Nogen elsker bare at snyde andre


Guest Slettet_07102015
 Share

Recommended Posts

Folk der hopper på de løfter fortjener jo næsten at blive snydt.

Med 20minutters træning 1 gang om ugen er det sgu ikke muligt. Tætteste man kan komme er vel at køre fullbody på sin 1RM max med en helvedes masse forced. Udover at det giver skadesgaranti burde det jo give fremskridt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har sendt et link til denne tråd til Concept1010.. Her er deres svar:

Tak for din mail.

Vi er udmærket klar over at nogle hverken kan eller vil forstå de videnskabelige kendsgerninger om hvordan kroppen fungerer, især ikke mange bodybuildere, og det er da helt fint.

De resultater medlemmerne får er alt hvad der tæller, og vi vil ikke bruge et eneste minut på at diskutere om jorden er rund eller flad.

Kropstræning er gennemsyret af overtro og forkert træning. Heldigvis er der mange der kan indse dette.

Du er velkommen til at prøve.

Mange hilsener,

Concept 10 10

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sendt et link til denne tråd til Concept1010.. Her er deres svar:

QUOTE

Tak for din mail.

Vi er udmærket klar over at nogle hverken kan eller vil forstå de videnskabelige kendsgerninger om hvordan kroppen fungerer, især ikke mange bodybuildere, og det er da helt fint.

De resultater medlemmerne får er alt hvad der tæller, og vi vil ikke bruge et eneste minut på at diskutere om jorden er rund eller flad.

Kropstræning er gennemsyret af overtro og forkert træning. Heldigvis er der mange der kan indse dette.

Du er velkommen til at prøve.

Mange hilsener,

Concept 10 10

:laugh::please: Jeg kan godt forstå hvorfor de ikke vil diskutere deres træningsmetoder, for det har jo ingen videnskablig dokumentation for at det skulle virke :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Er der ikke regler der forhindrer folk i at drive sådan en gang bondefangeri?  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis folk kan drive erhverv som healere, clairvoyante osv. så kan jeg ikke se hvad det gør lige præcis det her ulovligt.

- Rod

I modsætning til healere osv, er der lægelige udtalelser og

referencer til videnskabelige undersøgelser.

Og det er faktisk ret dyrt, så hvorfor skulle det ikke være seriøst ?

Der er da råd til at gøre det rigtigt i stedet for bare at snyde.

Spændende at høre om det, når nogen har prøvet, og se

om det kommer på forsiden af MOL

Ikke alle træner som Arnold gjorde for 25 år siden.

Der kommer da fornyelse hele tiden, så hvorfor skulle den

måde vi træner på være det eneste rigtige ?

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Henning der jo ingen der har noget mod nytænkning, men prøv at læse på deres hjemme side, de kommer med mange udokumenteret og direkte løgnagtige postulater

Edited by Arnold schwarzenegger
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Henning nu må du eddermame lige tag og spise brød til :wink:

Hvis din kritiske sans virkelig ikke siger dig at concep101 er svindel og bedrag men en mulig revolution indenfor videnskab så...ved jeg ikke hvad jeg skal sife :dry:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg har skrevet en lille mail til dem:

Hejsa, jeg sad og kiggede lidt på jeres hjemmeside www.http://www.concept1010.dk Det lyder spændende med hvad i tilbyder :-)

Men der er et par ting jeg studsede lidt over, fx kiggede jeg i jeres Spørgsmål og svar.

I har skrevet:

"Selvom du gennemgår en komplet Concept 10 10 træning på 20 minutter, udføres hver øvelse bevidst meget langsomt. Og selvom "langsomt" lyder let, så vil den koncentrerede langsomme udførelse faktisk bevirke, at de involverede muskler arbejder meget mere intenst."

Det jeg helt specifikt satte spørgsmålstegn ved er at alle andre end jer anbefaler at en vægt, en belastning, skal løftes så hurtigt som muligt i den koncentriske fase, hvorimod i anbefaler at løfte den langsomt. Mel Cunninghan Siff, videnskabsmanden bag den 500-siders bog "Supertraining" skrevet i samarbejde med Yuri Verkoshansky, PhD, der engang var træner for det sovjetiske landshold, anbefaler at man løfter den eksplosivt.

Ligeledes gør Louie Simmons, den amerikanske styrkeløfter, samt Fred Hatfield, Ph.D, der i en alder af 45 holdt verdensrekorden i benbøjning/squat.

Faktisk anbefaler ALLE der ved bare det MINDSTE om træning at vægten skal løftes eksplosivt. Det var ikke så godt, hva!

Men i vrøvler faktisk videre! I skriver:

"Det er elimineringen af denne bevægelses fremdrift som er hjørnestenen i Concept 10 10, og som stimulerer kroppens muskler intenst med maksimale resultater til følge, på minimal tid."

Og det ved alle jo er sludder og vrøvl :) Maksimale resultater følger af høj-intense perioder efterfulgt af lav-intense perioder hvor der i planlægningen tages højde for restitutionstid, work capacity osv. osv. I har IKKE fundet opskriften på solid vægttræning, derimod lyver og svindler i bare. Det var da ikke venligt :)

Jeg kunne blive ved, og ved, og ved, og ved, og ved med at finde fejl og idioti i jeres "Concept". Men det tror jeg ikke jeg gider. Derimod gider jeg fortælle jer at JEG synes det er ammoralsk i spreder så direkte løgnagtige og kontrafaktiske påstande [Sætning slettet af Admin].

Jeg synes det kunne være sjovt at melde jer til forbrugerrådet :) Jeg prøver at

se om jeg ikke kan melde jer til forbrugerrådet for ulovlig reklame eller lignende, jeg tvivler dog på det. Sålænge clairvoyante må praktisere, må i vel også. [Sætning slettet af Admin].

Lad mig høre tilbage fra jer :)

Mvh

Edited by Morten Z
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015

DocHolliday, jeg synes du undlod at kritisere det mest i øjenfaldende ved Concept 10 10. Nemlig at man fraskriver kardiovaskulær træning de gode egenskaber som er lægeligt dokumenteret og som ellers er alment accepteret hos lægestanden.

Teorier bag styrketræning o.s.v. kan altid diskuteres. Ikke at jeg tager træningsmetoden i forsvar. Men styrketræning med Concept 10 10 vil til enhver tid være bedre end slet ingen træning.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Styrketræningsdelen lyder som noget Mike Mentzer ville have fundet på efter at have spist en del svampe. Jeg tror nu nok at hvis du hiver nogen utrænede folk ind (som helt sikkert er målgruppen) og giver dem en form for HIT træning vil de opleve en forbedring i deres styrke (selvom den ikke er optimal) og måske også en forbedring ved rygsmerter (da sub optimal træning for mange kontorstolsriddere er bedre end ingen)

Men der hvor det bliver kriminelt er den fokusering på at cardio ikke virker. Det er helt klart et salgstrik for dem der ikke gider svede.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Henning nu må du eddermame lige tag og spise brød til :wink:

Hvis din kritiske sans virkelig ikke siger dig at concep101 er svindel og bedrag men en mulig revolution indenfor videnskab så...ved jeg ikke hvad jeg skal sife :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du ikke du har fået Siff på hjernen siden du købte Supertraining? :tongue:

Jeg har skrevet en lille mail til dem:
Hejsa, jeg sad og kiggede lidt på jeres hjemmeside www.http://www.concept1010.dk Det lyder spændende med hvad i tilbyder :-)

Men der er et par ting jeg studsede lidt over, fx kiggede jeg i jeres Spørgsmål og svar.

I har skrevet:

"Selvom du gennemgår en komplet Concept 10 10 træning på 20 minutter, udføres hver øvelse bevidst meget langsomt. Og selvom "langsomt" lyder let, så vil den koncentrerede langsomme udførelse faktisk bevirke, at de involverede muskler arbejder meget mere intenst."

Det jeg helt specifikt satte spørgsmålstegn ved er at alle andre end jer anbefaler at en vægt, en belastning, skal løftes så hurtigt som muligt i den koncentriske fase, hvorimod i anbefaler at løfte den langsomt. Mel Cunninghan Siff, videnskabsmanden bag den 500-siders bog "Supertraining" skrevet i samarbejde med Yuri Verkoshansky, PhD, der engang var træner for det sovjetiske landshold, anbefaler at man løfter den eksplosivt.

Ligeledes gør Louie Simmons, den amerikanske styrkeløfter, samt Fred Hatfield, Ph.D, der i en alder af 45 holdt verdensrekorden i benbøjning/squat.

Faktisk anbefaler ALLE der ved bare det MINDSTE om træning at vægten skal løftes eksplosivt. Det var ikke så godt, hva!

Men i vrøvler faktisk videre! I skriver:

"Det er elimineringen af denne bevægelses fremdrift som er hjørnestenen i Concept 10 10, og som stimulerer kroppens muskler intenst med maksimale resultater til følge, på minimal tid."

Og det ved alle jo er sludder og vrøvl :) Maksimale resultater følger af høj-intense perioder efterfulgt af lav-intense perioder hvor der i planlægningen tages højde for restitutionstid, work capacity osv. osv. I har IKKE fundet opskriften på solid vægttræning, derimod lyver og svindler i bare. Det var da ikke venligt :)

Jeg kunne blive ved, og ved, og ved, og ved, og ved med at finde fejl og idioti i jeres "Concept". Men det tror jeg ikke jeg gider. Derimod gider jeg fortælle jer at JEG synes det er ammoralsk i spreder så direkte løgnagtige og kontrafaktiske påstande [Sætning slettet af Admin].

Jeg synes det kunne være sjovt at melde jer til forbrugerrådet :) Jeg prøver at

se om jeg ikke kan melde jer til forbrugerrådet for ulovlig reklame eller lignende, jeg tvivler dog på det. Sålænge clairvoyante må praktisere, må i vel også. [Sætning slettet af Admin].

Lad mig høre tilbage fra jer :)

Mvh

<{POST_SNAPBACK}>

Sig clairvoyante én gang til, kom nu. Fed e-mail ellers. Havde håbet at du ville blive ved i det uendelige. :w00t:

DocHolliday, jeg synes du undlod at kritisere det mest i øjenfaldende ved Concept 10 10. Nemlig at man fraskriver kardiovaskulær træning de gode egenskaber som er lægeligt dokumenteret og som ellers er alment accepteret hos lægestanden.

Teorier bag styrketræning o.s.v. kan altid diskuteres. Ikke at jeg tager træningsmetoden i forsvar. Men styrketræning med Concept 10 10 vil til enhver tid være bedre end slet ingen træning.

<{POST_SNAPBACK}>

Det burde fremgå af deres hjemmeside. :4smartass:

Edited by Morten Z
Link to comment
Share on other sites

Jeg fatter dig ikke Hennning. Du bruger masser af tid på Mol og derfor forhåbentlig læst en del af de gode diskussioner omkring styrketræning. Der er jo intet belæg for at deres 1010 koncept holder og det burde du da som aktiv mol'er vide.
Jeg bruger ikke al min tid her, jeg forsøger bl.a. også at forstå

underbevidstheden, intuitioner og andet uforklarligt :smile:

Healing og clairvoyance er også ret spændende, og

i stedet for at fornægte det, prøver jeg at læse om

den åndelige verden, for der er mere imellem himmel og jord...

Henning nu må du eddermame lige tag og spise brød til  :wink:

Hvis din kritiske sans virkelig ikke siger dig at concep101 er svindel og bedrag men en mulig revolution indenfor videnskab så...ved jeg ikke hvad jeg skal sife  :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Somme tider synes jeg, at vi er lidt frelste her i forumet :laugh:

Jeg oplever også at langsom træning har en værdi,

og mener ikke at eksplosiv træning er det eneste der virker.

Jeg tror langsom træning med længere TUT har en vis værdi,

som vi har overset...

Jeg har skrevet en lille mail til dem:
Hvorfor lader du dem ikke bare være ?

Og hvad tror du, de tænker om din mail ?

Havde det ikke været bedre at lokke pressen til at teste det

og skrive en anmeldelse af, hvordan de oplever det.

Det var faktisk det jeg tænkte på, da jeg skrev at det var

spændende at se om de kom på forsiden af MOL :smile:

Henning :showoff:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Deres side er så typisk amerikansk stil fra 70'erne, at det er svært ikke at trække på smilebåndet.

Man tager en omgang helt ordinære træningsteorier fra et par årtier siden og sovser dem ind i en omgang fine ord, som "videnskabelige undersøgelser", "bevist" o.s.v. Tilsætter en portion smilende mennesker i hvide skjorter, og så har man en færdig gryderet, som ser lækker ud og kan sælges til høje priser.

Det minder lidt om de klassiske Bullworker-reklamer fra 70'erne, og jeg troede egentlig, at man havde opgivet den forældede stil for mange år siden. Men der er åbenbart nogen, som ikke er kommet videre markedsføringsmæssigt de seneste 30 år.

Link to comment
Share on other sites

Overlæge Ole Nielsen er svær at google - de nærmeste hits er Ole Hother-Nielsen (forsker på Odense) og Jens Ole Nielsen (Aids-ekspert på Hvidovre)...

Det kunne ellers være spændende med en uddybende udtalelse fra en læge :4smartass:

Sindbad

I øvrigt ser den videnskabelige dokumentation egentlig ikke ud til at bevise noget specielt om concept 10/10...faktisk var der noget der modbeviser:

In conclusion, regular vigorous weight bearing exercise of one hour or more per week is associated with an increase in BIVID within a normal population. This study confirms long term weight-bearing exercise as an important factor in the regulation of bone mass and fracture prevention.

:blink: Concept 10/10 er jo netop IKKE hverken vigorous, weight bearing eller one hour or more. Nå det må være en fejl... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

"Hvad med smidighed ?

Stærkere muskulatur fremmer smidigheden. En smidighed udover det normale bevægelsesområde er normalt ikke ønskeligt. Mange tror at den bedste måde at forøge smidigheden på er at strække leddene, men ofte forårsager det i stedet løse ustabile led. Strækøvelser er årsag til mange unødvendige skader.

Videnskabelige undersøgelser viser, at korrekt styrketræning forbedrer alle de involverede leds funktion og forøger både smidighed og stabilitet. Et strækprogram kan derimod gøre det modsatte. "

Stærkere muskulatur fremmer smidigheden? Aha...

Men ellers har de da ellers fat i noget relevant i dette citat - altså at udstrækning ikke altid er at foretrække.

Men damn, hvor er de ellers selvmodsigende... :laugh:

Edited by Serious
Link to comment
Share on other sites

Det virker lidt som om at man prøver at spinde penge på et concept der er udviktlet til at genoptræne patienter med svære rygproblemer.

Se her følgende 2 udtalelse fra deres egen hjemmeside

Dr. Brian Nelson, MD

Physicians' Neck and Back Clinic

St. Paul, Minnesota, USA

As an orthopedic surgeon, I have had the privilege to treat over 10,000 lumbar and cervical patients using MedX equipment. There is absolutely no question that this equipment is the best tool available for the treatment of chronic lumbar and cervical patients. The results I have seen are really incredible.

Many people don't realize how much the treatment of chronic spinal pain costs. In the United States alone, it is estimated that we spend $50-100 billion a year in the treatment of these problems. In the workers' comp arena, it is estimated that we spend $40 billion a year just for medical indemnity costs on lower back injuries. We have found that a large percentage of so-called "surgical candidates" have been able to avoid surgery by first undergoing an aggressive MedX strengthening program.

In 1996 we completed a study which attempted to quantify this relationship. There were a total of 38 of these patients, and we didn't operate on any of them. We took all 38 of these Category 8 patients and put them through an aggressive strengthening program. Then we followed them up an average of 16 months after they completed the program and asked them two questions: "Since you completed this program, have you had surgery on your spine?" and "If you did have surgery, what kind of surgery did you have?"

Another component of this study was to survey large insurance carriers here in town. We asked them to give us an estimate of the cost of what it would have been, if the people would have had the surgery that was recommended for them. They were able to give us averages from over a large number of their patients, for example, the cost of a lumbar fusion is about $168,000 for both medical and indemnity costs. The cost of a lumbar laminectomy is about $112,000.

In this group of 38 patients, if they had gotten the surgery that the surgeons had recommended, it would have cost about $4.3 million. What we found was that after 16 months only three of the 38 actually needed the surgery. The total cost in this group was $400,000, this was a total savings of $3.9 million. This is a large amount of savings in a relatively small number of people.

------------------------------------------------

Ole Nielsen

Overlæge, dr. med

Til behandling og forebyggelse af ryginvaliditet og arbejdsrelaterede skader har MedX koncept og udstyr, som Concept 10-10 bygger på, vist sig at være enestående og uovertruffent. 15 års forskning hvor der er brugt flere milliarder kroner, har givet et resultat i behandlinger som aldrig før er set.

Sikker, effektiv og målbar træning af et led eller en muskel har tidligere været et vanskeligt opnåeligt mål, som nu er blevet muligt.

Formålet med lægevidenskabelig kropstræning er, på en sikker måde, at eliminere smerte og genskabe normal bevægelighed og styrke.

Concept 10 10 i Danmark vil, via et unikt koncept, tilbyde et særdeles effektivt behandlingsprogram. Der vil være generel styrkelse af rygmuskulatur og relaterede muskelgrupper, for at reducere og ofte eliminere idræts-og arbejdsrelaterede skader, for en brøkdel af de udgifter der ellers normalt er forbundet hermed. Concept 10 10 terapi vil også blive anvendt til at modvirke aldersbetingede problemer som osteoporose.

20 minutters superviseret træning, 1 gang ugentlig, er nok til at genvinde maksimum styrke og funktionsevne, normalt i løbet af 12 uger eller mindre. Selvom ikke alle ortopædiske problemer kan behandles uden operation, vil det, efter Concept 10-10 træning, være muligt for en stor del.

De enestående resultater globalt bekræfter dette, og dertil kommer den videnskabelige dokumentation.

En væsentlig detalje er, at Concept 10 10 træningen desuden kan anvendes som generel forebyggende kropstræning med maksimale resultater og god form til følge for enhver, og denne gruppe vil udgøre en betragtelig del af det nye centers medlemmer.

Jeg glæder mig til åbningen af Concept 10 10, og til et løbende samarbejde. Det vil blive en uundværlig del af de sundhedssfremmende aktiviteter i Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Så har de svaret!

Denne bog omhandler træningsprincipper lig vores specielt for bodybuildere:

http://books.bankhacker.com/The+New+High+Intensity+Training/

Her lidt om Arthur Jones der grundlagde de principper vi arbejder efter og som opfandt Nautilus og senere MedX

http://www.bodybuilding.com/fun/cyberpump28.htm

og email nummer 2:

Hej,

Du blander forskellige ting sammen.

Konkurrence vægtløftere kaster vægten fordi det gælder om at løfte 1 gang så meget som muligt. Man kan kaste mere end man kan løfte fordi enertien overtager. Det er dog både uproduktivt og farligt til optræning af kroppen generelt og er bevist utallige gange.

Tror du virkelig vi har nogen interesse i at sprede løgne ? Der er masser af dokumentation herom, men mange bodybuildere lever stadig i middelalderen og blander tingene sammen, tror på overtro etc. Det er også helt i orden - lad dem dog gøre det hvis de vil ?

Du er velkommen til at bestille en tid og komme ned og prøve samt få en sludder. Det skal ikke koste dig noget.

Mange hilsener,

Concept 10 10

Nå ja, HIT siger det :laugh: Så må det være rigtigt

Link to comment
Share on other sites

Så har de svaret!

og email nummer 2:

Hej,

Du blander forskellige ting sammen.

Konkurrence vægtløftere kaster vægten fordi det gælder om at løfte 1 gang så meget som muligt. Man kan kaste mere end man kan løfte fordi enertien overtager. Det er dog både uproduktivt og farligt til optræning af kroppen generelt og er bevist utallige gange.

Tror du virkelig vi har nogen interesse i at sprede løgne ? Der er masser af dokumentation herom, men mange bodybuildere lever stadig i middelalderen og blander tingene sammen, tror på overtro etc. Det er også helt i orden - lad dem dog gøre det hvis de vil ?

Du er velkommen til at bestille en tid og komme ned og prøve samt få en sludder. Det skal ikke koste dig noget.

Mange hilsener,

Concept 10 10

Nå ja, HIT siger det :laugh: Så må det være rigtigt

<{POST_SNAPBACK}>

Det var da et fint svar, jeg er positivt overrasket,

og hvis de henvender sig til folk, der ikke træner,

skal der ikke så meget til for at gøre en forandring

for dem.

Hvis de får helt inaktive til at træne, er det fint.

Det minder mig lidt om den debat, der somme tider er

her om instruktører, der ikke ved så meget som nogle af Jer.

Bare de kan få begyndere igang, så er det fint.

Folk på det højere niveau, har alligevel ikke brug for

instruktørens hjælp.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share