Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

Hej Guarden,

tak for svaret :smile: Jeg kender godt turkish getups og de mere eller mindre almindelige kb-variationer, da vi har en fyr i klubben, der går lidt op i det.

enarmsstrækkere vil jeg helt klart give et forsøg, det lyder som det helt rigtige.

Og ja, du har da helt ret, det er antirotationsstyrke, jeg skal bruge :cool:

Vi har medlemsmøde i klubben onsdag, så da vil jeg slå et slag for, at vi får nogle kb's. Lyder 2x16, 2x24 og 1x32 som et godt grundsæt?

Hey Man.

Ja, det lyder meget fornuftigt. Nu ved jeg ikke hvor stærke I er, men jeg startede selv med en 24ér og ser nu ud til at I flår pænt godt igennem. Såfremt I har nogen til at vise noget ordentlig teknik ville jeg nok spare pengene på 16érne, og købe en ekstra 32 eller noget der er tungere. :smile: I vil lynhurtig vænne jer til 16. Den er sku lidt bette :cool:

Kunne Guarden få lov til at komme med til lidt vægtløftning en daw :bigsmile: ?

Link to comment
Share on other sites

Er begyndt at føre blog på BLOG, hvor jeg skriver den på engelsk, så har copy-pasted den derfra :smile:

Goodmorning World!

Have just been doing todays workout with my good friends Carsten and Dennis, and it looked like this:

Plyometric Pullups (52 cm): Bodyweight (BW), 5 reps, 3 sets

Plyometric Pullups (52 cm): BW + 25 lbs, 2 reps, 5 sets

The reason why I do the plyometrics is to increase the rate of force development in the pulling motion. It is very beneficial in martial arts during infights, when you need to remove your opponents arms quick, open his positions an launch an attack.

Thereafter we did ropeclimbing in double-ropes to increase the maximal force in the pulling motion and increase gripstrength. This exercise actually increase your corestrength tremendously at the same time, which makes it suitable for all kinds of athletes, especially teamsport-athletes (soccerplayers, handball, basketball) that involves physical contact. Dips in rings create an enormous stability and strength in your pressing muscles and upper body in general.

Ropeclimbing (5-6 meters): (BW) 2 double trips without break in bottom position, 2 sets

Ropeclimbing alternated with Dips in rings (5 sets):

Ropeclimbing (BW)

Dips in rings: (BW), 10 reps

At the end we did some tossing around with a big gymnastic mattress like tire flipping.

Then Dennis and I went to the park with two kettlebells (24 kg, 32 kg) and did a lot of Bent-press. Dennis supervised my technique, great :-). Amazing how much you have to activate your lat to keep the kettlebell centered above your coreline. Additionally it creates massive strength to your shoulder muscles and scapula stabilisers which makes it ideal as prehabilitation.

Bent-press: 24 kg, 1/1 (1 right/1 left), 10 sets

One Arm Swings: 24 + 32 kg, 3/3, 5 sets, (auch)

A lot of flip and catch followed på pushing/throwing the kettlebell as far as possible. Excellent to increase striking power. This exercise is much better than the conventional benchpress, because you do it standing and you have to activate your entire core during the whole phase. Just as when you do the punching. Can´t remember how many we did. About 50 I guess.

Then I gave Dennis 45 minutes of Wing Tsun Chi Sao introduction. Perfect to have a friend with so much in common. I feel the need to start practicing Wing Tsun again. Great.

Thats it for know.

//Guarden.

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert. Jeg kan egentlig godt se, 16 er lidt klejn.

Du er meget velkommen til vl. Vi kan tage en eftermiddag inden for længe, hvis du er interesseret. Så kan jeg også passende suge lidt teknik af dig hvad angår enarmsstrækkerne et al.

Jeg kommer vel til at træne sådan cirka 16.30tiden de fleste træningsdage. Kig forbi :smile:

heffehurtig

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert. Jeg kan egentlig godt se, 16 er lidt klejn.

Du er meget velkommen til vl. Vi kan tage en eftermiddag inden for længe, hvis du er interesseret. Så kan jeg også passende suge lidt teknik af dig hvad angår enarmsstrækkerne et al.

Jeg kommer vel til at træne sådan cirka 16.30tiden de fleste træningsdage. Kig forbi :smile:

heffehurtig

Cool, bliver en gang i næste uge, da jeg er booked hele denne uge :smile:

Hygge.

/G

Link to comment
Share on other sites

Hey Skiiipper 1.ste kaptajn!

Onsdag kl. 7 eller 7.30???

GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!! :devil::laugh:

7.00 :tongue:

Helt sikkert, bare skriv :smile:

Heffe

10-4. :smile:

Tirsdag

WT: 1 1/2 times blandet, med primær fokus på stærke strukturer i chi-sao under konstant pres. Godt at få gang i armene igen. Er total meditation i bevægelse :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Ville da også lige lægge en hilsen her og sige tak for god træning - eller skulle vi nøjes med god instruktion og selskab :4thumbup: (uden v :nonono: )

Har dog også skrevet en fiiin beskrivelse af timen i min log :tongue:

Heyysa C@ndy :cheer:

Selv taksen :bigsmile:

Underviste 1 times HardCore. Min cykel valgte så at være flad da jeg var kommet halvvejs, så satte lige ny PR på en distance svarende til 1700 meter vil jeg tro :gal:

Men godt med en afstressende spadseretur hjem langs søerne. Great. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning feat. Mrrrrrrrrrrrrusashi, Krrrrrrrrrrrrauf og Crrrrrrrrrrrrrrrat :superman:

Var sku lidt småtræt i kadaveret, havde ikke fået spist nok igår, så kørte stille og roligt på. :nonono:

Snatch: 24 kg, 5/5 B2B x 2, 3 sæt

Snatch: 24 kg, 10/10 B2B, 6 sæt

Military Press: 24 kg + 16 kg KB = 40 kg, 2 singles i højre side. Venstre gad ikke lige det game :sneaky2:

Abegøgl i rebene med tarzan-sving :tongue: Meget underholdende, men ikke den store træningseffekt.

Dobbelt Bottomup press: 24 kg (h) + 16 kg (v), 2 singles, 1 rep med KB i modsatte hånd.

Thats it. Tror jeg river nogle OAPU senere idag.

/G

Tjek min BLOG på www.guarden.wordpress.com :bigsmile:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Hey GRRRRRRRRRRRRRUARD

Ja det var jo ikke ligefrem en vanvittig træningssession der blev fyret af i morges - men var squ meget underholdende... Tror vi alle var lidt brugte :innocent: ....

Regner med måske at hoppe med igen mandag og så glemme at min undervisning starter kl 8 :tongue: (tror squ ikke jeg går glip af det store hvis jeg tropper op ved 9tiden) :cheer: ... Det kan være jeg tager det her i mig igen når jeg finder ud af hvor tidlig kl 6.30 er en mandag morgen :wink:

:superman: Cat

Link to comment
Share on other sites

Hey GRRRRRRRRRRRRRUARD

Ja det var jo ikke ligefrem en vanvittig træningssession der blev fyret af i morges - men var squ meget underholdende... Tror vi alle var lidt brugte :innocent: ....

Regner med måske at hoppe med igen mandag og så glemme at min undervisning starter kl 8 :tongue: (tror squ ikke jeg går glip af det store hvis jeg tropper op ved 9tiden) :cheer: ... Det kan være jeg tager det her i mig igen når jeg finder ud af hvor tidlig kl 6.30 er en mandag morgen :wink:

:superman: Cat

Heheh.. Ja, der skal også være plads til de mere rolige træningspas engang imellem, selvom det ikke huger mig :laugh:

Du er velkommen så snart du har tid Crrrrrrrrrrat :superman:

See ya, og hils ham den sure :unhappy:

Alt for fedt med din lille nike story Jacob :4thumbup: .. Tænkte på om det måske var muligt at kigge forbi til lidt morgen gøjl i næste uge, evt onsdag eller fredag?

Tak Ranger :bigsmile:

Det er det da helt klart. Så er det jo også lige før at vi skal lægge arm og få det afgjort en gang for alle :tongue::wink: . Hold dig updated i loggen mht. til næste uge, så finder vi ud af noget morgengøgleri.

Dagens 2. træning

OAPU: 140 stk. fordelt ud over dagen med 10/10 pr. arm. B2B

Tjek min nye hjemmeside på Guarden's Functional Training

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

See ya, og hils ham den sure :unhappy:

-

Dagens 2. træning

OAPU: 140 stk. fordelt ud over dagen med 10/10 pr. arm. B2B

-

Tjek min nye hjemmeside på Guarden's Functional Training

GRRRRR!!!!!!!!! Sgudasevensplitteminerøvsejl!!

Computeren er lige så stendød som bilen, Min erhvervssamtale blev ikke til noget pga. tidsproblemer, da bilen ikke kører, MEN: Aftalen på Amager blev aflyst og jeg så købte jeg mig en lææækker cykel (Er der noget bedre end morgentræning og Powershopping, når man er lidt knotten :tongue:

Crrratten og jeg fik også startet sommersæsonens salsa - og DET får en til at glemme alt om døde computere, biler, telefoner etc. :yo::bigsmile:

- Ser fandme godt ud med de OAP's :devil: :4thumbup: :4thumbup: evil bastard you!!! :devil:

- Ser også godt ud med hjemmesiden, den er sgu flot! Get ready world, here comes GRRRRUUAAARRRDDENN!

"Put your knife down!"... "I CAN'T"!! :devil:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

NICE!!!!!! :4thumbup: :4thumbup: :4thumbup:

/KJ

:superman: Thanks. Kan allerede mærke effekterne. Der er INTET der slår den doms man får af OAPU. Har det som om jeg har fået bank på hele overkroppen med et boldtræ, både på forsiden og bagsiden. Er dælme utroligt, heheh..

GRRRRR!!!!!!!!! Sgudasevensplitteminerøvsejl!!

Computeren er lige så stendød som bilen, Min erhvervssamtale blev ikke til noget pga. tidsproblemer, da bilen ikke kører, MEN: Aftalen på Amager blev aflyst og jeg så købte jeg mig en lææækker cykel (Er der noget bedre end morgentræning og Powershopping, når man er lidt knotten :tongue:

Crrratten og jeg fik også startet sommersæsonens salsa - og DET får en til at glemme alt om døde computere, biler, telefoner etc. :yo::bigsmile:

- Ser fandme godt ud med de OAP's :devil: :4thumbup: :4thumbup: evil bastard you!!! :devil:

- Ser også godt ud med hjemmesiden, den er sgu flot! Get ready world, here comes GRRRRUUAAARRRDDENN!

"Put your knife down!"... "I CAN'T"!! :devil:

Daaaaaaaaaamn 10 uheld kommer sjældent alene, eller det det :crazy: Godt du er trænet til situationer som det her :wink: Og jeps, der er intet så skidt, at det ikke er godt for noget. New bike, oooooh yeah :4thumbup: Den er jo alt for lækker. Jeg går ud fra at man så småt kan begynde at gøre sig klar til at høre brag omkring i københavn og nordsjællandsområdet, når krrrrrrrrrrauf begynder at bryde lydmuren :devil:

Og takker :strat: , evil to you are shihan :bowdown:

PUT THE KNIFE DOWN.... :cooldance: HEHEHEHE...

Link to comment
Share on other sites

Hey Guarden

Lækker træning du lægger for dagen og det ser rigtig godt ud på billederne både hvad angår styrke og fysik.

:thumb:

Hey Quan :superman:

Tusind tak :smile:

Har en god solid doms i korpus efter OAPU igår. Giver nærmest en form for inflammatorisk tilstand i hele overkroppen. Ikke nogle specifikke steder, blot overalt :laugh: NICE :tongue:

Om lidt dribler Musashi og Guarden til RKC, hvor vi skal uddele en god spand tough love til de kommende håbefulde RKC'er :4boxing:

:tongue:

Grrrrrrrrrr. Kan ikke få det youtube til at virke... :mad:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Har en god solid doms i korpus efter OAPU igår. Giver nærmest en form for inflammatorisk tilstand i hele overkroppen. Ikke nogle specifikke steder, blot overalt :laugh: NICE :tongue:

Ja kan heller ikke forestille mig noget bedre :crazy:

Tænder du også på SM b236.gif

:tongue:

Om lidt dribler Musashi og Guarden til RKC, hvor vi skal uddele en god spand tough love til de kommende håbefulde RKC'er :4boxing:

God fornøjelse, nyd solen :sun: og husk solcremen *mor-smiley*

[ youtube ]zeX5HSBFooI[ /youtube ]

Grrrrrrrrrr. Kan ikke få det youtube til at virke... :mad:

Prøv at droppe mellemrummene

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Hej champ

Lang tid siden jeg har været herinde. Søgte lige på google efter 'Guarden'.

Hvem kommer op som nr. 4 på listen worldwide? Det gør selvfølgelig link til ministerens træningslog.

Snakkes :superman:

Link to comment
Share on other sites

RKC-Certificering 2007

Har lige assisteret til kettlebell certificeringen arrangeret af Grizzlyen og Tommy.

Blandt prominente krigere var der Pavel :devil: og Brett Jones + nogle andre der var knap så kendte.

Fantasisk at være i selvskab med Pavel. Han er en usædvanlig sej og samtidig høflig mand, der øser ud af sin viden.

Dennis og jeg assisterede Brett Jones, som er en af de få mænd i verden der kan bøje et "red nail". Udover at bøje det røde søm, flåede han et sæt spillekort i 4-dele :w00t: -Rimelig sygt. Derudover var der en gut med, som Bent-pressede Andrea Ducane ( ca. 50 kg). Køligt nok.

Vores gruppe bestod af 14 Krav Maga udøvere fra Ungarn, hvor kun 3 forstod engelsk, så var en god udfordring i at lære dem kuglekasteriet. Hjalp lidt på det at de havde en tolk med.

Nå, men fik da også lavet lidt undervejs i pauserne:

Fredag

Startede med at blive recertificeret med snatch test (64 rep med ét håndskift)

OAPU: 10/10 x 5 sæt = 100 ialt på 20 min.

Lørdag

Turkish Getup med The Beast (48 kg) Ingen problemer. PR

Dobbelt Turkish Getup med 2 x 32 kg. Grrrrrrrrr PR

Søndag

Dobbelt Bottom Up Turkish Getup med 2 x 16 kg PR

Giver lige lidt ekstra dynamit i armene når Pavel står og kigger på.

Alt i alt nogle fantastiske dage, godt arrangeret af Grizzlyen og Tommy :4thumbup:

//G

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share