Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Tak for i går. Godt endelig at møde dig! Dejlig mad og fantastisk godt selskab. :biggrin: Lidt for meget is til mig måske, :icecream: men det smager jo så godt. :blush: Jeg må iø lige tage mig sammen til at komme tidligt op og med til morgentræning en af dagene. :devil:

Heysa :bigsmile: Fedt at få mødt dig også! Og selv tak. Den is kan man ikke få for meget af :w00t: Godt kørt med dine chins, du er sku stærk nok. Burde være muligt at rive en muscle-up af med lidt tekniktræning.

Mandag 03.03.2008

Stænger terminated :surrender::wolverine2:

Muscle-ups

  • BW x 20

Dips i toppen af muscleups

  • BW x 10 x 5

Blev udført på omkring 20 min

Skulderen er ved at være sig selv igen, så på onsdag står den på grappling igen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

hehehehe, :wolverine2: Grreeeeeeeat!!!

Onsdag 05.03.2008 i hulen

Frølårene begynder så småt at kunne aktiveres uden at gå i krampe igen :laugh: . Blev til en solid omgang DL.

Dødløft dobbelt overhåndsgreb u. lås

  • 60 x 5 x 2
  • 100 x 5 x 1
  • 140 x 1
  • 160 x 1
  • 165 x 1 PR dobbelt overhånd u. lås
  • 130 x 5 x 4
  • 130 x 4 x 1 (kunne ikke holde fast på skidtet i den sidste rep)

Kom på en god idé til udførelse af DL for at forstærke den thorakale ekstension samt supinationen i skuldrene ved at lave dobbelt underhåndsgreb. Stiller samtidig et andet krav til det elskede greb.

Dødløft dobbelt underhåndsgreb u. lås

  • 130 kg x 0 (miss)
  • 120 kg x 3
  • 100 kg x 5 x 3
  • 120 kg x 1

Feeeeed version af DL. :devil:

Crossbody deadlift

  • Stang + 50 kg, 10 højre x 4
  • Stang + 45 kg, 10 venstre x 4

Military press

  • 40 kg x 5
  • 50 kg x 5
  • 60 kg x 5 x 4

Herefter cirkus med Erik og Michael.

One-arm snatch barbell

  • 45 kg x 2 -let
  • 55 kg x 0 x 4 - svære

Torsdag 06.03.2008 i Well-come Waterfront

  • 45 min squash -got my ass wiped, but damn it felt great. Har nærmest brandvabler under fødderne af at løbe så hurtigt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Her er lige lidt guf omkring bænkpres vs. stående kabelpres.

Der ses på forskel i aktivering af forskellige mavemuskler, bryst, skulder og ryg.

Ser ud til at mavemuskulaturen tilsyneladende er begrænsende faktor i forhold til at presse i stående stilling, hvilket rejser tvivl omkring hvor "funktionel" bænkpres er (alene) for atleter. Bænkpres er godt til at øge torque i skulderledet + hypertrofi, så kombinationen af bænkpres + One-arm pushups er nok ikke helt dårligt :king:

B_nkpres_vs_Kabelpres.zip

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Her er lige lidt guf omkring bænkpres vs. stående kabelpres.

Der ses på forskel i aktivering af forskellige mavemuskler, bryst, skulder og ryg.

Ser ud til at mavemuskulaturen tilsyneladende er begrænsende faktor i forhold til at presse i stående stilling, hvilket rejser tvivl omkring hvor "funktionel" bænkpres er (alene) for atleter. Bænkpres er godt til at øge torque i skulderledet + hypertrofi, så kombinationen af bænkpres + One-arm pushups er nok ikke helt dårligt :king:

Det sagde Paul Chek for mange år siden! Bortset fra han mente at bænkpres var værdiløs.

Det der egentligt skal undersøges er jo hvad der hæmmer/begrænser i en tackling situation som f.eks. i amerikansk fodbold.

One arm pushups, push presses, split jerks, nok alle bud der er minimum lige så vigtige som bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

Ups... jeg havde fuldstændigt glemt, at Anna og jeg havde snakket om, at jeg skulle komme med til morgentræning i dag. :blush: Jeg må øve mig i at stå tidligt op og tage med en anden dag. :innocent:

Never mind, jeg har selv pjækket imorges :innocent:

Men fik mig også en meget sen PW med Mr. SuperDuperGuard (tihi, så loggede jeg det lige for dig, Hulky :tongue:) - 2x45 min til og fra Cinemaxx :firebounce:

- så valgte at sove i morges.

Men i næste uge er jeg klar - hvilken dag passer dig bedst, DL queen? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Never mind, jeg har selv pjækket imorges :innocent:

Men fik mig også en meget sen PW med Mr. SuperDuperGuard (tihi, så loggede jeg det lige for dig, Hulky :tongue:) - 2x45 min til og fra Cinemaxx :firebounce:

- så valgte at sove i morges.

Men i næste uge er jeg klar - hvilken dag passer dig bedst, DL queen? :wink:

Hmm... jeg skal i lab alle dage undtagen tirsdag. Men der har I ikke morgentræning længere, vel? Mandag og fredag er udelukket, for der skal jeg i udstyr i hhv. bænk og squat. Evt. onsdag (skal lige se på, hvor meget jeg skal nå i lab den dag) - hvad tid er det nu, I plejer at træne? :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Det sagde Paul Chek for mange år siden! Bortset fra han mente at bænkpres var værdiløs.

Det der egentligt skal undersøges er jo hvad der hæmmer/begrænser i en tackling situation som f.eks. i amerikansk fodbold.

One arm pushups, push presses, split jerks, nok alle bud der er minimum lige så vigtige som bænkpres.

Bænkpres er vel fornuftig nok til at få smidt nogle hestekræfter på vognen. One-arm pushups, stående kabelpres, stående en-arms pres af vægtstang med den ene ende i hjørnet af lokale ser jeg som gearing - what makes the engine blow :devil:

Ups... jeg havde fuldstændigt glemt, at Anna og jeg havde snakket om, at jeg skulle komme med til morgentræning i dag. :blush: Jeg må øve mig i at stå tidligt op og tage med en anden dag. :innocent:

No sweat :smile:

Du kommer bare når det passer dig. Evt. koordiner med She Hulk. Du er selvfølgelig også velkommen selvom hun ikke kan.

Never mind, jeg har selv pjækket imorges :innocent:

Men fik mig også en meget sen PW med Mr. SuperDuperGuard (tihi, så loggede jeg det lige for dig, Hulky :tongue:) - 2x45 min til og fra Cinemaxx :firebounce:

- så valgte at sove i morges.

Men i næste uge er jeg klar - hvilken dag passer dig bedst, DL queen? :wink:

hahahahah, why you little :sneaky2::laugh: :laugh:

Nu afslører du mit hemmelige våben imod dellerne :innocent:

Hmm... jeg skal i lab alle dage undtagen tirsdag. Men der har I ikke morgentræning længere, vel? Mandag og fredag er udelukket, for der skal jeg i udstyr i hhv. bænk og squat. Evt. onsdag (skal lige se på, hvor meget jeg skal nå i lab den dag) - hvad tid er det nu, I plejer at træne? :innocent:

Det er ikke skåret i granit hvilke dage. Som udgangspunkt man, ons, fredag, men træner generelt de dage jeg har lyst, så der sniger sig sikkert nogle undtagelser ind. Giv lyd når du er game :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

hahahahah, why you little :sneaky2::laugh: :laugh:

Nu afslører du mit hemmelige våben imod dellerne :innocent:

LOL :laugh: Du har godt nok genetisk betinget fedt% på minus 1, men altid godt at forebygge :tihi:

Til gengæld afslører jeg ikke mit hemmelige våben imod fedtet -

jo, måske først når jeg har været igennem indkørselsfasen i påskeferien og har droppet 5% BF på en uge, så kan jeg løfte sløret :laugh:

Link to comment
Share on other sites

LOL :laugh: Du har godt nok genetisk betinget fedt% på minus 1, men altid godt at forebygge :tihi:

Til gengæld afslører jeg ikke mit hemmelige våben imod fedtet -

jo, måske først når jeg har været igennem indkørselsfasen i påskeferien og har droppet 5% BF på en uge, så kan jeg løfte sløret :laugh:

:firebounce::firebounce::firebounce::firebounce::firebounce: Jeg glæder mig til at følge processen på klods hold :wub:

Link to comment
Share on other sites

08.03.2008 i IK99

Skulle have været i skoven på bike, men min makker bailede :mad: så driblede ned til IK og flåede lidt jern.

Fik gøglet lidt WT med Erik 10-15 min og det lille svin bed hul i min ene kno :tongue: , derefter lidt opvarmning til 20 rep Breathers i skvat.

Squat Breathers # 1

  • 80 kg, 20 rep
    Satte den konservativt, anede ikke hvor meget der var i stængerne, men var alt for let.
  • 100 kg, 20 rep
    Tid = 2:53
    Hårdt nok, var vel til et par reps mere men passende at starte med. Fed fed måde at få banket af på den måde :devil: Tror den kan blive godt og grundig nasty :superman:

Herimellem

Muscleups i ringe

  • Tripler, doubler og singler: 20 rep total
  • Dips i toppen hver gang = 3

Pullups i ringe

  • BW x 10 x 3
  • BW + 20 kg x 4
  • BW + 20 kg x 3 -ikke mere at at komme efter.

Fed træning, stængerne er recoveret efter sidste weekends stunt :wolverine2:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Morgentræning con senor Erik 11.03.2008

Dødløft dob. ovehånd

  • 100 kg x 5
  • 120 kg x 3 x 2
  • 130 kg x 3
  • 140 kg x 3
  • 160 kg x 0
  • 140 kg x 3 x 8
  • 140 kg x 5

Pullups i ringe

  • BW x 5 x 3
  • BW + 15 kg x 5
  • BW + 20 kg x 5
  • BW + 25 kg x 3
  • BW + 30 kg x 3
  • BW x 14 - failure

Grrrrrrrrrrrrrrniceeeee! :wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning con senor Erik 11.03.2008

Dødløft dob. ovehånd

  • 100 kg x 5
  • 120 kg x 3 x 2
  • 130 kg x 3
  • 140 kg x 3
  • 160 kg x 0
  • 140 kg x 3 x 8
  • 140 kg x 5

Pullups i ringe

  • BW x 5 x 3
  • BW + 15 kg x 5
  • BW + 20 kg x 5
  • BW + 25 kg x 3
  • BW + 30 kg x 3
  • BW x 14 - failure

Grrrrrrrrrrrrrrniceeeee! :wolverine2:

Grrrrr :devil:

My strrrrrong man with a strrrrrong grrrrrip :wub::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share