Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Sikke en fin invitation. Tillykke med dagen, for helvede!
Hej Guardenpost-15167-1205650664.gif

Tillykke med fødselsdagenpost-15167-1205650294.gif

Det lyder da bestemt spændende med militær 5 kamp :yahoo:bliver helt misundelig

Håber du får en god dag. :bigsmile:

Signe :sun:

Alle er naturligvis velkomne efter først til mølle princippet :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Alle er naturligvis velkomne efter først til mølle princippet :smile:

Jamen det kunne bestemt være en morsom udfordring :firebounce: , hvis vi ser bort fra skydning :rocketwhore: og mit dårlige knæ :cry:

Link to comment
Share on other sites

 Alle fødselsdagshilsnerne: TAK :bigsmile:

Overrasket over hvor godt vejr der var, hehe. Blev til 1 times PW med shredder-bogx :w00t: vovhundene og la familia :4thumbup:

@ Junker: Du drømmer ikke om hvor smadret der var LOL. Vi kørte på det røde spor, vildt fedt.

@Augustinus: Tak for challenge. Jeg arbejder desværre weekenden i kbh, men den i Frederecia er måske en mulighed :smile:

Enjoy the sun :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jacob,

Håber du havde en god dag. Tak for en god tur ude på sporet. Var så hypoglykæmisk, da jeg kom hjem, at jeg måtte voldæde to krydderboller før jeg vaskede cyklen nede i gården. Det er det fede ved sport - får dig ned, hvor sult og tørst igen kan føles. Må i øvrigt se at komme i bedre form, så lad os se om vi ikke skal ud og køre igen.

Edited by Jakob
Link to comment
Share on other sites

Hej Jacob,

Jeg stod i dag i en kiosk og ville købe et træningsblad af en art, og faldt så over bladet 'Aktiv Træning'. Jeg bladrer det hurtigt igennem og ser ikke anden en selveste Guarden på midtersiderne! Skriver du jævnligt i bladet?

Jeg købte i øvrigt bladet - ret god artikel du har skrevet! :bigsmile:

Og også tillykke med fødselsdagen herfra!

//Casper

Link to comment
Share on other sites

Hej Jacob,

Håber du havde en god dag. Tak for en god tur ude på sporet. Var så hypoglykæmisk, da jeg kom hjem, at jeg måtte voldæde to krydderboller før jeg vaskede cyklen nede i gården. Det er det fede ved sport - får dig ned, hvor sult og tørst igen kan føles. Må i øvrigt se at komme i bedre form, så lad os se om vi ikke skal ud og køre igen.

Hey Jakob.

Jeg havde en super dag, tak.

Selv tak, fedt at give den gas med en ligesindet.

Vi skal helt sikket ud igen.

Hej Jacob,

Jeg stod i dag i en kiosk og ville købe et træningsblad af en art, og faldt så over bladet 'Aktiv Træning'. Jeg bladrer det hurtigt igennem og ser ikke anden en selveste Guarden på midtersiderne! Skriver du jævnligt i bladet?

Jeg købte i øvrigt bladet - ret god artikel du har skrevet! :bigsmile:

Og også tillykke med fødselsdagen herfra!

//Casper

Hey Casper.

Yes, skriver artikler til dem hver måned, primært omkring styrketræning.

The Mission has begun :king:

Tak :bigsmile:

Tirsdag 18.03.2008 med Erik

Breathing Squats # 3

  • 107,5 kg x 18

Pænt busted i stængerne dagene efter. Var lidt vaklende på de sidste par reps. Men træningsmetoden tiltaler mig bigtime. Er kommet mere kød på stængerne :devil

Onsdag 19.03.2008 med Bogs og Shanti

Har max ondt i AC-leddet, så arbejder på at finde frem til The Cure. Prøvede mig frem med en masse rows.

Yates rows

  • 70 kg x 10 x 8

alt.

Pullups, neutral grip

  • BW x 5-8 x 6

One Arm Rows

  • 40 kg x 10/10 x 3

-------

Onsdag 19.03.2008 Vol. 2 med Bogsbaben

Squash

  • 45 min

Herefter fik jeg afklapsning i et børnespil af bogsen hvor man skulle slå på nogle lamper når de lyste. :blush: Sejt nok at få bank i noget af en pige :w00t:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Herefter fik jeg afklapsning i et børnespil af bogsen hvor man skulle slå på nogle lamper når de lyste. Sejt nok at få bank i noget af en pige

Der findes klubber for den slags :cry::w00t:

Apropo Børnspil så kan jeg på det kraftigste anbefale klodsmajor. Det er et fantastisk spil i alle sammenhæng. Til Druk, Dates, hygge osv. så kan man altid finde klodsmajor frem. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Der findes klubber for den slags :cry::w00t:

Apropo Børnspil så kan jeg på det kraftigste anbefale klodsmajor. Det er et fantastisk spil i alle sammenhæng. Til Druk, Dates, hygge osv. så kan man altid finde klodsmajor frem. :cool:

Hahahah :laugh:

@ Klodsmajor: :devil: Spot on! :tongue:

Fredag 21.03.2008

Foamrolling

  • 30 min

Midterste og nedre trap træning på bold

  • x antal sæt/rep med puny kg

Har mindre hensigtsmæssig "kontakt" med disse muller, så får ekstra attention

Overhead Squat

  • 20 kg x 10 x 3

Dødløft, dobb. overhåndsgreb (fatbar)

  • 60 kg x 5 x 2
  • 80 kg x 4 x 2
  • 100 kg x 5 x 1
  • 120 kg x 5 x 1
  • 100 kg x 5 x 6

Pullups

  • BW x 10 x 3 (neutralt greb)

Venstre AC-led brokker sig, så laver en masse bløddelsbehandling af pec. minor + levator scapula. Virker øjeblikkeligt, men problemet kommer snigende igen efterfølgende. Grrrrrrrrr. Her til morgen føles det så klart bedre end det har gjort de sidste 14 dage :bigsmile:

Tirsdag 25.03.2008

Underviste i HardCore 2 timer, hvoraf den ene blev brugt til lidt snatch for mit vedkommende:

Snatch, KB

  • 12 kg x 10/10 x 6

Fokus på at gribe den med upper trap aktivering. Fungerede ret godt for skulderen.

Træning med BOX :yo:

Foamrolling

  • 20 min varieret: trapz, pec. minor, obliques

Breathing Squats # 4

Valgte at gå et par kg tilbage, da mit første spring fra 100 til 107,5 kg nok var liiiiiiige optimistisk nok. Derfor:

  • 20 kg x 5 x 2
  • 50 kg x 5
  • 95 kg x 5 x 2
  • 100 kg x 3 x 2
  • 100 kg x 20
  • 100 kg x 10

Smed lige et ekstra sæt @ 10 reps på. Væsentligt mere overskud denne gang end første - manglede også bare, heheh.

Pullups, ringe

  • BW x 10 x 2

:wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hej Guarden :wolverine2:

Breathing Squats # 4

Valgte at gå et par kg tilbage, da mit første spring fra 100 til 107,5 kg nok var liiiiiiige optimistisk nok. Derfor:

20 kg x 5 x 2

50 kg x 5

95 kg x 5 x 2

100 kg x 3 x 2

100 kg x 20

100 kg x 10

Hvad er det for en squats? :unsure: Jeg håber da at du normalt trækker vejret under squats. :hehe::tongue:

Ha en god dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hej Guarden :wolverine2:

Hvad er det for en squats? :unsure: Jeg håber da at du normalt trækker vejret under squats. :hehe::tongue:

Ha en god dag :bigsmile:

Hey Signe :cool:

Man finder den vægt man kan løfte 10 gange på normal vis, derefter udfører man 20 gentagelser, hvor man holder et par vejrtrækningers pause imellem hver gentagelse. Deraf breathers. At jeg så igår af uforklarlige årsager valgte at holde vejret imellem hver gentagelse er så ret spøjst. Men gør det ikke lettere :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Længe siden, fyrbøder! Lad os snart hooke op til lidt fælles-gøgl! :superman:

Yo bro... Helt sikkeeeeeeert :superman:

Onsdag 26.03.2008

Z-health

  • R-phase: 20 min

Bent Press

  • 12 kg, 5/5 x 3

Pullups i ringe

  • BW: 10 x 4

Fik lavet MET på AC leddet. Idag er der væsentligt reduceret smerte i skulderen, Greeeeeeeeeaaaaaaaat :firebounce:

Link to comment
Share on other sites

Fik lavet MET på AC leddet. Idag er der væsentligt reduceret smerte i skulderen, Greeeeeeeeeaaaaaaaat :firebounce:

Godt at høre, at skulderen er i bedring :smile:

Hmm, hvad er MET? Googles eneste nogenlunde sandsynlige forslag er Muscle Effect Therapy:

Muscle Effect Therapy is based on the observation that past emotions and emotionally-charged memories have a direct effect on the musculo-skeletal system. When these were traumatic the resulting physical tensions cause various forms of dysfunction. People tend to deal with this by blocking off their awareness.

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag 27/03/2008

Z-health, R-phase 20 min

Bent Press + overhead squat

  • 8 kg, 5/5 x 2
  • 12 kg, 5/5 x 2
  • 16 kg, 5/5 x 4

Kørte ret godt med skulderen, kan spøjst nok køre bent press uden at mærke noget til AC

# 2 Starring Bogs

Skumrulning

Midter + nedre trap + serratus-aktivering

Squat, dynamisk

  • 20 kg x 10 x 2
  • 50 kg x 5 x 2
  • 82,5 x 3 x 10

Alt.

Pullups, ringe

  • BW x 6 x 12

Dødløft, "fatbar", dob. overhånd

  • 102,5 kg x 5 x 2
  • 112,5 x 5 x 3

----------------------

Fredag 28/03/2008

Er ude og køre fjedtnæs education, så fik den fremragende idé at snuppe ringene med. Har hængt dem op i kursuslokalet så kan grease en masse pullups, og har opfordret samtlige kursister til at give los :devil:

Her til aften blev det til:

Pullups, ringe

  • BW x 5,5,5,5,10,10,10

Pistols

  • BW x 5/5 x 2

More to come....

Link to comment
Share on other sites

Lørdag 29.03.2008

Pullups ringe

  • BW x 10 x 8

Bodyrows (Horizontal), ringe

  • 10 x 4
  • 5 x 4

Bodyrows blev udført i direkte forlængelse af Pullups :crazy:

Pistols

  • 5/5, 9/9, 5/5 x 2

Overhead squat med 20 kg i toppen og 14 kg i bunden

  • 10/10 x 4

Pushups (eleveret i ringe)

  • BW x 20 x 3

Skulderen får det bedre og bedre for hver dag der går. Begynder at kunne lave mere og mere pres, så det spiller. Z-health, bent press og ringe spiller :devil:

Z-health R-phase

  • 30 min

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh:

Det er godt at se at ringe er de bedste genoptræningsøvelser, der findes for skulderen, sømand :laugh:

Godt at den er på vej fremad, kammerat! Det bliver fedt at rive jern med dig på lørdag til TSC'en :devil: :devil:

Hav en super uge, master!

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh:

Det er godt at se at ringe er de bedste genoptræningsøvelser, der findes for skulderen, sømand :laugh:

Godt at den er på vej fremad, kammerat! Det bliver fedt at rive jern med dig på lørdag til TSC'en :devil: :devil:

Hav en super uge, master!

Ja, hvor spøjst den end lyder, så gør det underværker for skulderen :bigsmile:

Men synes i grunden ikke det er så mærkeligt. Det ustabile miljø giver øget coaktivering og dermed øget stabilitet. Har tidligere trænet mig ud af skulderproblemer med ringene, og det lader til at de er på min side igen :devil:

TSCén dropper jeg dog. Føler ikke at kroppen er klar til det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Mandag 31.03.2008 con la chica Bogdanova

Concept 2

  • 2000 meter på tid
  • 7:01
  • Tid pr. 500 meter: 1:45

Var ved at omkomme til sidst :gal:

Pullups ringe

  • BW: 12,8,8,8,8,8,8

Alt.

Bent Press

  • 24 kg, 10/10 x 4

Sådan, i sidste uge kunne jeg kun Bent Presse 16 kg. Adapt, adapt, adapt :devil:

Pushups i ringe

  • BW: 15 x 4

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Mandag 31.03.2008 con la chica Bogdanova

Concept 2

  • 2000 meter på tid
  • 7:01
  • Tid pr. 500 meter: 1:45

Var ved at omkomme til sidst :gal:

Jeg er også lige begyndt at flå i concept 2 tingen. Har en plan om at jeg skal slå kollegierekorden som er på 6:55.

Det er sku ok cardio (kommer det fra en absolut cardiohader).

Roer du tit?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også lige begyndt at flå i concept 2 tingen. Har en plan om at jeg skal slå kollegierekorden som er på 6:55.

Det er sku ok cardio (kommer det fra en absolut cardiohader).

Roer du tit?

C2 er rent ondskab :devil:

Jeg har vel roet en 5 gange de sidste 12 måneder vil jeg tro...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share