Styrkeløft 2005


Comedian
 Share

Recommended Posts

Off season - overkrop

Useriøs dag. Alt for træt. Det hele var dog i orden, da Poul gav mig en lækker, metro Titan-t-shirt :wub:

Bænkpres noget ala 5x60/60/80/90/95/100/105... Med pause. Føltes rimeligt tungt, skal have implementeret mere speed work i min træning igen.

Derefter noget disko plus en masse snak :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Off season - lower body

Frontsquat:

Opv.

3 x 2 x 100 kg

2 x 105 kg

Stangen gled og maste min delt fuldstændigt :gal:

Squat:

5 x 2 x 95 kg

3 x 2 x 115 kg

2 x 3 x 130 kg

2 x 2 x 135 kg

Reverse hypers: 4 sæt med kropsvægt

Smith seated behind the neck press: 4 x 5 x 50 kg + stangen

Link to comment
Share on other sites

Off season - fullbody deload

Studieorienteringsdag i dag... Meget lærerigt. Fysioterapeut var ret interessant :smile:

Godt med kæwe i dag, hyggeligt... Fandt ud af noget mht min stand i squatten og min ømme lænd, så det var herligt... Ud over det dovnede jeg den vidst :innocent:

Dødløft:

Mange x 1 x 90 kg

Primært teknik i sumo...

Squat:

4 x 3 x 90 kg

Igen, primært teknik... Endte med at stå med fødderne pegende ligefrem, og mærkede minimalt til det med lænden. Fedt :smile:

Gad ikke bænke i dag... :innocent:

Flad DB bænk: 6 sæt, de tungeste endte med 8x40 kg og 6x42.5 kg... Begge forholdvis nemme :bigsmile:

Incline bænk: 2x8x32 kg Let nok

Supersetted med

DB rows: 5 sæt op til 2x6x50 kg

Dovent :innocent:

Så tror jeg at jeg er klar til weekenden... Glæder mig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Off season - lower body

Frontsquat:

Opv.

3 x 2 x 100 kg

2 x 105 kg

Stangen gled og maste min delt fuldstændigt :gal:

Hvilket greb bruger du, OL eller kryds?

Studieorienteringsdag i dag... Meget lærerigt. Fysioterapeut var ret interessant :smile:

bøj og stræk ,er det interessant? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Landsholdssamling :4thumbup:

Jeg vil forsøge at gøre det kort, da jeg er brændt aw... :innocent:

Var jo til landsholdssamling her i weekenden... Totalt fed oplevelse, jeg nok sjældent har oplevet mage til og, og næppe glemmer lige med det samme. Ikke nok med at jeg har lært utroligt meget, har jeg også haft det utroligt sjovt og folk har bare været da shiiit at hænge ud med. Kæft, det har været cool! :4thumbup:

Lørdag startede jeg ud med at hoppe i udstyret, hvilket gik super dårligt. Missede først 205 kg, hvorefter jeg brændte 2. forsøg op :laugh: Men ok, det havde jeg også regnet med, den sidste måned tid taget i betragtning :smile: Derefter gik lænden død, så fik nogle tryk samt hjælp med noget udstrækning, der hjalp rigtigt godt. Resten af dagen gik med squatteknik og mavetræning :smile:

Aftenenes udskejelser vil jeg undlade, og bare sige det var fanme spass og hyggeligt :cooldance:

Søndag startede jeg med at bænke. Opvarmning op til en single på 110 kg med træning af opspænd med et plastikrør unden lænden. Følte faktisk at det virkede efter hensigten og fik mig til at spænde bedre op, så tror at jeg skal ud og have fat i sådan et til min bænkprestræning :smile:

Derefter lavede jeg 3 rigtigt lette singler på 150 kg i trøjen, med super kontrol og teknik. Alt det trøje-træning op til SM sidder i kroppen endnu, og de 150 kg var mindst lige så lette som til SM, på trods af at jeg ikke har lavet noget særligt tungt siden. Fedt! :smile: Derefter første en single på 160 kg ( Grimt og skævt!) og en let double på 160 kg, til en 9 cm klods. God power i bænken i dag. Sluttede af med 3x3x110 kg og 3x3x90 kg.

Derefter kørte jeg noget sumodødløft-træning. Noget opvarmning, noget speed og derefter 1/1/1/2/1x180 kg, røven kommer op for hurtigt og trækker for meget med ryggen. Skal have forbedret mavestyrken og ikke gå så dybt ned til stangen. Ud over det var der god kraft til at trække med i dag :smile:

Derefter lidt dødløft fra skiiiiive. Skal jeg til at køre mere, for at lære at bruge benene bedre.

Har lært så meget, og fået så meget at arbejde med. Det er fanme fedt :4thumbup: Kan ikke vente med at komme igang igen, eller til næste gang :smile:

Link to comment
Share on other sites

Moos---> ja det kan komme til at gøre herre nas i nallerne ved OL stil. Men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere med kryds, har du et specielt fif? mit problem er at stangen sejler/vipper. måske er jeg ikke bred nok :chicken:

Du er vist ergo så vidt jeg ved...på mit studie (jeg læser fys) er det blevet oplyst at vi kan kende ergoerne på de lilla bleer om hovedet :innocent:

:tongue: ja er ergo stud.

den har jeg ikke lige hørt før, og helt ærligt så kræver det nok lige en forklaring, for jeg fatter den ikke. Havde forventet et angreb om pileflet el. lign. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Moos---> ja det kan komme til at gøre herre nas i nallerne ved OL stil. Men jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere med kryds, har du et specielt fif? mit problem er at stangen sejler/vipper. måske er jeg ikke bred nok :chicken:

:tongue: ja er ergo stud.

den har jeg ikke lige hørt før, og helt ærligt så kræver det nok lige en forklaring, for jeg fatter den ikke. Havde forventet et angreb om pileflet el. lign. :tongue:

Ja, få større skuldre og lad være med at tude :wink::tongue: Naah, kør det i et stykke tid, så dør nerverne og det gør ikek så ondt :innocent:

Du sørger vel også for at bruge et ton magnesium på skuldrene?

Pileflet; Ha! :tongue:

Polle>>> :devil::bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Off season - underkrop

Rimeligt brugt efter i går... Kørte noget teknik i squatten, primært fokus på at komme bagud med røven og holde igen på vejen ned, og så vende den hurtigt... Synes bare jeg kommer ret langt forover... :unsure:

Derefter noget let dødløft. For fremtiden køres dødløft på ren dagsform, og så både konventionel, semisumo og bred sumo. Kørte bred sumo for første gang i dag, og det føltes umiddelbart ret underligt... Som om jeg slet ikek skulle trække og at stangen nærmest sprang op :blink:

Derefter liette goodmornings og 4 sæt weighted hypers...

Derefter sauna med Poul :wub::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Ja, få større skuldre og lad være med at tude :wink::tongue: Naah, kør det i et stykke tid, så dør nerverne og det gør ikek så ondt :innocent:

Du sørger vel også for at bruge et ton magnesium på skuldrene?

Pileflet; Ha! :tongue:

Polle>>> :devil::bigsmile:

det er ik fordi det gør nas, det er simpelthen bare røv austabilt... mit problem er ikke at den glider, men at mit støtteflade bliver smal og dermed ustabil... men jeg er nok ikke lige verdens bedste til at deske op med det greb :dry:

pileflet, ja det er vist en af de ældre fordomme... det sjoveste er sgu når man fortæller folk at man er ergo, og de svarer; Nåååh, det er sådan noget med massage ik? - nej det er fysserne og massører der laver det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share