Dronning Rivejern III


Armoured female
 Share

Recommended Posts

Det varer ikke længe... Havde jo egentlig planlagt at skifte nu her (mens jeg stadig kan få studenterrabat :tongue: ) - men eftersom jeg gr arbejde må skyde debut'en til SM i 3-kamp alligevel, så venter jeg til sommeren er ovre :smile:

Det kostede kun 75 kr ekstra for 6 mdr at få styrketræningsdelen med i S og F, når jeg alligevel skulle have squash-abonnement... det er også nogenlunde hvad det er værd :laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 566
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Idag:

Sheiko Beginners 1 - uge 1, dag 2:

Dødløft:

1x5 x 52,5 kg

1x5 x 62,5 kg

3x4 x 72,5 kg

4x3 x 80 kg

Dips:

5x3 x mig

Incline bænkpres:

6x4 x 36 kg

Dødløft fra skive (20 kg's):

1x5 x 52,5 kg

2x5 x 52,5 kg

2x5 x 62,5 kg

3x4 x 72,5 kg

4x3 x 85 kg

Bulgarsk squat:

5x5

Semiflags:

3x5

Jeg er lidt i tvivl om det er mig eller vægten der skal stå på skiver - men nu valgte jeg den hårde af dem :devil:

Ellers en dejlig træning :wub:

Link to comment
Share on other sites

At det kræver lidt mere tid i passene end Jeres program... Jeg er glad for at køre noget lav intensitet med masser af volumen, faktisk :smile:

Selvom det bare er en fornemmelse, så er det fedt at stå i et træningspas og føle, at man får en masse ud af det :wub:

Efter jeg har gennemført de 4 uger (starter forfra med ovenstående efter ferien), har jeg tænkt på at køre den sidste halvdel af Alva og Hr. K-programmet som peaking. Men gad vide om volumen er for lav?

Link to comment
Share on other sites

Igår:

og senere hen 3K powerwalk hjem fra en fest gennem det smukkeste marsklandskab hvor mosekonen bryggede, akkompagneret af Evanescense i ørerne :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

wow..sådan nogen aftener /morgener er simpelthen det fede..

Link to comment
Share on other sites

At det kræver lidt mere tid i passene end Jeres program... Jeg er glad for at køre noget lav intensitet med masser af volumen, faktisk :smile:

Selvom det bare er en fornemmelse, så er det fedt at stå i et træningspas og føle, at man får en masse ud af det :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor lang tid tager et træningspas for dig? Og har du trænet efter Sheiko programmet før?

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Igår:

Sheiko beginners 1 - uge 1, dag 1:

Bænkpres 1:

1x5 x 35 kg

2x4 x 40 kg

2x3 x 47,5 kg

5x3 x 50 kg

Squat:

1x5 x 32,5 kg

2x5 x 40 kg

3x5 x 45 kg

Chinups:

5x3

Bænkpres 2:

1x6 x 35 kg

2x6 x 40 kg

4x6 x 45 kg

Flat DB flies:

5x10 x 9 kg

Goodmornings:

5x5 x 35 kg

Det ligner grangiveligt det jeg lavede for 3 uger siden, men det er også meningen :tongue: Jeg er startet forfra efter ferien, omend programmet nok skal blive hakket i stykker denne gang også (dog ikke med hele 3 ugers afbrydelse) :innocent:

Jeg var lidt mat, men i squat gik det lidt bedre med at køre 5 reps - sørgede også for at sidde ned og slappe af i lårene mellem sættene :chicken::blush:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Spinning 1 - 1 time.

En rigtig fed time med en instruktør i virkelig høj kvalitet (her vil jeg for en gangs skyld gerne rose S & F :smile: ). Timen var vældig populær; selvom jeg kom 5 min før start, var der kun 3 cykler tilbage som hurtigt blev taget.

Ude i omklædningen fik jeg helt lyst til at forære min post-workout-kreatin-kakaomælk til en tilsyneladende anorektiker, som stavrede ud af brusebadet mens jeg sad højrød i hovedet og prøvede at få pulsen ned (dårlig kondi, that is :tongue: ). Hun var et af de mest greelle tilfælde jeg har set i et træningscenter (de fåes værre på ungdomspsyk, hvor jeg har siddet fastvagt tilbage i min studentertid, ak ja :4smartass: ). Ond, dødelig sygdom :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Sheiko Beginners 1 - uge 1, dag 2:

Dødløft:

1x5 x 52,5 kg

1x5 x 62,5 kg

3x4 x 72,5 kg

4x3 x 80 kg

Dips:

5x3 x mig

Incline bænkpres:

6x4 x 36 kg

Dødløft fra skive (20 kg's):

1x5 x 52,5 kg

2x5 x 52,5 kg

2x5 x 62,5 kg

3x4 x 72,5 kg

4x3 x 85 kg

Bulgarsk squat:

5x5

Semiflags:

3x5

- supersets med noget rotatorcuff-deltz-ting :smile:

En fed træning med masser af drøn på i dødløft :w00t: Nu burde jeg egentlig også være velrestitueret efter 3 ugers træningsfri :tongue:

På søndag skal jeg måske på kursus i kitesurfing - glæder mig som en lille pige juleaften :wub:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Swissball træning - 1 time.

Træningen var gr. tiltrængte reparationer i S & F henlagt til det smækhamrende dyre Exerzice - et fitness.dk ripoff som S & F's bagmænd har udtænkt. 600 kr/md, med mindre man vil binde sig i et år - da falder kontingentet til sølle 400 kr/md :tongue:

Men det er også flot. En sød dame måtte hjælpe mig med at fylde min vandflaske, da det meget stilrene kubiske vægarmatur på vandhanen ikke var specielt intuitivt designet :laugh:

Indretningen kunne jeg godt leve med i mit eget hjem, men hvorfor vælger man Ikeamøbler til et center der helst skal stinke af luxus? Ikke at der er noget i vejen med Ikeamøbler (bruger dem selv, og min månedlige boligudgift er endda ca. 3x mere end 600 kr/md :hehe: )...

Maskinerne vil jeg slet ikke komme ind på. Der var dog et squatrack med en 11-kgs plasticstang (hvor var skiverne henne?), og håndvægte op til 36 kg. Og så en muteret Technogym-bænkpres-ting med samme håbløse stang.

Cafeen var lækker, og serverede sandwiches med Serranoskinke (røget, ikke lufttørret - altså! :newtongue: ) og de skønneste chokolade-kage kcal-bomber med nøddesirup (en sådan blev fortæret efter den ikke særligt anstrengende swissballtime).

Et center jeg måske vil frekventere igen om en 40-50 år, når jeg er en rig gammel pensionist der ikke selv kan løfte skiverne op på bænkpresstangen, og som er blevet for fin til mug i brusebadet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Igår:

Sheiko Beginners 1 - uge 1, dag 3:

Bænkpres:

1 x 7 @ 50% 35,0

1 x 6 @ 55% 37,5

1 x 5 @ 60% 42,5

1 x 4 @ 65% 45,0

2 x 3 @ 70% 50,0

2 x 2 @ 75% 52,5

2 x 3 @ 70% 50,0

1 x 4 @ 65% 45,0

1 x 6 @ 60% 42,5

1 x 8 @ 55% 37,5

1 x 10 @ 50% 35,0

Flat Dumbell Flies

5 x 10 @ 8 kg

Squat

1 x 5 @ 50% 35,0

2 x 4 @ 60% 40,0

2 x 3 @ 70% 47,5

5 x 3 @ 75% 50,0

Triceps extensions

5 x 10 @ 30 kg

Goodmornings (seated)

5 x 5 @ 30 kg

En solid omgang træning, hvor gæster og andet godtfolk måtte vente hjemme i haven på at jeg blev færdig :tongue::blush:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Spinning udholdenhed - 1 time.

B-mennesket her kunne ikke få luxuslegemet ud af dynerne til tiden, så min plads var solgt til een på ventelisten, da jeg kom :rolleyes:

Vi var to tilovers og een sadelløs cykel - hvorpå den anden tog hjem og jeg stod op hele timen :tongue:

Bortset fra noget træthed over korsryggen var det såmænd ikke så slemt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke dem i TdF stiger af og ryster benene undervejs :tongue:

Idag:

Begynderkursus i kitesurfing - hele dagen.

En supersjov oplevelse jeg har glædet mig til hele ugen. Det blæste 8-12 m/s, og vi lavede 'bodydragging' hvilket i sig selv var ret funny - som at blive trukket efter en speedbåd, og indimellem var der kraft nok til at jeg lettede fra vandoverfladen :w00t: Det var sjovt sålænge det foregik på vandet (havde også den tvivlsomme fornøjelse at lette med dragen på land, hvilket medførte et par knups og min første panik-chickenloop-udløsning (chickenloopet er håndtaget som frigør 3 af dragens liner, så den mister opdriften)) :unsure:

Brædtet var så en anden sag, det fik ind i mellem lov at sejle sin egen sø mens undertegnede baksede med at få dragen op efter et crash. Det lykkedes dog at sejle hele 10 meter! :laugh:

I morgen skal jeg ind til den lokale pusher og kigge på gear :4signme:

Link to comment
Share on other sites

Igår:

Sheiko Beginners 1

Week 2 - Day 1

Squat

1 x 5 @ 50% 32,5

2 x 4 @ 60% 40,0

2 x 3 @ 70% 45,0

5 x 2 @ 80% 52,5

Benchpress

1 x 5 @ 50% 35,0

1 x 4 @ 60% 40,0

2 x 3 @ 70% 47,5

6 x 2 @ 80% 55,0

Flat Dumbelll Flies

5 x 10 @ 8 kg

Chinups

5 x 3

Pushups (hands shoulder wide)

3 x 10

Squat

1 x 3 @ 55% 35,0

1 x 3 @ 65% 42,5

4 x 3 @ 75% 50,0

Goodmornings (standing)

5 x 5 @ 40 kg

Jeg havde alligevel fået nogle knubs efter kurset i forgårs - min højre storetås grundled var af een eller anden grund blevet kvast, så jeg måtte halte rundt :laugh: Det fældede også et par sæt af armstrækkerne (jeg er for core-slap til at krydse benene)...

Leddet er underligt nok OK i dag (måske er det Kaptajn Voms sygdom) :tongue:

Og så har jeg lige svedt 9050 kr til et begynder-kitesurfer-kit :w00t:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share