Styrkeløft 2005


Comedian
 Share

Recommended Posts

:laugh: Jeg har lige været igennem samme omgang. Kom dog over det rimelig hurtigt ved at proppe mig med føde, og tage en dag hjemme fra skole :innocent:

Missede kun 1 træningssession.

God bedring!

Tak :smile:

Jeg holdt lige to dage hjemme, udne at misse noget træning, og er vidst ok igen. Håber jeg :innocent:

Træning kommer om lidt. God omgang :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Off season - Full body :cooldance:

Var ikke i skole i dag, da jeg var lidt kvæstet og ikek følte mig helt på toppen, da jeg vågnede... Spiste lidt, hoppede i seng og 5 timer senere vågnede jeg :blink: Så var jeg tilgengæld også ret frisk, så det var jo herligt. Ventede lige et par timer, med at se helbreddet an, og så afsted til træning. God omgang, i dag. Masser af volumen, kæwe og godt humør :smile:

Squat, uden bælte:

Opv.

8 x 115 kg

6 x 125 kg

4 x 135 kg

5 x 4 x 100 kg

Lille ømhed i lænden på de 135 kg, ellers ret god omgang. Min nye stil spiller ikke endnu, mangler seriøst at kunne sparke til i bunden. Derfor var det også lidt halv-tungt :chicken: Positiv med volumen og lænden, dog, så :thumb:

Dødløft:

2 x 1 x 160 kg Konventionel/sumo

Bænkpres:

Opv.

2 x 4 x 90 kg

2 x 105 kg

3 x 2 x 120 kg

2 x 1 x 130 kg Easy :smile:

2 board:

2 x 130 kg

3 boards:

5 x 130 kg

2 x 140 kg

2 boards:

5 x 120 kg

Brystet igen:

1 x 125 kg Nr. 2 blev skæv, så missede den :blush::violin:

6 x 100 kg

Rigtigt god omgang pat, masser af kraft :bigsmile: Fik også lige bitchslappet Jens en gang... :cooldance:

Og endnu en gang blev jeg mindet om hvor svag jeg er til 2 klods højde :blink:

Dødløft, uden bælte:

Opv.

3 x 3 x 120 kg Konventionel, semisumo, sumo

3 x 3 x 140 kg Konventionel, semisumo, sumo

2 x 2 x 160 kg Konventionel, semisumo

2 x 170 kg Konventionel

Bælte:

2 x 3 x 140 kg Semisumo

De 170 kg var super nemme, masser af overskud. Semisumoen kørte ikke så godt, har stadig meget teknik, der skal være bedre styr på. Sumo skal også arbejdes bedre ind i systemet, tror jeg.

Dødløft med trækgreb, uden bælte:

2 x 8 x 100 kg

Let vægt, stille og rolig. God øvelse :smile:

Goodmornings:

2 x 8 x 70 kg

8 x 100 kg

Føltes som en tom stang, masser af oversku'...

Supersetted med

Laterals:

3 x 12 x 15 kg

Plus noget udstrækning og squatteknik.

Super træning :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hey Moos!

Ville lige forbi og sige pænt goddag til den meget sjove mand i Onklens log :rofl2:

Har lige siddet og kigget lidt på dagens træning. D' da nåe rædi pæænt tånkt nåe do ræver ront :laugh:

Kærligste hilsner

Former- fynbo-Sally

(-å nai d' har æt nåe å gør mæ krops-fårmær :wink: )

Beæret :bowdown:

Det er jo altid nemt at være sjov på andres bekostning :tongue:

Tak ska' dij haje :bigsmile:

Og ikke ét ondt ord om de fynske pigers former! :nonono::wub::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Off season - full body

Sov ca. 3 timer i nat grundet rapportarbejde... Og med lægebesøg osv. var jeg bare ikke frisk. Masser af doms. Det eneste, der kørte nogenlunde, var dødløft.

Squatten er begyndt at føles ok, desværre kan jeg ikke komme ordentligt ned :dry: Fra mandag begynder jeg at boxsquatte noget mere, for at arbejde mig ned :smile:

Squat, uden bælte, teknik:

Opv.

6 x 3 x 90 kg

5 x 5 x 70 kg High bar

Skal dybere...

Bænkpres:

Opv.

10 x 2 x 90 kg

2 x 8 x 70 kg smalt greb

Dødløft uden bælte:

Opv.

4 x 2 x 170 kg

Raketter. Fee' :bigsmile:

Dips, facepulls og squatteknik til box... Samt udstrækning.

Nogenlunde træning, med masser af hyggeligt selskab :smile:

Link to comment
Share on other sites

Squatten er begyndt at føles ok, desværre kan jeg ikke komme ordentligt ned :dry: Fra mandag begynder jeg at boxsquatte noget mere, for at arbejde mig ned :smile:

Squat, uden bælte, teknik:

Opv.

6 x 3 x 90 kg

5 x 5 x 70 kg High bar

Skal dybere...

Jeg vil anbefale "Kurt tricket". Kan man ikke nå godkendt dybde skal der flere kilo på stangen. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeps! Squatfather laver gas! Men det er da meget underholdende med et "kurt trick" :laugh: Det er fuldstændig fejlagtigt bare at smide flere kg på stangen for at komme langt nok ned, det det ofte bare vil resultere i mere knævandring og totalt ringe stil. :smile:

Ps. Men kan da godt se at man kunne misforstå det da Squatfather ikke laver nogle smilies der indikere at det selvfølgelig er gas.

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Med meget muskelmasse og spændte muskler skal der squ mere emd stangen til at nå under parallel med dem mest effektive stil. Man vil vel gerne udnytte bare en smule elastisk energi i bindevæv og muskler?

Tænk på stivbenet kødløft. Stang = kun til knæhøjde med ret ryg. 100+kg = midt skinneben med ret ryg, kurt trick in effect med perfekt stil :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tjah nu er "Kurt tricket" jo rent faktisk taget fra den virkelige verden. Kurt bruger vitterligt dette trick.
Ja, det ved jeg godt! Har fulgt en del med i diverse logge. Bla. Klaus Jensens der havde problemer med dybden dengang han squattede. :smile:
Det skal så siges at han har mere erfaring inden for SL end vi kan mønstre sammen.

Og?? Ser også bodybuildere der har trænet i 30år der træner med hovedet under armen :wink:

Det skal siges at jeg som udgangspunkt ikke tror på denne metode.

Måske hvis man squatter i udstyr og har problemer med at komme ned fordi udstyret strammer for meget, så kan de måske være fordi man skal have lidt flere kg på stangen (Selvom dette dog ofte ikke er problemet)

Eller hvis man har så få kg på (Evt. kun stangen eller lidt mere), at balancen i løftet ikke er rigtig.

At smide 140kg på stangen fordi man ikke kan komme ned til godkendt dybde med 100kg, ser jeg som ret dumt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeps! Squatfather laver gas! Men det er da meget underholdende med et "kurt trick" :laugh: Det er fuldstændig fejlagtigt bare at smide flere kg på stangen for at komme langt nok ned, det det ofte bare vil resultere i mere knævandring og totalt ringe stil. :smile:

Ps. Men kan da godt se at man kunne misforstå det da Squatfather ikke laver nogle smilies der indikere at det selvfølgelig er gas.

Det var på ingen måde ment som gas. Det er da noget jeg tit har set fungerer fint i praksis. Og jeg har da meget svært ved, at se hvordan det skulle resultere i mere knævandring og dårlig stil. :smile:

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Det var på ingen måde ment som gas. Det er da noget jeg tit har set fungerer fint i praksis. Og jeg har da meget svært ved, at se hvordan det skulle resultere i mere knævandring og dårlig stil.

Hehe! Jeg synes det lidt svarer til at gå over til en gut som partiel bænkpresser 60kg med forced, og så smide en 20er mere på hver side og så set om den ikke nok skal komme helt ned :laugh:

Ofte er det jo sådan at det er når folk bliver presset at teknikken gør i fløjten. Synes det lyder som en meget mærkelig teori, men hvis det virker for "kurt" eller måske endda andre i Hsk, så skal i da være velkommen til det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det skal så siges at han har mere erfaring inden for SL end vi kan mønstre sammen.

Og?? Ser også bodybuildere der har trænet i 30år der træner med hovedet under armen wink.gif

Nu var min pointe mere at Kurt, som følge af hans erfaring, ved hvad der virker på ham. :wink:

Jeg ville tro at Moos ville få mere ud af at strække sine hoftebøjere ud inden squat end at smide flere kilo på, selvom ideen har virket for en del løftere.

Jeg har tit oplevet at et par minutter med udstrækning af netop disse muskler, kan få folk til godkendt dybde uden problemer.

Link to comment
Share on other sites

Det gør Moos nu allerede regelmæssigt. hvis ikke skal jeg :bottom:

Det er vel normalt at en ny stil volder en smule begynder probs? Det er en stil der blev introduceret sidste weekend. Box squat kan være et fornuftigt værktøj, og tålmodighed ligeså :wink:

Hvis stilen kræver ekstra kg for at komme ned og dette ikke kompromiterer teknikken, vil jeg mene der er et godt pop at hente i bunden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu var min pointe mere at Kurt, som følge af hans erfaring, ved hvad der virker på ham.
Fint nok for ham...Tror dog næppe det fungere for særligt mange :smile:
Jeg ville tro at Moos ville få mere ud af at strække sine hoftebøjere ud inden squat end at smide flere kilo på, selvom ideen har virket for en del løftere.

Jeg har tit oplevet at et par minutter med udstrækning af netop disse muskler, kan få folk til godkendt dybde uden problemer.

Se nu bliver Fysioterapeuten glad :bigsmile: Det tror jeg du har ret i, og Moos bruger da efterhånden også mere tid på strækøvelser end reel træning når han er oppe og træne :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med succes anvendt Kurt-tricket - dog kun i udstyr. F.eks. til JM 2003 kunne jeg ikke få mit sidste opvarmingsløft under parallel, men 30kg mere på og så ind, så var den der. Sådan var det iøvrigt altid dengang, men nu er jeg også en af historiens ringeste squattere rent teknisk, kan jeg vist roligt sige uden at blive uvenner med nogen. :w00t:

En beskrivelse af Kurt-Tricket hænger iøvrigt på opslagstavlen i HSK. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med succes anvendt Kurt-tricket - dog kun i udstyr. F.eks. til JM 2003 kunne jeg ikke få mit sidste opvarmingsløft under parallel, men 30kg mere på og så ind, så var den der
Hehe! Ja, det kan jeg godt huske. Det var sgu massivt squattet, og netop i stramt udstyr (Specielt med Titan dragterne), kan det jo være meget godt at smide lidt flere kg på hvis man ikke kan komme ned.
Sådan var det iøvrigt altid dengang, men nu er jeg også en af historiens ringeste squattere rent teknisk, kan jeg vist roligt sige uden at blive uvenner med nogen.

Det vil jeg godt skrive under på...Den er ligefrem grimmere end min dødløft :laugh:

En beskrivelse af Kurt-Tricket hænger iøvrigt på opslagstavlen i HSK.

Det er god værkstedhumør :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke jeg kan tillade mig at strække ud ret meget mere til træning, end jeg allerede gør... I det tilfælde kunne jeg vidst lige så godt melde mig ind i en gymnastikklub :cheer:

Men jeg siger tak for alle rådene ( Selvom jeg nu synes det er lidt voldsomt; har jo kun prøvet den nye stil i en uge :biggrin: )

Tror at jeg bruger et par uger til boxen, så skal det nok hjælpe :smile:

Med meget muskelmasse og spændte muskler skal der squ mere emd stangen til at nå under parallel med dem mest effektive stil. Man vil vel gerne udnytte bare en smule elastisk energi i bindevæv og muskler?

:wub:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har med succes anvendt Kurt-tricket - dog kun i udstyr. F.eks. til JM 2003 kunne jeg ikke få mit sidste opvarmingsløft under parallel, men 30kg mere på og så ind, så var den der. Sådan var det iøvrigt altid dengang, men nu er jeg også en af historiens ringeste squattere rent teknisk, kan jeg vist roligt sige uden at blive uvenner med nogen. :w00t:

En beskrivelse af Kurt-Tricket hænger iøvrigt på opslagstavlen i HSK. :laugh:

Nu har jeg jo ikke set det... Men du skulle vel ikke have nogle film? :smile:

Man kan vel altid bruge et lille grin :innocent::wink:

Link to comment
Share on other sites

Hehe! Jeg synes det lidt svarer til at gå over til en gut som partiel bænkpresser 60kg med forced, og så smide en 20er mere på hver side og så set om den ikke nok skal komme helt ned :laugh:

Nu er der jo en forskel på om man ikke kan komme ned eller man ikke vil ned. :wink:

Ofte er det jo sådan at det er når folk bliver presset at teknikken gør i fløjten. Synes det lyder som en meget mærkelig teori, men hvis det virker for "kurt" eller måske endda andre i Hsk, så skal i da være velkommen til det :laugh:

Såfremt det går galt med tekniken, når det bliver tungt er tekniken ikke god nok. Det er da muligt, at du mener det er en mærklig teori, for mig er det dog simpel fysik. Og, nej. Det er ikke kun et princip der bruges i HSK. Det er meget udbredt i styrkeløftkredse. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Såfremt det går galt med tekniken, når det bliver tungt er tekniken ikke god nok. Det er da muligt, at du mener det er en mærklig teori, for mig er det dog simpel fysik. Og, nej. Det er ikke kun et princip der bruges i HSK. Det er meget udbredt i styrkeløftkredse.

Vi kan diskutere det herfra og til Jul, men synes stadig det er en MEGET dum teori :smile: Kan på ingen måder se det smarte i det. ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share