pivklar i odense


Jeanette K
 Share

Recommended Posts

Årh hvad :dropjaw:

Man skulle altså have været barn og med til den fødselsdagsfest :4thumbup:

Godt gået af dig Piv :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t::w00t:

Ja ja jeg kan godt.... når det skal være..... :wink: og jeg har nydt det for vildt... sådan en dag er guld værd .. selvom jeg nu ligner udskidt æblegrød her til aften... :laugh:

Kan kun sige....

WOOOOOW

What a nice day :tongue:

Tak for dine søde ord og du havde været mere end velkommen havde du været barn da...

:4thumbup:

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg blev stillet en udfordring i dag på msn af en fra Mol…. Og som flest kender mig så går sådan en helst ikke forbi mig…( til advarsel; en dybsindigt indlæg !! )

Vedkommende stak mig en citat… som var mig kendt helt inde i min dybeste sted i hjertet… en del af min hverdag og ikke mindst i mine tanker. Mange kender den men kender den i stilhed eller sammen til møder hvor man er få eller mange. I et fællesskab om noget mange finder skam ved.

Jeg vil starte her ved at sige som jeg gøre til disse møder;

Hej jeg hedder Jeanette og jeg er voksen barn af 2 alkoholiker.

Med disse ord i sådan en fællesskab så ved alle hvad dette betyder nogen mere end andre, Nogen med masse af bearbejdelse på bagen andre helt nye og ikke forstår hvorfor de tror de er anderledes end de fleste er i deres omgangskreds, imellem venner og bekendte.

Jeg er en af dem som er nået rigtig langt men med disse ord skal jeg så sige jeg altid må have den bevidsthed om det er en livsopgave at være en produkt af alkoholiker.

Man skal være parat til at se på sig selv, sine gerninger, sine tanker og ikke mindst sin måde at være og reagere på andre.

Alle som har været barn af min 1 alkoholiker tror de er anderledes det er de fleste … og er de eneste i verden som står med disse problematikker de nu engang har.

Det er man IKKE!

Hvad gøre disse børn, hvad er deres kendetegn …. Tja… de gætte sig til normalt adfærd, mange har svært med at gennemføre et projekt, nogen lyver når sandheden er svært at forklar og forstår, de er nådesløse med selvkritik, kan have svært med at more sig, kan have svært med nære forhold, overreagere på forandringer særligt hvis de ikke har kontrol over dem, de kan søge billigelse og bekræftelser og de tror de er alene i verden med deres problemer.

Man må igennem en del for at bryde denne onde cirkle og derefter være bevist om det for ikke at falde i med selvynk og ønske om medlidenhed…

Ens mål skal være at bryde cirklen og være tålmodig, arbejdsomt og tro på man kan.

Hvordan kan det være jeg synes det er vigtigt at skrive her…. Tja… fordi det er en del af hvem jeg er og ved i hvad …. Jeg er en af de heldige… Jeg er ikke blevet alkoholiker …. Hvilken rigtig mange af dem der er kommet fra samme kår som mig er blevet, heldigvis er rigtig mange af disse også blevet AAér og dem er jeg meget stolte af… de lever en dag af gangen… får det bedste ud af deres dag og arbejder hårdt for at forblive ædru endnu en dag.

Som jeg skrev i starten så er mange fyldt med skam når man taler og skriver om denne emne.. det gøre jeg IKKE…

Jeg er stolt af jeg er her i dag og lever et godt liv…

Er det svært.. neeeeeeeeeej ..igennem ærlighed, bevidsthed og hårdt arbejde når man langt. Gaven jeg fik med mig fra min barndom var min fighter mentalitet… Jeg vil overleve og kæmp for det jeg elsker, tror på og holder af. Det sværeste den dag i dag må være at have de nære forhold og det med at gætte mig til ting dog er jeg blevet rigtig god til at spørge mig frem og søge viden i stedet for at gætte *GG*…. Det jeg arbejder med og altid synes jeg kæmper med men så tænker jeg " mon ikke de fleste har deres at slås med…?? "Mine problemer er ikke større end andres og heller ikke mere kompleks. Jeg er dog nogen erfaringer rigere på oplevelser som jeg ikke ville ønske nogen andre ville have eller få i fremtiden.

Mine oplevelser er ikke glemt, ej skjult men derimod er de tilgivet i mit sind for igennem tilgivelser finder jeg min sindsro.

Tak fordi i lyttet... :bigsmile:

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Årh hvad :dropjaw:

Man skulle altså have været barn og med til den fødselsdagsfest :4thumbup:

Godt gået af dig Piv :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t::w00t:

Ja ja jeg kan godt.... når det skal være..... :wink: og jeg har nydt det for vildt... sådan en dag er guld værd .. selvom jeg nu ligner udskidt æblegrød her til aften... :laugh:

Kan kun sige....

WOOOOOW

What a nice day :tongue:

Tak for dine søde ord og du havde været mere end velkommen havde du været barn da...

:4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Pynter du så lige så meget op når de lidt større drenge kommer på besøg her på torsdag? :bigsmile::innocent:

Link to comment
Share on other sites

Årh hvad :dropjaw:

Man skulle altså have været barn og med til den fødselsdagsfest :4thumbup:

Godt gået af dig Piv :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t::w00t:

Ja ja jeg kan godt.... når det skal være..... :wink: og jeg har nydt det for vildt... sådan en dag er guld værd .. selvom jeg nu ligner udskidt æblegrød her til aften... :laugh:

Kan kun sige....

WOOOOOW

What a nice day :tongue:

Tak for dine søde ord og du havde været mere end velkommen havde du været barn da...

:4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Pynter du så lige så meget op når de lidt større drenge kommer på besøg her på torsdag? :bigsmile::innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Øhhhh nej det skulle ikke være nødvendigt eller HUR????

:cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Årh hvad :dropjaw:

Man skulle altså have været barn og med til den fødselsdagsfest :4thumbup:

Godt gået af dig Piv :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t::w00t:

Ja ja jeg kan godt.... når det skal være..... :wink: og jeg har nydt det for vildt... sådan en dag er guld værd .. selvom jeg nu ligner udskidt æblegrød her til aften... :laugh:

Kan kun sige....

WOOOOOW

What a nice day :tongue:

Tak for dine søde ord og du havde været mere end velkommen havde du været barn da...

:4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Pynter du så lige så meget op når de lidt større drenge kommer på besøg her på torsdag? :bigsmile::innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Øhhhh nej det skulle ikke være nødvendigt eller HUR????

:cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen det er da en slags festdag når vi kigger forbi. :banana3: :icecream::clown2:

Link to comment
Share on other sites

Årh hvad :dropjaw:

Man skulle altså have været barn og med til den fødselsdagsfest :4thumbup:

Godt gået af dig Piv :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t::w00t:

Ja ja jeg kan godt.... når det skal være..... :wink: og jeg har nydt det for vildt... sådan en dag er guld værd .. selvom jeg nu ligner udskidt æblegrød her til aften... :laugh:

Kan kun sige....

WOOOOOW

What a nice day :tongue:

Tak for dine søde ord og du havde været mere end velkommen havde du været barn da...

:4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Pynter du så lige så meget op når de lidt større drenge kommer på besøg her på torsdag? :bigsmile::innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

Øhhhh nej det skulle ikke være nødvendigt eller HUR????

:cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen det er da en slags festdag når vi kigger forbi. :banana3: :icecream::clown2:

<{POST_SNAPBACK}>

Hmmmmm jeg vil se på sagen med en hvis form for alvor :w00t::w00t: Festlig skal det nok blive det er jeg mere end sikker på ... kan så ikke lige på stående fod lige se hvilken form for pynt der skulle bruges.. men men men vi får at se.... når jeg har sovet på det :wink:

Link to comment
Share on other sites

Dejligt indlæg der Piv, din hudløse ærlighed er beundringsværdig. Du er en overlever, du er en vinder og et kraftfuldt og godt eksempel på, at det nytter at turde at åbne øjene og se sig selv.

Jeg ber sjældent, men når jeg bruger bøn er det denne, den smukkeste af dem alle ACA Bønnen.

Jeg lægger min hånd i jeres,

og sammen kan vi gøre det vi ikke kunne gøre alene.

Der er ikke længere en følelse af håbløshed.

Vi behøver ikke længere at være afhængigeaf vores ustabile viljekraft.

Vi er sammen nu,

og rækker vores hænder ud efter kraft og styrke større end vores.

Og mens vi holder hinandens hænder,

finder vi en kærlighed og forståelse ud over vores vildeste drømme.

Link to comment
Share on other sites

Dejligt indlæg der Piv, din hudløse ærlighed er beundringsværdig. Du er en overlever, du er en vinder og et kraftfuldt og godt eksempel på, at det nytter at turde at åbne øjene og se sig selv.

Jeg ber sjældent, men når jeg bruger bøn er det denne, den smukkeste af dem alle ACA Bønnen.

Jeg lægger min hånd i jeres,

og sammen kan vi gøre det vi ikke kunne gøre alene.

Der er ikke længere en følelse af håbløshed.

Vi behøver ikke længere at være afhængigeaf vores ustabile viljekraft.

Vi er sammen nu,

og rækker vores hænder ud efter kraft og styrke større end vores.

Og mens vi holder hinandens hænder,

finder vi en kærlighed og forståelse ud over vores vildeste drømme.

<{POST_SNAPBACK}>

Den bøn du citere her er også en smuk en af slagsen for det er en af de største frygte man som ACA har når man dukker op i fællesskabet... det er igen at skulle kæmpe alene uden den kærlighed man ønsker og ingen til at gribe en.

smukt er det at med en fælles fortid, med accept og forståelse så flytter man sig mentalt og følelsmæssigt ret hurtigt sammen.

Grundlæggende mener jeg alle principper kan komme enhver menneske til gavn i deres personlig udvikling.

Alle kan vælge at være ærlige, åben og en vinder.

Hvorfor frygter man at være ærlig?

De som ikke kan tackle ærligheden er de så betydningsfulde i ens liv at løgn er nødvendigt for at beholde dem tæt til sig? Dette bør man spørge sig selv!

Jeg kan være forundret over man beundre noget så simplet som ærlighed og åbenhed... for jeg mener jeg har mere at tabe i livet hvis jeg er uærlig end når jeg er ærlig...

:bigsmile:

Tusind tak for bønnen og ikke mindst dine ord...

Klem og varme tanker herfra til dig og din familie.

Link to comment
Share on other sites

I forlængelse af mit indlæg i aftes .... kommer lige flere tanker... :wink: intet med træning at gøre.. altså... :laugh:

Føleser kan være at negative og positive karakter....

De negative gøder alle vores tavlige tanker om os selv.. de positive gøder os sådan at vi vokser med opgaven og ikke mindst på en sund og værdifuld måde bliver vi bedre mennesker.

De som kæmper imod sig selv har en tendens til at suge det negative til sig og skyde det positive fra sig.. selvom de søger bekræftelsen hos alle.

Indviklet ja...

Hvorfor... hmmm der kan være mange årsager og det kræver en del hårdt arbejde at grave ned i sig selv og finde årsagen for derefter at ændre sit adfærd istedet for at leve tilfreds med man ikke kan ændre en negativ roller i sig selv.

I bund og grund så kan man rent billederisk forstille sig en person med en konstant sult... som spiser og spiser for at mætte hullet i deres sjæl for følelser som aldrig er blevet mættet...

Her har vi så dem som vi kender som overspiser..

Det er ikke sulten eller maden der er problemet... det er hullet i sjælen som skal ses på og arbejdes med.

Mætheden vil komme når svaret er fundet. :bigsmile:

Sådan kan det være med alt her i livet er min bedste overbevisning... alt som går fra en sund forhold til noget til man næsten er afhæning af et eller andet og bare ikke vil undvære det i sit liv ... på bekostning af alt så har man et seriøst problem man bør tackle og en ting er helt sikkert hvis man er ærlig med sig selv... så ved man, der er et problem og logikken er så at der også er en løsning..

At se sig selv i spejlet, arbejde for at ændre noget enten i ens fysisk eller psyken er hårdt, konstant arbejde .. man må sætte sig et mål ligesom med træningen, slankekuren eller lign og så tag man de skridt der er nødvendigt for ændre situationen.

De som er omkring en kan så støtte, lytte og være der... men de kan ikke og må ikke tag slæbet for en.

Det er en personlig udvikling, måske ens første men det bliver heldigvis aldrig ens sidste...

I den periode man ændre sig selv på den ene eller anden måde har man tendens til at revidere sit liv på alle kanter og leder... sundt og ikke mindst nødvendigt med jævne mellemrum for selvudvikling.

Her gøre man op med vaner, adfærd, folk omkring en og ikke mindst problemet i sig selv.

Svært er det for dem omkring os i sådan en periode.. for her ændre vi ruten på vores livsbane og nogen mennesker skilles fra, nogen vi før har haft en masse fællesskab med. Forvirring, savn og tanker om hvordan det mon vil går i fremtiden spørger for vildt i en...STANDS dem med det samme... er mit råd.... Fjern to ord fra dine sætninger... HVIS og MEN....

Ingen kan se ind i fremtiden så derfor er HVIS en meget belastende ord i denne periode.

For mit eget vedkommende så forbinder jeg HVIS med en personlig skak spil som jeg aldrig kan vinde... med HVIS kan jeg dog altid være sikker på at tag sorger på forskud og får dem dermed to gange... :blink: Hvor smart er det?

Har man tendens til at slutte de fleste af sine sætninger med MEN .... så tænker jeg om man virkelig har tænkt det igennem... taget et valg?? Altså for mit vedkommende så er det lige med usikkerhed og ønsket om at ville se alle muligheder og på denne måde gå væk fra at skulle tag en beslutning og komme vidre med min dagsorden, mine mål og gøremål.

Igennem dette har jeg lært at jeg meget sjællend mister i mit liv... og hvordan er jeg nået hertil..

:dry:

Joh... når mennesker kommer og går i ens liv så bringer det en masse godt og man bliver klogere, varmere eller bare oplevelser rigere. Igennem oprigtighed, ærlighed og åbenhed i enhver form for forhold til et andet menneske uanset hvilken slags, så har alle der har eller er i ens liv sat deres fodspor i ens karaktere som menneske vil jeg mene.

Så for mig er alle mennesker som jeg kommer i kontakt med en gave i mit liv.

At man ikke beholder alle de mennesker som sætter deres fodspor hos en ikke er der altid er bare en del af ens vej igennem livet.

Husk at altid værdsætte dem selvom kantakten ændre sig måske endda helt forsvinder istedetfor at blive bitter, såret og bange og aggersive så husk alt det positive og glæde dig over disse mennesker. Være aldrig bange for at knytte nye kontakter i livet det er igennem mennesker vi bliver bedre mennesker.

Jeg tror på alt har en mening, et formål og dermed bliver det nemmere som årene går at glædes over alle dem som jeg har og har haft i mit liv på godt og ondt.

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Øh, jeg bryder mig ikke om opdelingen i positivt og negativt.

Det er vist den mest almindelige, men potentielt vil en sådan opdeling resultere i fortrængning. (Man er ikke villig til at sætte lighed mellem sig selv og noget, som man har betegnet som negativt.)

Jeg tror kun, øvelsen omkring positivt/negativt er god, hvis man kan lære at se alt som positivt.

Din øvelse med at huske 5 gode ting, hver aften, den tror jeg også kun på, hvis det er muligt at se det som de 5 mest berigende ting.

Hvis det istedet er et spørgsmål om at liste 5 ting, som man brød sig godt om i modsætning til 5 ting, som man ikke brød sig om, så tror jeg ikke så meget på det.

(Forøvrigt er det også en god ide at lære, at lade være med at bruge ordet "man", men det har jeg forløbigt ikke lært.)

I forhold til dine tanker om børn af alkoholikere, så husker jeg sidst jeg var på noget, som for alvor mindede om en date. I løbet af hovedretten (det er mad, jeg taler om) fandt jeg ud af, at hendes far havde været alkoholiker, og det gik op for mig, at det havde været tilfældet med alle tidligere veninder/kærester (måske med en undtagelse). Jeg tænkte (hvilket jeg nok med tiden har fortrudt), at så kunne jeg vist lige så godt beholde hende, jeg havde i forvejen.

Det er underligt, at der kan være sådan et mønster.

Link to comment
Share on other sites

Hey igen :smile:

Til at starte med vil jeg sige; Hvor er du bare en cool mor at du kan holde sådan en børnefødselsdag...! :4thumbup: Det lyder som om den virkelig rykkede! :cooldance:

Sådan nogle fødselsdage skulle der have været flere af dengang jeg var med til dem... :tongue:

Derudover vil jeg gerne sige, at jeg er meget fascineret af de tanker, som du får vendt på disse sider. Det er da fantastisk, at du har været sådan en fighter og at du i dag tydeligvis er en utroligt venlig, varm og også enormt målbevidst person, som virkelig forstår at nyde tilværelsen... Hvor er det bare dejligt at se :smile: Jeg er sikker på, at du er en super rollemodel for dine børn og for andre, som kender dig. Det er en utrolig energi, som du besidder :bigsmile:

Kram

Nobleza

Link to comment
Share on other sites

Øh, jeg bryder mig ikke om opdelingen i positivt og negativt.

Det er vist den mest almindelige, men potentielt vil en sådan opdeling resultere i fortrængning. (Man er ikke villig til at sætte lighed mellem sig selv og noget, som man har betegnet som negativt.)

Jeg tror kun, øvelsen omkring positivt/negativt er god, hvis man kan lære at se alt som positivt.

Din øvelse med at huske 5 gode ting, hver aften, den tror jeg også kun på, hvis det er muligt at se det som de 5 mest berigende ting.

Hvis det istedet er et spørgsmål om at liste 5 ting, som man brød sig godt om i modsætning til 5 ting, som man ikke brød sig om, så tror jeg ikke så meget på det.

(Forøvrigt er det også en god ide at lære, at lade være med at bruge ordet "man", men det har jeg forløbigt ikke lært.)

I forhold til dine tanker om børn af alkoholikere, så husker jeg sidst jeg var på noget, som for alvor mindede om en date. I løbet af hovedretten (det er mad, jeg taler om) fandt jeg ud af, at hendes far havde været alkoholiker, og det gik op for mig, at det havde været tilfældet med alle tidligere veninder/kærester (måske med en undtagelse). Jeg tænkte (hvilket jeg nok med tiden har fortrudt), at så kunne jeg vist lige så godt beholde hende, jeg havde i forvejen.

Det er underligt, at der kan være sådan et mønster.

<{POST_SNAPBACK}>

Hey der xjyde... :bigsmile:

Mening er præcis at finde det positive dog er det nødvendigt at finde ud af om det er det negative som fylder mest i sit liv.

Hvis tilfældet er dette så er bevistheden om at ændre sit adfærd væsenligt.

Øvelsen om de 5 ting er også for at bevistgøre det positive i hverdagen. I min barndom da jeg begyndte på det var det svært at se det gode når mange af mine vågne timer var så at sige besværelige. :wink:

Det var vores nabokone der kom med ideen da jeg udtrykte for hende som ganske ung at jeg heller ville bo hos dem da der altid var glæde at finde.

Om du tror på øvelsen er trist når du nu ved jeg netop bruger den som en glæde inden jeg lægger mig til at sove.

:bigsmile:

Din skepsis er en tung dans med dig... men nu også det som er med til at gøre dig til den du er.

:wink:

Mht til din sidste date ( iøvrigt ikke smart at date mens du har en i forvejen :raisebrow: )

Så er det ikke så underligt hun hele tiden fandt dem der drak...

Hun finder nemlig det kendte i hendes liv som er for hende trygt uanset om andre forstår det eller ej. Det er meget krævende at skifte bane som jeg har gjort dog også meget berigende at jeg nu ved at det kendte ikke nødvendigvis er det der faktisk er trygt.

Jeg valgte ikke min barndom... ej heller mine forældre... ligesom alle andre ikke har kunne.

Mine forældre var bare syge ... nogle andre forældre fejler andre sygdomme og langt de fleste har skønne barndomme heldigvis.

Kan du nu have en super dejlig aften ...

Klem

Link to comment
Share on other sites

Hey igen  :smile:

Til at starte med vil jeg sige; Hvor er du bare en cool mor at du kan holde sådan en børnefødselsdag...!  :4thumbup: Det lyder som om den virkelig rykkede!  :cooldance:

Sådan nogle fødselsdage skulle der have været flere af dengang jeg var med til dem... :tongue:

Derudover vil jeg gerne sige, at jeg er meget fascineret af de tanker, som du får vendt på disse sider. Det er da fantastisk, at du har været sådan en fighter og at du i dag tydeligvis er en utroligt venlig, varm og også enormt målbevidst person, som virkelig forstår at nyde tilværelsen... Hvor er det bare dejligt at se  :smile:  Jeg er sikker på, at du er en super rollemodel for dine børn og for andre, som kender dig. Det er en utrolig energi, som du besidder  :bigsmile:

Kram

Nobleza

<{POST_SNAPBACK}>

Heey Nobleza

Jeg takker ydmygt for dine ord... dejligt at læse... :bigsmile:

Jeg værdsætte min rolle som Mor og ikke mindst at jeg er på vej i den rigtig retning.

Børnefødselsdage har jeg altid elsket at holde for mine børn da jeg er en energibombe selv i bund og grund så er bare sjovt at folde sig ud sammen med dem.

:cooldance::cooldance:

Jeg er bestemt ikke en super Mor dog en Mor som elsker sine børn højer end alt andet... Jeg gøre det bedste jeg kan udfra hvad jeg har af overskud.

Fejlfri er jeg langtfra.... Alene at være syg med depressionen har været en mega belastning på mine børn. Det er dog i bedring og jeg ser fremad hvilken klart er nemmere efter jeg er kommet i praktik og nu har noget som kan ligne en hverdag.

Med fortrøstning, håb og ikke mindst hjælp fra familiecenteret så skal det nok lykkes at få min lille familie healet efter denne omgang.

Mange varme tanker og klem får du herfra

Jeanette

Ps..

Velkommmen i min log og tillykke med din log som alle bør lige smut forbi hun er nemlig også en energibombe :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det kan være, jeg skal holde min mund, lidt. Det var ikke meningen at nedgøre dig.

Det med pigen:

1.: Det er mig, som altid møder piger, der har forældre, som er drankere. (Jeg synes din kommentar lød som om, det var pigen)

2.: Jeg havde mødt pigen en gang tidligere til en reception, hvor vi endte med at tale sammen i en del timer. Da jeg så mødte hende til træning (efter, jeg havde mødt en anden) kunne jeg ikke bare droppe ideen om hende. (Jeg synes selv, det er en god undskyldning)

3.: Jeg er (måske beklageligvis) ikke specielt moralsk.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være, jeg skal holde min mund, lidt. Det var ikke meningen at nedgøre dig.

Det med pigen:

1.: Det er mig, som altid møder piger, der har forældre, som er drankere. (Jeg synes din kommentar lød som om, det var pigen)

2.: Jeg havde mødt pigen en gang tidligere til en reception, hvor vi endte med at tale sammen i en del timer. Da jeg så mødte hende til træning (efter, jeg havde mødt en anden) kunne jeg ikke bare droppe ideen om hende. (Jeg synes selv, det er en god undskyldning)

3.: Jeg er (måske beklageligvis) ikke specielt moralsk.

<{POST_SNAPBACK}>

Du skal skam ikke holde mund :bigsmile: og jeg opfattet det hheller ikke som nedgørende... svaret blot og undskylder hvis jeg lød kort for hovedet... Har haft en led hovedepine i dag som sagtens kan smitte af i mit ord valg.

Du må have en tiltrækningsevner på piger med denne baggrund, hvorfor kan man så undre sig over hvis man står i dine sko er jeg sikker på.

:wink:

Resten vil jeg lad ligge vi har nok ikke samme holdning hvad dette angår... :w00t:

Have en super aften

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey igen  :smile:

Til at starte med vil jeg sige; Hvor er du bare en cool mor at du kan holde sådan en børnefødselsdag...!  :4thumbup: Det lyder som om den virkelig rykkede!  :cooldance:

Sådan nogle fødselsdage skulle der have været flere af dengang jeg var med til dem... :tongue:

Derudover vil jeg gerne sige, at jeg er meget fascineret af de tanker, som du får vendt på disse sider. Det er da fantastisk, at du har været sådan en fighter og at du i dag tydeligvis er en utroligt venlig, varm og også enormt målbevidst person, som virkelig forstår at nyde tilværelsen... Hvor er det bare dejligt at se  :smile:  Jeg er sikker på, at du er en super rollemodel for dine børn og for andre, som kender dig. Det er en utrolig energi, som du besidder  :bigsmile:

Kram

Nobleza

<{POST_SNAPBACK}>

Heey Nobleza

Jeg takker ydmygt for dine ord... dejligt at læse... :bigsmile:

Jeg værdsætte min rolle som Mor og ikke mindst at jeg er på vej i den rigtig retning.

Børnefødselsdage har jeg altid elsket at holde for mine børn da jeg er en energibombe selv i bund og grund så er bare sjovt at folde sig ud sammen med dem.

:cooldance::cooldance:

Jeg er bestemt ikke en super Mor dog en Mor som elsker sine børn højer end alt andet... Jeg gøre det bedste jeg kan udfra hvad jeg har af overskud.

Fejlfri er jeg langtfra.... Alene at være syg med depressionen har været en mega belastning på mine børn. Det er dog i bedring og jeg ser fremad hvilken klart er nemmere efter jeg er kommet i praktik og nu har noget som kan ligne en hverdag.

Med fortrøstning, håb og ikke mindst hjælp fra familiecenteret så skal det nok lykkes at få min lille familie healet efter denne omgang.

Mange varme tanker og klem får du herfra

Jeanette

Ps..

Velkommmen i min log og tillykke med din log som alle bør lige smut forbi hun er nemlig også en energibombe :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ååh, jamen du klarer det da så flot! :4thumbup: :smile:

En depression kan virkelig være svær at bekæmpe. Jeg har desværre også selv haft lidt af en ret slem form for depression, som jeg var i behandling for, og det kan være noget så svært at holde den slags på afstand...men det ser ud som om, at du, ligesom jeg selv føler at jeg har, har fundet vejen ud :bigsmile: Det er altså også utroligt hvad træning egentlig kan gøre for psyken, ikke?

Selvfølgelig er ingen perfekte, men det er da tydeligt at du gør alt hvad der står i din magt, for at dine børn skal have være glade og jeg er sikker på, at du klarer jobbet som mor rigtig godt. Keep up the good spirit :wink:

Kram!

Link to comment
Share on other sites

Hey igen  :smile:

Til at starte med vil jeg sige; Hvor er du bare en cool mor at du kan holde sådan en børnefødselsdag...!  :4thumbup: Det lyder som om den virkelig rykkede!  :cooldance:

Sådan nogle fødselsdage skulle der have været flere af dengang jeg var med til dem... :tongue:

Derudover vil jeg gerne sige, at jeg er meget fascineret af de tanker, som du får vendt på disse sider. Det er da fantastisk, at du har været sådan en fighter og at du i dag tydeligvis er en utroligt venlig, varm og også enormt målbevidst person, som virkelig forstår at nyde tilværelsen... Hvor er det bare dejligt at se  :smile:  Jeg er sikker på, at du er en super rollemodel for dine børn og for andre, som kender dig. Det er en utrolig energi, som du besidder  :bigsmile:

Kram

Nobleza

<{POST_SNAPBACK}>

Heey Nobleza

Jeg takker ydmygt for dine ord... dejligt at læse... :bigsmile:

Jeg værdsætte min rolle som Mor og ikke mindst at jeg er på vej i den rigtig retning.

Børnefødselsdage har jeg altid elsket at holde for mine børn da jeg er en energibombe selv i bund og grund så er bare sjovt at folde sig ud sammen med dem.

:cooldance::cooldance:

Jeg er bestemt ikke en super Mor dog en Mor som elsker sine børn højer end alt andet... Jeg gøre det bedste jeg kan udfra hvad jeg har af overskud.

Fejlfri er jeg langtfra.... Alene at være syg med depressionen har været en mega belastning på mine børn. Det er dog i bedring og jeg ser fremad hvilken klart er nemmere efter jeg er kommet i praktik og nu har noget som kan ligne en hverdag.

Med fortrøstning, håb og ikke mindst hjælp fra familiecenteret så skal det nok lykkes at få min lille familie healet efter denne omgang.

Mange varme tanker og klem får du herfra

Jeanette

Ps..

Velkommmen i min log og tillykke med din log som alle bør lige smut forbi hun er nemlig også en energibombe :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ååh, jamen du klarer det da så flot! :4thumbup: :smile:

En depression kan virkelig være svær at bekæmpe. Jeg har desværre også selv haft lidt af en ret slem form for depression, som jeg var i behandling for, og det kan være noget så svært at holde den slags på afstand...men det ser ud som om, at du, ligesom jeg selv føler at jeg har, har fundet vejen ud :bigsmile: Det er altså også utroligt hvad træning egentlig kan gøre for psyken, ikke?

Selvfølgelig er ingen perfekte, men det er da tydeligt at du gør alt hvad der står i din magt, for at dine børn skal have være glade og jeg er sikker på, at du klarer jobbet som mor rigtig godt. Keep up the good spirit :wink:

Kram!

<{POST_SNAPBACK}>

Amen....

Det er dejligt at se og mærke det går fremad... :4thumbup: :4thumbup: Det er trist du også har måtte igennem det dog vildt fedt du også er på vej op ad den ellers så stejle bakke... :cooldance:

Træning er alfa omega mht depression... det er også efterhånden ret godt videnskabeligt bevist så mon ikke at i fremtiden at motion på recept vil være helt almindeligt. Det er ihvertfald mit håb.

Du har fået den helt rigtig billede af af hvordan jeg forsøger at være Mor... :blush: det er en opgave jeg aldrig vil opgive eller kaste håndklædet i ringen på ... selvom jeg til tider har synes det kunne have været fristende af simpelt afmagt :blink: Heldigvis så sparker fighter mentaliteten ind der og alt går bedre derefter.

:wink::smile: :4thumbup:

Jeg glæder mig til at følge dig i din log og se dig her i min... Hvad studere du på RUC?

Link to comment
Share on other sites

Amen....

Det er dejligt at se og mærke det går fremad...  :4thumbup:  :4thumbup:  Det er trist du også har måtte igennem det dog vildt fedt du også er på vej op ad den ellers så stejle bakke... :cooldance: 

Træning er alfa omega mht depression... det er også efterhånden ret godt videnskabeligt bevist så mon ikke at i fremtiden at motion på recept vil være helt almindeligt. Det er ihvertfald mit håb.

Du har fået den helt rigtig billede af af hvordan jeg forsøger at være Mor...  :blush: det er en opgave jeg aldrig vil opgive eller kaste håndklædet i ringen på ... selvom jeg til tider har synes det kunne have været fristende af simpelt afmagt  :blink:  Heldigvis så sparker fighter mentaliteten ind der og alt går bedre derefter.

:wink:  :smile:  :4thumbup:

Jeg glæder mig til at følge dig i din log og se dig her i min... Hvad studere du på RUC?

<{POST_SNAPBACK}>

Godmorgen :bigsmile:

Jeg læser i øjeblikket bare på 2. semester på RUCs Humanistiske basisuddannelse...men jeg er rigtig glad for det :4thumbup: Det er en meget social uddannelse, hvor man hele tiden arbejder i grupper og har folk omkring sig, og når man før i tiden har haft det lidt svært med sig selv og tilværelsen, så kan det altså også være virkelig gavnligt, fordi der altid er nogle som "er der" for en :smile: Samtidig er det en rigtig spændende uddannelse, så for mig er det helt optimalt...

Hav en super solskins-dag :smile:

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Dagen træning ; Laaaaangt om længe :blush::smilejap:

En halv time på :bike: fuld styrke... ned til centeret. :cooldance:

Benbøj

25 kg x 5 x 5... damn hård i dag hvilken var underligt...

Et bens bøj

20 kg x 4 x 8... gik let dog svedigt

Liggestem

30 kg x 5 x 3... ingen klik i skulderen i dag.. kørte rigtig godt

Kropshævninger

5 x 5 med 45 kg støtte ...

Stem

18 kg x 5 x 5

Mave øvelser

På bolden ( lige ) 10 x 4

------------ ( side) 10 x 4

mavebøj på gulvet

50 kg x 3 x 10

55 kg x 1 x 10

Da træning ikke har været optimalt går jeg med tanken om at investere i en bodybar, bold, sippetorv og elastikker til de dage hvor jeg er nødsagtet til at blive hjemme.

Så nu må jeg ud på jagt efter billige tilbud som kan bruges som nød løsninger.

Efter træning fik jeg min prot shake og en lækker omgang sol... for at højne mit humør når jeg kigger mig i spejlet...

:laugh:

Alt det føsdselsdags halløj har bestemt ikke været godt for min Mol challange.. men op på hesten og igang igen...

På torsdag kommer der et par stykker til middag... glæder mig til at rå hygge med dem og noget god mad...

:4mewantfood:

Nyd dagen i dag den kommer ikke igen... :4thumbup:

( Ps.. i går rundet min log 20.000 hits.... weiiiiii :cooldance: :4thumbup: :bigsmile: )

Edited by Pivklar i Odense
Link to comment
Share on other sites

Amen....

Det er dejligt at se og mærke det går fremad...  :4thumbup:  :4thumbup:  Det er trist du også har måtte igennem det dog vildt fedt du også er på vej op ad den ellers så stejle bakke... :cooldance: 

Træning er alfa omega mht depression... det er også efterhånden ret godt videnskabeligt bevist så mon ikke at i fremtiden at motion på recept vil være helt almindeligt. Det er ihvertfald mit håb.

Du har fået den helt rigtig billede af af hvordan jeg forsøger at være Mor...  :blush: det er en opgave jeg aldrig vil opgive eller kaste håndklædet i ringen på ... selvom jeg til tider har synes det kunne have været fristende af simpelt afmagt  :blink:  Heldigvis så sparker fighter mentaliteten ind der og alt går bedre derefter.

:wink:  :smile:  :4thumbup:

Jeg glæder mig til at følge dig i din log og se dig her i min... Hvad studere du på RUC?

<{POST_SNAPBACK}>

Godmorgen :bigsmile:

Jeg læser i øjeblikket bare på 2. semester på RUCs Humanistiske basisuddannelse...men jeg er rigtig glad for det :4thumbup: Det er en meget social uddannelse, hvor man hele tiden arbejder i grupper og har folk omkring sig, og når man før i tiden har haft det lidt svært med sig selv og tilværelsen, så kan det altså også være virkelig gavnligt, fordi der altid er nogle som "er der" for en :smile: Samtidig er det en rigtig spændende uddannelse, så for mig er det helt optimalt...

Hav en super solskins-dag :smile:

:sun:

<{POST_SNAPBACK}>

Årrrrh hvor lyder det som et drømme sted du befinder dig ... og du nyder det ses tydeligt i dine ord...

Cool...

Kan du nu også have en super dag...

:sun:

Link to comment
Share on other sites

Bodybars er såmænd meget fede.. (Min noget kønnere halvdel har selv en) men..

Hvad kan du med sådan en som du ikke kan bedre med en vægtstang? Du kan meget bedre variere belastningen hvis du har en stang og nogen skiver. En bodybar er ”bare” en ”fikseret” vægt med skumgummi omkring. Hvis det er grebet der betyder noget kan du altid tape et stykke af et gammelt liggeunderlag rundt om en vægtstang.

I mange byggemarkeder kan man få en hæderlig stang og skiver op til 50 kg for en rimelig pris. Og så har du et rigtigt godt hjemmetrænings redskab!

Er du for nærig til elastikker (som ellers er GODE) kan gamle cykelslanger, når de er vaskede, bruges til meget af det samme.

God træning, Piv :

Link to comment
Share on other sites

Bodybars er såmænd meget fede.. (Min noget kønnere halvdel har selv en) men..

Hvad kan du med sådan en som du ikke kan bedre med en vægtstang? Du kan meget bedre variere belastningen hvis du har en stang og nogen skiver. En bodybar er ”bare” en ”fikseret” vægt med skumgummi omkring. Hvis det er grebet der betyder noget kan du altid tape et stykke af et gammelt liggeunderlag rundt om en vægtstang.

I mange byggemarkeder kan man få en hæderlig stang og skiver op til 50 kg for en rimelig pris. Og så har du et rigtigt godt hjemmetrænings redskab!

Er du for nærig til elastikker (som ellers er GODE) kan gamle cykelslanger, når de er vaskede, bruges til meget af det samme.

God træning, Piv :

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen så vil jeg kigge efter en vægtstang istedetfor.. kan godt se loggikken i det. :wink: Det havde nu ikke noget med grebet at gøre mere at jeg ikke var sikker på man kunne finde en vægtstang til en ok pris... du ved på sygdagpenge og alene med to børn... :w00t::laugh::w00t:

Derfor var min tanke at en bodybar måske kunne være en mellemvej.

Jeg har ingen anelse om hvad elastikekr vil koste men ellers en super alternativ med cykle slangerne :wink:

Super træning til dig også *S* :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share