Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Tirsdag 01.04.08

Underviste HardCore med nye øvelser :devil:

KB

  • Double Snatch
  • Renegade Rows
  • Serratus Crunch

Powerbags

  • Split Jerks
  • Pistols
  • Crossbody Shouldering

Folk gav den max gas som altid. Vildt fedt at se hvilken udvikling der er sket med de faste hoveder :superman:

Derefter sammen med Shanti:

Bodyrows, ringe

  • BW, 10 x 4

Alt.

Pullups

  • BW, 5 x 4

Alt.

Pushups i ringe

  • BW, 15 x 4

Yes, yes,... skulderen klart bedre til at stabilisere i flere planer. Latsne godt ristede, så pullups får en hviledag eller 2.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag 02.04.2008 @ IK

Z-health

  • 15 min

Squats

  • 20 kg x 5
  • 40 kg x 5
  • 60 kg x 5
  • 80 kg x 5
  • 100 kg x 5
  • 110 x 2
  • 120 x 1
  • 130 x 1
  • 135 x 1 (PR + 10 kg)

Tung og nok knap så teknisk yndefuld :dry: Fatter ikke jeg er så slap i den, men den går i det mindste den rigtige vej.

Time for some Breathers :devil:

Breathing Squats # 5

  • 105 x 20
  • 105 x 10
  • 105 x 5

MaxPower gav den gas imellem mine worksets

Dødløft, dobbelt underhåndsgreb u/lås

  • 60 kg x 5
  • 80 kg x 5
  • 100 kg x 2
  • 120 kg x 2
  • 130 kg x 1
  • 140 kg x 1
  • 150 kg x 1 (PR + 10-15 kg)

Dødløft dobbelt overhåndsgreb u/lås

  • 130 kg x 3 x 4

Armstrækkere, incline

  • BW x 15 x 4

Skulder klar i bedring. Har ikke kunne banke stærke af før nu : :w00t:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 03.04.2008

Stængerne + glutes godt DOMSede efter igår :devil::wolverine2:

Kropshævninger, underhåndsgreb

  • BW x 15,15,15,14

Herefter undervisning i 1 times HardCore på Nørrebro. 16 bavianer (Bogsning inkluderet) på holdet, hvoraf 13 var faste :bigsmile:

Sygt fedt det bare er begyndt at køre på skinner :devil: Folk var vildt glade for de nye øvelser. Smed en omgang drengene efter pigerne ind, med battle inkluderet. Kæmpe succes :w00t:

Imorgen skal jeg undervise på Masteruddannelsen i Fitness på Odense UNI, bliver syyyyyyygt fedt :superman:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Torsdag 03.04.2008

Stængerne + glutes godt DOMSede efter igår :devil::wolverine2:

Kropshævninger, underhåndsgreb

  • BW x 15,15,15,14

Herefter undervisning i 1 times HardCore på Nørrebro. 16 bavianer (Bogsning inkluderet) på holdet, hvoraf 13 var faste :bigsmile:

Sygt fedt det bare er begyndt at køre på skinner :devil: Folk var vildt glade for de nye øvelser. Smed en omgang drengene efter pigerne ind, med battle inkluderet. Kæmpe succes :w00t:

Imorgen skal jeg undervise på Masteruddannelsen i Fitness på Odense UNI, bliver syyyyyyygt fedt :superman:

Fedt at høre, mester!!

Hvad skal du undervise i på Masteruddannelsen??

Link to comment
Share on other sites

Fedt at høre, mester!!

Hvad skal du undervise i på Masteruddannelsen??

Tak champ.

Jeg underviste som vi talte om i tlf på et kommunikationsfag, hvor min opgave var at fyre en omgang praktisk undervisning af omhandlende styrketræning, hvor jeg vekslede imellem flere forskellige didaktiske og pædagogiske modeller. Undervejs holdte vi time-out, hvor de gik ud i grupper og evaluerede hvilke observationer de havde gjort sig.

Gik overdrevet godt, og fik en masse fed feedback. Ikke den klassiske med: "det synes jeg var godt, fordi det var en fed øvelse" eller lign., men de gav en beskrivende feedback på de observationer de havde gjort sig, uden at tage stilling til om de kunne lide det eller ej. Klasse. :devil:

Link to comment
Share on other sites

04.04.2008 feat. Bogs-baben

Stængerne relativt trætte stadig, så blev til en omgang C2.

Concept 2

  • 2 runder "Dart spil" @ 8-10 min, hvor man skal variere trækkraften og kadencen for at styre en pil imod en skive.Man skal nok være der for at fatte det. Ret underholdende.
    1) Tid pr. 500 m. = 2.04
    2) Tid pr. 500 m. = 2.10
  • 2000 meter
    Tid pr. 500 m. = 7:37

Håndstandstræning

  • 10 min.

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

06.04.2008

Concept 2

Opvarmning

  • 2000 meter

Interval, work:rest ratio

  • 1:00/1:00 = 1:47.1
  • 2:00/2:00 = 1:46.9
  • 3:00/3:00 = 1:50.2
  • 4:00/4:00 = 1:52.0
  • 3:00/3:00
  • 2:00/2:00
  • 1:00/1:00 = 1:38.4

Fik ikke lige noteret resten ned :dry: , men var god smæk for skillingen :superman:

KB Snatch

  • 16 kg, 10/10 x 4

Pullups

  • BW x 10 x 3

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hej kriger, kunne godt ligne en ond omgang intervalhelvede på C2. Træner du efter ny pr. på C2?? Husker da du har en temmelig god 500 meter tid.. Er selv begyndt at træne lidt mere på C2, god træning, der mærkes i hele kroppen.

Junker

Link to comment
Share on other sites

Hej kriger, kunne godt ligne en ond omgang intervalhelvede på C2. Træner du efter ny pr. på C2?? Husker da du har en temmelig god 500 meter tid.. Er selv begyndt at træne lidt mere på C2, god træning, der mærkes i hele kroppen.

Junker

Hey Ranger.

Yes, der skal ske noget med den tid jeg har. PR på 500 er 1:28.3 mener jeg, og 6:58 på 2000 meter, men det er uden træning på nogen af dem, så nu skal de usle PR´s sprænges i stumper og stykker :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hej Jakob,

Ligger selv og roder med C2 maskinen, og er selvfølgelig blevet bidt af det, selvom man knapt kan gå efter en session på helvedes maskinen :devil: .

Hvordan skal man gribe det an rent praktisk, har høvlet nogle 500M, 1000M og en enkelt 2000M af. Men kan se i Bogs' log at hun kører pace træninger. Er det kombination mellem 500M/1000M/2000M den ene dag, og så pace en anden, eller hur?

Tak på forhånd.

/Motta

Link to comment
Share on other sites

Hej Jakob,

Ligger selv og roder med C2 maskinen, og er selvfølgelig blevet bidt af det, selvom man knapt kan gå efter en session på helvedes maskinen :devil: .

Hvordan skal man gribe det an rent praktisk, har høvlet nogle 500M, 1000M og en enkelt 2000M af. Men kan se i Bogs' log at hun kører pace træninger. Er det kombination mellem 500M/1000M/2000M den ene dag, og så pace en anden, eller hur?

Tak på forhånd.

/Motta

Hey Motta.

Fedt du er vild med C2 træning.

Bogs har banket sin tid ind på 2000 meter på C2´s hjemmeside, og derudfra spytter den et program med progression i. Så bestemmer man selv hvilket niveau man er på, og hvor mange gange pr. uge man vil ro. Jeg synes det ser fornuftigt ud, da det skifter imellem forskellige energisystemer, herigennem intensitet, varighed osv. Ganske ligesom ved styrketræning hvor man skifter imellem høj volumen, lav int. osv.

Jeg træner mere på gefühl og flår nogle forskellige programmer af alt efter hvordan det passer med f.eks. squat og hvad jeg ellers laver. I sidste ende handler det jo blot om:

Progression

Variation

Strategisk restitution

Hvordan geden barberes er så underordnet, især på det gokke-niveau vi er på :wink:

Mandag 07.04.2008 @ IFI feat. Tomas Pilsborg

Klatring

  • Bouldering 30 min - lav intensitet

Godt for skulderen at mærke nogle forskellige trækkræfter. Fik også nørdet en masse fys/anatomi :firebounce:

Z-health

  • 15 min

Link to comment
Share on other sites

Mandag 07.04.2008 @ home

Har brugt hele dagen på at forberede undervisning til i morgen.

Først 2 timer på Danmarks Trænerskole, hvor jeg skal give los med teori og praksis omkring HardCore for en flok trænere. Bliver total cool. :devil:, rum for både hjerne- og muskelgymnastik :superman:

Efterfølgende står den på 1 times foredrag omhandlende Motivation & Træning for Danica Pension, hell yeah :firebounce: . Blev lige usandsynligt motiveret til at træne undervejs :tongue:

Den Sønderjydske Donkraft

  • 12 kg, 5/5
  • 24 kg, 5/5 x 5

Link to comment
Share on other sites

Mandag 07.04.2008 @ home

Har brugt hele dagen på at forberede undervisning til i morgen.

Først 2 timer på Danmarks Trænerskole, hvor jeg skal give los med teori og praksis omkring HardCore for en flok trænere. Bliver total cool. :devil:, rum for både hjerne- og muskelgymnastik :superman:

Efterfølgende står den på 1 times foredrag omhandlende Motivation & Træning for Danica Pension, hell yeah :firebounce: . Blev lige usandsynligt motiveret til at træne undervejs :tongue:

Den Sønderjydske Donkraft

  • 12 kg, 5/5
  • 24 kg, 5/5 x 5

God fornøjelse med undervisning i morgen, lyder cooool!! :cool:

..og godt at se skulderen er snart god igen.

Link to comment
Share on other sites

Grrrrrrrrrrrr.

Så er Zoom Trainer Girevik kommet på markedet.

Sko # 2 jeg har inspireret Nike til at lave. Tager udgangspunkt i at skulle bruges til vægttræning, herunder kettlebells, barbells m.m.

Stort set ingen støddæmpning i forfoden, minimalt i hælen, lækker læderkvalitet samt retningsstabil.

Zoom Trainer Girevik

Girevik betyder kettlebelludøver :devil:

Link to comment
Share on other sites

Nice!

Har ikke lige fulgt så meget med på det sidste - hvad har du gjort ved din skulder?

Hey Christian.

Liiiidt for meget muscleups i ringe med deadstart fra bunden med + 10 kg :innocent: + grappling.

Men idag har jeg fået revet OAPU af for første gang i 2 måneder, så der er kæmpe fremgang.

Hva med dig, får du leget med CB til den store guldmedalje?

Link to comment
Share on other sites

Express workout 10.04.2008

Opvarmning

C2

  • 1000 meter

Workout

Bodyrows, ringe

  • 10 rep x 6 sæt

Pullups

  • BW x 5 x 6

Guard press

  • 2 x 24 kg x 10 x 3

Pistols

  • BW x 8/8 x 6

Ovenstående kørt som cirkel med kortest mulig pause. Pistolerne er blevet væsentligt lettere efter den øgede mængde squat :devil:

Sluttede af med

One arm pushups

  • 3/3 x 5

Yes, tilbage i OAPU trøjen :wolverine2: Ingen kvaler fra skulderen.

Bagefter 1 times HardCore i FDK Nørrebro. 16 krigere M/K med 1 ny på holdet. Niveauet spiller efterhånden, fedt!

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Ovenstående kørt som cirkel med kortest mulig pause. Pistolerne er blevet væsentligt lettere efter den øgede mængde squat :devil:

Grrrrr min super toughe kæreste :superman: :SUPERHULK:

Glæder mig til snart at svede igennem samen med dig på Concept 2, når den nye tid per 2000 m skal testes :devil:

Hehe - pistolerne er helt sikkert blevet lettere, men din fan-fucking-tastic ass er blevet noget tungere :wub::tongue4:

Edited by Bogs
Link to comment
Share on other sites

Grrrrr min super toughe kæreste :superman: :SUPERHULK:

Glæder mig til snart at svede igennem samen med dig på Concept 2, når den nye tid per 2000 m skal testes :devil:

Hehe - pistolerne er helt sikkert blevet lettere, men din fan-fucking-tastic ass er blevet noget tungere :wub::tongue4:

Grrrrr, i al beskedenhed :laugh:

Yes it will be tough, it will be hot :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share