigsmile:

Troels var i huset og skulle lige nå at lave total nedsmeltning i squat. Selvom han havde lavet PR for to dage siden, så var det ingen undskyldning for at prøve igen i dag. :blink::devil::laugh:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Moos

Selv tak. Det var som altid pis'fee med dit selskab. :4thumbup:

Jfk

Tak tak, nu troede jeg lige at jeg var nr. 2 på MOL's liste over bedste frontsquattere efter at have slået Jagd'en, og så opdager jeg at du havde skrevet dig på med 160 kg for 2 uger siden. :mad::tongue:

Granhof

Tak, det er mest kravebenene at det gnavner. Lige for tiden har jeg blå mærker der konstant og det er egentligt meget fee'. :cooldance:

tbw

Tak også, men hov hov, jeg er sådan også stærk. Jeg træner bare aldrig med tunge vægte. :innocent::bigsmile:

Ja, vi ses jo på lørdag, skal nok blive hyggeligt, som altid. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Status 22/2-2005

Den første træningscyklus(ca. 6 uger) er nu overstået og det er tid til status:

Træning

Træningsprogrammet køres videre som det er nu. Jeg justerer dog lidt på øvelsesudvalget. Moderate tunge vægte fungerer fint, så det er der ingen grund til at ændre på.

Den rå benstyrke er klart min største fordel, så derfor vil jeg fokusere mere på lænde/kerne styrke, hvortil jeg erstatter den ene omgang Glute-Ham raises med hyperextensions, træner 2 sæt ekstra leg raises på hver underkropsdag, samt erstatter 2 ud af 4 sæt sumo-dødløft med almindelig dødløft.

Til overkroppen skal der køres med en lidt større volumen til bagskulder, 2x8 bliver til 3x10, samt et ekstra sæt rows på den tunge dag.

Diæt

Diæten køres indtil slutning af den næste træningscyklus, dvs. omkring 6 uger endnu. Herefter vil jeg oppe mit kalorieindtag, så jeg kommer til at ligge på en begrænset vægtforøgning fremover(forsigtig bulk), så den hårde styring af kosten er kommet for at blive. :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share